Kirjoittaja Aihe: Eläimet 9  (Luettu 33578 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #15 : 08.11.15 - klo:10:37 »
Ihmiskorva muistuttaa siilistä varmaan jotakin herkkupalaa, koska sitä koetetaan haukata. Se nuuskutetaan suurta huolekkuutta noudattaen niin että tuntui samalta kuin korvalääkärissä jonka jälkeen sitä ihan todella koetettiin puraista useasta kohdasta. Joko kyseessä oli pyrkimys joka viittaa Hugon tarvitsevan pääsyä poikamiespankkiin tai sitten todella ruokavalio, aina samaa mato- raksu- sirkkatarjoilua alkaa kyllästyttää. Koetan varoen antaa pientä palasta kuoretta, ja pakkasessa on pakastettua torakkaa joista tosin olen kuullut että ne tapettuina ja pakastettuina ponkaisevat matkaan ja lisääntyvät. Ne pysyvät pakastimessa siis.

Muuten Herra Hugon elämäntavat huolettavat minua. Nukahdan ja herään ja mennessäni katsomaan se on painunut koisimaan potkittuaan itselleen fleeceistä uuden majan. Kun sanon, Hugelikugeli armaani on yö ja siilin leikkiaika, se kömpii pyörään ja ryhtyy hölkkäämään.

Täytyy vielä viedä se lääkäriin taas, minä epäilen hypotyreoosia ja kaikkea mitä voi epäillä. Luultavasti sillä on vain tämmöiset tavat.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #16 : 08.11.15 - klo:11:44 »
Ymmärretään Leena toisemme. Minä olin nuorra miessä melko kova metsästäjä, Sinä et kivimuurissa sellaista harrastusta voi harjoittaa. Loukku ei ole julma, sehän pyytää elävältä. Mitä sitten tehdään, on toinen juttu.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #17 : 08.11.15 - klo:12:11 »
Ymmärretään Leena toisemme. Minä olin nuorra miessä melko kova metsästäjä, Sinä et kivimuurissa sellaista harrastusta voi harjoittaa. Loukku ei ole julma, sehän pyytää elävältä. Mitä sitten tehdään, on toinen juttu.

Kyllä minä arvioin että ymmärrän hyvinkin. Minuun on vaikuttanut sisar joka keräilee loukusta hiiret ja virvoittaa ne joten se vaikutti, ja tahdonhan minä rotan tiehensä. Pelkään että orava menee loukkuun, ei sillä muuta väliä ole, nyt kun olen seuraillut kuinka rotta tekee toisille olevaisille ilmikiusaa. Tiedän ettei jokainen pidä oravista liioin mutta Onni Otto ja Oswald ovat keikkuneet täällä pikku poikasista ja puolilemmikkejä minulle, siis ovat saaneet keinua verhoissakin lopulta.

Meneekö orava erehdyksessä rotanloukkuun?

Toimiiko pahviaskista näperretty rotta-ansa?  Kivimuurin suurin ongelma on, ettei siellä voi mitään värkätä missä tarvii käsisahaa merkillisempää vekotinta eikä vaneria ole lähikaupoissa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #18 : 08.11.15 - klo:12:24 »
Orava ei mahdu rotalle loukkuun tehtävästä aukosta menemään. Rotta on luolaeläin ja nuivaa itsensä hyvin pienestä reiästä sisään, orava on pöyhevämpi. Pahvia en suosittele, koska siihen syödään ylimääräiset aukot hiirienkin toimesta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #19 : 11.11.15 - klo:01:13 »
Orava ei mahdu rotalle loukkuun tehtävästä aukosta menemään. Rotta on luolaeläin ja nuivaa itsensä hyvin pienestä reiästä sisään, orava on pöyhevämpi. Pahvia en suosittele, koska siihen syödään ylimääräiset aukot hiirienkin toimesta.

On hyvä että on ystäviä jotka tietävät. Sitten hankin loukkuja. Niitä saa lähikaupasta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #20 : 14.11.15 - klo:03:04 »
Sain hyvät neuvot siililääkäriltä jolla Herra Hugo kävi alkutarkastuksessa. Se tarvitsi lämmikettä. Kaveriksi tulleen kasvattajan kanssa tilattiin lämpömatto ja nyt lämmitän kaappia lisää kuumavesipulloilla. Umpikaappi onneksi on, ihmisillä on vaikka mitä vempaimia.

Mainioin oli kun Kugeliini sai teltan. Se nuuskutti sitä ihmeissään ja innoissaan siis sylkipallosia muodostaen, ja koetti ryömiä alle. Piti vähän auttaa oviaukosta sitä ja se on nyt rakkaampi kuin oli ensimmäinen huopa josta se potki itselleen teltantapaisen. Teltta on hyvin esteettinenkin ja sovelias juoksupyörän vierellä.

Lisäksi opin että siilit ylisummaan nukkuvat talvena paljon, kunhan eivät horrostaa on hyvä. Hugelon tapa näykkiä minua on jotenkin liikuttava. Siis korvan ja sormen pureskelu vaikkei sormella olisikaan matoa.

Sen tarmokas uurastus juoksupyörässä on niinikään hauskan näköistä.

Pidämme tapanamne siinä kahdeksalta laulaa yhdessä siiliäinen kiiliäinen, Hugo rakas siilukkainen, Siili pieni ihme on,  ja muita tunnettuja kappaleita. Hugelo painautuu tiiviisti kaulaa vasten ja päästelee äännähdyksiänsä. Se on jaksottain pitkät ajat aivan vaiti. Sitten lähdetään liikkeelle, seuraa tavanmukainen ruokatuf ja Hugo illastaa.

Ihminen jolla ei ole siiliä on elämässään siilinkokoinen aukko.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #21 : 29.11.15 - klo:23:11 »
Hugelokugelon elämä jatkuu entisellään, iltalauluhetkellä se kiipeää vasemmalle olkapäälle. Se oppii varmasti paljon uusia siililauluja ja valot sammutettaisiin lauletaan vielä yhdessä Sammuu valot alkaa siiliyö, siili juoksee leikkiä siili lyö, siili kaapin järjestää ja siilielo nyt alkaa koska alkaa siiliyö. Se on hyvin liikuttava laulu.

Perhe on ymmällään siilin sijoittamisesta joulunviettoon. Aivan suotta. Se saa yhden kylppärin jossa on lattialämmitys ja otan mukaan pyörän, teltan ja joitakin tärkeitä hiiriä. Hankin suurmatoja ja muuta siilin erikoisherkkua.

Ja kun nyt ajattelen, paikalle saapuu kaksi koiraa ja kaksi kissaa, annamme syrjäisimmän kylppärin ja salpaamme oven kissoilta tai Hugeliini saa nukkua päivät minun vuoteessani omassa rakkaassa teltassansa. Kyllä kaikki järjestyy. Ovia on pitänyt aina lukita kissoilta, niillä on taipumus päästää kaikki neljä pakoon.

Uusin koira on pienoismäyris jonka isäntä pettyi kun ei kasvanut, tarkisti vasta sitten ja kuuli ettei se kasvakaan. Hän on jotenkin tekemisissä Lapsi 1:n kanssa jolle periytti näppärästi koiran.
« Viimeksi muokattu: 29.11.15 - klo:23:17 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #22 : 30.11.15 - klo:05:54 »

Uusin koira on pienoismäyris jonka isäntä pettyi kun ei kasvanut, tarkisti vasta sitten ja kuuli ettei se kasvakaan. Hän on jotenkin tekemisissä Lapsi 1:n kanssa jolle periytti näppärästi koiran.
Kääpiömäyräkoira on luonnesuuruus. Kyllä sen kanssa pärjää. Joskus ne meinaavat haukkua naskuttaa, mutta sellaisen yleensä pystyy poiskouluttamaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #23 : 01.12.15 - klo:16:18 »
Pystyykö joku parempisilmäinen laskemaan kuinka monta pentua tällä koiraemolla on ?

https://youtu.be/55Ts2ryz1VE
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #24 : 01.12.15 - klo:20:09 »
Pystyykö joku parempisilmäinen laskemaan kuinka monta pentua tällä koiraemolla on ?
https://youtu.be/55Ts2ryz1VE

Päädyin neljääntoista. Saiko joku enemmän?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #25 : 03.12.15 - klo:13:13 »
Suurta neuvottomuutta aiheuttaa Hugelokugelon halu nukkua ja unia öisin välillä juuri juoksupyörähyllyllä. Ei muuten mutta sen on hyvin vaikeata päästä ramppia ylös, koska pyörän takatuet.  osuvat hankalasti aukon kohdalle.  Hugeliini koettaa sitten hypätä mutta siinä se ei onnistu, olen nyt jo useana iltana valvonut ja siepannut sen joko kämmeniin tai saanut tuupattua ylös. Siitä on kasvanut suuri poika.

Se ei pidä makuupussista, teltassa pääsee paremmin kääntymään ympäri sisällä ollen. Ilman telttaa se menee pyörähyllylle joka tapauksessa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #26 : 07.12.15 - klo:14:43 »
Eläinten ystävyyttä yli roturajojen. Oppisimmeko tästä ?

https://youtu.be/eBZFMGQziCQ
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #27 : 07.12.15 - klo:15:13 »
^
Katselin kauan, opittavaa todella olisi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #28 : 08.12.15 - klo:07:43 »
Olimme ilman raksuja monta iltaa ja kun niitä saimme, en ymmärtänyt antaa vain muutamaa. En ole milloinkaan nähnyt eläimen niin hotkivan ja on eläimiä, myös hotkivia, meillä ollut. Katselin kauhistuneena kuinka kuppi tyhjeni kertahaukkauksella ja aavistin pahaa.

Aivan oikein. En nukkunut. Hugelokugelo sähisi ja pallotteli tuskissaan eikä mitenkään päin ollut hyvä eikä koskettaminen ollut hyvä ja parisen yötä valvoin. Se kyyhötti onnettomana juoksupyörässä, mutta ei tullut kouraantuntuvaa.

 Vesi sekä vesi helokkiöljyllä lopulta auttoivat ja tuhti annos oli puserrettu siististi fleecematon reunalle. Seuraavana iltana nautimme vain muutaman raksun ja aloitimme viisaina siileinä matosista. Jo luisti paremmin. Nyt olemme jo toipuneet ja kykenemme nauttimaan siililauluista, siiliyö, siiliyö, käynnistyy siilityö ynnä muista joissa kerrotaan joulun sanomasta siilillisesti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #29 : 08.12.15 - klo:09:54 »
^
Jännää tarinaa. Onko niin, että lämpimässä oleva siili ei horrosta, vaan se elää "kaverinasi"? Ruokinta näyttäisi olevan kellosepän tarkkuuta vaativaa.