Kirjoittaja Aihe: Luopumus  (Luettu 17127 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Luopumus
« Vastaus #45 : 17.06.10 - klo:10:39 »
Kauheat paineet kasasit Leena harteilleni!  :icon_eek:

En nyt jaksa, kun en ole leppoistanut vielä yhtään elämääni ja työnantaja ottaa siitä kaiken ilon irti.

Semmonen kyllä tuli mieleeni tuossa taannoin, että ihminen on todella luotu tekemään _työtä_. Se on ihan perustarve. Mutta eihän nykyään kovin moni enää tee _työtä_. Työ on nykyään niin fyysisesti helppoa, että ihmiset sairastuvat. Henkiset paineet sen sijaan ovat kovat. Yt-neuvotteluja, pätkätöitä, epävarmuutta, tulosta tuloksen perään...

Ihmisten pahoinvoinnista seuraa valtavat kustannukset yhteiskunnalle. Olikohan se niin, että yli 4000 ihmistä jää Suomessa vuosittain masennuksen vuoksi eläkkeelle. Jos ihmiset ottaisivat vastuun itsestään jne...  :icon_wink: :icon_wink: :icon_wink:

Mutta ei siitä sen enempää.  :icon_biggrin:

Aurinkoa teitille kaikille! (muistakaa uv-suoja!)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luopumus
« Vastaus #46 : 17.06.10 - klo:10:57 »
Kauheat paineet kasasit Leena harteilleni!  :icon_eek:

En nyt jaksa, kun en ole leppoistanut vielä yhtään elämääni ja työnantaja ottaa siitä kaiken ilon irti.

Semmonen kyllä tuli mieleeni tuossa taannoin, että ihminen on todella luotu tekemään _työtä_. Se on ihan perustarve. Mutta eihän nykyään kovin moni enää tee _työtä_. Työ on nykyään niin fyysisesti helppoa, että ihmiset sairastuvat. Henkiset paineet sen sijaan ovat kovat. Yt-neuvotteluja, pätkätöitä, epävarmuutta, tulosta tuloksen perään...

Ihmisten pahoinvoinnista seuraa valtavat kustannukset yhteiskunnalle. Olikohan se niin, että yli 4000 ihmistä jää Suomessa vuosittain masennuksen vuoksi eläkkeelle. Jos ihmiset ottaisivat vastuun itsestään jne...  :icon_wink: :icon_wink: :icon_wink:

Mutta ei siitä sen enempää.  :icon_biggrin:

Aurinkoa teitille kaikille! (muistakaa uv-suoja!)
 
Ei saa jäädä tuleen makaamaan!
Koetetaan, Kummajainen...Kyllä se lähtee!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Luopumus
« Vastaus #47 : 17.06.10 - klo:12:11 »
Mulla on hieman sellainen fiilinki, ettei leppoistuminen auttaisi uusia sukupolvia, jotka masentuvat perusteellisesti jokaisesta vastoinkäymisestä. Pumpulisukupolvi ei kestä mitään. Ne tarvitsee pienet luokkahuoneet, merkkivaatteet, etelänlomat ja kaikki pitää passata niille suoraan käteen. Muuten tulee valitus. Omaehdoitus, aloitteellisuus ja innostus puuttuu. Jos uusi sukupolvi eläisi 60-lukua, ne ei pärjäis ollenkaan, koska silloin ei ollut kännyköitä, tietokoneita eikä edes televisioita kaikissa kodeissa. Leppoistuminen auttaa vain meitä vanhoja, jotka olemme tehneet vuosikymmeniä työtä ja tehneet kaiken mussukkasukupolven hyväksi.  :003:
Acta, non verba.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Luopumus
« Vastaus #48 : 17.06.10 - klo:13:02 »
Ja minulla on semmonen fiilinki, että suuret ikäluokat ei tajua itse kasvattaneensa heitä seuranneet pullamössösukupolvet.   :039:


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Luopumus
« Vastaus #49 : 17.06.10 - klo:13:14 »
Ja minulla on semmonen fiilinki, että suuret ikäluokat ei tajua itse kasvattaneensa heitä seuranneet pullamössösukupolvet.   :039:

Meidän metodimme oli "Vapaa kasvatus". Emme kasvattaneet. Annoimme kasvaa. Tulos on surkea, koska emme asettaneet rajoja. Lapsemme (Minä ja jotkut muut ovat poikkeus.) varttuivat turvattomassa ilmapiirissä, koska hylkäsimme heidät oman onnensa nojaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Luopumus
« Vastaus #50 : 17.06.10 - klo:22:58 »
Jokainen sukupolvi yrittää tehdä paremmin kuin edellinen ja tekee ihan omat virheensä. Kyllä kai sitä jokainen yrittää lastensa parasta ja järkyttyy, kun huomaa myöhemmin, mitä virheitä itse on tehnyt (jos huomaa) ja toivoo että, lapset pääsisivät omista traumoistaan yli ja  jatkaisvat elämäänsä suht' tasapainoisina ihmisinä.  :017: 
Pyryharakka

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Luopumus
« Vastaus #51 : 18.06.10 - klo:10:07 »
Ja minulla on semmonen fiilinki, että suuret ikäluokat ei tajua itse kasvattaneensa heitä seuranneet pullamössösukupolvet.   :039:

En ole kasvattanut pojistani pullamössöjä. Taiteellisia toki ovat.
Acta, non verba.