Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään?  (Luettu 32821 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Mitä tänään?
« : 02.02.11 - klo:19:08 »
Minulla vapaapäivä ja se kului shoppailemalla Ikeassa. Kaikkea  "todella tarpeellista" tuli hankittua ja sitten vielä hyvässä seurassa hyvää ruokaa. Nyt jo kotisohvalla lepäillen, edelleen hyvässä seurassa.  :039:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #1 : 02.02.11 - klo:22:27 »
Minä taas olen tänään mennyt koko päivän tukka putkella. Nyt sain vasta päivän tekstin laitettua foorumille ja taitaa jäädä monta keskustelua lukematta, kun en vain nyt ehdi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #2 : 03.02.11 - klo:10:19 »
Tänään on tarjolla... siis lounas odottaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #3 : 03.02.11 - klo:10:41 »
Tänään tein kunnon aamulenkin kun Matti oli muissa riennoissa. Hänen kipeä nilkkansa lyhentää aika paljon lenkkejämme. Minun polveni eivät kävelystä kipeydy.
Sitten panin hiukan sävytystä hiuksiin ja kävin suihkussa.

Toissapäiväinen nakkikeiton loppu on lämpiämässä mikrossa.

Syönnin jälkeen matonkuteiden leikkausta, lukemista ja päiväunet tarvittaessa.
Kyllä meidän eläkeläisten kelpaa!                                                                                       
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #4 : 03.02.11 - klo:15:15 »
Tänään tämä tyttö murjottaa konttorilla...päivä on jotenkin totaalisen seisahtunut....ei edes sähköpostia tule...

Illalla sitten olisikin ohjelmassa mm. afrikkalaista tanssia, joka on kerrassaan ihanaa. Tekee selälle hyvää ja on mukavan rentoa...hiki tulee ihan huomaamatta...  :icon_biggrin:

Tänään olen myös haaveillut siitä, että löytäisin itseni joku aamu ennen seitsemää kuntosalilta...en ymmärrä miksi moinen ajatus viehättää, kun käyn aina aamuisin jotenkin hirmu hitaalla...ehkä se on tätä uutuuden viehätystä...Hei jes! Miulla on kuntoklubin avainkortti, jolla pääsen salille klo:6.00 eteenpäin, siistiä! Höperö mie olen...

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #5 : 03.02.11 - klo:19:18 »
Hei!

Tänään oli hyvä päivä!

Aamusella loin polun veneelle pihan reunalle. Kaverini tuli 8.15 ja irrotettiin veneestä potkuri, potkurin akseli ja peräsin. Moottori irrotettiin jo viime vuoden puolella. Vanha moottori lähtee Kokkolaan asianharrastajan kunnostettavaksi ja sieltä saadaan, kun maksetaan "vähän" välirahaa, uusi moottori meidän paattiin! Ajatukset on ollut koko päivän Päijänteen selillä ja saaristoissa. Purjehduskausi on alkanut! Ensi viikolla Helsingissä alkaa Venemessut. 40-vuotias veneemme saa uuden sydämen maaliskuussa ja siihen liittyvät kaikki sähkölaitteen jne.

Aamun venejumpasta johtuen menin hommiin työpaikalle puoliltapäivin ja sielläkin kaikki meni hyvin. Kiva päivä!

Mielenkiinnolla odotan pyhäpäivää ja seuroja ja ehkäpä siellä ystäväni Riitta-mummin uuden sävytyksen hiuksissaan!

Nyt olen tunnin verran kokannut kaloja, katkarapuja, perunoita, tatteja yms.

Ei paha päivä!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #6 : 03.02.11 - klo:19:28 »
Hei Mauno!

Jos et tunne, niin mie olen se "venakonvärinen"! :098:

p.s. Siulla on "jaksaa" riittänyt lumitöihin vaikka uudenvuoden lupaus oli ettet enää tee. Kävin taas tänään ohikulkiessa havaitsemassa että isollakin autolla pääsee teiän pihhaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #7 : 03.02.11 - klo:19:34 »
Hei Mauno!

Jos et tunne, niin mie olen se "venakonvärinen"! :098:

p.s. Siulla on "jaksaa" riittänyt lumitöihin vaikka uudenvuoden lupaus oli ettet enää tee. Kävin taas tänään ohikulkiessa havaitsemassa että isollakin autolla pääsee teiän pihhaan.

Minä ymmärsin Maunon lupauksesta olla tekemättä lumitöitä, että hän teki lupauksensa vuoden viimeisenä päivänä koskien sitä vuotta. Ei siis mikään vaikea lupaus pitää. Lienenkö oikeassa?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #8 : 03.02.11 - klo:20:44 »
Hei!

Tänään oli hyvä päivä!

Aamusella loin polun veneelle pihan reunalle. Kaverini tuli 8.15 ja irrotettiin veneestä potkuri, potkurin akseli ja peräsin. Moottori irrotettiin jo viime vuoden puolella. Vanha moottori lähtee Kokkolaan asianharrastajan kunnostettavaksi ja sieltä saadaan, kun maksetaan "vähän" välirahaa, uusi moottori meidän paattiin! Ajatukset on ollut koko päivän Päijänteen selillä ja saaristoissa. Purjehduskausi on alkanut! Ensi viikolla Helsingissä alkaa Venemessut. 40-vuotias veneemme saa uuden sydämen maaliskuussa ja siihen liittyvät kaikki sähkölaitteen jne.


Ai ai! Se se vasta onkin elämää... Minäkin viime talvena yritin potkuria irti mutta ei sitten millään! Ei lämmitys, ei ulosvetäjä, ei armoton hakkaaminen ja paasaaminen... totesin että 80-luvulla fiskareihin on valettu akselit ja potkurit samasta raudasta... -no, pysyypä ainakin todennäköisesti kiinni.

Viime vuonna sain valmiiksi ison urakan, veneen peruskunnostuksen joka kesti melkein 2 vuotta.  Avot kun on mukavaa keväällä kun ei tarvi mitään muuta ku uudet myrkkymaalit pohjaan, rensselit sisään, verhot ikkunoihin ja menoksi! Minulla on nyt oma trailerikin. Heti kun jäät hellittää sen verran että pääsen ajamaan laskupaikalta kotisatamaan, soitan rattorimiähen laskemaan armaani veteen. Minulla on lähes sairaalloinen viha-rakkaussuhde tuohon veneparkaan kun sen ahterissa on ähelletty satoja tunteja milloin ärräpäitä päästellen, milloin unelmoiden tulevasta kesästä...

Väittäisin melkeinpä Mauno ymmärtäväni ajatuksenjuoksuasi! :kahvi:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #9 : 03.02.11 - klo:22:43 »
matonkuteiden leikkausta,

Kivaa puuhaa. On kertynyt taas kuteeksi sopivaa, joten kesällä kauniina päivänä istun ulos repimään/leikkaamaan kuteita.  :icon_sunny:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #10 : 03.02.11 - klo:23:40 »
Tänään olen pohtinut, kuulunko vähemmistöön.

Lääkeyhtiö on tutkinut suomalaisten ihonhoitotottumuksia.

Tutkimuksen mukaan 15 prosenttia 18-65-vuotiaista ei käytä lainkaan rahaa ihonhoitotuotteisiin "haastavasta ilmastostamme huolimatta".

Minulta ei kysytty - onneksi. Olisi nimittäin mennyt vastaaminen vaikeaksi.

Käytänkö ihonhoitotuotteita vai en? Auttakaa, foorumilaiset!

Rahaa en ihonhoitoon juuri käytä ("Suomalaiset käyttävät rahaa ihonsa hoitoon hieman alle 15 euroa kuukaudessa"), kuukausitasolla kustannus on olematon.

Mutta ne tuotteet! Nyt on tultava kaapista ulos. Käsittelen useamman kerran vuodessa ihoani teknokemiallisen teollisuuden tuotteilla (mustan rasvan poistoaineita ei nyt oteta lukuun). Näitä ovat:

a) Saapasrasva (myydään toreilla ja markkinoilla, sisältää lanoliinia, mehiläisvahaa ja luontoöljyjä). Käytän sitä vetisen nuhan aikana suojaamaan nenänseudun ihoa rikkoontumiselta ("suojaa nahkaa --- suolavedeltä ---"). Mitä muuta sitä vesinuhassa sieraimista valuu kuin suolavettä. Saapasrasvan ansiosta voin suhtautua nuhakohtauksiin ilman aiempaa paniikkia, sillä "nahka pysyy joustavana eikä halkeile". Käyttöohje suosittelee kokeilemaan rasvaa ensin näkymättömään kohtaan. No, kokeilin, mutta en tiedä, onko värimuutoksia tapahtunut, koska, hm, äh... Nenänseudun nahassa en ole havainnut muutoksia.

b) Lypsyvoide. Nykyisin ei ehkä automaattinavettojen lypsyasemilla käytetä lypsyvoidetta (tästä toivon lisätietoja, jos niitä jollain on), mutta tuote on edelleen myynnissä, myös viittä litraa pienemmissä pakkauksissa. Sen, mihin saapasrasva ei päde, hoitaa lypsyvoide (jota kutsutaan nykyisin paljon  hienommalla nimellä). Se hoitaa esim. soutajan kämmenrakot tuiki näkymättömiin, mistä hämmästyttävästä seikasta informoin voiteen tuotepäällikköä. "Monenlaisesta on kuultu, mutta tämä oli kyllä uutta", hän totesi.

No niin, mitä arvelette: kuulunko vähemmistoon vai voidaanko saapasrasva ja lypsyvoide lukea ihonhoitotuotteiksi?

Mt
 


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #11 : 04.02.11 - klo:04:46 »
Vähemmistöön kuulut. Lypsyvoide on tarkoitettu lehmän utareisiin, saapasrasva saappaisiin.

Lopetin käsirasvan käytön, kun huomasin, että kädet kuivuvat kohta kuitenkin. Eivät ole vielä poishilseilleet.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #12 : 04.02.11 - klo:07:46 »
Utarerasvan eli Tummelin http://kasvinsuojelu.berner.fi/tuotteet/ammattituotteet/muuttuotteet/tummeli/ käyttö tuttua rakentajilla, kun käret menöö joskus aivan hirviähän kuntohon, jos ei suajarasvaa käytä. Joskus mullakin on käret rohtunu niin pahasti, että syntynet urat on tihkunu verta, kun on käsillään kovasti jotakin puristanu ja siitä on bakteerien hyvä mennä sisälle tulehruksia aiheuttamahan.
Sementtipohojaaset laastit on emäksisinä pahimpia käsiteltäviä ja silloon paras rasva on valkovaseliini, jonka rasvakalavo on niin vahava, että kemikaalit ja bakteerit ei pääse iholle.
Joskus on ollu pakko pestä naamansakin tärpätillä, kun on alkydimaalia naamahansa saanu ja se on teheny hipiälle Hyvää :003:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #13 : 04.02.11 - klo:08:05 »
Minä kanssa vannon muutaman tuotteen nimeen. Tummelia en ole kokeillut, mutta valkovaseliini on käytössä, mutta koko perheen ihovaivat hoidetaan meillä Lentiiran Terwan tervasalvalla. Siinäkin toisena aineosana on tuo valkovaseliini. Varmaan muutkin vastaavat tuotteet ovat tehokkaita, mutta me nyt vaan ollaan oltu tuohon tyytyväisiä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #14 : 04.02.11 - klo:08:09 »
Mt:n kysely on oikein ajankohtainen sillä olen ihan kohta lähdösä terveyskeskukseen näyttämään isovarpaan kynnestä alkanutta tulehdusta.
Hoitelin sitä ikivanhalla Iktyol-salvalla. Se ei pahentanut mutta ei parantanutkaan. Kun tätä on kuukauden verra kestänyt ja olen 2-tyypin diabeetikko nyt on pakko mennä näyttämään.
Käsidesiä ja Betadinea olen viime viikon käyttänyt, mutta yhä punoittaa.

Yleisvoiteena käytän tuoksutonta Erioilia. Sen olen todennut parhaaksi. Vanha kunnon Nivea on rasvaisempaa ja sitä sivelen rohtuneisiin käsiini.
Paljoissa siivous- ja tiski-aineissa ilman kumikäsineitä kun läträä tahtoo peukalon kynnen vireen tulla haavauma joka on kipeä.

Tummeli oli ainakin meidän tyttärien aurinkovoide . Sitä sai Bertta-mummun navetasta. Ja se kuulema jopa rusketti.

Kalliimpia voiteita saan joskus lahjaksi tyttäriltä, mutta niissä on aika voimakkaita tuoksuja, joten niitä laittaessani on ylimääräinen astmasuihke tarpeen.

Olen varmaan aika vähään rasvaan ulkoisesti tyytyvä, mutta tyytyväinen valintoihini.          :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)