Kirjoittaja Aihe: Heidi Hautala  (Luettu 5442 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #15 : 16.03.13 - klo:14:14 »
Hautala on vihreä, se riittää monelle kivenheittoon.

Hautala saa kuitenkin kiittää luojaansa, ettei satu olemaan juntti jostakin syrjäseuduilta ja persu puoluekannaltaan. Olisi nimittäin kivitys toista luokkaa tuostakin rikoksesta.  :003:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #16 : 16.03.13 - klo:14:31 »
Kalistaja yllyttää kiusaamaan   :eusa_naughty:

Mitä kiusaaaamista? Miltei kaikki meistä tarvitsee kuittilomakkeita. Ja jos lähetät niitä Heidille, niin 105.000 euron vuosipalkan ( vuonna 2011 ) Heidi H. voi itse säästää muutaman euron. joku Just muuten päivä sitten tein matkalaskuja - ja kaikki kohdallani faktaa ja siis todellisia reissuja - vaikka tiedän reissujaan joidenkin myös säveltävän. Matkalaskuihin tarvitsin kuittikaavakkeita eli kuittilomakkeita. Niitä siis tarvitsee moni meistä ( toistoa ). :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #17 : 16.03.13 - klo:14:45 »
Hautala saa kuitenkin kiittää luojaansa, ettei satu olemaan juntti jostakin syrjäseuduilta ja persu puoluekannaltaan. Olisi nimittäin kivitys toista luokkaa tuostakin rikoksesta.  :003:
Meinaatko näin?
Tällä paikkaseutukunnalla on kyllä niin että persut kivittää ja muut yrittää väistellä, ainakin paikallisen
sanomalehden mukaan...eipä siitä sen enempää.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #18 : 16.03.13 - klo:15:12 »
Heidi on ollut taistolainen joskus aikoinaan... vai onko hän vieläkin?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #19 : 16.03.13 - klo:15:23 »
Heidi on ollut taistolainen joskus aikoinaan... vai onko hän vieläkin?
Epäluulojen hälventämiseksi olisi ehkä hyvä, että entiset taistolaiset kävisivät joka vuosi taistolaisuustestissä, niin tiedettäisiin ovatko vielä uskossa. Vähän sama juttu kun ennen käytiin keuhkoröntgenissä.

Harmi, että facebook on liian nuori keksintö. Muuten poliittinen aikajana olisi helppo selvittää eikä oltaisi vain muistin varassa.

Varmaan vielä taivaassakin muistellaan, että eikös tuo ollut ennen taistolainen. Tänne on kuitenkin päässyt!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #20 : 16.03.13 - klo:15:24 »
No olihan se kyllä. Närää tällä minun puolella leiriä aiheuttaa valtionyhtiöiden yksityistäminen ja henk.koht. olenkin sitä mieltä, että yksityistäminen pitää lopettaa heti tähän paikkaan ja ottaa valtiolle takaisin kaikki entiset valtionyhtiöt mitä niistä onkaan jäljellä.

Sitten katseen voisikin suunnata muihin firmoihin...  :eusa_angel:

Pelasiko N-liitossa valtiollinen bisnes? Kaikki varasti itseltänsä. Suomessakin Finnair on kohta tiensä päässä, ex-valtiollinen. Se on sillä lailla, että jos selitetään, että kaikki on yhteistä, niin se on itse asiassa ei kenenkään. Sellaisella tavaralla on huono kohtelu. En tiedä yhtäkään suunnitelmataloudella pelaavaa rikasta maata. Kuubakin on sinnitellyt vain siksi, kun elinolosuhteet ovat helpot. Ja lopuksi, jos jotakin otetaan, se pitää ensin maksaa. Tämä maksujuttu on yleensä vallankumouksissa unohdettu.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #21 : 16.03.13 - klo:16:05 »
Pelasiko N-liitossa valtiollinen bisnes?

Suomessapa pelasi.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #22 : 16.03.13 - klo:17:41 »
Mie en ymmärrä tätä politiikkaa. Miksi Hautalan piti erota siitä harmaata taloutta ehkäisevästä työryhmästä? Hänellähän olisi ollut asiantuntemusta aiheeseen. Hän jos kuka tietää, miten paljon helpompaa pikkuhommia on teettää ilman kuittia.
Minä olen harrastusryhmän puolesta joutunut maksamaan veronpidätystä koulutuspalkkiosta luennoitsialle yhdestä opetuskeikasta. Yritin tehdä asian kaiken taiteen sääntöjen mukaan, kysyin vielä pankkivirkailijalta ohjeita. Ja miten kävi? Väärin meni. Sitten vielä kuukausien perästä piti verottajalle tehdä selkoa, kuka ja mitä ja kelle maksoi 150 € palkkiota. Huh, huh.
Pyryharakka

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #23 : 16.03.13 - klo:17:59 »
Eilisissä uutisissa selitettiin, mitä kaikkea pitää maksaa palkan lisäksi. En siis kerta kaikkiaan  tajunnut. Mistä ihmeestä tiedän, mitä pitää maksaa mihinkin - mikä ihmeen työeläkemaksu, mistä tiedän, mihin yhtiöön jne. Todella monimutkaista.

Voisiko joku kertoa, paljonko minulle maksaisi esimerkiksi jonkin pikku korjaushomman teettäminen, jos remppamies saisi työstä 100 euroa? Tai jos palkaksi sovitaan 100 euroa, niin paljonko hän saa ja paljonko minun on maksettava ja mihin. Ei totisesti kuulosta helpolta. Palkka.fi kuulostaa askelelta oikeaan suuntaan, mutta sekään ei kuulemma kata kaikkia maksuja vaan pitää ymmärtää maksaa vielä jotakin muuta johonkin. Tälläinen monimutkainen systeemi todella rohkaisee ihmisiä harmaan talouden käyttäjäksi! Tai aikapankin, jossa ei makseta rahalla ollenkaan vaan vaihdetaan työtä.

Mitä tulee Hautalaan, niin voin kuvitella, miten häntä tapahtunut ottaa päähän ja pelottaa uran jatko. Muiden ministerien väistelevistä vastauksista voi päätellä, ettei asia ole ihan tuntematon muillekaan. Stubb kirjoitti asiasta hyvin.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #24 : 16.03.13 - klo:18:55 »
Voisiko joku kertoa, paljonko minulle maksaisi esimerkiksi jonkin pikku korjaushomman teettäminen, jos remppamies saisi työstä 100 euroa? Tai jos palkaksi sovitaan 100 euroa, niin paljonko hän saa ja paljonko minun on maksettava ja mihin.

Yritin selvittää, mutta sen verran monimutkainen tämäkin asia on, että en takaa vastauksen oikeellisuutta.

Jos remppamies on 45-vuotias ja hänen ennakonpidätysprosenttinsa on 23, hän saa satasen käteen, jos palkkaa maksetaan 140,36 euroa. Palkasta pidätetään ennakonpidätys, työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu. Palkka.fi-palvelu laskee summat ja ilmoittelee niitä eri tahoille. Työnantaja maksaa ennakonpidätyksen ja sosiaaliturvamaksun verottajalle, työeläkemaksun työeläkeyhtiölle (jonka kanssa varmaan saa puhelimitse tehdyksi sopimuksen) ja tapaturmavakuutuksen vakuutusyhtiölle (luulisi hoituvan samalla puhelinsoitolla kuin eläkemaksunkin). Työttömyysvakuutusrahasto saa luullakseni ilmoituksen palkka.fi-palvelusta ja joko määrää ennakkoa tai laskuttaa aikanaan, kenties seuraavana vuonna, mutta jättää alle kympin maksut perimättä, näin ymmärsin.

Huhhuh. Tästä syystä maksan kirjanpitäjälle oman palkkani laskennasta, jotta hän ilmoittaa minulle, paljonko pitää maksaa, mihin mennessä, mille tilille ja millä viitenumerolla.

Samasta syystä en palkkaa mielelläni tilapäistyöntekijää, jos hänellä ei ole omaa ennakkoperintärekisterissä olevaa toiminimeä.

Miten menettelee se ikäihminen, joka ei käytä nettiä? Maksaa pimeästi, enkä häntä siitä moiti. Jos tiedätte, miten netittömän pitäisi menetellä, jotta pysyisi kaidalla tiellä, kertokaa minulle.

Mt

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #25 : 16.03.13 - klo:19:58 »
Olen myös sitä mieltä että jos teettää töitä ulkopuolisilla, kannattaa teettää sellaisella jolla on toiminimi.
Paljon helpompi työn teettäjän ja maksajan kannalta.
Itse laitoin sivutoimisetkin isännöinti- kirjanpito- ja tilintarkastus (nykyisin toiminnantarkastus) hommani
toiminimelle, en tiedä sitten oliko järkevää niin, tarkka ja tunnollinen olen yrittänyt olla ja asiakkaat ovat
päässeet helpommalla.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #26 : 16.03.13 - klo:20:48 »
Yritin selvittää, mutta sen verran monimutkainen tämäkin asia on, että en takaa vastauksen oikeellisuutta.

Jos remppamies on 45-vuotias ja hänen ennakonpidätysprosenttinsa on 23, hän saa satasen käteen, jos palkkaa maksetaan 140,36 euroa. Palkasta pidätetään ennakonpidätys, työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu. Palkka.fi-palvelu laskee summat ja ilmoittelee niitä eri tahoille. Työnantaja maksaa ennakonpidätyksen ja sosiaaliturvamaksun verottajalle, työeläkemaksun työeläkeyhtiölle (jonka kanssa varmaan saa puhelimitse tehdyksi sopimuksen) ja tapaturmavakuutuksen vakuutusyhtiölle (luulisi hoituvan samalla puhelinsoitolla kuin eläkemaksunkin). Työttömyysvakuutusrahasto saa luullakseni ilmoituksen palkka.fi-palvelusta ja joko määrää ennakkoa tai laskuttaa aikanaan, kenties seuraavana vuonna, mutta jättää alle kympin maksut perimättä, näin ymmärsin.

Huhhuh. Tästä syystä maksan kirjanpitäjälle oman palkkani laskennasta, jotta hän ilmoittaa minulle, paljonko pitää maksaa, mihin mennessä, mille tilille ja millä viitenumerolla.

Samasta syystä en palkkaa mielelläni tilapäistyöntekijää, jos hänellä ei ole omaa ennakkoperintärekisterissä olevaa toiminimeä.

Miten menettelee se ikäihminen, joka ei käytä nettiä? Maksaa pimeästi, enkä häntä siitä moiti. Jos tiedätte, miten netittömän pitäisi menetellä, jotta pysyisi kaidalla tiellä, kertokaa minulle.

Mt

Kiitos. Kuulostaa kyllä todella hankalalta. Lainsäätäjällä olisi kiireellisesti töitä asioiden helpottamisessa, jos oikeasti halutaan harmaata taloutta torjua. Eiväthän osaa lainsäätäjät näköjään itsekään toimia oikein ja pitävät järjestelmää monimutkaisena.

Kahden rakkaan ikäihmisen asioita seuranneena totean, että on kyllä todella hankalaa kaikenlainen asiointi, jos on tottunut henkilökohtaiseen palveluun eikä netti ole tuttu. Eikä ainoastaan harmaan talouden alalla.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #27 : 16.03.13 - klo:21:11 »
Tässä vaiheessa pitänee tunnustaa, että muuan iäkäs täti tiedustelu kuljetus- ja asiointipalveluista maksettavaa korvausta. Määräsin hinnaksi paketin (4 kpl) palvattuja ryynimakkaroita, minkä myös sain. Jos nyt lähetän 2 makkaraa Verohallitukseen ennakonpidätyksen jälkisuorituksena, niin voiko sosiaaliturvamaksun hoitaa laittamalla sinapit mukaan?

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Heidi Hautala
« Vastaus #28 : 16.03.13 - klo:21:15 »
 :038: :038:

Onkohan Heidi Hautalalla huumorintajua ?  Minä kyllä pidän hänestä vaikka olisi tosikkokin.  En syyllistä enkä ala heittelemään kiviä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)