Kirjoittaja Aihe: Pyhitys  (Luettu 24560 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pyhitys
« Vastaus #30 : 24.03.11 - klo:13:49 »
Palaute: Hienoa köpi! Tuon tekstin lukemisen jälkeen vähän taas helpompi ymmärtää elämää.

Olikö Köpin teksti elämästä? Ilmeisesti en ymmärtänyt sitä ollenkaan.
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Pyhitys
« Vastaus #31 : 24.03.11 - klo:13:51 »
Olikö Köpin teksti elämästä? Ilmeisesti en ymmärtänyt sitä ollenkaan.

Jos tapanasi on postmodernisti erottaa elämä ja uskonelämä toisistaan niin siinä tapauksessa ei  :003:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pyhitys
« Vastaus #32 : 24.03.11 - klo:13:55 »
Jos tapanasi on postmodernisti erottaa elämä ja uskonelämä toisistaan niin siinä tapauksessa ei  :003:

a) En ole postmodernisti. b) Erotan uskon ja elämän, koska c) edellinen koskee arvoja ja jälkimmäinen toimintaa
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Pyhitys
« Vastaus #33 : 24.03.11 - klo:15:43 »
elämä ja uskonelämä
edellinen koskee arvoja ja jälkimmäinen toimintaa

 :017:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Pyhitys
« Vastaus #34 : 24.03.11 - klo:16:03 »
Minun uskoni ja ymmärrykseni mukaan Kristus on meidän pyhityksemme kuten myös meidän vanhurskautemme. Ainoa täydellisyys on Jeesuksessa Kristuksessa. Pyhyytemme on täysin Jumalan armoa Kristuksessa, omat tekomme eivät riitä eivätkä kelpaa Jumalalle pyhityksen asiassa. Kaikki pyhittymisemme ja hengellinen kasvumme on Jumalan tekoa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pyhitys
« Vastaus #35 : 24.03.11 - klo:17:05 »
---
Ihmisen yksisilmäisyyteen turhautuneena pidän varsin todennäköisenä sitä, että kovin moni ei tätä kirjoitustani ymmärrä.
Jos joku sai tästä selvää, niin olisi mukava saada siitä sitten palautetta, jotta turhautumisprosenttini vähän laskisi.

Minä ymmärsin ja minusta tämä oli fiksusti kirjoitettu.  :eusa_clap:

Anonyymivalvoja korjasi lainauksen kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 24.03.11 - klo:18:26 kirjoittanut anonyymivalvoja »
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pyhitys
« Vastaus #36 : 24.03.11 - klo:17:52 »
Olikö Köpin teksti elämästä? Ilmeisesti en ymmärtänyt sitä ollenkaan.

Minua kiinnostaisi tietää, etkö ihan oikeasti ymmärtänyt ollenkaan vaan johtuiko ymmärtämättömyys siitä, että kirjoittajana oli karjalaisenkyösti, jonka kanssa olet monesta asiasta eri mieltä. Minusta teksti oli varsin selkeästi kirjoitettu ja olen ymmärtänyt, että olet varsin älykäs kaveri. En minäkään kyöstin kanssa ole joka asiasta samaa mieltä, mutta tämä oli mielestäni hyvin oivallettu.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Pyhitys
« Vastaus #37 : 24.03.11 - klo:19:59 »
Selvää tekstiähän tuo Köpi kirjoitteli - viimeisen virkkeen tosin olisin editoinut turhana pois, jos teksti olisi tullut pöydälleni toimjitukselliseen käsittelyyn.

Mt

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pyhitys
« Vastaus #38 : 24.03.11 - klo:20:06 »
Piti oikein tarkasti lukea että mitä se Köysti on kirijoottanu kun siitä ny niin praatataan.

Muuten luulen ymmärtäväni mitä Köysti sanoi ja luullakseni olen jopa samaa mieltä mutta tuo ihmisen kokonaisolemuksen jaoittelu "hengelliseen, psyykkiseen ja fyysiseen" olemukseen on vähän outoa enkä ymmärrä mihin sielutieteeseen ko. freudilaisuus kuuluu mutta laskettakoon se oppimattomuuteni piikkiin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pyhitys
« Vastaus #39 : 24.03.11 - klo:20:19 »
Piti oikein tarkasti lukea että mitä se Köysti on kirijoottanu kun siitä ny niin praatataan.

Muuten luulen ymmärtäväni mitä Köysti sanoi ja luullakseni olen jopa samaa mieltä mutta tuo ihmisen kokonaisolemuksen jaoittelu "hengelliseen, psyykkiseen ja fyysiseen" olemukseen on vähän outoa enkä ymmärrä mihin sielutieteeseen ko. freudilaisuus kuuluu mutta laskettakoon se oppimattomuuteni piikkiin.

Etkö ole kuullut sanottavan, että ihmisessä on ruumis, sielu ja henki?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pyhitys
« Vastaus #40 : 24.03.11 - klo:20:24 »
Etkö ole kuullut sanottavan, että ihmisessä on ruumis, sielu ja henki?

Olen minä kuullut sanottavan vaikka mitä muutakin.  En ole koskaan nähnyt sielua enkä henkeä enkä myöskään kuullut tutkimuksesta jossa tuollainen asia osoitetaan todeksi. 
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pyhitys
« Vastaus #41 : 24.03.11 - klo:20:34 »
Olen minä kuullut sanottavan vaikka mitä muutakin.  En ole koskaan nähnyt sielua enkä henkeä enkä myöskään kuullut tutkimuksesta jossa tuollainen asia osoitetaan todeksi. 

Oletko nähnyt Jumalaa tai Jeesusta?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pyhitys
« Vastaus #42 : 24.03.11 - klo:20:37 »
Oletko nähnyt Jumalaa tai Jeesusta?

En, mutta niistä kertoo Raamattu ja koko luomakunta.  Tuosta erikoisesta sielutieteestä kertoo Köysti ja Pirska. (kaikella kunnioituksella ja mitenkään vähättelemättä)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Pyhitys
« Vastaus #43 : 24.03.11 - klo:20:38 »
Oletko nähnyt Jumalaa tai Jeesusta?

 :eusa_clap:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pyhitys
« Vastaus #44 : 24.03.11 - klo:21:06 »
En, mutta niistä kertoo Raamattu ja koko luomakunta.  Tuosta erikoisesta sielutieteestä kertoo Köysti ja Pirska. (kaikella kunnioituksella ja mitenkään vähättelemättä)

En minä sitä itse ole keksinyt, eikä luultavasti Kyöstikään. Jopa yksi tuttavani körttiläinen, joka on lukenut teologiaa tosi paljon, on maininnut nämä kolme. Mitä lienevät foorumin teologit mieltä asiasta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.