Kirjoittaja Aihe: Uskoon tulleet  (Luettu 35027 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #105 : 10.04.14 - klo:20:12 »
Nyt on sillä lailla, että pilkkuja en ala halkomaan. Jos jokainen kirjoitettu sana pitää olla joka suuntaan ristiriidaton, niin sellaiseen tekstiin en kykene. Ei tällä foorumilla pitkiä "todisteluja" lueta loppuun, en minä ainakaan.

Jos yrittää mielistellä ja kumarrella, niin siinä käy niin, että puhuu lopulta itsensä pussiin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #106 : 10.04.14 - klo:20:34 »
Sannelilta on kyllä kaksi kirjoitusta, minä ne tiedot yhdistelin mielessäni. Viittasit vain toiseen. Minähän olen tällainen ikääntyvä miehenköriläs, olettekohan Te nuori feministi, jota olen jossain kohdin loukannut. Tehdään rauha, että asia ei eskaloidu.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #107 : 10.04.14 - klo:22:43 »
Sannelilta on kyllä kaksi kirjoitusta, minä ne tiedot yhdistelin mielessäni. Viittasit vain toiseen. Minähän olen tällainen ikääntyvä miehenköriläs, olettekohan Te nuori feministi, jota olen jossain kohdin loukannut. Tehdään rauha, että asia ei eskaloidu.

En ole nuori enkä varsinkaan feministi. Tehdään vain rauha, sopii minullekin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #108 : 11.04.14 - klo:00:14 »

  hieno mennä levolle,kun maassa on rauha !

  ps. kyllä pilkut ja muutkin välimerkit kannattaa lukea tarkkaan, ne nimittäin vastaavat viittä,kuutta sanaa !

  taiteilijalla on toki oikeus käyttää kaikkia oikeinkirjoitus-sääntöjä haluamallaan tavalla!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #109 : 11.04.14 - klo:07:24 »
  hieno mennä levolle,kun maassa on rauha !

  ps. kyllä pilkut ja muutkin välimerkit kannattaa lukea tarkkaan, ne nimittäin vastaavat viittä,kuutta sanaa !

  taiteilijalla on toki oikeus käyttää kaikkia oikeinkirjoitus-sääntöjä haluamallaan tavalla!

Mehän olemme taitelijoita.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #110 : 11.04.14 - klo:07:41 »
Kyllä pilkut ja muutkin välimerkit kannattaa lukea tarkkaan, ne nimittäin vastaavat viittä,kuutta sanaa !

Klassinen esimerkki on vangista, joka anoi armoa ja laittoi pilkun kohtalokkaasti väärään kohtaan.
Piti olla: "Armoa, ei Siperiaan!", mutta kirjoittikin: "Armoa ei, Siperiaan!"

Mitä uskoon tulemiseen tulee, keskustelua asiasta haittaa usein sanoille annettu eri merkitys. Parannus merkitsee joillekin edellytystä uskoon tulolle, joillekin se on jatkuvaa, kuolemaan asti kestävää kilvoitusta, joillekin vasta iäisyydessä toteutuvaa päämäärä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #111 : 11.04.14 - klo:08:02 »
Anna anteeksi jukkasakari huoleton yhdyssanojen käyttöni, pilkkuvirheet ja muut nokkeluuteni. Keskikouluni päättyi 53 vuotta sitten, enkä sen jälkeen ollut kirjoittanut muuta kuin postikortteja ja nosto-pano-tositteita ym. ammattipapereita pankissa, kunnes johdatuin tänne foorumille.

Kieli on minulle elämää varten. Taitoni eivät ole hyvää kirjakieltä. Toisekseen olen halunnut kokeilla itseäni ilmaisuissani.

Usko on kuitenkin se kaikkien yritelmieni sisäisin ajatus, ruokintajutuissakin. Hapankaalia se on eräille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #112 : 11.04.14 - klo:08:55 »

 :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #113 : 11.04.14 - klo:11:35 »
Usko on kuitenkin se kaikkien yritelmieni sisäisin ajatus, ruokintajutuissakin. Hapankaalia se on eräille.

Hapankaali on pelastanut monta keripukilta entisaikojen pitkillä merimatkoilla. Kapteeni James Cook tosin joutui uhkaamaan raipoilla, kun hänen miehistönsä ei pitänyt sen mausta. Näin on myös hengellisessä elämässämme.  :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #114 : 11.04.14 - klo:12:31 »
Hampaaton hengellisyys ei ole maistanut hapankaalia.  :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #115 : 11.04.14 - klo:15:40 »

Anteeksi laiskuuteni.
Tällänen rippi alkuun, siis en jaksanut lukea kaikkea, mutta tohon raippojen antamiseen, heitän kyselevällä mielellä ajatuksen jos toisenkin.

Niin ja Juhanin taiteilijoiden vapauteen, vaikka sellainen en olekkaan, niin vedoten.

Toi kilvoittelu lain kuuleminen ja mitä nyt olikaan.
Niin jossain välissä kuuntelin jossain paikassa miestä joka piti ihan suoraan sanottuna kivenkovia lakisaarnoja.
Useasti vielä suoraan henkilöön käyviä.
No itse taidan olla tällläisiä saarnan kestäviä kristittyjä joka ei heilahda millaisestakaan saarnasta, mutta joku mimmi sieltä taisi olla kiirarissa, ni kävin.

Sit niinku asiaan, että ihmettelin kun siellä käyvä porukka oli sellaisia, pikkasen reppanoita, herkkiä ja ongelmissaan olevia. Siis tälläsiä kun minäkin, mutta älköön kukaan loukkaantuko.
Minusta tälläiset voimakkaat persoonat ja tasapainoiset tarvitsisivat sitä lakisaarnaa ja vaatimuksia ja juuri toi porukka ei.
Ihmettelin sitä paradoksia ja syndroomaa, miksi noi juoksee kuuntelemaan tuollaista kivikovaa puhetta?

Tuli mieleen, että lyötyä lyödään, vaikka armoa tarvitsevalle tulisi julistella armoa, parantavaa armoa.



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #116 : 11.04.14 - klo:15:52 »
Jeesus puhui ankarasti fariseuksille, kirjanoppineille ja lainopettajille.
Syntisille hän oli armollinen ja aterioi heidän seurassaan josta fariseukset saivat lisää vettä vihansa purjeisiin.
Jeesus sanoi jopa kyykäärmeiden sikiöiksi, kalkituiksi valkoisiksi haudoiksi jotka kuolleita, mädänneitä luita täynnä...siis ulkokullatuille fariseuksille.
Ja fariseukset menivät jopa niin pitkälle että syyttivät Jeesusta että tekee voimallisia tekoja beelsebubin se on perkeleen voimalla.
Koko ajan kyttäsivät että saisivat Jeesusken kiinni sanoista tai teoista syyttääkseen häntä.

Mutta syntisiä varten Vapahtaja tuli, eivät "terveet" tarvitse parantajaa eivätkä "omavanhurskaat" Vapahtajaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #117 : 11.04.14 - klo:15:57 »
Jeesus näkee sydämeen asti ja tuntee kaikki tekomme, ajatuksemme, motiivimme, asenteemme..jotka joskus ovat kuin vahvoja mielen linnakeita, kuin betonipunkkereita...josta käsin voimme "tulittaa" ja sitten taas unohtaa laupeuden.

Jaak. 2:13
   
Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

Juud. 1:2
   
Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.

Hepr. 4:16
   
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #118 : 11.04.14 - klo:16:00 »
Virsi 275 Mä elän laupeudesta

http://www.youtube.com/watch?v=lIGtRjyb4Ek

Jumalan laupeus meitä syntisiä kohtaan hohtaa kirkkaimmillaan ristiltä jossa Jeesus sovittaa meidät Pyhän Jumalan, Isänsä kanssa.
Sen suurempaa laupeutta ei voine olla kuin että antaa henkensä toisen edestä.

1. Joh. 4:10
   
Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Uskoon tulleet
« Vastaus #119 : 11.04.14 - klo:17:59 »

Malla on kyllä symppis.

Ihan oikein minusta kirjoitit, että betoni bunkkerista lauotaan joitain kovia sanoja, tai siis sinneppäin.

Oiskohan niin, että betonibunkkerista kovaa lausuttujen takana olisi itse rikkinäinen ihminen.
Jotenkin, että kun oikein tuomitsee jostain asiasta, vaikka seksistä, niin voinee olla itsellään ongelma sen asian kanssa?

Ihmisten kovuus on ihmeellistä.
Toisaalta sellaiset opettajat saa hyvääkin aikaan ja valmentajat, mutta esimerkiksi viisaat, kuten Einstein tai Pena, niin saa viisaudellaan ihan saman aikaan ja paljon mielyttävämmin kuin nämä paukuttelijat ja vaatijat.

Itse toivoisin, että esimerkiksi Venäjä Ukraina asiaa jotenkin voitaisiin jo muullakin kuin kovilla puheilla selvittää.
Ihan fiksuilla puheilla ja perusteluilla.

En silti ole vastaan tiukkoja puheita ja vaikka kovaa toimintaakin joskus.

Tällästä tää on, aina kun yrittää jotain fiksua kirjoittaa, niin huomaa, et ihan pussiinhan tässä joutuu :)

Pitäis opetella jakamaan Raamatun viisauksia, kuten Malla :)
Kaikki valta tekoälylle!