Kirjoittaja Aihe: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?  (Luettu 37459 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #45 : 31.03.11 - klo:13:22 »
Jos kolme vuotta sitten kirkollisessa mediassa olleesta asiasta puhutaan Körttifoorumilla, se ei tarkoita, että asia ja sen ratkaisuksi seurakunnassa tehdyt toimenpiteet olisi kirjoittajan mielipide tai edes körttiläinen mielipide. :069:

EI toki, ei toki, mutta voi myös olla kirjoittajienkin mielipide, mikäli kertovat sen mielipiteikseen.
Tehdyt päätöksetkin  voivat olla joko oikeita taikka vääriä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #46 : 31.03.11 - klo:13:43 »
Lainaus käyttäjältä: Leena
Sinulta suvaitaan jo aika paljon, kuten valehtelijaksi nimittely.



Luultavasti tuossa tekstissäni ei suoraan väitetä ketään valehtelijaksi. SIinä oli kyse jostain muusta.
Pyysin erästä työkaveriani lukemaan tekstini ja hän ei  oikein ollut samoilla linjoilla kanssasi tuon valehtelijaksi nimittelyn suhteen.
Työkaverilla ei ole kummoisia suhteita kristillisyyteen.

Kumma, kun et puutu niihin teksteihin, jossa tiettyjä kirkon uskovia verrataan natseihin tai KDn kannattajia murhaajiin.

Lainaus käyttäjältä: LEena
Me tarkastamme tiedon Tikkurilan kirkkoherralta. Vai kehen luotat, kun nyt et ilman muuta missään tapauksessa minuun tai Seppoon?  Moneltako tarkastamme asian?  Keihin otamme yhteyttä?

Jos voisit toimittaa tuon kohuaineiston sekä siihen liittyvän päätöksen minulle, otan sen kiitollisuudella vastaan.
Maksan toki postikulut sekä mahdolliset aineiston kopiointikulut etukäteen ja tarvittaessa kohtuullisen korvauksen vaivasta.
Haluaisin itse tutustua pätökseen ja sen perusteluihin, koska minusta nuo väitteet tuntuvat uskomattomilta.
Haluaisin myös testauttaa sitten omat johtopäätökseni mm. joillain sellaisilla työkavereillani,  joilla ei ole uskovaisuuden painolastia hartioillaan.
Kiitos Leena, jos jaksat auttaa minua tässä asiassa.

Olen pahoillani, että sain sinut huonolle tuulelle.
Kysy vaikka Viisveisaajalta, niin todellisuudessa en ole ollenkaan pahantahtoinen henkilö ja sinullekin toivon hyvää.
Tunnen Viisveisaajan hyvin ja taidat sinäkin tuntea hänet.
« Viimeksi muokattu: 31.03.11 - klo:13:46 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #47 : 31.03.11 - klo:14:06 »

Kumma, kun et puutu niihin teksteihin, jossa tiettyjä kirkon uskovia verrataan natseihin tai KDn kannattajia murhaajiin.

`

Puutun sillä siunaamalla kun tänne tulee niistä rivikin. Sen voin sanoa kun sekin on totta, että en ennätä aina tänne, mutta hälytä yksityisviestillä jos menee ohitse.  En ole nähnyt sellaista. 

Materiaalin saat Tikkurilasta jos se vielä on tallella.

Kerro Viisveisaajalle paljon terveisiä!  Tosin en ymmärrä kuinka hän on siihen kytköksissä jos sinä olet minun kanssani eri mieltä jostakin...  natseista me väänsimme kättä jo  kerran, oliko toissa kesänä, ja lopulta tarkistit ilokseni kantasi. Enkä minä ole pahalla päällä.  Sitä kyllä mietin onko ero suurensuuri jos törmää omaan nimeensä ja sitten todetaan että on epärehellinen, eikös epärehellinen nimen omaan valehtele?  Mistä sinä muutoin epärehellisyyden tunnistat?  Mutta eiköpä tuosta selko saada. Soittaisin sinne Tikkurilaan jos dna suvaitsee avata liittymäni... oli lasku unohtunut... tai minä näpyttelin väärän viiteluvun sille, se oli suuri harminaihe ja pilasi päivääni mutta se oli sinun jälkeesi ihan juuri. Vaikka kyllä noin ison pojan pitäisi osata itsekin soittaa.   Eikähän se mitään muuta, useimmiten, ihmiset harvoin tyytyvät siihen että joku asia tarkastetaan jos huomaavat itse erehtyneensä. 
Minulla on sellainen tapa nyt kuitenkin.  Jos sinä sieltä sait avun, niin sehän oli hyvä vain.

Mutta kyllä Leena voi auttaa jos autat vastavuoroisesti Leenaa...eli kiitos tuli nyt ennenaikaisesti...   Nuo suuret purkit terassilta,  :icon_biggrin: joissa on jäinen juurimöykky pitäisi nostaa sisälle, ei nouse Leenan voimilla... kiitos kun autoit... 

 Mihinkäs sitä apua siellä päässä tarvittiin?    :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #48 : 31.03.11 - klo:14:15 »
Lainaus käyttäjältä: Leena
Kerro Viisveisaajalle paljon terveisiä!  Tosin en ymmärrä kuinka hän on siihen kytköksissä jos sinä olet minun kanssani eri mieltä jostakin


KErron tereveisiä.

Sillä, että tunnemme molemmat Viisveisaajan ei ole mitään kytköstä sen kanssa, olemmeko asioista eri/samaa mieltä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #49 : 31.03.11 - klo:14:18 »
Sitähän minäkin... Sitten olis enää ne kasviruukut terassilla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #50 : 31.03.11 - klo:14:25 »
Lainaus käyttäjältä: Leena
Mutta kyllä Leena voi auttaa jos autat vastavuoroisesti Leenaa...eli kiitos tuli nyt ennenaikaisesti...   Nuo suuret purkit terassilta,   joissa on jäinen juurimöykky pitäisi nostaa sisälle, ei nouse Leenan voimilla... kiitos kun autoit... 


Sovin juuri alustavasti 5veisaajan kanssa, että jos haluat, voimme käydä lauantai-iltana ne nostamassa, jos vielä silloin asia on ajankohtainen.
Pieniä epävarmuustekijöitä vielä on, mutta alustavasti näin.

Laita yksityisviestillä puhelinnumero, josta sinut saa kiinni, mikäli tarvitset noiden ruukkujen kanssa apua.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #51 : 31.03.11 - klo:16:00 »
Voi että! Olin juuri tulossa sanomaan että jokainen 5-veisaajan ystävä on satavarmasti Leenan ystävä!!!  Vain sitä tulin sanomaan...  se olisi kyllä suurta sillä jos Luoja suo ja me elämme, minulla on terassinsiivous lauantaina suunnitelmissa. Kauppareissulla näin että narsissit kestää jo kaupungin suurissa ruukuissa joten niiutä laitan. Se on yleensä ollut minulle ns neuvoa-antava... siis... näissä terassikysymyksissä...    Minä odotan saako ne tuon oman liittymän auki tänään, jos eri saa pitää käyttää prepaidia ja siitä on puheaiuka lopussa kun mutsi oli puheliaalla päällä eilen, huh. Jokin tulee!  Tervetuloa. Ilmoittakaa mikä aika sopii, tai jos minä haen ne narsissit jo huomena niin olen kotona koko päivän. Kahvia saatte ja jotain hyvin hyvää syötävää.

Minä leipoisin niin niin niin mielelläni ite mutta minulta   >:( >:( >:( karkasi päähenkilö, joten minun täytyy katsoa kuinka kerkiän... kyllä pitäisi...   ei kaupan pullaa.. :-\

Se livisti tienhens ihan tavalliselta rippikoululeiriltä, joka sujui kuten muistin sen sujuneen, mutta sitte tulikin ukonilma eri iltana kuin oikeasti ja sen kämppis sai paniikkikohtauksen ruokailuteltassa ja henkilö luuli että se oli hänen syytään ja lähti juoksemaan perään, yritti sada sitä kuiville kun se yritti veneellä saaresta pakoon ja noin...     ja minä koetin koko aamun  saada hänet leirille takas. Ambulanssista hän karkasi lopullisesti ja minun olisi katsottava mihin hän päätyy.    

Hän on hyvin hermoillekäyvä henkilö  :-\.  Minä epäilen hänen pyrkivän Finkenwaldeen.

Mutta pojat, jos teille tulee kiirettä tai jotain niin... voi sentäs-. Ei paineita. Mutta olis se iso asia.  Ne kehvelit kuolee. Mutta minä tykkään teistä ihan yhtä paljon jos te ette kerkiikkään tai jotain... oikeesti...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #52 : 31.03.11 - klo:19:27 »
Tykkäsin Heli Karhumäen kirjoituksesta.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #53 : 31.03.11 - klo:19:48 »
Tykkäsin Heli Karhumäen kirjoituksesta.

Mihinä s'on?
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #54 : 31.03.11 - klo:19:53 »
Tämän päivän Kotimaassa. Pääkirjoitus oli myös hyvä.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #55 : 31.03.11 - klo:20:40 »
Tykkäsin Heli Karhumäen kirjoituksesta.

Sanotaan että vanhoissa pohjalaisnaisissa asuu viisaus, mutta ei ne tyhmiä ole nuo nuoremmatkaan.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #56 : 31.03.11 - klo:21:29 »
Minä revin pelihousut... lupasivat että liittymä on tänään auki eikä SE VAIN OLE.  Soitin ja sanoivat että kyllä juu näyttää kaikki maksut hoidetun, avataan... eikä avattu. Minä ilmotan kyllä toimivan numeron...   Jos te tosissans tulette olette ihania.  

Anteeksi... tämä meni väärään ketjuun...  no, en minä sitä poiskaan saa.  Terveisiä kaikille, Leena ainakaan ei ole koskaan enää mikäänvastainen.
« Viimeksi muokattu: 31.03.11 - klo:21:33 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #57 : 31.03.11 - klo:22:27 »
Sekoiltuani nyt tarpeeksi ajattelin, ajateltuani loppuun yhden asian, sen joka tapauksessa mainita.

Kukin olkoon mitä on, mutta olisi hyvä muistaa antaa nuoren olla rauhassa molemmin päin --- eli ei saisi edellyttää liian nopeaa määritelmää siitä, onko homo, bi vai hetero vai mikä. Kukaanhan ei niin tee, mutta jatkuva puhe pakottaa kyllä tarkkailemaan itseään. Olen hyvilläni siitä etten juuri nyt ole nuori.

Moni tyttö kokee ensimmäiset heräävät, hapuilevat eroottiset tunteensa vielä siten että on enintään ymmällään, ja ne suuntautuvat, ei niinkään harvoin, niihin joiden kanssa on kivointa ollut siihen saakka - ja pojat ovat olleet vain kiusaamassa - eli lyhyesti, suhde toiseen tyttöön saattaa erotisoitua. Se väistyy itsestään kun väkevämpi tunne astuu esille, eli pojat näyttävätkin mielenkiintoisilta...    Jos pidetään mahdotonta elämää ja jauhetaan loputtomiin näitä homojuttuja, nuori olettaa jo odotetusti että jaahas, minä olen  bi, tai jotain muuta ylen eksoottista...   eli jotenkin unelmoin ajasta, jolloin nuori, saakoon kaikin puolin tuen, mutta kuulkoon välillä elämänopastusta muussakin.  Rauhoittaa kasvua sekin.   

 Eli älkää häiritkö sitä rakkautta ennenkuin se itsekään haluaa... ja osaa itse sanoa mitä haluaa.  Sitä' minä toivoisin. Nyt on puhuttu. Olisi tämän tontin aika taas olla myös jotakin intiimiä jota ei koko ajan kiehuteta kuin maitokattilaa.   Jatkuva puhe saa toisinaan ihmisen myös tarkkailemaan itseään ja pitämään jotakin normaalia kehitysvaihetta pysyvänä ominaisuutena.   Vähän kuin ikinä, milloin keksitään joku poikkeusepidemia toiselta puolelta maapalloa;  kohta on kaikilla oireita.  En lopultakaan tiedä missä on riittävän ja järkevän avoimen opastuksen määrä, ja kuuluuko se todella joka medialle. Hyvä terveysoppiopetus ja kouluterveydenhuolto saisi hoitaa hommaa ja muiden aikuisten taattava se kasvurauha.

 Mi
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Vaarala

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #58 : 01.04.11 - klo:00:15 »
Sekoiltuani nyt tarpeeksi ajattelin, ajateltuani loppuun yhden asian, sen joka tapauksessa mainita.

Kukin olkoon mitä on, mutta olisi hyvä muistaa antaa nuoren olla rauhassa molemmin päin --- eli ei saisi edellyttää liian nopeaa määritelmää siitä, onko homo, bi vai hetero vai mikä. Kukaanhan ei niin tee, mutta jatkuva puhe pakottaa kyllä tarkkailemaan itseään. Olen hyvilläni siitä etten juuri nyt ole nuori.

Moni tyttö kokee ensimmäiset heräävät, hapuilevat eroottiset tunteensa vielä siten että on enintään ymmällään, ja ne suuntautuvat, ei niinkään harvoin, niihin joiden kanssa on kivointa ollut siihen saakka - ja pojat ovat olleet vain kiusaamassa - eli lyhyesti, suhde toiseen tyttöön saattaa erotisoitua. Se väistyy itsestään kun väkevämpi tunne astuu esille, eli pojat näyttävätkin mielenkiintoisilta...    Jos pidetään mahdotonta elämää ja jauhetaan loputtomiin näitä homojuttuja, nuori olettaa jo odotetusti että jaahas, minä olen  bi, tai jotain muuta ylen eksoottista...   eli jotenkin unelmoin ajasta, jolloin nuori, saakoon kaikin puolin tuen, mutta kuulkoon välillä elämänopastusta muussakin.  Rauhoittaa kasvua sekin.   

 Eli älkää häiritkö sitä rakkautta ennenkuin se itsekään haluaa... ja osaa itse sanoa mitä haluaa.  Sitä' minä toivoisin. Nyt on puhuttu. Olisi tämän tontin aika taas olla myös jotakin intiimiä jota ei koko ajan kiehuteta kuin maitokattilaa.   Jatkuva puhe saa toisinaan ihmisen myös tarkkailemaan itseään ja pitämään jotakin normaalia kehitysvaihetta pysyvänä ominaisuutena.   Vähän kuin ikinä, milloin keksitään joku poikkeusepidemia toiselta puolelta maapalloa;  kohta on kaikilla oireita.  En lopultakaan tiedä missä on riittävän ja järkevän avoimen opastuksen määrä, ja kuuluuko se todella joka medialle. Hyvä terveysoppiopetus ja kouluterveydenhuolto saisi hoitaa hommaa ja muiden aikuisten taattava se kasvurauha.

 Mi

Tekstistäsi jotenkin tuntuu välittyvän asenne että jos jonkun nuoren suhde vastakkaiseen sukupuoleen erotisoituu mutta väistyisi itsestään kun väkevämpi tunne, homoseksuaalinen erotisoituminen astuisi esille, se ei olisikaan aivan yhtä suuri tragedia jos jauhetaan heterojuttuja ja nuori siis hämmentyy siihen suuntaan? Tällainen tilanne kai sitä on ollut ainakin aivan viime päiviin asti, Brokeback Mountain -niminen elokuva kuvaa tätä aika hyvin.
Muuten olen kyllä kanssasi samaa mieltä, nuorten härkkiminen minkäänlaisilla syyllistävillä ja pakottavilla kampanjoilla on melko lyhytnäköistä ja inhottavaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Miksi kirkko tukee heterovastaisia piirejä?
« Vastaus #59 : 01.04.11 - klo:06:30 »
Niinpä nimi adressiin:

http://avoinkirje.dnsalias.net/
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024