Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 8.  (Luettu 46059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
« Viimeksi muokattu: 07.05.12 - klo:09:45 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #76 : 20.05.12 - klo:08:31 »
Sitten Kiirastorstain en ole päässyt kotiseurakunnan messuun. Ensin oli emännyys pääsiäisvieraineen ja heti perään sairastuin. Sairastin yli kaksi viikkoa ja toivuin kolme ja puoli.
Sanan nälkä on kova. Tyhjää on helppo täyttää. Odotan hyvän kirkkoherramme kaunista messuääntä,hyvää saarnaa ja ennen kaikkea Herran pöytään pääsyä.
Radio ja Tv-hartaudet ovat olleet kainalosauvoina.
Toivottavasti voin olla yskimättä paljon. Tämä on sentään enää mitätöntä siitepölyn aiheuttamaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #77 : 20.05.12 - klo:08:34 »

   Avustan: teksti ja ehtoollinen.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #78 : 20.05.12 - klo:10:22 »
Tänään mene taas kyläkirkkoon klo 13 alkavaan jumalanpalvelukseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #79 : 20.05.12 - klo:10:41 »
Kello kymmenen todettu haasteelliseksi. Naapurikaupunginosaan kahdeksitoista tai Huopikseen hiljaisuuden messuun illalla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #80 : 20.05.12 - klo:11:20 »
Kello 11 tulee Radiodeistä Raamattuopiston perinteinen Jumalanpalvelus tunnin ajan. Oon tykänny.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #81 : 20.05.12 - klo:12:02 »
Tyhjä astia tuli täyteen ja ylikin pursui. Jo aloitusvirsi oli kai minulle tarkoitettu. VK 124 Käy köyhään sydämeeni nyt, Henki totuuden.
3. säkeistö on erityinen:
                                 En syntiturmelusta pois sielustani saa.
                                 En tuskaa, ahdistusta voi itse karkoittaa.
                                 Tyhjäksi merta luoda ja yöstä päivää tuoda
                                  on yhtä vaikeaa.

Saarna oli aiheesta: Että he yhtä olisivat.
Kirkkoherra yhdisti sen kaatuneiden muistopäivään, sukujen hajoamiseen, evakkomatkoihin, karkoituksiin Siperiaan. Tietysti myös kirkon tänään todettavaan hajoamiseen.  Saarna oli hyvä, ellei peräti loistava.

Ehtoollispöytä puhdisti, rohkaisi, antoi rauhan vajavaiselle.
Kirkkokahvit körttiystävien pöydässä oli piste I:n päälle.

Kaikkiaan totesin että vaikka meitä oli monista eri herätysliikkeistä ja ajatusmaailmoista, Kristus ei erottanut. Hän yhdistää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #82 : 20.05.12 - klo:12:11 »
Tänään, kaatuneiden muistopäivänä, tuli tv:stä klo 10 ensin puolituntinen hyvä ohjelma "Viekää minut kotiseudun multiin" ja sen perään uusintana "Juoksuhaudan seurakunta". Sen olin nähnyt aikaisemminkin. Nämä kaksi vastasivat minulle täysin jumalanpalvelusta.

Minulta ei lähiomaisista ole kaatunut kukaan, mutta tädin ensimmäinen mies kaatui talvisodassa. Isä oli sekä talvi- että jatkosodassa, samoin hänen veljensä eli vanhin setäni ja molemmat enot jatkosodassa, joista toinen haavoittui kahdesti.

Juoksuhaudan seurakunta.

http://areena-beta.yle.fi/ng/areena/tv/3050

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #83 : 20.05.12 - klo:12:21 »
Kävin ja kyllä kannatti käydä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #84 : 20.05.12 - klo:13:06 »
Sanon samoin.
Kävin ja kyllä kannatti käydä. :eusa_angel:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #85 : 20.05.12 - klo:13:41 »
Käytiin kotikirkossa, jossa ripariryhmä oli avustamassa. Olivat rakentaneet synnintunnustuksen, jonka riparilainen luki. Isoset luki tekstit. Riparilaiset olivat toteuttamassa esirukousta. Isoset keräsivät kolehtia. Ja koko ripariryhmä oli tosi nätisti kirkossa, uskontunnustus ja Isä meidän kajahti ihan hyvin ääneen rippilasten penkkiriveistä.
On meillä kilttejä nuoria.  :eusa_clap:

Mieskuoro lauloi jumalanpalveluksessa ja sankarihaudoilla seppelten laskun yhteydessä. Kunnallispoliitikko piti kauniin puheen. Yleisö vain pienenee vuosi vuodelta. Katselin, että sankarihaudoille oli tuotu vähemmän kukkia kuin ennen. Arviolta 85 % sankarihaudoista oli ilman kukkakimppua. Se on paljon täällä Etelä-Karjalassa, jossa raja on lähellä ja sankarivainajia on kaikkissa suvuissa.
Pyryharakka

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #86 : 27.05.12 - klo:19:32 »
Eräs itäisen Helsingin kirkko oli tänään täpötäynnä väkeä :icon_eek:  Olen tottunut noin vartin mittaisiin saarnoihin, joissa on (kenties) Raamatun tekstistä jotain ynnä ajankohtaisuuteen liittyvää ja mitä siihen saarnan rakenteeseen noin niinkuin yleensä kuuluu. Mutta tämä kesti yli puoli tuntia :icon_eek:  Saarnaaja lie varsin eläväinen ja palavasieluinen vaiko -mielinen tekemisessään :icon_eek:  Ei hänellä ollut paperia, mutta Raamatusta välillä katsoi :icon_eek: Väki kyllä kiitteli.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #87 : 27.05.12 - klo:20:36 »
Minul oli aika seikkailu. Halusin Pyhän Laurin kirkkoon koska jäin kaipaamaan kauneuksia, ja siellä on suuret määrät. Ei tietoa kuin sinne mennään tästä, joten aattelin kun ei fillaria ole, että okei viel kerran taksi ja patikoin takas kotio, matka ei ole mahdoton mutten halua olla siellä hikinen ja pölyinen ja myöhässä ja niinpoispäin.  

Taksi on iloinen setä joka sanoo, juu sen hän tuntee.  Oli minul osoitekin kun Vantaan Laurista tsekkasin.

Ihmettelen reittiä... mutta navigaattori on turvallinen ajattelen...     kunnes olen lopulta aika lailla varma että jossakin hyvin kaukana toisaalla ollaan ja tuos meni junarata joten kyllä minä täältä kotio selviän.  Löysinkin Espoon Tuomiokirkon jossa oli svenskatalandeille messu kello kaksitoista. Sanoin taksille että jätä ny minut tähän, kun minä tästä vielä osaan kotiin...   Ihan ystävinä erottiin... :003:  mutta siihen messuun johon olin matkalla en siis päässyt näillä konstein.  Taksi totesi kyllä kun sanoin että ollaan jossakin aika muualla, että "eihän Espoossa muita kirkkoja ole!" :repee: :repee: :repee: :repee2: :repee2: :repee2:

Saarna oli nuoren kauniisti laulaneen pastorin - naispuolisen - joka puhui ilosta ja "Kristusglädjestä" jonka tulee meidän kauttamme valloittaa maailma. Ehkä jossain määrin epäajankohtainen juuri nyt, ja jätti ikävä kyllä tunteen että Hyvingeä ei ole koko maailmankartalla, sädehtivästä hymystä huolimatta.

Läsnä kuusi vapaaehtoista ja luulin että seitsemän rippikoululaista mutta ne tulevat harvoin ehtoolliselle. Olisiko svenskatalandeilla jokin käynti, jolloin täytyy osallistua siihenkin?  Muutoin ne olivat kyllä niin nuoria ja käytös tyypillistä kesän leirille menijöitten, kuten äänekäs kuulumisten vaihto kesken kaiken, siis kaiken - vaikka monestiko Kotkan seurakunnan nuoret olikaan saada porttarin jumalanpalveluksiin?
Osasin hyvin kotiin kun kuuntelin junan kolinaa. Sillai...
« Viimeksi muokattu: 27.05.12 - klo:20:43 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #88 : 27.05.12 - klo:20:42 »
Meilläkin oli tänään melko pitkä saarna. Sen piti nimikkolähettimme, joka ei ole pappi. Siinä puhuttiin muunmuassa euroviisuista, enemmän kyllä päivän aiheesta. Euroviisutkin sitten saivat lopussa sen kiinnekohdan kristityn elämään. Saarnaaja totesi, että udmurtti mummot saivat euroviisulaulullaan kirkon rakennushankkeen alkuun kylälleen.

Porukkaa oli aika mukavasti kirkossa. Lähetin tulojuhlaankin riitti porukkaa niin, ettei meinattu mahtua srk-taloon istumaan. Rippikouluryhmä oli osanaan lisäämässä väkimäärää. Heillä oli ennakkoviikonloppu. Saivat lähetysoppitunnin siinä sivussa.
Pyryharakka

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Käytkö kirkossa osa 8.
« Vastaus #89 : 27.05.12 - klo:23:12 »
Kävin tänään.  :eusa_angel: