Kirjoittaja Aihe: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...  (Luettu 25481 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« : 11.05.05 - klo:17:35 »
Eli nyt syyt, miksi et käy seuroissa.... ;)

...kun on sauna samaan aikaan, kun on lähikirkossa kerran kuussa seurat. Ja kauemmas en voi lähteä.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #1 : 11.05.05 - klo:17:52 »
Sellaista syytä ei olekaan, että kannattaisi seurat jättää välistä ;)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #2 : 11.05.05 - klo:19:37 »
Eikö sitä kerran kuussa ole silloin tällöin saunomattakin :D

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #3 : 11.05.05 - klo:21:19 »
...ihan uppo-oudon kotona seurat. Usein ei kyllä sekään haittaa.
...soittotunti samaan aikaan.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Yasmin

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 22
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #4 : 26.05.05 - klo:01:09 »
Haluaisin käydä seuroissa, mutta kun ikäero muihin seuroissa oleviin on 50 vuotta niin tuntuu vaikealta mennä. Kaipaan enemmän oman ikäisiä ja täällä ei seuroissa niitä ole. Kun nämä mummut ja papat kuolee niin körttiläisyys kuolee tältä paikkakunnalta, luulen.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #5 : 27.05.05 - klo:11:07 »
Minä meen vaikkei täälläkään ketään nuoria näy kun niistä mummuistakin tiedän aika monta :D  Ja oon kova rupattelemaan mummujen kanssa (puheliaisuus on paheeni) :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #6 : 01.06.05 - klo:19:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Minä meen vaikkei täälläkään ketään nuoria näy kun niistä mummuistakin tiedän aika monta :D  Ja oon kova rupattelemaan mummujen kanssa (puheliaisuus on paheeni) :D


Minusta tuossa on tervettä asennetta. Kannattaa mennä vaikka yksin sillä siitä se alkaa. Hyviä syita poisjäämiseen löytyy aina.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #7 : 01.06.05 - klo:22:28 »
Itsekin tulee ajoittain papan ja kaijan kanssa seuroissa istuttua, ei siellä muita nuoria koskaan näy ja veisaavatkin niin korkealta että itsellä loppuu ääni kahta oktaavia ennen... Kuitenkin on mukava istahtaa, eikä siihen aikaan ole sunnuntaina mitään muuta menoa jos vaan tulee kotoa muistettua mennä. Minäkin nyt niitä mummuja tunnen, kun on ikänsä istunut seuriksella perhekirkkojen jälkeen (isä on pappi, siinä syy). Justiinsa niitä ärsyttäviä seniilejä jotka venyttelee naamaa ja joitten hengitys haisee pahalta, mutta mikäs siinä. Ja kannattaa kuunnella muutenkin niitä mummuja ja pappoja siellä vaikka ei kiinnostaiskaan, aina niillä jotain asiaa tuntuu olevan. Se on sitten jälestäpäin kiva kuulla omalta papalta tai kaijalta että mummut on tykänny ku kävin taas seuroissa...

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #8 : 09.03.06 - klo:19:34 »
Se on minun työtäni! häh-hää
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #9 : 10.03.06 - klo:12:56 »
Eihän seuroihin aina tarvitse mennä. Ne voi toki myös pitää itse. Sitä kutsutaan maallikkoaktiivisuudeksi, mutta ei se niin hirveätä silti ole. Jos ei kukaan kutsutuista saavu paikalle, eikä ketään kutsumatontakaan, voi veisata itsekseen ja pitää puheen vaikka kahvipannulle. Kyllä se kuuntelee.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Seurat
« Vastaus #10 : 10.03.06 - klo:15:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Eihän seuroihin aina tarvitse mennä. Ne voi toki myös pitää itse. Sitä kutsutaan maallikkoaktiivisuudeksi, mutta ei se niin hirveätä silti ole. Jos ei kukaan kutsutuista saavu paikalle, eikä ketään kutsumatontakaan, voi veisata itsekseen ja pitää puheen vaikka kahvipannulle. Kyllä se kuuntelee.


Tervetuloa pyhänä seuroihin seurakuntakodillemme. Meidän seurakunnassa maallikot järjestää seurat ja niihin puhujat, kuin myös saarnaajat kahteen Herättäjän kirkkopyhään vuodessa. Vakiokävijät, joilla on sähköposti saavat sillä kutsun seuroihin sen lisäksi, että se on seurakunnan ilmoituksissa, mutta kun niitä ei lueta huolella. Pitäsimme ne seurat mielellämme kotonamme, mutta kun ihmiset urbaanissa yhteisössä arkailevat tulla kotiin, jos eivät tunne etukäteen. Meillä on joka vuosi vuoden ensimmäiset seurat heti ilotulituksen jälkeen yöllä kotonamme kutsutuille.

Tämä on maallikkoliike ja jokainen saa järjestää seurat. Tarttukaa toimeen ja kutsukaa kaikki tutut ja tuntemattomat niin alkaa tapahtua. Ensimmäisen kerran tulosta ei pidä säikähtää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #11 : 18.03.06 - klo:13:12 »
Yks meiän seurakunnasta sano että saattaa pyytää mua puhumaan seuroihin. Hui :shock:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #12 : 18.03.06 - klo:13:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Yks meiän seurakunnasta sano että saattaa pyytää mua puhumaan seuroihin. Hui :shock:


Ole ylpeä, mutta älä ylpisty.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #13 : 18.03.06 - klo:13:19 »
Ylpeä?! Joojust, enhän mää siellä mitään osais puhua. Paitsi että äiti kyllä tykkäs siitä puheesta palijo minkä mää tein ko korvasin isoskoulutus I:tä. Mun mielestä se oli kyllä aika outo. Mut ihan mun kuulonen silti. Kai.

En mää rupia seurapuhujaksi. Ainakaan vielä kahteenkymmeneen vuoteen.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #14 : 18.03.06 - klo:13:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Ylpeä?! Joojust, enhän mää siellä mitään osais puhua. Paitsi että äiti kyllä tykkäs siitä puheesta palijo minkä mää tein ko korvasin isoskoulutus I:tä. Mun mielestä se oli kyllä aika outo. Mut ihan mun kuulonen silti. Kai.

En mää rupia seurapuhujaksi. Ainakaan vielä kahteenkymmeneen vuoteen.


Nyt tuli loppuun turhaa vähättelyä. Unohda se ja puhu puutteet toisille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi