Kirjoittaja Aihe: Miksi olen täällä...  (Luettu 18638 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #15 : 15.06.09 - klo:00:26 »
niin minutkin...

Ehkä otin, ehkä en.
Ehkä olen pinkokörde, ehkä en.
Ehkä olen uskovainen, ehkä en.
Ehkä lähden herättäjäjuhlille, ehkä en.
Ehkä nautin tulevasta kesästä, ehkä en.
Ehkä elän vielä viiden vuoden päästä, ehkä en.
Ehkä olen vanhurskas (Kristuksen ansiosta), ehkä en.
Ehkä kirjoitukseni tällä foorumilla on vain turhaa "höpötystä", ehkä ei.

Ehkä levollisuutta voi kaiken epävarmuuden tunteen keskellä olla.
Meidän "kylän kulmilla" kyllä puhuttaisiin käsitteestä "sahaaminen", kun katsoo listaa ja siitä on kaukana levollisuus. Sillä ennemmin tai myöhemmin tulee noutaja. Tämän jälkeen voi katsoa käsiensä känsiä ja miettiä, mitä tuli tehtyä.
Minulle tuli känsiä ja meni vielä olkapäät ja hyvä että en sahannut omaan jalkaani poikki.   

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #16 : 15.06.09 - klo:11:36 »
Ehkä levollisuutta voi kaiken epävarmuuden tunteen keskellä olla.
Meidän "kylän kulmilla" kyllä puhuttaisiin käsitteestä "sahaaminen", kun katsoo listaa ja siitä on kaukana levollisuus. Sillä ennemmin tai myöhemmin tulee noutaja. Tämän jälkeen voi katsoa käsiensä känsiä ja miettiä, mitä tuli tehtyä.
Minulle tuli känsiä ja meni vielä olkapäät ja hyvä että en sahannut omaan jalkaani poikki.
´

Miksi olen täällä. No täähän on tietty selvä. Olen körtti.
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22055
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #17 : 15.06.09 - klo:11:41 »
Körtti ja nörtti. Knörtti?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #18 : 15.06.09 - klo:11:44 »
Oletko sä knörtti? :icon_cool:
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22055
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #19 : 15.06.09 - klo:12:10 »
Mieti sitä! Olen muiden mielestä varmaan mitä vain, mitä en itse tunnusta olevani. Samoin olen omasta mielestäni kaikenlaista, mitä muut eivät koskaan huomaa. Puhumattakaan, että kehuisivat siitä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #20 : 15.06.09 - klo:13:17 »
Mieti sitä! Olen muiden mielestä varmaan mitä vain, mitä en itse tunnusta olevani. Samoin olen omasta mielestäni kaikenlaista, mitä muut eivät koskaan huomaa. Puhumattakaan, että kehuisivat siitä.

Kun tuntee muut, tuntee itsensä.  :003:
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #21 : 15.06.09 - klo:18:04 »
Kun tuntee muut, tuntee itsensä.  :003: 

Juuri niin, olen aivan samaa mieltä.

Mutta täytyy kyllä hämmästellä että Sinä kiinnitit huomioita siihen vasta ...  :icon_eek:   

Minä huomasin sen jo aikoja ,aikoja sitten itsestäni  että olemme kaikki …  :003:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #22 : 16.06.09 - klo:08:05 »
olen kördepoikien ulkojäsen... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22055
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #23 : 16.06.09 - klo:09:55 »
Olen hahmottanut minäkuvan reunoja tällaisilla kysymyksillä:

Millainen oikeastaan olen?

Millainen olen omasta mielestäni?

Millainen haluaisin olla toisten mielestä?

Millainen oikeastaan olen toisten mielestä?

Millainen minun tulisi toisten mielestä olla?

'Toiset' on tietysti kirjava joukko erilaisia ihmisiä, joita kohtaan erilaisissa tilanteissa ja niihin liittyvissä rooleissa. Jumalaa en ole näissä asioissa vaivannut. Hän on taatusti parhaiten perillä joka yksityiskohdasta. Vastauksia en ole tosissani halunnutkaan löytää, hyvät kysymykset ovat usein niitä hyödyllisempiä. Vastaukset yleensä vähitellen vanhentuvat ajan mukana, niihin ei kannata takertua.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #24 : 16.06.09 - klo:11:29 »
rakkauden apparaatilla minä yritän sosiaalisesti käydä näitä läpi... ei Jumalaa siihen tarvita :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #25 : 16.06.09 - klo:12:13 »

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #26 : 16.06.09 - klo:12:53 »
Olen hahmottanut minäkuvan reunoja tällaisilla kysymyksillä:

Millainen oikeastaan olen?

Millainen olen omasta mielestäni?

Millainen haluaisin olla toisten mielestä?

Millainen oikeastaan olen toisten mielestä?

Millainen minun tulisi toisten mielestä olla?

'Toiset' on tietysti kirjava joukko erilaisia ihmisiä, joita kohtaan erilaisissa tilanteissa ja niihin liittyvissä rooleissa. Jumalaa en ole näissä asioissa vaivannut. Hän on taatusti parhaiten perillä joka yksityiskohdasta. Vastauksia en ole tosissani halunnutkaan löytää, hyvät kysymykset ovat usein niitä hyödyllisempiä. Vastaukset yleensä vähitellen vanhentuvat ajan mukana, niihin ei kannata takertua.


Pitemmän päälle jatkuva itsensä analysointi ja tutkistelu turhauttaa. Itsestään löytää helpommin vikoja kuin parhaita puolia. Itsestään ei pääse  irti. Varsinkaan näin vanhana radikaali muutos saattaa olla jopa mahdotonta. Kysymykset ovat ehkä hedelmällisempiä kuin vastaukset. Siitä olen samaa mieltä.
Acta, non verba.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #27 : 16.06.09 - klo:16:01 »
Varsinkaan näin vanhana

Vanhana, hah,  ;D  kaikkia sitä kuulee, kun vanhemmaksi elää...vanhuus alkaa nykymittapuun mukaan vasta täytettyään 80.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #28 : 16.06.09 - klo:17:16 »
... Varsinkaan näin vanhana radikaali muutos saattaa olla jopa mahdotonta. Kysymykset ovat ehkä hedelmällisempiä kuin vastaukset...

Vanhana,kaikkia sitä kuulee, kun vanhemmaksi elää...vanhuus alkaa nykymittapuun mukaan vasta täytettyään 80.
Hedelmällisempiä...
Pieni korjaus..
Ennen vanhuus katsottiin alkavaksi 65 ikävuodesta, nykyisin yhä enemminkin vasta 85. ikävuodesta. Vanhuspolitiikan sijasta onkin alettu puhua ikä- tai ikääntymispolitiikasta. Vanhustyön käsitekin korvataan nykyisin yhä enemmän käsitteellä seniori- ja vanhustyö, koska halutaan korostaa työtä nuorempienkin kuin varsinaisten vanhusten kanssa.  Joten hyvät herrat saatte ihan itse päättää mikä on teidän sosiaalinen ikäryhmä, nuppu, nappula, napero, keskenkasvuinen, keski-ikäinen, kääkkä … undulaatti, ukko, hapero, höperö.
Itse taidan kuulua pikku :059:, ups, tuliko lohkastuu pieni valhe
 :074:

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Miksi olen täällä...
« Vastaus #29 : 16.06.09 - klo:19:21 »
Pieni korjaus..
nykyisin yhä enemminkin vasta 85. ikävuodesta.

Mistä moinen tieto?

Lainaus
Joten hyvät herrat saatte ihan itse päättää mikä on teidän sosiaalinen ikäryhmä, nuppu, nappula, napero, keskenkasvuinen, keski-ikäinen, kääkkä … undulaatti, ukko, hapero, höperö.

Elän kolmatta ikää (nykyisen gerontologisen määritelmän mukaan). Höperö olen ollut syntymästäni saakka. Nykyisin olen ennemminkin hapero. Olen vain Tyynen ja Mikon - fiksujen lähimmäisteni vieläkin - maalaiseksi luokiteltu poika, ilman korkeaa sivistystä ja näyttäviä aikaansaannoksia. Näillä Jumalan minulle antamilla eväillä olen tullut kuitenkin hyvin toimeen ja uskon tulevani edelleenkin.   
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.