Kirjoittaja Aihe: Luopumus  (Luettu 17129 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Luopumus
« Vastaus #30 : 14.06.10 - klo:19:23 »
Minulle on varsin tuttua opetus, että "älä tee mitään omissa voimissasi vaan anna Herran vaikuttaa tahtomista ja tekemistä".
Tokihan tällainen asenne joihinkin asioihin luopumisen saralla pätee, mutta jos todella haluaa luopua asioista jonkun toisen asian/ihmisen hyväksi, niin ei se ainakaan minulla mene niin, että passiivisena annan vain Herran hoitaa asia minun puolestani. Minun on vaikea uskoa, että se juuri kellään toisellakaan olisi helpompaa.


Se on erittäin helppoa; -kun ei pähkylöi tuollaisia  niin ei ne vaivaakaan!

Piece of cake!  :kahvi:

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Yvonne May

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Vs: Luopumus
« Vastaus #31 : 14.06.10 - klo:19:40 »
Kallistun kieltämättä hieman sen ajattelun puolelle, että voimme hyvinkin alkaa olla siinä ajassa, josta Jeesus sanoi, että "kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö Hän uskoa maan päältä".  Tarkoittaa nähtävästi sitä, että luopumus on pitkällä. 

Kyllä maailma paljon muuttunut on ja mielestäni raaistunut.  Jumalanpelko on ihmisiltä kadonnut.  Maailmanlopun ajankohdasta en osaa sanoa mitään.  Ei varmaan edes ole meidän asiamme vuosilukuja laskeskella.  On sitä laskettu ja ennustettu, mutta aina vaan me täällä olemme. 
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Luopumus
« Vastaus #32 : 14.06.10 - klo:20:22 »
Se on erittäin helppoa; -kun ei pähkylöi tuollaisia  niin ei ne vaivaakaan!

Piece of cake!  :kahvi:




Eräs tapa tosiaankin on tehdä jänikset, eli laittaa päänsä pensaaseen ja olla niin, kuin näitä asioita ei olisikaan.
Asia vaivaa vain silloin, jos pensaasta sattuu näkemään jonkun avuntarvitsijan taikka jos elämä pakottaa väkisin jostain luopumaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luopumus
« Vastaus #33 : 14.06.10 - klo:21:11 »
Jos siis halutaan lisää vapaa-aikaa, pitää päivittäis työssäoloaikaa tai työpäivä vähentää tai sitten vähentää työssäolovuosia. Suomalaisten työaika on jo nyt Euroopan lyhyimpiä.
Varo, Kummajainen, varo!  Minä olen kärsinyt Saliksen kanssa tässä murskatappion  :003:!

Eipä tosin niin ettenkö olisi alkanut myös katsella siitä näkövinkkelistä, että totuushan nyt on, että joskin vetoapuja tarvitaan niin vedättäväthän sitä välillä sellaisetkin, jotka voisivat vähän talkoisiinkin osallistua...että sen puoleen...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luopumus
« Vastaus #34 : 14.06.10 - klo:21:13 »
Minulle on varsin tuttua opetus, että "älä tee mitään omissa voimissasi vaan anna Herran vaikuttaa tahtomista ja tekemistä".

Mikä sitä oikein vaivaa kun ei se tahdo eikä tee...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luopumus
« Vastaus #35 : 14.06.10 - klo:21:19 »
Pidän kovin epätodennäköisenä ellei jopa mahdottomana ajatusta, että joku onnistuisi hengellisessä ylensyönnissä

En vastaa Riitan puolesta, kun on turvallisin näin, mutta saatoimme puhua jostakin joka on ainakin täälläpäin tuttua - järjestetään jos sun mitä seisovaan pöytään pääsyä, hyperhintaisia retriittejä ja kaikki papit kehiin,  ja kokousta kokouksen päälle, jotta saataisiin Jumalasta tiristettyä se viimeinenkin pisara.  Vaikka miten sanotaan että mitään ei voi ottaa ellei Ylhäältä anneta.

Yhtä puuttuu: Kärsivällisyyttä odottaa Jumalan aikaa. Siis,  jälleen täällä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Luopumus
« Vastaus #36 : 15.06.10 - klo:12:23 »
Varo, Kummajainen, varo!  Minä olen kärsinyt Saliksen kanssa tässä murskatappion  :003:!

Miksi Sun täytyi paljastaa mut? Mulla oli hyvä juoni. :003:
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Luopumus
« Vastaus #37 : 15.06.10 - klo:12:28 »
Jos siis halutaan lisää vapaa-aikaa, pitää päivittäis työssäoloaikaa tai työpäivä vähentää tai sitten vähentää työssäolovuosia. Suomalaisten työaika on jo nyt Euroopan lyhyimpiä.

Ei vapaa-aikaa tarvitse lisätä työajan kustannuksella! Jos ajatellaan että työaikaa on päivässä 8 tuntia ja uniaikaa toiset 8 niin jäähän sitä vapaa-aikaa sitten vielä se kahdeksan tuntia. Mutta johonkin se aina hujahtaa! Joskus pitäisi tehdä listaa, että mitäs kaikkea sitä päivän aikana tekeekään ja karsia sieltä niitä vähemmän tarpeellisia juttuja niin että saisi tilaa niille kivoille ja aivoja seuraavaa työpäivää varten nollaaville jutuille. Ihan sillä saa jo mun kokemuksen mukaan vapaa-ajan tuntumaan kaksinkertaiselta että ei pysähdy tuijottelemaan tietokoneen tai telkkarin ruutua. Tämä kai siinä on ideana, ei mikään älytön työpäivän puolittaminen.

Ja toinen juttu. Harjottelunohjaajani on mulle opettanut, että tämmöisessä työajattomassa työssä jos on joku semmonen asia minkä aivan hyvin voi tehdä vielä seuraavanakin päivänä, niin silloin se pitää jättää sinne seuraavaan päivään, koska tekeminen ei tässä työssä tekemällä lopu. Pitää varjella itteään sen verran ettei työpäivä veny päivittäin neljäntoista tunnin mittaseksi. Tämäkin voisi olla tuossa jutussa ideana että oikeasti katsoo mihin omat rahkeet riittää!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luopumus
« Vastaus #38 : 15.06.10 - klo:12:33 »
Miksi Sun täytyi paljastaa mut? Mulla oli hyvä juoni. :003:

Voi, no...kai minä luotin lujasti siihen, että keksit uuden  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Luopumus
« Vastaus #39 : 15.06.10 - klo:15:12 »
Ei vapaa-aikaa tarvitse lisätä työajan kustannuksella! Jos ajatellaan että työaikaa on päivässä 8 tuntia ja uniaikaa toiset 8 niin jäähän sitä vapaa-aikaa sitten vielä se kahdeksan tuntia. Mutta johonkin se aina hujahtaa! Joskus pitäisi tehdä listaa, että mitäs kaikkea sitä päivän aikana tekeekään ja karsia sieltä niitä vähemmän tarpeellisia juttuja niin että saisi tilaa niille kivoille ja aivoja seuraavaa työpäivää varten nollaaville jutuille. Ihan sillä saa jo mun kokemuksen mukaan vapaa-ajan tuntumaan kaksinkertaiselta että ei pysähdy tuijottelemaan tietokoneen tai telkkarin ruutua. Tämä kai siinä on ideana, ei mikään älytön työpäivän puolittaminen.

Pääkaupunkiseudulla menee vähintään 1,5 h työmatkoihin, jos ei asu työpaikan lähellä. Ostosmatkat on vähintään 30 minsaa päivässä/pääkaupunkiseutu/miksei myös muualla. Ruoan laittoon menee noin 30 minsaa/päivä. Lehtien ja e-lehtien lukuun 15-20 minsaa (mulla menee 1 tunti, mutta olen poikkeus). Aamukahvi ja sen nauttimine 30 minsaa. Nyt on jo yli 3 h käytetty. Katsotaan uutiset ja mieliohjelma 1,5 tuntia. 4,5 h käytetty. Jos on perheessä lapsia, ne viedään potkimaan palloa, tai lyömään tennistä tai pelaamaan kiekkoa 1,5 h. Siinä tavallisen perheen 8 h käytetty. Jos katsotaan vielä enemmän televisio esim. 2 - 3 h päivässä, on käytetty jo 9- 10 h.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Luopumus
« Vastaus #40 : 15.06.10 - klo:23:57 »
Miksi Sun täytyi paljastaa mut? Mulla oli hyvä juoni...
No ..."Päästä irti itsestäsi"... nyt kaikki.... :icon_wink:

ps. luopuminen vai luovuttaminen tai pakko luovuttaa, kun... :icon_wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Luopumus
« Vastaus #41 : 16.06.10 - klo:09:02 »
No ..."Päästä irti itsestäsi"... nyt kaikki.... :icon_wink:

ps. luopuminen vai luovuttaminen tai pakko luovuttaa, kun... :icon_wink:

Well. Tarkoitus oli saada selvää kaikista argumenteista leppoistamisen takana. Siis kannatan leppoistamista, mutta asiaa on parempi lähestyä vasta-argumenttien kautta. Idean puolustaja lopetti valitettavasti keskustelun.
Acta, non verba.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Luopumus
« Vastaus #42 : 16.06.10 - klo:21:29 »
Miksi Sun täytyi paljastaa mut? Mulla oli hyvä juoni. :003:

 :icon_lol:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luopumus
« Vastaus #43 : 17.06.10 - klo:09:57 »
:icon_lol:
Äkkiä kehiin nyt, Kummajainen!  Jatka, jatka, jatka, tai Salis vielä katkeroituu minuun, ja se on sentään niin mukava ihminen...se on niin... sympaattinen!  Ja...ja jos ihmisellä on suunnitelma...eikä saa totettaa... se on riis-to-a, se on, sitä se on!

Hopi hopi!
Olen i-han-to-sis-sa-ni!
« Viimeksi muokattu: 17.06.10 - klo:10:00 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Luopumus
« Vastaus #44 : 17.06.10 - klo:10:25 »
Äkkiä kehiin nyt, Kummajainen!  Jatka, jatka, jatka, tai Salis vielä katkeroituu minuun, ja se on sentään niin mukava ihminen...se on niin... sympaattinen!  Ja...ja jos ihmisellä on suunnitelma...eikä saa totettaa... se on riis-to-a, se on, sitä se on!

Hopi hopi!
Olen i-han-to-sis-sa-ni!

Rahoitu hyvä ihminen! Ei katkeroidu Salis Saltis vaikka suolaa olenkin. Suola on mauste, ei katkero.  :003:
Acta, non verba.