Kirjoittaja Aihe: Tervehdys uudelta jäseneltä  (Luettu 12687 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa annamari

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 2
Tervehdys uudelta jäseneltä
« : 25.07.06 - klo:11:07 »
HEI VAAN KAIKILLE !

Keväällä huomasin tämän mainion körttifoorumin ja ilahduin suunnattomasti. Eli kiitos vaan teille, jotka tämän kehittelitte. Tänään sitten rekisteröidyin.
Asun paikkakunnalla, jossa ei montaa hengenheimolaista eli körttiä löydy ja välillä tunnen tämä johdosta itseni aika yksinäiseksi, jopa kodittomaksi. Nyt olen itse alkanut pitämään kotiseuroja. Ja se on tuntunut hyvältä, vaikka kaikki seuravieraat eivät ole olleetkaan körttejä.
Seuroista onkin muodostunut "sekaseurat", joissa on kyllä laulettu Siionin virsiä, kuultu körttisiä puheita, mutta välillä muutakin. Ei se ole haitannut tai häirinnyt. Ehkä näin nekin jotka eivät tunne herännäisyyttä, saavat näiden seurojen avulla tutustua siihen.
Aurinkoista kesäpäivää kaikille meille !
 Am

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Tervehdys uudelta jäseneltä
« Vastaus #1 : 25.07.06 - klo:17:11 »
Ja joukko kasvaa....aina kiva saada uusia mukaan.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa ISOPAAVO

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 21
    • http://fi.msnusers.com/IKHTYS777
Tervehdys uudelta jäseneltä
« Vastaus #2 : 05.08.06 - klo:15:17 »
Vai niin..no kiitos vaikka et tuota minulle tarkoittanutkaan...otan kuitenkin "itseeni" tuon.
"Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Tervehdys uudelta jäseneltä
« Vastaus #3 : 05.08.06 - klo:23:07 »
Lainaus käyttäjältä: "ISOPAAVO"
Vai niin..no kiitos vaikka et tuota minulle tarkoittanutkaan...otan kuitenkin "itseeni" tuon.


Niin no samalla lailla se kaikkia koskeekin!  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Tervehdys uudelta jäseneltä
« Vastaus #4 : 31.08.06 - klo:15:11 »
Tervehdys.

Päädyin monimutkaisten reittien kautta körttifoorumille ja olen nyt pari päivää lueskellut täällä keskusteluja. En tätä ennen ole tiennyt käytännössä mitään herännäisyydestä, mutta huomaan, että olen foorumilaisten kanssa samaa mieltä hyvin monesta asiasta. Joitakin ketjuja luettuani olen jopa joutunut kyseenalaistamaan jonkin verran omia mielipiteitäni.

On miellyttävällä tavalla hämmentävää löytää yhteisö, jonka ajatukset ovat näin lähellä omiani, koska olen uskonasioissa tuntenut aina itseni vähän väliinputoajaksi. Ehkäpä minussa on aineksia körtiksi?

Ajattelin nyt joka tapauksessa ilmoittaa tässä olemassaolostani. Jatkan palstan lukemista ja saatan joskus ehkä kirjoittaakin jotakin.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Tervehdys uudelta jäseneltä
« Vastaus #5 : 31.08.06 - klo:15:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Progressor"
On miellyttävällä tavalla hämmentävää löytää yhteisö, jonka ajatukset ovat näin lähellä omiani, koska olen uskonasioissa tuntenut aina itseni vähän väliinputoajaksi. Ehkäpä minussa on aineksia körtiksi?

Ajattelin nyt joka tapauksessa ilmoittaa tässä olemassaolostani. Jatkan palstan lukemista ja saatan joskus ehkä kirjoittaakin jotakin.


Ovet ovat leveällä ja katto korkealla, joukkoon harmaaseen mahtuu aina mukaan, eikä tulla mittaamaan mielipiteiden "oikeutta"...
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Tervehdys uudelta jäseneltä
« Vastaus #6 : 31.08.06 - klo:16:48 »
Tere tulemast.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Kauhanen T

  • Vieras
Tervehdys uudelta jäseneltä
« Vastaus #7 : 31.08.06 - klo:16:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Progressor"
Tervehdys.

Nimimerkkisi tuo mieleen puritaanikirjailija Bunyanin mestariteoksen englanninkieliseen nimeen "The Pilgrim's Progress" sisältyvän kaksimerkityksisyyden. Progredior tarkoittaa "mennä eteenpäin" ja kuvaannollisesti "edistyä". Bunyanin teoksen "Kristitty" (josta suomenkielinen nimi Kristityn vaellus) on matkalla, ja tällä matkalla hän pikku hiljaa edistyy - ei pyhyydessä, vaan Kristuksen armon tuntemisessa.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Tervehdys uudelta jäseneltä
« Vastaus #8 : 31.08.06 - klo:18:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Kauhanen T"
Nimimerkkisi tuo mieleen puritaanikirjailija Bunyanin mestariteoksen englanninkieliseen nimeen "The Pilgrim's Progress" sisältyvän kaksimerkityksisyyden. Progredior tarkoittaa "mennä eteenpäin" ja kuvaannollisesti "edistyä". Bunyanin teoksen "Kristitty" (josta suomenkielinen nimi Kristityn vaellus) on matkalla, ja tällä matkalla hän pikku hiljaa edistyy - ei pyhyydessä, vaan Kristuksen armon tuntemisessa.


Tuo kävi minullakin mielessä, vaikka en olekaan kyseistä kirjaa lukenut. Nimimerkin valintaan vaikutti ehkä eniten se, että esiinnyn samalla nimellä Muusikoiden.netissä enkä keksinyt tänne parempaa. Alun perin päädyin siihen, koska se kuvastaa haluani edistyä elämässä ja toisaalta viittaa myös musiikkimakuuni.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Musiikkimaku
« Vastaus #9 : 01.09.06 - klo:09:03 »
Lainaus
Alun perin päädyin siihen, koska se kuvastaa haluani edistyä elämässä ja toisaalta viittaa myös musiikkimakuuni.


Mikä on musiikkimaku säveltäjinä ja/tai bändeinä ja/tai genrenä?
Acta, non verba.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Re: Musiikkimaku
« Vastaus #10 : 01.09.06 - klo:09:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Mikä on musiikkimaku säveltäjinä ja/tai bändeinä ja/tai genrenä?


Pidän kovasti progressiivisesta rockista. Suosikkibändejäni tuossa genressä ovat mm. Rush, Yes, Genesis, IQ, Marillion ja Iona. Enpä kyllä tiedä, sanovatko nuo nimet mitään.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Progressivie
« Vastaus #11 : 01.09.06 - klo:09:57 »
Lainaus
Pidän kovasti progressiivisesta rockista. Suosikkibändejäni tuossa genressä ovat mm. Rush, Yes, Genesis, IQ, Marillion ja Iona. Enpä kyllä tiedä, sanovatko nuo nimet mitään.


Rush, Genesis, Yes ja Marillion ovat tuttuja. Ionasta ja IQ:sta en tiedä yhtään mitään. Mitä edellisiin tulee, onnittelen hyvää makua. Progessiivinen rock on monelle kovin vaikea pala. Entä blues, metal tai core?
Acta, non verba.

HeinoM

  • Vieras
Re: Musiikkimaku
« Vastaus #12 : 01.09.06 - klo:09:59 »
Pidän kovasti progressiivisesta rockista. Suosikkibändejäni tuossa genressä ovat mm. Rush, Yes, Genesis, IQ, Marillion ja Iona. Enpä kyllä tiedä, sanovatko nuo nimet mitään.[/quote]

Tällaiselle vanhalle hämylle useimmat noista sanovat. Yes oli aikoinaan kova sana. Entä Camel, King Crimson, Gentle Giant, Pressa ja Wigut.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Re: Musiikkimaku
« Vastaus #13 : 01.09.06 - klo:10:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Entä blues, metal tai core?


Täytyy sanoa, että valitettavasti en noiden päälle oikein ymmärrä. Bluesissa saman kaavan toistaminen käy minusta vähän puuduttavaksi, metallissa taas en jaksa sitä jatkuvaa synkkyyttä ja angstia. Core, sikäli kuin ymmärrän genren oikein, on minulle liian aggressiivista.

Lainaus käyttäjältä: "HeinoM"
Entä Camel, King Crimson, Gentle Giant, Pressa ja Wigut.


Kaikki nimet ovat tuttuja, mutta lähinnä King Crimsonia ja Wigwamia olen kuunnellut. Pitäisi kyllä noihin muihinkin tutustua jossain vaiheessa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Musiikkimaku
« Vastaus #14 : 01.09.06 - klo:11:49 »
Lainaus
Bluesissa saman kaavan toistaminen käy minusta vähän puuduttavaksi, metallissa taas en jaksa sitä jatkuvaa synkkyyttä ja angstia. Core, sikäli kuin ymmärrän genren oikein, on minulle liian aggressiivista.


Taisinkin kysyä progressiivisen bluesin tekijöistä, kuten veteraani Mayall tai nuori Corby Yates. John Mayall (www.johnmayall.com) on tehnyt erilaisia blueskokeiluja koko ikänsä. Corby Yates (www.corbyyates.com) vetää kitarallaan Hendrixin tyylistä bluesia.

Onhan niitä kristillisiä corebändejäkin. Tosin kovin tavallisia kuten Zao (www.zaoonline.com). Core vaatii tekijöitään normaalia enemmän instrumentaalista taito ja siksi se on vaikea laji.


Sopiiko Cream myös pirtaasi?
Acta, non verba.