Kirjoittaja Aihe: Tänään 71  (Luettu 20986 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 71
« Vastaus #30 : 08.01.20 - klo:16:12 »
Kyllä arkuus alkaa vaivata, kun tulee ruhjotuksi.
Hauskoja nuo nopeat "mielipidetutkimukset". :039:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 71
« Vastaus #31 : 08.01.20 - klo:18:39 »
Tänään päädyin Terriä ulkoiluttaessani lähes hitchcockmaiseen tunnelmaan keskelle suurta naakkaparvea. Mitä mahtoivat hakea kadunvarren pienestä metsiköstä? Ovat siinä ennenkin jotain touhunneet.

Terri lienee koira -miten se reagoi naakkaparveen: hau, hau, hau...murrr...

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tänään 71
« Vastaus #32 : 08.01.20 - klo:19:48 »
Terri ei ole lintukoira ja terrieriksikin kovin lauhkea. Se kiinnostui tapansa mukaan vain pientareiden tuoksuista. Kerttu, jonka ainakin Riitta-mummi muistaa, oli toista maata. Se haukkui melkein kaikkea itseään isompaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 71
« Vastaus #34 : 13.01.20 - klo:10:56 »
Joo, autoilijaa on aina "kupattu" ja linja näyttää kiristyvän. Uskon että kipukynnys monelle iäkkäämmälle autoilijalle alkaa olla aika lähellä autosta luopumiselle. Itse harkitsin luopumista syksyllä, mutta vielä vaihdoin, enkä sortunut DriveNow-yhteiskäyttöautoon, vaikka niitä tästä taloamme vastapääätä saakin käyttöönotettua.Ehkä jos jollain tutulla olisi ollut jonkinlaisia kokemuksia (edes hyviä :) ) ko systeemistä niin olisin saattanut innostua.
Verottaja potkii kyllä nyt itseään kinnerille jos pistää yksityisautoilun kovin ahtaalle, suurten ikäluokkien kynnys luopua autoistaan on muutenkin madaltunut, ja meitä jotka pidämme autoa "huvin vuoksi" on myös aika paljon joten kustannukset jää syrjäseutujen ihmisten maksettavaksi.
Itse pienen leikkausoperaation johdosta olin kesälle ajokiellossa 2 n.viikkoa ja soitin vakutusyhtiöön että kannattaako auto laittaa seisomaan ko ajaksi, laskivat että 5vrk:n jälkeen kaikki on säästöä. Takaisin käyttöönottohan on ilmoitus luontoinen asia netin kautta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 71
« Vastaus #35 : 13.01.20 - klo:12:19 »
Kokeilin taas, että osaanko todella ladata tekstiä muiden luettavaksi. Aina yhden asian kerrallaan, kun toiset lataa rivikaupalla.

Maalla asuessa oma auto on kyllä välttämätön. Joku harva vanha ja sairas ihminen saa muutaman taksisetelin kuukaudessa, että pääsee apteekkiin ja kauppaan. Niissäkin on ns omavastuuosuus. Terveyteni on vielä kohtalainen, että omalla autolla teen mieluiten kesäretkeni Poksi perässä koukussa. Talvella lämmittelen puilla tulilaitteita. Potkuria käytän liikkumiseen pihapiirissä paljon, sillä siten pysyn pystyssäkin. Vesisateessa on pihaan tullut ihan selvä jää, jolloin vähänkään liian muoviset kengät ovat liukkaat, samoin nahkapohjaiset saappaat.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 71
« Vastaus #36 : 26.01.20 - klo:16:56 »
Heräsin kello 3 paikallista aikaa kun aikaero on kuusi tuntia. Sen jälkeen yritin pakottaa itseni nukkumaan ja kellon tultua 6.30 alkoi aamiastarjoilu joten sinne. Edellisenä yönä nukuin vain kolme tuntia, joten olisi luullut nukuttavan pidempään. No kaikesta selvitään ja kaikki hyvin. Ulkona on hiostavan kuumaa ja laiva lähtee iltapäivällä toiseen maahan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 71
« Vastaus #37 : 28.01.20 - klo:18:41 »
Nyt nukkuu jo klo kuuteen paikallista aikaa ja maan nimi on tämän päivän Trinidad ja Tobago
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tänään 71
« Vastaus #38 : 28.01.20 - klo:18:54 »
Olet kaukana täältä lumisohjosta ja tihkusateesta !    :107:
Riittääkö lämpöä , sinähän pidät siitä ?         

                                                                       
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 71
« Vastaus #39 : 28.01.20 - klo:20:31 »
Nyt nukkuu jo klo kuuteen paikallista aikaa ja maan nimi on tämän päivän Trinidad ja Tobago

Turvallista lomaa ja rentouttavaa risteilyä Sinulle ja seurueellesi!  :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 71
« Vastaus #40 : 28.01.20 - klo:21:24 »
Kuten Riita tietää olen aina ollut kesän lapsi. Nyt lämpöä on 28astetta ja aurinko virittelee pilvien kanssa. Laivalla on 30 suomalaista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tänään 71
« Vastaus #41 : 29.01.20 - klo:10:20 »

   Tiällä on aenahhii yks savolaene ja aenae kakskymmentä lapualaasta tiällä Huapsalun Ra Maaressa. Ehin jo uamu-uinnin yhteyvvessä jututtoo kahtae pohjanpoekoo. Toene sano - ee ku se ollii Kaahavalta, ku kysyin jotta onko talakoessa. Sano ee, mutta liikkuu lentokentällä. Siellähä ne juhlat on. Mitä tehnee, en tullu utsineeks. Toene sano vuan, jotta pit lähtee, jotta voep palata. Iski silimee ja häepy suihkun puolelle.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 71
« Vastaus #42 : 30.01.20 - klo:16:18 »
tämä on viiminen vuosi Helsingissä. Näin on ja tämän varassa koetan jaksella. Tänne jää hyvä terveydenhuolto, erinomainen terveyskeskuslääkärini ja koko se Malmín poppoo, heistä minun on vaikea erota. Niin mainion hyvän avun saa kun lopulta pääsee sinne vastaanotolle ;).  Siililääkäri on toinen, ja tietty täällä on ystäviä. Surullista, mutta hengissä en taida selviytyä enää seuraavaa talvea eli palailen takaisin Joensuuhun näillä näkymin, onhan kaupunki jonka tunnen.  Siperian ilmasto -- länsituulet matalapaineineen pysähtyvät  järvialueelle ja Savo-Karjalan vaaroille. Auttaa se vähän.

Tuleehan sieltä juna sinne vanhusten luo jos tarve on. Pikalähtöjä on paha suunnitella edes täältä, mutta elämä on --- kuoleman varjossakin.  Ei sille mitään mahda.  Perinteisiin kumminkin kuuluu, ettei kukaan kuolisi yksin. Kai sen saa järjestettyä.

Ja mistä mitään tietää.

Kaikki hyvin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tänään 71
« Vastaus #43 : 30.01.20 - klo:16:57 »
Alue-uutiset eiliseltä näkyvät aina seuraavana päivänä. Tänään Kaakkois-Suomen uutisissa esiteltiin kotkalainen nainen jolla on ollut ongelmana jaksaminen nelilapsisessa perheessä.

Aihe kosketti minuakin vaikka olen jo enimmistä ruuhka-ajoista vapaa.
Olen viime päivinä ajatellut juuri samaa aihetta: Onko perheenäidillä mitään rajaa mitä hänen tulee jaksaa.

Miten kristittynä voin pyytää Omaa Aikaa, miten irrottautua edes vähäksi aikaa velvollisuuksista, vapaaehtoisistakin. ?  Ollakko itsekäs vai palvella muita ?

Olen kuten tämäkin nainen ollut aina ns. ihmis-ihminen. Pitänyt ihmisistä, heidän puheistaan , läsnäolostaankin, mutta Vain tiettyyn rajaan saakka. Nyt jo tiedän syys, sen nimi on HSP ( yliherkkyys melulle, ihmispaljoudelle ja kiireelle ). Siksi kai olen niin tykästynyt tähän , kontakteihin kirjoittaen.

Tämä rouva oli innovatiivisesti hommannut kakkos-asunnon johon hän pääsi määrä-ajoin lepäämään.
Minä pakenin muutaman kerran äitini asuntoon kun se oli tyhjä.

Kaikille ei ole näin hieno järjestely mahdollinen, mutta jotakin saisi olla.

Tietysti ajattelen myös esim. lestadiolais-äitejä lapsikatraineen. Heistä on Pauliina Rauhala kirjoittanut oivaltavan kirjan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 71
« Vastaus #44 : 06.02.20 - klo:07:41 »
Nyt on oltu jo pari päivää kotona ja käyty silmälääkärissä kuulemassa, ettei minulla ole glaukoomaa, vaan ainoastaan hajataittoisuutta, jota ei ole monitehojen linsseillä korjattu. Sen sijaan ongelmaa ei esiinny päätelaseilla. Kehotettiin käymään lääkärissä vuoden päästä ja hankkimaan silloin uudet rillit. Sen sijaan vielä on jet lag ongelmana, kun ei nukuta aamulla eikä illalla on vain väsyneen tukkoinen olo. Tätä en ole ennen huomannut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi