Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti  (Luettu 43798 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #135 : 20.10.09 - klo:20:11 »
Lainaus
En ollut sitä oivaltanut että tässä on näin vahvasti bisnes takana. Oman nimen korottaminen, ja sillä rahastaminen. Nyt alkaa vasta sytyttää mistä näissä jutuissa on ollut ja on kysymys.

Aivan samalla tavalla on bisnes takana, kuin körttien taikka meidän HELLUNTALAISTEN tai vaikkapa Keskustapuolueen taikka SOS.Dem puolueen toiminnassa.
Aatteelliset ja uskonnolliset järjestöt keräävät varoja siksi, että voivat jatkaa omaa toimintaansa.
Tämä on varsin normaali käytäntö.
Toki meillä HELLUNTALAISILLA, körteillä ja vaikkapa jollain poliittisella puolueella löytyy aina väärinkäyttäjiä, mutta väärinkäytökset eivät muuta sitä tosiasiaa, että toiminnan jatkumiseen tarvitaan pääomia (=rahaa, talkootyötä yms.).
Jos ei olisi rahaa, loppuisi myös minun Raamattuikkunatoimintani.

Jos rahankeruussa on laittomuuksia, ne pitää videä poliisin esitutkintaan.
Rahankeru sinällään kuuluu kuvaan.
Rahankeruu ei muutu pahaksi asiaksi siksi, että minä en nyt satu pitämään kyseisestä puolueesta taikka aatteellisesta järjestöstä.
Rahankeruu muuttuu tuomittavaksi silloin, kun siinä todetaan rikos tapahtuneeksi.

Lainaus
Nyt alkaa vasta sytyttää mistä näissä jutuissa on ollut ja on kysymys.

Jos luullaan, että oikeasti on kyse rahankeruusta oman rikastumisen eteen, niin silloin kyllä haksahdetaan.
Pienenä viheenä antaisin seuraavan: kannattaa seurata, minkälaista vanhurskauttamisteologiaa nämä saarnaajat yleensä edustavat. Siinä, jos missä olisi kritiikin paikka.
Ikävä kyllä, ihmiset kuitenkin kritisoivat epäolennaisia seikkoja, joista osa ei ole edes mitenkään normaalielämästä poikkeavaa toimintaa, kuten tämä rahankeruu.
Varsinainen ongelma unohtuu, kun keskitytään lillukanvarsiin.




« Viimeksi muokattu: 20.10.09 - klo:20:17 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #136 : 20.10.09 - klo:20:38 »
On ihmisen taustasta kiinni, mihin ryhmään hän kuuluu. Joidenkin lähtökohdat vain ovat selaiset, että he ajautuvat vääriin porukoihin kuten hellarikellareihin. Siinä sitten jahkaillaan eestaas, että onko tämä nyt niin vai onko näin, muka keskustellaan ja otetaan asioista selvää, ollaan kiinnostuneita, kysellään ja - etsitään totuutta ikuisesti! Hah. Turhaa. Turhuuden turhuutta. Oman navan kaivelua!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #137 : 20.10.09 - klo:21:16 »
Mitäs mieltä olette siitä näkökulmasta, kun joku joskus sanoi, että jos Jumala kaataa, niin kiinniottajia ei tarvita, mutta jos rukoilija kaataa, on jonkun syytä olla ottamassa vastaan?
Minä olen kuullut, että kun Jumala kaataa, niin hän kaataa eteenpäin, polvilleen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #138 : 20.10.09 - klo:21:59 »
Minä olen kuullut, että kun Jumala kaataa, niin hän kaataa eteenpäin, polvilleen.
Ihana oivallus, Pirska!

Olen ollut Jalovaaran tilaisuuksissa ottamassa koppia. Enkä niinkään ajatellut hänen ottavan kunniaa itselleen, mutta moni sinne rukoiltavaksi jonottava kyllä jonotti Jalovaaran parannettavaksi.
Tokihan sitä ihminen viimeisessä hädässä koittaa vaikka kaikki rukoilijat läpi. Lankoni sairasti 11 vuotta sitten akuuttia leukemiaa. Hänen puolestaan rukoiltiin monissa piireissä, niin luterilaisissa kuin helluntailaisissa. Hän kävi rukousillassa kirkossa. Kotona kävi Seppo Kohvakka ja sairaalassa Pirkko Jalovaara.
Jalovaaran käynnin jälkeen näkyi lankomiehessä selvä muutos. Ei hän leukemiasta parantunut, mutta hän näytti saaneen sisäisen rauhan. Se jos mikä on Jumalan ihme.
Hieman vajaan kuuden kuukauden jäkeen diaknoosista, hautasimme hänet. Ja monet rukoukset kantoivat ja antoivat voimia sisarelleni jatkaa ilman rakasta puolisoaan.
Pyryharakka

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #139 : 21.10.09 - klo:18:54 »
tosi on... kaataa polvilleen... vaikkei kaataisi... niin nyrkkiin nousisi ihmisen kirous... sekin on Jumalasta
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #140 : 22.10.09 - klo:18:04 »
Joh. 13: 16-20

"Jeesus puhui opetuslapsilleen:
    »Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat.
    Minä en sano tätä teistä kaikista. Tiedän kyllä, ketkä olen valinnut. Tämän kirjoitusten sanan on käytävä toteen: ’Ystäväni, joka söi minun pöydässäni, on kääntynyt minua vastaan.’ Minä sanon tämän teille jo nyt, ennen kuin ennustus toteutuu, jotta sen toteutuessa uskoisitte, että minä olen se joka olen. Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt.» "

Palatakseni vähän taaksepäin niin tässä on vielä tämä ensi sunnuntain teksti.

Minä olen se joka olen. Aika jännä tyyli Jeesuksella ilmaista, kuka hän on.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #141 : 22.10.09 - klo:19:18 »
Minä olen=Minä olen se joka olen. Jumala ilmoitti taas nimensä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #142 : 23.10.09 - klo:06:06 »
Tuo  "Minä Olen" joidenkin mielestä viittaa sanaan "Jehova", joka taasen suututti ihmiset, koska eivät uskoneet Jeesusta Jumalaksi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #143 : 23.10.09 - klo:10:03 »
Tuo  "Minä Olen" joidenkin mielestä viittaa sanaan "Jehova", joka taasen suututti ihmiset, koska eivät uskoneet Jeesusta Jumalaksi.

Minua taas häiritsee tuo sanan Jehova käyttämine Jahven sijasta. Olen ikäni käyttänyt Jahvea ja liitän Jehovan aina Jehovan todistajiin sillä juuri muut eivät ole sanaa omaksuneet. Kumpi on oikein en käy keskustelemaan sillä kirjoituksessa ei ollut vokaaleja ja molemmat istuvat siihen eli niissä on samat konsonantit. Puhutaan mieluummin Jumalasta ihan suomeksi, ettei tule väärinkäsityksiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #144 : 23.10.09 - klo:11:57 »
Lainaus
Kumpi on oikein en käy keskustelemaan sillä kirjoituksessa ei ollut vokaaleja ja molemmat istuvat siihen eli niissä on samat konsonantit.

Jostain jehovantodistajien julkaisusta olen lukenut, että nykytietämyksen mukaan "Jehova" ei ainakaan olisi oikea kirjoitusasu, mutta he kuitenkin käyttävät sitä siksi, että se on käytössä vakiintunut ja koska kukaan ei kuitenkaan sitä oikeaa asua tiedä.
"Jehova" ja "Jahve" ovat varmaan yhtä hyviä tässä tilanteessa, kun kukaan ei taida niitä oikeita vokaaleja ilmeiseti tietää.

"Jumala" on varmaan OK niissä yhteyksissä, jossa tiedetään, että puhutaan kristinuskon Jumalasta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #145 : 23.10.09 - klo:21:34 »
2. lukukappale

Gal. 4: 12-20

"Pyydän teitä, veljet: tulkaa sellaisiksi kuin minä olen, koska minäkin olen tullut samanlaiseksi kuin te. Ette te ole minua millään tavoin loukanneet. Tiedätte, että julistin teille ensimmäisen kerran evankeliumia sairastumiseni vuoksi. Vaikka ruumiillinen tilani pani teidät koetukselle, ette halveksineet ettekä inhonneet minua vaan otitte minut vastaan kuin Jumalan enkelin, kuin Kristuksen Jeesuksen. Missä teidän riemunne ja innostuksenne nyt on? Voin todistaa teistä, että olisitte silloin antaneet minulle vaikka silmät päästänne, jos se olisi ollut mahdollista. Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne, kun sanon teille totuuden? Nuo toiset koettavat innokkaasti vaikuttaa teihin, mutta heidän intonsa ei ole oikeaa. He tahtovat erottaa teidät meistä, jotta te intoutuisitte kannattamaan heitä. Into on hyvä, jos asia on hyvä - näin aina eikä vain silloin kun minä olen luonanne. Rakkaat lapseni, teidän vuoksenne minun on jälleen kärsittävä synnytystuskia, kunnes Kristus saa muodon teissä. Kunpa voisin olla nyt luonanne ja löytää oikean äänensävyn! En tiedä, mitä teille tekisin."


Kun näyttää, että tuo ensi sunnuntain evankeliumi menee vain jahvesta jahkailuksi, niin tässäpä olisi toinen lukukappale.

Into on hyvä jos asia on hyvä. sanoo Paavali.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #146 : 23.10.09 - klo:21:37 »
Jos jotakin kiinnostaa, niin kirkkovuosikalenteri löytyy täältä

http://evl.fi/Evkirja.nsf/B77B2176FB5A41C7C225750D003CD360?OpenView&Start=1&Count=90&ExpandView

Kohtahan meillä on edessä tuomiosunnuntai ja siitä luulisi riittävän jutun aihetta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti
« Vastaus #147 : 23.10.09 - klo:22:49 »
Jatketaan vol 2.ssa Tämä on täynnä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi