Kirjoittaja Aihe: Miksi olen täällä...  (Luettu 18636 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #30 : 16.06.09 - klo:19:48 »
Pieni korjaus..
Ennen vanhuus katsottiin alkavaksi 65 ikävuodesta,...
Mistä moinen tieto?

Simo Koskinen
Emeritusprofessori
Lapin yliopisto
Sosiaalityön laitos
GERONTOLOGINEN SOSIAALITYÖ OSANA MONIAMMATILLISTA VANHUSTYÖTÄ
http://www.tampere.fi/tiedostot/5iREfmeHf/SimoKoskinen300806.pdf
Pahoitellen liiallista ”huumorin käyttöä viestissäni”, olisin voinut kunnioittavammin esittää asiani. Pyydän anteeksi epäammattimaisuuttani, toivon teille molemmille herroille terveyttä ja voimia ”vääntää kättä”.
Terv. Hävytön napero.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #31 : 16.06.09 - klo:22:15 »
Simo Koskinen
Emeritusprofessori
Lapin yliopisto
Sosiaalityön laitos
GERONTOLOGINEN SOSIAALITYÖ OSANA MONIAMMATILLISTA VANHUSTYÖTÄ
http://www.tampere.fi/tiedostot/5iREfmeHf/SimoKoskinen300806.pdf
Pahoitellen liiallista ”huumorin käyttöä viestissäni”, olisin voinut kunnioittavammin esittää asiani. Pyydän anteeksi epäammattimaisuuttani, toivon teille molemmille herroille terveyttä ja voimia ”vääntää kättä”.
Terv. Hävytön napero.

Tieto on asiantuntevalta taholta. Niin se vain vanhuuden alkaminen siirtyy yhä ylöspäin. Tuskin minä näen vanhuutta.

Huumoria ei koskaan ole liikaa. Sen ymmärtäminen joskus takkuaa minun kohdallani melkoisesti, varsinkin jos se on piilotettua. Joskus huomaan sen vasta aikojen kuluttua sinunkin viesteistäsi. Siinä kai minä olen anteeksipyynnön velkaa.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #32 : 17.06.09 - klo:00:16 »
...Niin se vain vanhuuden alkaminen siirtyy yhä ylöspäin. Tuskin minä näen vanhuuta... anteeksipyynnön velkaa.

Kun ei tarvitse toimia taivaspaikan ansaitsemiseksi, voi toimia lähimmäisen hyväksi niillä voimilla mitä Hän on suonut.  
Hän päättää ansaitsenko taivaspaikan ja jos ansaitsen. Niin se tapahtuu armosta, siihen on minun uskottava. Eikä Hän katso olenko lapsi, aikuinen tai iäkäsihminen.
Silloin kun aika on poistua, on minun hyväksyttävä oman elämänkaareni päättyminen.

Se ei katso paikka eikä aikaa, siihen on tyydyttävä.

Anteeksi pyyntö … en usko että osoite on oikea. Sillä en tunne kirpaisua sydämessäni kohdaltasi.
Emmeköhän ole aivan samanlaisia ”kelmejä”, sillä nimimerkitkin vaihtuvat useimmin meillä, kuin sukat jaloissa.
Hyvää kesää, vaivattu sielu.
ps.Miksi olen täällä…
« Viimeksi muokattu: 17.06.09 - klo:00:20 kirjoittanut Benkku »

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #33 : 18.06.09 - klo:15:27 »
Emmeköhän ole aivan samanlaisia ”kelmejä”,

Olen sieviläisittäin ketkun ketale. En kuitenkaan yllä "turkulaisen turusen" tasolle.

Synnyin ketkuksi ketale,
luuseriksi luovimahan
näitä mantuja kovia,
tantereita tuskaisia.
Mieliharmiksi monelle,
kiusaks´ kanssakulkijalle,
jotka tietänsä osaavat
tietävästi taivallella.

Oiva Pennanen
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #34 : 28.06.09 - klo:12:26 »
Ja koska samaan Jumalaan me uskomme ja eri tavoin yritämme asioita ilmaista, on minusta ollut ihan luonnollista, että foorumissa on ollut aina kirjavaa porukkaa ja kirjavia mielipiteitä, enkä ole sen vuoksi erityistä hajaannusta huomannut. Minulle nykyfoorumi ei edusta ehkä ihan täysin sitä körttiläisyyttä, joksi körttiläisyyden elävässä elämässä koen, mutta saan täältä kuitenkin niin paljon ajateltavaa, etten halua poiskaan jättäytyä. Kyllä täältäkin niitä armonvilauksia välillä saa. 

Uskon, että näkemykset meillä foorumilaisilla yhtyvät ja mielipiteet yhdenmukaistuvat vasta sitten, kun usko muuttuu näkemiseksi.

Minulle usko on kiintymystä siihen mitä en näe, mutta kyllä tuntuu syvällä sisimmässäni. Se on sydämen asennetta ja rakkauden tunnetta siihen, minkä koen elämässäni tärkeäksi ja säilyttämisen arvoiseksi. Se valtaa mieleni ja rikastuttaa elämääni monin tavoin. Se antaa rauhaa ja toivoa toivottomuuden keskelle - monien sairauksieni ympäröimänä. Se saa minut rakastamaan ja huomioimaan myös lähimmäisiäni ja ystäviäni. Se saa minut kääntymään Hänen puoleensa, jolta koen saavani monesti apua ja lohdutusta.

Minulla itselläni ei siihen ole mitään ansiota, vaan kaikki tulee Jumalalta. Siksi sitä ei tule korostaa eikä siitä "mekkalaa" pitää. Se ei tee minusta yhtään toista parempaa eikä viisaampaa.

Minulle körttiläisyys merkitsee seuroissa käyntiä, Jumalan Sanan äärellä oloa, rukousta rakkaiden Siionin virsien myötä, ystävien tapaamista ja hyväksytyksi tulemista. Niin kauan kuin sitä on körttiläisyydessä jäljellä, se riittää minulle, enkä usko sen minun jäljellä olevan elämäni aikana muuttuvankaan.

Olen kiitollinen Jumalalle hengellisestä kodistani.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #35 : 03.07.09 - klo:14:43 »
25.06.2009.
satman.
Arvaan, että Benkku on tehnyt päätöksen, ettei hän kirjoita foorumiin ja siitä on seurannut helpotus ja sitten pyhimyksellinen ja aurinkoinen olo.

Juhoma.
Ei Benkku täältä malta pysyä pois, on se sellainen HURU-UKKO .


Palaan takaisin satman ja juhoma päivään 25.06.09. Piti katsoa kumminkin vähän …
Johtopäätökseni oli oikea … Vaikka jouduin esittämään omantunnonvastaista roolia ja käyttämään epäsosiaalista viestintää foorumilla.
Tuntuu pahalta kun joutuu tekemään itselleen selväksi, että minä erottelen ihmisiä. Toisaalta se on minun ongelma ja uskon että olen löytänyt tähänkin asiaan ratkaisun.
Jos joku haluaa olla julkisuuden kipeä tai hoitaa itseänsä …

Siksi minun helppo sisäistää tämän vuoden herättäjäjuhlien sanoman itselleni:

”Sallikaa lasten tulla”  :icon_sunny:

SV.261   :eusa_angel:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #36 : 07.07.09 - klo:20:31 »
Benkku. Kaikki me eroittelemme ihmisiä. Ei kai se ole paha, mutta jos me alamme laittamaan ihmisiä lokeroihin, niin se on väärin.
Itse aina kun tapaan ihmisiä analysoin noin suunnilleen millainen ihminen on ja millaista huumoria hänelle uskoltaa heittää ja voiko jutella vakavammistakin asioista?

Eniten hermostuttaa karsinoiminen työn tai aseman mukaan.
Esimerkiksi minä en ole vain myyntimies.
Tai joku reportteri tai joku minkä ammatin nyt omaakin.
Ihmiset olemme ainutkertaisia. Toiset on saanut kolhuja enempi ja toiset vähempi, mutta kaikki ihmiset silti olemme ainutkertaisia ja jonkun arvon ansaitsevia.

Eroittele silti ihan rauhassa ja anna kuulua ihan rehellisestikkin mitä mieltä asioista olet.
Jos joku väittää, että ei eroittele ihmisiä, niin en usko sitä.
Kuitenkin kaikkia tulee kunnioittaa, vaikka ei olisikaan körtti tai mitä nyt sitten ei olekkaan. Hyvät tavat sen vaativat.

Kuitenkin on ollut tosi rikasta lukea sinun näkemyksiä körttiläisyydestä ja palautteesta ei körteille.
 :eusa_clap:




Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #37 : 07.07.09 - klo:21:55 »



   Suostun lukemaan esimerkiksi Benkun ja Viisveisaajan pohdintoja ja havaintoja jatkossakin. Kaikki me erottelemme jos kohta toisinaan myös yhdistämme. :003:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #38 : 07.07.09 - klo:22:05 »
Kaikki me eroittelemme ihmisiä. Ei kai se ole paha, mutta jos me alamme laittamaan ihmisiä lokeroihin, niin se on väärin...näkemyksiä körttiläisyydestä ja palautteesta ei körteille.

Viisveisaaja.

Ei täällä synny mitään ilman kipuja, ei tätä eikä tulevaa elämää varten. Tuskissa tänne synnytään, tuskissaan täältä kuollaan. Tuskia on pitkin elämän aikaa kärsittävä, tuskia ruumiissa, tuskia sielussa.
Mutta meille on ilmoitettu että armahduksen saamme ja siihen on uskottava.
 :eusa_angel:

http://www.youtube.com/watch?v=p0PvMGrDtlU&feature=related

ps. jatketaan harjoituksia,vaikka tässä joutuu omia haavojansa nuolemaan "ketun kolossa" :icon_wink: :kahvi:
« Viimeksi muokattu: 07.07.09 - klo:22:09 kirjoittanut Benkku »

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #39 : 23.12.09 - klo:16:58 »
Juhoma.
...on se sellainen HURU-UKKO .

ps. Kaffella ystävän kanssa tänään... tuli mieleen...Juhoma.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #40 : 23.12.09 - klo:20:14 »
Terve Benkku.
En nyt ihan tajunnut sanomaasi, mut en kyllä monen muunkaan.
Kolmannen naisen musiikki oli ihan jees, vaikkakin vaikee tajuista niinku paljo monen muuki..
http://www.youtube.com/watch?v=p0PvMGrDtlU&feature=related
Enkä taaskaan kirjuuttele soomesta, et sorry...
Kaikki valta tekoälylle!

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #41 : 23.12.09 - klo:22:08 »
En nyt ihan tajunnut sanomaasi, mut en kyllä monen muunkaan...Enkä taaskaan kirjuuttele soomesta, et sorry...

"Jos et koskaan ole ollut hullu, niin ole varma, ettei Sinusta myöskään koskaan tule viisasta"
Thackeray, Lovel the widowe

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #42 : 23.12.09 - klo:22:26 »
En nyt ihan tajunnut sanomaasi...
Ehkä tämä antaa Sinulle enemmän, eli foorumin haku: huru-ukko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #43 : 28.12.09 - klo:20:20 »

Minulle usko ....antaa rauhaa ja toivoa toivottomuuden keskelle - monien sairauksieni ympäröimänä. Se saa minut rakastamaan ja huomioimaan myös lähimmäisiäni ja ystäviäni. Se saa minut kääntymään Hänen puoleensa, jolta koen saavani monesti apua ja lohdutusta.

Minulla itselläni ei siihen ole mitään ansiota, vaan kaikki tulee Jumalalta. Siksi sitä ei tule korostaa eikä siitä "mekkalaa" pitää. Se ei tee minusta yhtään toista parempaa eikä viisaampaa.

Minulle körttiläisyys merkitsee seuroissa käyntiä, Jumalan Sanan äärellä oloa, rukousta rakkaiden Siionin virsien myötä, ystävien tapaamista ja hyväksytyksi tulemista. Niin kauan kuin sitä on körttiläisyydessä jäljellä, se riittää minulle, enkä usko sen minun jäljellä olevan elämäni aikana muuttuvankaan.

Tällaista etsii kömpelösti, vähän silmäillen ettei pahoin tallois toisten varpaita, joku, joka jostakin syystä ajattelee tätä tolt yläkerrasta ehdotetun matkaseuraksi.  Kiitos tästä jutustasi!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #44 : 06.07.10 - klo:07:45 »
Minä oon sen takia, kun tässä uskoani viime kesän ja syksyn ajan etsineenä olen vihdoin purjehtinut kotisatamaani. :)
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)