Kirjoittaja Aihe: Te täydelliset.  (Luettu 8427 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Te täydelliset.
« : 16.06.10 - klo:17:05 »
Koska en ole täydellinen ihminen eikä minulle ole annettu viisautta ja olen menettänyt arviointikykyni.
On minun nojattava ”entisenä stadilaisena” ”stadilaiseen”, joka kertoo Teille mitä minä vajavainen ihminen ymmärrän Lunastajastani.

"Kristillinen usko ei ole niitä varten, jotka osaavat asettaa arvot tärkeysjärjestykseen ja sanoa, mikä on viimeinen sana.
Usko on niitä varten, joilta on mennyt taito asettaa arvot, jotka ovat menettäneet oman arviointikykynsä ja oman arvokkuutensa.
Kristillinen usko on arvottomia ja arvonsa menettäneitä varten.
Viimeisen sanan sanoo siis Lunastaja, Jumala ei tule meidän luoksemme asettaakseen meille uusia arvoja eli uusia lakeja, vaan Hän tulee lunastamaan meidät.
"

Toinen Aurinko
Eero Huovinen
Kirjapaja Oy 2003  / s.221


Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #1 : 16.06.10 - klo:19:33 »
 :101:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #2 : 16.06.10 - klo:21:09 »
Meikäläinen maalaistallikka ymmärtää tuosta lainauksesta vain viimeisen virkkeen . . . . ehkä  :icon_eek:
Pyryharakka

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #3 : 17.06.10 - klo:09:25 »
Kumma kyllä: Usko ei sitten ole minua varten.
Pidän tärkeänä, että yhteiskunta valitsee tärkeimmät arvot ja periaatteet toimintansa pohjaksi. Se on juuri sitä arvojen panemista tärkeysjärjestykseen.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #4 : 17.06.10 - klo:13:06 »
Kumma kyllä: Usko ei sitten ole minua varten.
Älä Salis ole huolissasi,
Lainaus
Viimeisen sanan sanoo siis Lunastaja,

Viestini sisältö on kyllä tarkoitettu niille keskustelualueen keskustelijoille. Jotka aina tietävät omasta mielestä kaiken hyvistä arvoista ja uskovat että heillä on vain oikea käsitys kristillisestä hengellisyydestä sekä elävästä elämästä. Tämän lisäksi heidän on saatava sanoa aina viimeinen sana.
Miksi?  Sen vastauksen varmaan jokainen tietää itse parhaiten, mutta yksi syy on varmasti ”valta”.

Siksi minä joka kuulun arvottomien ja arvonsa menettäneiden joukkoon tulen aina kommentoimaan näitä keskustelijoita.
Näin myös Sinä Salis mainitsit meille eräässä viestissäsi aikaisemmin. Taisi alkaa jotenkin näin:” Kirjoitan niin kuin haluan…”
Minun taas pitäisi oppia hieman muokkaaman viestejäni niin että ne eivät olisi niin
”brutaaleja”.  :eusa_think:, eikä tarvitsisi leikkiä "hiekkalaatikko leikkejä" ylläpidon kanssa. :icon_wink:
Sillä herkkätunteinen ihminen tai itsekeskeinen ei sitä siedä.  :'(
Toisaalta minä en voi olla Sinä etkä Sinä minä. :icon_wink:
Näinhän me olemme jo aikaisemminkin todenneet julkisissa ”väännöissämme ja minun vedätyksissä"  :074:”.
Mutta oli miten oli ...
Lainaus
Viimeisen sanan sanoo siis Lunastaja,
,se olisi hyvä muistaa meidän kaikkien  ja erityisesti minun.

SV 30. 1-5
Lars Nyberg
Sävelmä Etelä-Pohjanmaalta

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #5 : 17.06.10 - klo:13:09 »
... saatava sanoa aina viimeinen sana...

mIES SANOO AINA VIIMEISEN SANAN: "kYLLÄ, RAKKAANI."
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #6 : 17.06.10 - klo:13:23 »
MIES SANOO AINA VIIMEISEN SANAN: "kYLLÄ, RAKKAANI."
"Mut kun on aina saatava viimeinen sana,
vaik se ei johtaisi mihinkään.
Viimeinen sana,
eihän se pääse jäätymään.
Ois oltava oikeessa,
vaik se ei johtaisi mihinkään,
ja saatava sana,
vaikka viestinä kännykkään".


Pauli Hanhiniemen Perunateatteri – Joki
http://www.youtube.com/watch?v=1GckjNI3EYc
 
ps. esimerkki. :icon_wink:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #7 : 17.06.10 - klo:13:52 »
"Mut kun on aina saatava viimeinen sana,
vaik se ei johtaisi mihinkään.
Viimeinen sana,
eihän se pääse jäätymään.
Ois oltava oikeessa,
vaik se ei johtaisi mihinkään,
ja saatava sana,
vaikka viestinä kännykkään".


Pauli Hanhiniemen Perunateatteri – Joki
http://www.youtube.com/watch?v=1GckjNI3EYc
 
ps. esimerkki. :icon_wink:

"saatava sana". Oletan sen tarkoittavan, että itse  on  s a a t a v a  kirjoittaa  s a n a  kännykkään. Yhtä hyvin se voisi tarkoittaa, että  s a a  s a n a n  joltakulta, viestin. Kaipuu, "lähdemme liikkeelle kaipauksesta" (VK 415).
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #8 : 17.06.10 - klo:14:27 »
Kuka sen päättää, mitkä arvot ovat niin hyviä ja tärkeitä, että ne pitää laittaa tärkeysjärjestykseen? Ja mitkä ovat niitä arvoja, jotka eivät ansaitse edes päästä arvojärjestykseen? Miksi tuossa mainitaan vain kristinusko? Liittyykö tähän käsite "pyhä" jollakin tapaa?

Minusta tuntuu, että jos miessukupuolen edustaja saa viimeisen sanan, se on... HÄ?!  --> :icon_confused:

Nyt leppoistan itseni ylityövapaan varjolla maalle makaamaan (Pistän lepoarvon muiden edelle.) (Maalla minulle kannetaan kaikki eteen, ruokaakin monta kertaa päivässä  :icon_lol:). Kiitos ajatusten herättelystä, näillä stimuluksilla pärjään viikonlopun yli.  :icon_wink:

HeisuliVEISULI!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #9 : 18.06.10 - klo:10:10 »
Kuka sen päättää, mitkä arvot ovat niin hyviä ja tärkeitä, että ne pitää laittaa tärkeysjärjestykseen? Ja mitkä ovat niitä arvoja, jotka eivät ansaitse edes päästä arvojärjestykseen? Miksi tuossa mainitaan vain kristinusko? Liittyykö tähän käsite "pyhä" jollakin tapaa?

Viittaan aiemmin esittämiini näkemyksiin, jonka mukaan kansanvaltainen yhteiskunta, joka turvaa kansalaisilleen merkittävän määrän vapauksia ei voi rakentua kaikkiarvoisuuteen (kaikki arvot yhtä hyviä) vaan moniarvoisuuteen (pääosa arvoista hyviä). Kaikkiarvoisuus on nihilismiä, jossa ei enää tiedetä, mikä on hyvää, mikä on kohtuullista ja mikä on oikeudenmukaista.



Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #10 : 18.06.10 - klo:14:59 »
Viittaan aiemmin esittämiini näkemyksiin, jonka mukaan kansanvaltainen yhteiskunta, joka turvaa kansalaisilleen merkittävän määrän vapauksia ei voi rakentua kaikkiarvoisuuteen (kaikki arvot yhtä hyviä) vaan moniarvoisuuteen (pääosa arvoista hyviä). Kaikkiarvoisuus on nihilismiä, jossa ei enää tiedetä, mikä on hyvää, mikä on kohtuullista ja mikä on oikeudenmukaista.

Näin on, aivan varmasti. Kaikkiarvoisudessa rikolliset arvot ovat arvoja siinä kuin muutkin.

Rikolliset arvot?  Silloin ollaan kaikkiarvoisia, jos/kun tämä on epäselvä käsite.  Kun ihminen tekee toiselle kaiken sen, mitä ei soisi itselleen tehtävän, ollaan epäilemättä kaikkiarvoisia. Miksi hän ei muka saisi - jos se on hänen arvomaailmansa merkittävä osa - saada esimerkiksi olla tuhoava, harjoittaa rotuvihaa, lietsoa sotaa ja väkivaltaa, varastaa tai tappaa, himoita lähimmäisensä omaisuutta tai lausua väärä todistus hänestä? 

Johan nyt jotakin, minustako on vuosien saatossa kehittynyt  :009: moniarvoinen?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #11 : 18.06.10 - klo:16:25 »
... "lähdemme liikkeelle kaipauksesta" (VK 415).

Kun tämä keskustelu on seuratuvan puolella uskallan lainaa Raamatun tekstiä Teille täydellisille, meille kaikille. Tämä Sana kyllä repii minun omaa sieluani, koska todellakin Hänen Sanaansa minun on mahdotonta  noudattaa. Sillä en ole täydellinen ihminen eikä minulle ole annettu viisautta ja olen menettänyt arviointikykyni.

Matt. 5:43-48
43 "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.'  
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta.
45 jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.  
46 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin? ( Publikaanit olivat tullien ja verojen kerääjiä, jotka palvelivat vallanpitäjiä omaksi edukseen.)
47 Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?
48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.


http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Vaikka Kristus vuorisaarnassaan kertoo minulle ja Teille selvästi miten meidän pitäisi toimia keskenämme niin valitettavasti totuuden nimissä ,mehän emme noudata Hänen antaama elämän ohjetta.
Emmekä tule noudattamaan, mutta me voimme pyrkiä kasvamaan yhdessä ja antamaan Hänen vaikuttaa meidän sydämmeeme. Tämän johdosta kun en huijaa itseäni, vaan myönnän että olen vajavainen ja tukeudua Hänen rakkauteensa, niin kuin lapsi tukeutuu isäänsä. Saan uskoa armoon ihmisten tekemistä arvoista huolimatta. Sillä Hän tulee lausumaan  viimeisen Sanan, ette Te enkä minä, vaan Hän. Oli ihminen sitten kuka ja mikä tahansa.
Jumala meitä armahtakoon  arvonsa menettäneitä  ja  Teitä täydellisiä ihmisiä.
Kaipuu…

SV 73 .1-3
Väinö Malmivaara
Sävelmä Johann Crüger
« Viimeksi muokattu: 18.06.10 - klo:16:28 kirjoittanut Benkku »

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #12 : 18.06.10 - klo:19:57 »
Tämän johdosta kun en huijaa itseäni, vaan myönnän että olen vajavainen ja tukeudua Hänen rakkauteensa, niin kuin lapsi tukeutuu isäänsä. Saan uskoa armoon ihmisten tekemistä arvoista huolimatta. Sillä Hän tulee lausumaan  viimeisen Sanan, ette Te enkä minä, vaan Hän. Oli ihminen sitten kuka ja mikä tahansa.
Jumala meitä armahtakoon  arvonsa menettäneitä  ja  Teitä täydellisiä ihmisiä.


Kuka ei ole vajavainen tai turhamainen? Ei maailmassa ole täydellisiä ihmisiä. On vain epätäydellisiä ihmisiä, niinkuin epätäydellisiä yhteiskuntia. Ihminen on syntinen ja jo siksi epätäydellinen.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #13 : 18.06.10 - klo:20:23 »

Kuka ei ole vajavainen tai turhamainen? Ei maailmassa ole täydellisiä ihmisiä. On vain epätäydellisiä ihmisiä, niinkuin epätäydellisiä yhteiskuntia. Ihminen on syntinen ja jo siksi epätäydellinen.

Poikani lempilause "Nobody is perfect. My name is Nobody"
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Te täydelliset.
« Vastaus #14 : 18.06.10 - klo:21:06 »
Poikani lempilause "Nobody is perfect. My name is Nobody"
Vai kutsuu poikasi itseään  ”Nobody”…

"Ei nimi miestä pahenna jos ei parannakaan…
Epäonnistuneet nimivalinnat voi jakaa kolmeen ryhmään: sananmuunnoksiin, rytmityksiin ja taivutuksiin. Sananmuunnosnimistä ehkä klassisin, jos ei lähellekään hauskin, on Pasi Kuikka (kusipaikka). Rytmitysnimiä, kuten Anu Saukko (Anusaukko), on viljelty vallan kiitettävästi tv-sarjassa Simpsonit. Taivutusnimistä esimerkiksi kelpaa Usko Mäki (Mä en usko)".

http://www.uta.fi/lehdet/aviisi/1101/nimimies.html

Totta on siis nimienkin suhteen. Emme ole täydellisi vaikka eräät uskovat kaikessa viisaudessa olevan, perfect, jopa nimensä perusteella.

ps. mutta itse en usko että Hän katsoo meidän ihmisten nimiä, sillä ei taida nimi silloin paljon painaa Hänen sanoessaan viimeisen Sanan,  oli se sitten ”arvoton” tai ”täydellinen”.
« Viimeksi muokattu: 18.06.10 - klo:21:08 kirjoittanut Benkku »