Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 8  (Luettu 45929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Riivatun rakkineet 8
« : 24.08.16 - klo:16:22 »
Kun ensin oli käynyt kuukauden myöhässä hautausmaalla ja sitten hääpäivän (47) kunniaksi syömässä vaimon kanssa, niin sitten kun pääsee kotiin ei verkko toimi. Joku on ilmeisesti katkonut kaapelin. Pääsen kyllä hyvin tuohon 200metrin päässä olevaan Elisan keskukseen saakka, mutta siitä eteenpäin ei onnistu. Siksi modemi näyttää kuin kaikki olisi kunnossa. Yleensä vika syntyy kun joku tekee jotakin.

Onneksi minulla on tämä läppäri ja mokkula niin pääsen jotenkin verkkoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #1 : 24.08.16 - klo:22:37 »
Tunti sitten alkoi toimia, mutta mitään tietoa viasta ei ollut häiriökartassa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #2 : 24.09.16 - klo:16:36 »
Läppäri (Windows 7 home premium) rupesi asentamaan jotain Windows-päivityksiä, ja homma näyttää kestävän pikku ikuisuuden. Olen siis netinkäytössä kännykän varassa. Ei kai se vaan sitä Windows kymppiä tuohon aio tuupata?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #3 : 24.09.16 - klo:16:40 »
Hyvin mahdollista...
Minullakin Windows 7 töksähti eilen omalla "työprofiilillani"
Mutta tänään lähti pelittämään, ehkä yöllä joku "korjaava päivitys"  :017:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #4 : 24.09.16 - klo:17:02 »
Helpotuksen huokaus, seiskalla jatketaan!  :eusa_pray:

Mutta google-tilejä ihmettelen, ja olen jo kämmännytkin niiden kanssa: Piti siivota yhdestä vanhasta koneesta Chromen kirjanmerkkejä, ja sepä siivottu versio latautui tähän toiseen koneeseen, kun olin kummallakin kirjautunut Chrome-tililleni. Nyt en ymmärrä, ovatko kirjanmerkit kone- vai tilisidonnaisia, vai jonkinmoinen sekamuoto näistä. Pitää tehdä systemaattisia kokeita jotta pääsen asiasta jyvälle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #5 : 24.09.16 - klo:22:02 »
Helpotuksen huokaus, seiskalla jatketaan!  :eusa_pray:

Mutta google-tilejä ihmettelen, ja olen jo kämmännytkin niiden kanssa: Piti siivota yhdestä vanhasta koneesta Chromen kirjanmerkkejä, ja sepä siivottu versio latautui tähän toiseen koneeseen, kun olin kummallakin kirjautunut Chrome-tililleni. Nyt en ymmärrä, ovatko kirjanmerkit kone- vai tilisidonnaisia, vai jonkinmoinen sekamuoto näistä. Pitää tehdä systemaattisia kokeita jotta pääsen asiasta jyvälle.

Mystistä?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #6 : 07.10.16 - klo:15:30 »
Kaksi läppäriä, toisessa pelaa sisukset ja toisessa kuori (=näyttö, näppis, hiiri, akkukin). Saman valmistajan ovat ja se toimivasisuksinen ulkomitoiltaan pienempi. Nyt mietin, saisiko ne toimivat sisukset ympättyä siihen parempaan koteloon? Ja voisiko sen toimivasisuksisen tuulettimen kumminkin vaihtaa, kun pitää pahaa meteliä. Elinsiirto, siis. En ole koskaan avannut läppäriä ja nyt harmittaa että olen jonkun läppärinraadon heittänyt SERT-keräykseen hyödyntämättä sitä ensin uteliaisuuteni tyydyttämiseen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #7 : 07.10.16 - klo:15:37 »
Kaksi läppäriä, toisessa pelaa sisukset ja toisessa kuori (=näyttö, näppis, hiiri, akkukin). Saman valmistajan ovat ja se toimivasisuksinen ulkomitoiltaan pienempi. Nyt mietin, saisiko ne toimivat sisukset ympättyä siihen parempaan koteloon? Ja voisiko sen toimivasisuksisen tuulettimen kumminkin vaihtaa, kun pitää pahaa meteliä. Elinsiirto, siis. En ole koskaan avannut läppäriä ja nyt harmittaa että olen jonkun läppärinraadon heittänyt SERT-keräykseen hyödyntämättä sitä ensin uteliaisuuteni tyydyttämiseen.

Voi voi sentään. Tuohon kysymykseesi saat vastauksen avaamalla laitteen. Muuten muistan lapsuudesta sitä riemua, kun sai risan vekkarin purettavaksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #8 : 07.10.16 - klo:15:52 »
^Minä taisin avata vain onkikaloja ja joskus jonkun sisäelimen, joita ostettiin silloiselle kissallemme ruoaksi. (Tai no joo syötiin me ihmisetkin sisäelimiä, mutta ihmisille meneviä en tainnut saada silputa.) Lapsena halusinkin kirurgiksi.

Perintöompelukoneeni sisuksia olen kyllä tarkkaillut ja katsellut, millainen se mekaniikka oikein on, ja todennut että ompelukoneasentaja se vasta hieno ammatti olisikin. Vaan kun siinä on levinnyt se ainoa muoviosa, joka siinä on! Nyt kun on noita 3D-tulostuspaikkoja, niin mietin, saisinko jotenkin laadittua ko. osan piirustukset ja sitten löytäisin materiaalin, josta se tulostettaisiin, niin saisin koneen korjattua.

Muitakin vekottimia on joita haluaisin rakennella itse, mutta taito puuttuu. Ja uskallus kokeilla rohkeasti.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #9 : 07.10.16 - klo:20:05 »
^Minä taisin avata vain onkikaloja ja joskus jonkun sisäelimen, joita ostettiin silloiselle kissallemme ruoaksi. (Tai no joo syötiin me ihmisetkin sisäelimiä, mutta ihmisille meneviä en tainnut saada silputa.) Lapsena halusinkin kirurgiksi.

Perintöompelukoneeni sisuksia olen kyllä tarkkaillut ja katsellut, millainen se mekaniikka oikein on, ja todennut että ompelukoneasentaja se vasta hieno ammatti olisikin. Vaan kun siinä on levinnyt se ainoa muoviosa, joka siinä on! Nyt kun on noita 3D-tulostuspaikkoja, niin mietin, saisinko jotenkin laadittua ko. osan piirustukset ja sitten löytäisin materiaalin, josta se tulostettaisiin, niin saisin koneen korjattua.

Muitakin vekottimia on joita haluaisin rakennella itse, mutta taito puuttuu. Ja uskallus kokeilla rohkeasti.

Taito tulee ajan myötä rohkeudesta erehtyä kokeillessa. Harva meistä mestariksi syntyy. Harjoittele joillan vaarattomilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #10 : 07.10.16 - klo:23:04 »
Olen mökillä ja tarkoitukseni on tuhota vanha aikansa elänyt läppäri. Ajattelin polttaa sen ensin nuotiossa ja sitten takoa sitä esim kirveellä, jotta tiedostot tuhoutuvat. Kyseessä on entisen työyhteisöni henkilötietoja, joiden en halua pääsevän julkisuuteen. Kone itse on jo aikansa elänyt.
Toivon toimenpiteiden riittävän.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #11 : 08.10.16 - klo:07:01 »
Teet vain riittävän tulen, niin huolesi ovat poissa. Olen täällä periferiassa poltellut  enimmäkseen puiden oksia ja vielä seuraavana aamuna voisi tuhkassa perunoita kypsentää.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #12 : 24.10.16 - klo:21:10 »
Onko tämä asiallista ? Täytyisikö toimia ? Onko vain bisnes tai vastaisku Googlea vastaan ?   :017:

http://www.iltasanomat.fi/digitoday/tietoturva/art-2000001937590.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #13 : 24.10.16 - klo:21:25 »
Onko tämä asiallista ? Täytyisikö toimia ? Onko vain bisnes tai vastaisku Googlea vastaan ?   :017:

http://www.iltasanomat.fi/digitoday/tietoturva/art-2000001937590.html

Kyllä kyseessä on amerikkalainen tapa tehdä businesta. Jos kysyy meidän tietosuojavaltutetulta niin hän ei salli tällaista, mutta tämä tapahtuu rajojen ulkopuolella. Kyseinen tapa muistuttaa S-kaupan tiedonkeruuta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #14 : 24.10.16 - klo:21:27 »
Kiitos ! :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)