Äänestys

Mikä on mielestäsi kirkon tärkein tehtävä?

Julistaa Jumalan sanaa ja jakaa sakramentteja
13 (86.7%)
Auttaa hädässä olevia
0 (0%)
Siunata kaikkea, mitä siltä pyydetään
1 (6.7%)
Muuttua ympäröivän maailman kaltaiseksi
0 (0%)
Jotain muuta, mitä?
1 (6.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 15

Kirjoittaja Aihe: Kirkon tehtävä  (Luettu 25043 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #30 : 18.11.10 - klo:12:41 »
Matriisiorganisaatio ei ole toiminut pitemmän päälle. Sillä on käyttöä muutosvaiheessa, jolloin jyvät on seulottava akanoista. Vallanjako selkiytyy, ja päästään tositoimiin.
Änkyröitä silti aina riittää. Ne pidetään kurissa joukkovoimalla.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #31 : 18.11.10 - klo:16:34 »
Kuinkas se ihminen nyt ykskaks nisäkkäisiin kuuluu, hälyttävää tämä darwinismiusko. Missä on  uskon kreationismiin ja kyllä homot pitää yhä kivittää.  Nehän voi vaikka ajatella himokkaasti. Saastuttavat puhtaan ehtoollispöydän.

Ei, kyllä tämä kirkko on minulle liian pyhä ja oikeastaan ihan sekava. Täytyy erota. Onneksi se käy vielä niin iisisti. Kiitos vaan, Pirska, jouni kyösti (mieti vielä sitä kansallissosialismia - erehdynhän min ä tässäkin)  sky-mikä hän oli, steal,  ja muut jumalanvierimmäiset. Paras on että syntiset saadaan ulos, eikö totta, eli yhden osalta hartain toive täyttyy nyt. Mikäs, jätetään saman tien koko elämä.  Leena kyllä eroaa nyt. Te olette minulle kyllä liian hurskasta seuraa. Leena voi tästä painella narun jatkoksi samalla menolla.  Varan vuoksi. Eipähän tarvitse hyvien ihmisten pelätä edes iankaikkisuudessa tapaavansa. Fyi, se olisikin yököttävää. Mainittakoon vielä että päästiin samalla vaivalla tässä yhdestä siivottomasta, uskonpetturista, luopiosta, Raamattiua tuntemattomasta ja vielä hurskaan Ewaldsin pyhän sanan vääristelijäheterosta.

Kiitos sydämeenkäyvästä armahtavasta rakastettavuudestanne, Kestävästä Jumalisuudestanne ja Sananuskollisuudestanne jota ei sitten kuulkaas mitkäämn suomen kielen vääristelijät ja historialla maailmallisuudessa rietastelevat irstailijat turmele, lähimmäisenrakkaudestanne jota tässä onkin hämmästelty,...  ymmärtäväisyydestänne jota vielä kadotuksen liekeissäkin muistelen. Morjens.
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo:16:44 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #32 : 18.11.10 - klo:16:57 »
Niin, jospa se ihminen ei imeväinen olekkaan.Mutta kyllä ainakin osa ihmisistä on aloittanut elontaipaleen ihan äidin nisää imien.
Olen kyllä kuullut joskus että munasta se ihminen syntyy. Mitä lie tarkottaneet sitten.
Jaa että syntiset ulos, miksi ihmeessä?  Eikös kaikki ole syntisiä. Jokainen tavallaan.
Minä vain kerroin mitä ajattelen ja mitä tunnen ja ennenkaikkea mitä se Raamattu toteaa.
Kai se Raamattu on tärkeempi kuin meidän yksilöitten mielihalut.

Mutta älähän sinä hurskas ihminen nyt kovin suutahda. On parempi kun minä poistun kuvioista, enkä riko sinun ympyöitäsi.
Mahrottoman suuuri MOOOOI  !

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #33 : 18.11.10 - klo:17:01 »
Kaikki olennainen asiasta sanottiin Tuntemattomassa sotilaassa:

"Pojat hei; -mää ole ahvena!"  :003:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #34 : 18.11.10 - klo:17:54 »
Niin, jospa se ihminen ei imeväinen olekkaan.Mutta kyllä ainakin osa ihmisistä on aloittanut elontaipaleen ihan äidin nisää imien.
Olen kyllä kuullut joskus että munasta se ihminen syntyy. Mitä lie tarkottaneet sitten.
Jaa että syntiset ulos, miksi ihmeessä?  Eikös kaikki ole syntisiä. Jokainen tavallaan.
Minä vain kerroin mitä ajattelen ja mitä tunnen ja ennenkaikkea mitä se Raamattu toteaa.
Kai se Raamattu on tärkeempi kuin meidän yksilöitten mielihalut.

Mutta älähän sinä hurskas ihminen nyt kovin suutahda. On parempi kun minä poistun kuvioista, enkä riko sinun ympyöitäsi.
Mahrottoman suuuri MOOOOI  !

Sori, myöhästyit vähän. Minä tein sen nimittäin jo.  Tai jos langennut rietastelija sinutkin synninojaan suisti, palaja kiireesti, sinua siellä tarvitaan, minua nyt satavarmasti ei kukaan kaipaa. Olisi tarttettu jokin kunnolla pahojen kirkko. Sitten nämä sanan ja Jumalan puolesta kiivailijat saisivat pitää puhtaana omansa, sieltä lähtisi muitakin maailmallisia valheenpuhujia, epäkörttejä ja iljetyksiä kuin minä, Herran Pyhän Sanan vääristelijä ja maailman myötäjuoksija.  Sopivasti ennen Tuomiosunnuntaita. Voitte sitten ajatella että  olisipa kuulemassa! Vielä käristyy pahalaisen halstarissa.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #35 : 18.11.10 - klo:17:57 »
Kaikki olennainen asiasta sanottiin Tuntemattomassa sotilaassa:

"Pojat hei; -mää ole ahvena!"  :003:
Hiilest tehty ahvena.  
Missä mun kaikki köydet on. Olen varma että oli yksi kunnollinen. Eihän tässä mielihyvän vyöryssä muuhun enää yllä, paras olis kyllä pistää ilmat pihalle jokaisesta kirkon tärvelijästä.  Nyt minä ymmärrän mitä se tarkottaa se "päästä meidät pahasta". Kirkon perustehtävää.  tietenkin.   Oli kyllä väärin että Johanssoninj aikaan poistettiin kuolemanrangaistus syntisiltä vaikka arkkipiispa, oiken Sanan mittainen mies ja taatusti jumalinen, viime hengenvetoon vastusti.

Eikä sitten siunattuun multaan, se olisi viiminen rienaus. Siinä kunnon kansalainen ikilepoakaan saa...
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo:18:01 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #36 : 18.11.10 - klo:18:01 »
Älähän nyt Leena kiirehdi liikaa. Kyllä tänne körttiläisten kurjemman siiven rupusakkiin sinäkin mahdut mukaan. :icon_wink:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #37 : 18.11.10 - klo:18:09 »
Älähän nyt Leena kiirehdi liikaa. Kyllä tänne körttiläisten kurjemman siiven rupusakkiin sinäkin mahdut mukaan. :icon_wink:
No kyllä se on tässä tullut harvinaisen selväksi että paras oli lähteä vaan. Kirkon perustehtävistä kun tekijältä taisi unohtua tärkein eli perusteellinen siivous.
Saasta ulos. Eihän siellä voi enää kunnollinen kristitty olla. Mitä tästä ollenkaan tulee!  No voin taata että yksi: Todeella hyvä mieli kaikille. Että kiitos vaan.

Minä en ihan totta jaksa.  Luulin joskus että se on pahoille mutteihän toki, ei. Joku roti!   Jos olen joskus vielä kuvitellut että maton alla ryömien voisi ehdottaa jotakin naiivin typerää että rukoilkaa Jumalaa ja pyytäkää apua Häneltä, niin no... jos se nyt on alkanut viimein kuulla.  Yksi riettauden saastuttama iljetys saatiin pihalle. Jatkakaa tsemppiä! Yritän saada loput meidän yhdeksän poppoosta lähtemään. Kerron mitä he siellä edustavat niin eiköhän kelpaa eroa kirkosta -nappi.
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo:18:14 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #38 : 18.11.10 - klo:18:19 »
Leena ! nyt mopos keulii ja lyö sutia.
No mitähän ne siellä sitten edustaa ?
Minä ainakin edustan itseäni, joten edusta sinäkin vaan reilusti itseäsi. Yksilöt täällä tietääkseni pääasissa puhuu.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #39 : 18.11.10 - klo:20:15 »
Puhuin itsestäni. Loput kahdeksan kuuluvat perheeseen. Joko ollaan kaikki tai mennään kaikki.
Olen näistä kertoillut ja jokainen on hyvin pahoillaan, käsi napilla.  Joskus tuntuu vain niin... toivottomalta. Ehkä todella olisi paras, jos kirkko olisi pysynyt Johanssonin linjalla: Ei naissivistystä, (tytöille ylioppilastutkintoa), ehdottoman sanatarkka raamatuntulkinta, oli käännösvirheitä tai ei, sillä sellaisena sen oli Suomen Siion saanut perinnöksi. Kuolemanrangaistusta ei saa poistaa. Oli arkkipoiispanamme vuosisadan (1900) alussa.

Ainut mitä olen tässä kuullut ja lukenut, on pitkin matkaa huomattava ero: Ne niin kutsutut liberaalit mitä lienevätkin, eivät ole havaintojeni mukaan olleet millään tapaa siivouksen kannalla, haastaneet kirkkoa siihen tai tähän, ehkä' vain rukoilleet hiljaksiin sen puolesta. En ole huomannut edes sävyä suuntaan, että kenenkäs on lähdettävä ja mihin päin ja että minä ainakin ja minäö en ainakaan.  

Kuulkaa kun joskus saa väsyä.  Minä en myöskään katso että minun tarvitsee loputtomiin surra ja murehtia mitään minne kirkko nyt ah voih onkaan menossa se kun on minun varassani, tietty, ei Jumalan, eiohän nyt niin sovi edes ajatella!!.

Pitäkää se kirkko!  On helpotus olla poissa kun tietää ettei täytä mittaa, on joka tapauksessa kelpaamaton juuri pyhien yhteyteen. Kristus olisi saattanut kelpuuttaa mutta kristityt, totiset ja vakaat, eivät takuulla. Olisi totisesti kaikkien nyt paras kyllä jättää se pyhille ja oikeaoppisille jotka tietävät kaikesta kaiken, mitä ikinä Jumalan päässä on liikkunutkaan. Heillehän se kuuluu!!  Kuka muu täällä hurrasi ensin kun sai joiltakin ihme konservatiileilta kannatusta - toinen puoli oli varsin hiljaa - ei ainakaan tuulettanut, vielä on toivoa, kiitos Jumalalle... ja nyt sitten...

Kirkon perustehtävä ei ole sana, sakramentit, hyvät työt, maailmanmeno, kaiken mahdollisen siunaaminen, vaan MUU. Eli reipas puhdistus. On lopulta heidän saatava toivomansa: kristityille todellinen Pyhien Yhteisö ja tahraton ehtoollispöytä. Pois mistään ajatuksestakaan että rukoiltaisiin yhteyttä ja toinen toisemme puolesta - kuinka voi rukoilla syntisen puolesta? Silloinhan rukoilee synnintekijäin puolesta!!!   Synnin puolesta... kas näin se käy.
 
. Täällä on ihan tarpeeksi monta joille kirkko on nyt itse Pahan synagooga. Maailman myötäjuoksija. Kaikkeen mukautuja. Mutta kiun se on jo!
Itse muistan vielä' kiihkeän kiistan kreationismista ja ällistelen. Nämäkö kehittyneet ... voidaan kutsua joksikin eläinlajiksi? Kuuluvat nisäkkäiden ryhmään? Ei voi olla totta. Oma biologian opettajani sanoi: BNämä on kyllä opeteltava (kambrit ja dibnosaurukset) mutta uskoa ei tarviitse. En tiiedä mitä tekemistä uskolla on biologian tunnilla?  Paljonkin. Se oli erittäin vakava kysymys, ja vaihtoehtokin käytiin lävitse. Ei ihminen mikään "nisäkäs" ole vaan Jumalan kuva. .Ja mikä vimmatun maapallo. Raamatussa ei ole pallosta sanaakaan.  Minä haluan uskoa ja ottaa Raamattuni vakjavasti. Mutta jokikisen kohdan. KJoskee myös Jeesuksen sanaa eronneiden uudelleen vihkimisestä.

Homous on ollut rikos joten sehän oli selvä, siitä ei puhuttu. Ensimmäisessä käyttämässäni tautiluokituksessa seli mielisairaus, joten ei siitä silloinkaan puhuttu, se merkitsi joka tapauksessa loppuelämää  lukkojen takana. Eikä kyllä puhuta enää. Kirkko on saneerattava kokonaan ja itsestään on hyvä alkaa, eli poistua ja koko perhekuntineen kun väsyy - ei Kristukseen, mutta kristittyihin. Minä en jaksa elää tällaisessa maailmassa enkä tällaisten kristittyjen keskuudessa. Hehän ovat jo tuominneet minut. Pääsi Jumala vähällä. Ja vielä heteron. No, sattuuhan sitä.
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo:20:26 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #40 : 18.11.10 - klo:21:23 »
Kirkon tehtävä ei ole olla oikeaoppisten linnake, josta ammutaan Schmalkaldenin uskonkappaleita omilla aivoillaan ajattelevien ja omalla sydämellään tuntevien niskaan. Kirkon pitää olla hengellinen joukkosidontapaikka ja sairastupa siipeensä saaneille ja muuten ryvettyneille Jumalan lapsipoloisille.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #41 : 19.11.10 - klo:09:04 »
 :-\ Mää äänestin, että kirkon tulisi siunata kaikkea.

Nykyään kun kirkko on alkanut valita ketä siunaa ja ketä ei, ei se minusta ole sellaista mihin kirkko on tarkoitettu-
Kumma kun papit luulee, etä he näkevät toisen ihmisen sydämeen ja sitten päättävät siunaavatko vai ei.

No syntiä ei tietenkään tule siunata, mutta kaikkia ihmisiä kyllä.

Kirkossa tulisi olla tilaa kaikille, jopa tälläiselle epätäydelliselle kuin minä.
No hyvin on kyllä tilaa löytynytkin, mitä nt joskus jotkut uskovaiset ovat aslkaneet painostaa siellä, johonkin uskonratkaisuun ja muihin suorituksiin, mutta noin muuten Sunnuntai messuissa on tilaa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #42 : 19.11.10 - klo:12:46 »
:-\ Mää äänestin, että kirkon tulisi siunata kaikkea.

Nykyään kun kirkko on alkanut valita ketä siunaa ja ketä ei, ei se minusta ole sellaista mihin kirkko on tarkoitettu-
Kumma kun papit luulee, etä he näkevät toisen ihmisen sydämeen ja sitten päättävät siunaavatko vai ei.

No syntiä ei tietenkään tule siunata, mutta kaikkia ihmisiä kyllä.

Kirkossa tulisi olla tilaa kaikille, jopa tälläiselle epätäydelliselle kuin minä.
Siinäpä se. Kun ei syntisiä saa siunata niin ei saa kyllä minuakaan. Jo oma rehellisyys vaatii sen näkemään.  Minulta katkesi vieteri kertakaikkiaan ja lopullisesti. Itkin lopulta hillittömästi kun luin tätä koko hölynpölyketjua, jonka tarkoitus jo alkuunsa herätti eräitä kysymyksiä - olkoot.    Jokainen vastannut tietää:  Krkon kaksi tehtävää on määritelty: Sana ja sakramentit sekä diakonia, ja sitten vetäistään jotakin maailmaan mukautumisia ja kaiken mahdollisen siunaamisia. Millä'hän motiivilla?  Miksi en itse vastannut "MUU" ja heti selittänyt että kunnon kirkkokuri ja synnintekijät ulos. Helpotti että poispääsy on niin vaivatonta.  En jaksa enää yhtään. Pienintäkään halua luottaa Jumalaan siellä ei siis ole - ei liioin edes yritystä viholliskuvien purkuun. Jo yksityispostista tiedän että nämä mitkälie liberaalit (??????)  ovat olleet hiljaa, ja osoittaneet siinä jotakin mihin en itse kykenekään: Eläkää rauhassa kaikkien kanssa, siunatkaa älkääkä kiroilko, kääntäkää toinen poski, rukoilkaa herjaajienne puolesta. Kun ei niin ei.  Oikeastaan arvostan Viisveisaajan rohkeutta astua "ulkopuolelle leirin" koko lailla. Sinne se meni Jeesuskin.  
 
Ei se ole minua varten, sillä jos kehen niin minuun pätee juuri tasan tämä: Siunataan synnintekijä - siunataan syntinen teko - siunataan synti. Itse kuvittelin naiivisti että nämä ns hyvät kristityt olisi mahdollista kutsua mukaan ja jo ennen vaaleja rukoilemaan, sekä niiden puolesta joiden ajattelua vastan oli tarve ihan tuulettaa, että jälkeenpäin, eikä nyt ainakaan heti povaamaan katastrofia paikalle ja päivittelemään minne kirkko ollenkaan  on menossa  nyt kun äänestäjät halusivat toisin kuin he. En vain jaksanut enää.  Tämä äänekäs ryhmä ei ainakaan ole valmis rukoilemaan ns vihollistensa puolesta --- eihän kukaan ole heidän vihollisekseen edes ilmoittautunut. Ja tuo iänikuinen minä se poika luen Raamattuni. Niin luki Johanssonkin, ja raamatullisin perustein kuoleman rangaistuskin piti säilyttää.

Ei kai pidetä edes mahdollisena että toisetkin lukisivat...?
« Viimeksi muokattu: 19.11.10 - klo:12:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #43 : 19.11.10 - klo:13:33 »
Kuinka pitkälle Jeesusta on seurattava?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kirkon tehtävä
« Vastaus #44 : 19.11.10 - klo:14:34 »

Perille...  :hiipia:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)