Kirjoittaja Aihe: Kördebaari 2018, osa 4  (Luettu 43395 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Kördebaari 2018, osa 4
« : 16.08.18 - klo:16:46 »
Sytytin valot ja avasin uuden ketjun, laittakaa muut musiikkia.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #1 : 16.08.18 - klo:18:34 »
Haa... mä hoksasin, jotta baari on auki -nyt maistuis jääkylmä kotikalja. :117: Tuo hymiö ei liity mitenkään tähän viestiin, mutta kun se on niin hassu, niin mä halusin laittaa sen tähän. Paitsi, jos joku käy pyydystää ja päästää kanan hengiltä, niin mä voin nylkeä sen ja grillata. Olenhan mä kerran eläessäni tapetun kanan nylkenyt. Mä kuiskaan: kun mä olin koulun kotitaloustunnilla.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #2 : 16.08.18 - klo:18:46 »
Päättömän kanan höyhentämistä olen pikkupoikana katsonut useammankin kerran. Osa höyhenistä päätyi varmaan omaan pieneen tyynyynikin.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #3 : 16.08.18 - klo:18:55 »
Päättömän kanan höyhentämistä olen pikkupoikana katsonut useammankin kerran. Osa höyhenistä päätyi varmaan omaan pieneen tyynyynikin.

Tämä oli  somasti kirjoitettu, näin hetkisen aikaa silmieni edessä kuvan pienestä, vaaleatukkaisesta pojasta, joka pää kallellaan seuraa aivan liikkumatta seisten ja tarkasti tuijottaen kanan kynimistä. :icon_lol:

Ehkäpä siellä Namibiassa näit kanan höyhentämistä....

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #4 : 16.08.18 - klo:19:33 »
Minun ainoa kanantappokokemus liittyy Virolahteen jossa olin tänään sukuloimassa ja muistoja verestämässä. Se ei ollut nyt, vaan 70 vuotta sitten. Vieläkin hyytää !

Hauska yhteensattuma on, että söimme vallan mainioita paneroituja kanaleikkeitä Haminan Upseerikerholla tänään.

 :117:  Olen käyttänyt tätä kotkoteltuani kanamaisesti mitä sattuu. Toisaalta sen voi lukea myös: Kyllä sokeakin mummi voi kanan ( jyvän ) löytää.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #5 : 16.08.18 - klo:21:22 »
Ehkäpä siellä Namibiassa näit kanan höyhentämistä....

Autoin ensin sen kanan kiinniottamisessa ja katselin kaulan katkaisemisenkin. Osallistuin mielihyvin sen syömiseenkin. Naudan teurastamisesta niissä oloissa on tainnut olla juttua joskus vuosia sitten. Keihään jättämä reikä sydämessä oli kiinnostavaa nähdä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #6 : 17.08.18 - klo:13:08 »
Autoin ensin sen kanan kiinniottamisessa ja katselin kaulan katkaisemisenkin. Osallistuin mielihyvin sen syömiseenkin. Naudan teurastamisesta niissä oloissa on tainnut olla juttua joskus vuosia sitten. Keihään jättämä reikä sydämessä oli kiinnostavaa nähdä.

Oho pena ei olekkaan ihan neiti, vaan nähnyt elämän raadollisuuttakin.

Kyllä se on rehellistä olla lihansyöjä, kun on nähnyt koko ketjun miten se ruoka pöytään syntyy.

Itte muistan lapsuudesta, kun syljin haulikonhouleja olikohan jäniksen lihasta sitä syödessäni.

Tollainen koko ketjun näkeminen ja tekeminen antaa kyllä tietynlaista respektiä ja lujuutta. Ei ole kaunista ja nättiä aina.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #7 : 17.08.18 - klo:13:18 »
Sytytin valot ja avasin uuden ketjun, laittakaa muut musiikkia.

Kiitos.
Tässä yksi vakioasiakas.

Pitäisköhän toi kirjoittaa erikseen? Vakio ja asiakas.
Vakio? Suomenkieli on joskus aika hassu.

Täällä ilmeisesti on raaka meno meininki menossa?
Tykkään kyllä suuresti aika kaupunkilaispoikana, että puhutaan asioista suoraan, kun ei ole aina niin kauniita, kuten tää Annican aloittama teurastus juttu.

Mut emmä siitä, kun siitä, että kiva kun avasin baarin.
Olisit vn kuitenkin avannut alkuperäisellä körttibaari nimellä, kun nyt joku luulee, että tää on joku punavuoren vihervassari hipstereiden luomubaari, vaikka jutuista sitä ei onneksi nyt kyllä huomaa, kun maanläheisellä aiheella teurastus avattu.

Etukäteen varoitan.
Vapaa, tai siis sairaspäivä. Kaamee lensu.
Eilen kuumetta ja en löytänyt apteekkia, kun ajelin kartsalla, niin tein oman yskänläkkeen, siis mustan ryssän.

Siis, että pilkunviiraajille varoitus, että minulta taitanee tulla kieliopillisesti ei niin selkeää kirjoittelua.
Antakee armoa siitä.

Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #8 : 17.08.18 - klo:13:54 »
Kirioottele 5V-ja vaan omalla laillasi. Hihittelen, kun saan tekstiäsi lukea. Niin teki muuten stm Vanhalakin tuntemattomassa rykmentissä, kun kuunteli venäläisiä levyjä ja Stalinin puheita. Esim Armi pataljoona on todennäköisimmin army-juuresta tuleva, liekkö venäjän nimistössä selvästi Armi-nimistä tytärtä.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #9 : 17.08.18 - klo:13:54 »
Viisveisaajalle tämä,

mietit, jotta kirjoitetaanko vakioasiakas vai vakio asiakas.

Mä laitan sulle tähän melko pätevän testin asiasta.

Kun mietit, ovatko jotkut kaksi sanaa yhdyssana vaiko kaksi erillistä sanaa, niin kokeile mielessäsi laittaa niiden sanojan väliin jokin adjektiivi eli laatusana esim. punainen, iloinen, likainen.... jos joku tällainen sana sopii luontevasti niiden kahden sanan väliin, niin ne ovat   kaksi erillistä sanaa, jos taas ei  sovellu, niin se on yhdyssana.

Esimerkki:

vakio asiakas vai vakioasiakas? vakio iloinen asiakas kuulostaa vähän slangilta eikä sovellu, eli kyseessä on yhdyssana vakioasiakas.

polku pyörä vai polkupyörä? Polku punainen pyörä ei kuulosta oikein selvältä suomelta, joten polkupyörä on yhdyssanana parempi.

lattian pesijä vai lattianpesijä? lattian iloinen pesijä - tässä sana iloinen sopii vallan mainiosti noiden kahden sanan väliin eli ne ovat kaksi eri sanaa.








Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #10 : 17.08.18 - klo:14:45 »

Kieliopista viis.

https://www.youtube.com/watch?v=Rmt7gS0N5Fo

Toi oliko penan jutska, et miten laitetaan lihoiksi.
OPsui mulle jotenkin tärkeään paikkaan,.

No baarissa kun olemme, niin kivaa musaa. Danmark er en deilight land, mulle joskus, mutta se on muuttunut, vaikka mä tiiän lange broen ja skatte getten ja muut paikat, jossa vaan on erimies, siis merimies.

Tanskalaisista merimiehistä ja kalastajista olisi mulla enenmpi kerrottvaa, kuin 1944 sodista ha voisin sanoa, että den gamle sjorovet, av Danmark, er stille hård, som den finske Fisnske soldaten fra Finland.

https://www.youtube.com/watch?v=Rmt7gS0N5Fo
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #12 : 18.08.18 - klo:14:56 »
Hetkeksi tähän istahdin, miettimään syntyjä syviä....elämä on jotenkin kovasti
yllättävää välillä...kyllä ihminen on pieni...ja kovin hauras....
Näinä päivinä kovasti mietin elämämme tarkoitusta ja päämäärää...
Saakoon päämäärä olla kirkkaana mielessämme...sinne pääsemme yksin armosta...
Jeesuksen lunastustyön perusteella...Jumala meidät sinne kutsuu kun aikamme on...

Virressä 626....jotenkin..."Oi jos sinne minäkin, murheen maasta pääsisin"...etsin linkin...

https://www.youtube.com/watch?v=7RwgNbcGrIw

...tuollainen...yritän välttää "jostain syystä" Enne Purovaaraa...no juu...etsin vielä

Jep...tässä laulettu versio..

https://www.youtube.com/watch?v=-Ioz3gFmdAQ

Ja tässä sitten nuotit ja sanat, niin voidaan itse veisata...toki löytyy virsikirjastakin...

http://notes.evl.fi/Virsikirja.nsf/virsi/626?OpenDocument

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #13 : 22.08.18 - klo:12:14 »
Mä poikkesin baariin, mä istun taas tähän samaan paikkaan - kun näkyy olevan vapaana.

Mulla on omat eväät mukana, kun tuo kotikalja on vielä käymässä.

Mulla on Lidlin juustosämpylä ja viisi nakkimakkaraa, suklaalevy ja kahvia.

Heippa vaan kaikille läsnä- ja poissaoleville :039:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #14 : 22.08.18 - klo:16:30 »
Arrrr arrr arrg.

Kylläpä tänään oli hermo pinnalla töissä.

Yhellä nostimella nousin ylös tekeen töitä ja kun laskeuduin, niin jonkun kahelin hitsauskonekärry oli alla ja sen kahva vääntyi.
Kaveri alkoi huutamaan, että mitä perk ja muuta kaunista..
Sanoin, että kun nousin, niin ei mihinkään ottanut kiinni ja hänellä paloi käpy totaalisesti ja alkoi huutamaan, että äklä ala syyttelemään ja alkoi peräämään korvausta.
Mullakin alkoi keittää, mutta soitin pomolle ja annoin kännyn sille raivotautiselle.

Pomo tuli puolentunnin päästä ja jotain selitteli ja sanoi mulle, että mee Markku alakertaan töihin kaverini kanssa.
Rauhoitu siellä alhaalla tuumasi vielä ja tee tää duuni joskus.

No alhaalla mun kaverini joka on bodaaja ja tietää kaiken lisäravinteista alkoi selittään mulle.
Ota Markku aamuisin Möllerin kalanmaksaöljyä.
Väkivaltaisista vangeista on kokeissa tullut öljyllä pyhäkoulupoikia.

Pooh, hermoromahdus sentään.
Mistä mä nyt sellasta öljyä.

Yhellä duunipaikalla oli nuoli nurkaan ja siellä paperi jossa luki.
Tässä voit harjoittaa itsehillintää.
Tik toc.