Kirjoittaja Aihe: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?  (Luettu 5771 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #15 : 27.09.11 - klo:22:52 »

---Jos nyt vaan ihmiskunnalla on varaa rakentaa niin iso hiukkaskiihdytin, että maailmankaikkeuden salaisuus eli kaiken teoria keksitään, niin ehkä tämän sivutuotteena opimme jotain Jumalasta - jotain vastaavaa kuin palava pensas oli Mooseksen aikaan.---



 :eusa_think:    :eusa_silenced:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #16 : 27.09.11 - klo:23:53 »
Jumala on melko absurdisti kasitettava, jokaista ihmista kuuluisi kohdella
rikkautena, rakkautena ja potentiaalisena kristittyna..
Mutta lahipiirissakin on tekemista, ettei loukkaa ketaan liikaa,
vaikka olisi itsella paskoja paivia ja etta pystyisi vaikuttamaan
edes johonkin ihmiseen sen verran positiivisesti, etta saa
hanet hyvalle tuulelle:)
Elämä on kemiaa.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #17 : 28.09.11 - klo:15:29 »
Soppakin vaihdetaan pian smoothieen, vai kuinka?

Se voi olla seuraava vaihe evoluutiotamme - tai ehkä peräti sushiin :) Mutta siitä pidetään kiinni, että Raamattua ei vaihdeta!

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #18 : 28.09.11 - klo:17:21 »
Ihanimmat ihmiset kunnioittaa lahimmaistaan!
Nyt alkaa taas seurakunnissa lahimmaispalvelu-kurssit,
joilta voi tyollistyakin mm. palvelemaan vanhuksia, vammaisia yms.
Parhaat tyypit ymmartaa kolikon molemmat puolet
Ja kunnioittaa erilaisuutta.
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #19 : 28.09.11 - klo:19:14 »
Yritän rakastaa Jumalaa yli kaiken siten, että mikään ei tulisi Jumalan ja minun väliin. Ei silloinkaan, kun luottamus on koetteella, ja olen onneton. Luin hyvän kirjan Isä Meidän - rukouksesta. Siinä selitettiin, että pyyntö:  Pyhitetty olkoon Sinun nimesi, tarkoittaa samaa - oikeastaan samaa, kuin "älä pidä muita jumalia".  Ja uskon tähän rukoukseen myös vastattavan.  Siten siinä todella pyydetään kaikki, mitä ihminen ntarvitsee.

Yritän eläytyä toisiin, ja omalla kohdallani se merkitsee sitä että hyväksyn ihmiset, jotka pelkäävät. Minä pelkään myös, joskin eri asioita. Tiedän miten vaikeaa pelko voi olla, ja jos ihmiset pelkäävät oireitani kovin paljon, ajattelen omia pelkojani ja annan heidän olla, eli yritän välttää heidän seuraansa tunkeutumista.  Jään aina toivomaan että ihmiset käsittäisivät mistä on kyse:  Minä olen "kasvanut" siihen, että kykenen jättämään - ei kuitenkaan niin, että jättäision vihasta tai summamäärästä kaiiki - ne ainoastaan, joille vaikka nyt tääkllä on sietämätöntä olla seurassani, ja jotka ovat siitä kirjoittabeetkin.  Sehän on loppujen lopuksi kamalaa - aivan kuin pakottaisi ihmisiä kirjeenvaihtoon kanssaan. .  

Viha sitoo, rakkaus mahdollistaa surun, ja rakkaus mahdollistaa sen että yhteys jatkuu.  Niiden kautta, jotka sitä toivovat pitämällä yhteyttä,. , ja aina rukouksen tien kautta.

Sama koskee muutakin:  Yritän, vaikka mokaan usein, ja unohdan, selvitä johonkin jossa koetan ajatella, entä jos olisin tuo toinenm, mitä toivoisin?  Olen ajatellut, että jonkin "erilaisuuden" olen saanut ristinä, jokaisella on omansa, enkä tahdo olla taakkaba  joille olen "liian kova pala".
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #20 : 28.09.11 - klo:19:24 »
Ainakin rukouksen tien kautta. Rukous muuttaa minua, uskon että rukous voi tehdä jotain paljon suurempaa, jopa muuttaa maailmaa.

                                                                           :052:
Omissa ympyröissäni koetan noudattaa Väinö Malmivaaran erään vanhan saarnan neuvoa: Kun yhteisössä tai perheessä alkaa olla huono ilmapiiri, riitaa, ilkeää kielenkäyttöä: "Ole hiljaa !".  Toimii meillä. En olisi uskonut. Luulin että vain puhumalla asiat selvitetään.

Siis olen hiljaa ja rukoilen. Enkä myöskään ajattele pahasti vaan koetan miettiä omaa osallistumistani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #21 : 28.09.11 - klo:22:01 »
Unohtui, enkä pääse enää lisäämään:  Koetan kuitenkin sopia, ja jos olen rikkonut toista vastaan, pyydän anteeksi. Jos en saa, yritän sitten surra senkin asian pois. On hyvä vaieta, mutta sitä ennen korjata toiselle aiheutettu haitta, suru tai tarpeeton kärsimys.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #22 : 29.09.11 - klo:08:14 »
Se voi olla seuraava vaihe evoluutiotamme - tai ehkä peräti sushiin :) Mutta siitä pidetään kiinni, että Raamattua ei vaihdeta!
hyvä ettei vaihdeta!

yksi sss-versio voisi olla "sanaa, soppaa ja sisaruutta". Sillä yksinäisyyttä on paljon. Tai sen miehisempi versio: "virttä, wurstia ja veljeyttä".

Mutta en tiedä miten itse vastaan kysymykseen. Puhun kun pitäisi olla hiljaa, vaikenen tai arkailen kun pitäisi puhua tai toimia. Jumalan suhteen vielä toimii "opeta tällaiseina luoksesi tulemaan" (SV joku) mutta lähimmäisten kanssa konkreettisuus haastavampaa. Ehkä joskus se on omien kynnysten (laiskuus, kiire, jne) ylittämistä.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #23 : 29.09.11 - klo:11:57 »
Ihanimmat ihmiset kunnioittaa lahimmaistaan!
Nyt alkaa taas seurakunnissa lahimmaispalvelu-kurssit,
joilta voi tyollistyakin mm. palvelemaan vanhuksia, vammaisia yms.
Parhaat tyypit ymmartaa kolikon molemmat puolet
Ja kunnioittaa erilaisuutta.

Meilläkin alkavat lokakuussa lähimmäispalvelukurssit, kouluttavat kahden viikon välein syksyn aikana ihmisiä vapaaehtoistyöhön eri seurakunnan palvelumuotoihin, kuten diakoniatyöhön. Sinne ajattelin osallistua.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #24 : 29.09.11 - klo:11:59 »
yksi sss-versio voisi olla "sanaa, soppaa ja sisaruutta". Sillä yksinäisyyttä on paljon. Tai sen miehisempi versio: "virttä, wurstia ja veljeyttä".

Mutta en tiedä miten itse vastaan kysymykseen. Puhun kun pitäisi olla hiljaa, vaikenen tai arkailen kun pitäisi puhua tai toimia. Jumalan suhteen vielä toimii "opeta tällaiseina luoksesi tulemaan" (SV joku) mutta lähimmäisten kanssa konkreettisuus haastavampaa. Ehkä joskus se on omien kynnysten (laiskuus, kiire, jne) ylittämistä.


"virttä, wurstia ja veljeyttä" sopisi hyvin kuvaamaan Toivon Tupaamme kun miehiä siellä käy aika paljon, toki jonkin verran myös naisia.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Miten toteutan rakkauden kaksoiskaskya?
« Vastaus #25 : 29.09.11 - klo:17:12 »
Musiikkiterapeutti Markus Raivio tai klubitalon ohjaaja
Kane Kanerva auttavat mielenterveyskuntoutujia Helsingissa
ja toimivat eraanlaisina vetonauloina nuorille aikuisille.
Wurstia on melkein kuin hurstin leipaa..
Elämä on kemiaa.