Kirjoittaja Aihe: Ero(ttaminen) körttifoorumilta  (Luettu 6643 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« : 07.01.19 - klo:10:47 »
Tiedän, että ero tapahtuu lopettamalla kirjoittaminen. Mutta, välillä kun kuitenkin tulee tänne eksyttyä lukemaan ja kimmastuu kirjoituksista ja sitten niihin vastaa ja menettää yöunensa ja mielenterveytensä vielä, niin eikö voisi poistaa nimimerkkiäni lopullisesti ja pysyvästi ja iankaikkisesti täältä, siis erottaa aamen.

t. kärsivä körttifoorumin uhri

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #1 : 07.01.19 - klo:11:11 »
Surullista, että koet tuollaista! :089: En epäile tunteittesi aitoutta. Minusta olisi foorumille vahinko, jos lähtisit lopullisesti. Pakkohan sinun on, jos mielesi järkkyy. Jos olet kimmastunut minun kirjoituksiini, pyydän anteeksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #2 : 07.01.19 - klo:16:53 »
Rakas myyrä-veljeni, koeta kestää meitä muitakin horjuvia. Juuri körteissä saa olla erilainen, horjuvainen, loukkaantuvainen, itsepäinen. Sanalla sanoen: tällainen.

Herkälle mielelle on joskus toisesta kulkijasta mitätönkin sana liikaa. Riippuu tietyistä tilanteista kotona esim. somaattisen sairauden tilasta. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Kevättä kohti, muuttolintuja odotellen !

R-m  :117: ( muuttaa ensi viikolla )   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #3 : 19.01.19 - klo:21:52 »
körttiläisyydessä saa olla mm. vastarannan kiiski, omapäinen, itsepäinen, mielestäni lievästi narsisti körttiläinen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #4 : 19.01.19 - klo:23:23 »
Saako olla kaislikossa lekotteleva hauenköriläs? Tässä iässä olisi kiusaus sellaiseen.  :003:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #5 : 21.01.19 - klo:17:43 »
Tiedän, että ero tapahtuu lopettamalla kirjoittaminen. Mutta, välillä kun kuitenkin tulee tänne eksyttyä lukemaan ja kimmastuu kirjoituksista ja sitten niihin vastaa ja menettää yöunensa ja mielenterveytensä vielä, niin eikö voisi poistaa nimimerkkiäni lopullisesti ja pysyvästi ja iankaikkisesti täältä, siis erottaa aamen.

t. kärsivä körttifoorumin uhri

.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #6 : 22.01.19 - klo:18:37 »

Pyydän nöyrimmin anteeksi myös jos kirjoitukseni on loukannut.

Toivottavasti ihmiset osaavat hyppiä yli mun sekopäiset kirjoitukset ja ne jotka niitä jotenkin kestää, niin lukekoon.

Kyllä kai niin mun kun muitten tarkoitus on silti rakentavasti kirjoitella.
Tik toc.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #7 : 04.02.19 - klo:20:17 »
Tiedän, että ero tapahtuu lopettamalla kirjoittaminen. Mutta, välillä kun kuitenkin tulee tänne eksyttyä lukemaan ja kimmastuu kirjoituksista ja sitten niihin vastaa ja menettää yöunensa ja mielenterveytensä vielä, niin eikö voisi poistaa nimimerkkiäni lopullisesti ja pysyvästi ja iankaikkisesti täältä, siis erottaa aamen.

t. kärsivä körttifoorumin uhri

Seuraan Sinua, Myyrä.

ps. Toivottavasti et lue Körttifoorumi.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #8 : 12.02.19 - klo:19:33 »
Luen  :icon_cool: välillä    ja luen ja     :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #9 : 14.02.19 - klo:14:02 »
Juuri körteissä saa olla erilainen, horjuvainen, loukkaantuvainen, itsepäinen. Sanalla sanoen: tällainen.

Minun kokemukseni mukaan tuo ei ole täysin noin, kuin kirjoitat.

Tai, sanoisinko niin, että saa olla tuollainen, kunhan on sitä tiettyjen rajojen sisällä.
Rajojen ylittäminen aiheuttaa mielipahaa.
Se, että näin on körttipiireissä, niin toki on todettava, että näin on muissakin yhteisöissä.
Körttipiirit eivät eroa tässä suhteessa muista piireistä epäedukseen taikka edukseen, sama toimintalogiikka kaikkialla: kun pysyt tiettyjen rajojen sisällä, kaikki on hyvin, kun ylitätä rajan, alkaa rähinä.

Se, miksi kunkin ryhmän sisällä luullaan tämän suhteen liikoja omasta ryhmästä, johtuu siitä, että kun samanmieliset kokoontuvat yhteen, ei kellekään tule mieleenkään kokeilla yhteisön rajoja. Eihän ole edes tarvetta kokeilla, miksi ryhtyisin käyttäytymään yhteisöni normien vastaisesti, enhän edusta yhteisöni normien vastaista ajattelua. Hyväksymme tänne kaikki täällä jo olevat, näin tulee sellainen vaarallinen tunne, että olemme muita suvaitsevaisempia.

On kuitenkin niin, että tuo Riitalta lainaamani teksti on ihanne, johon jokaisen yhteisön tulisi pyrkiä.
Jos ryhmä luulee tuon ihanteen saavuttaneensa, se on ongelmallista, koska tilanteen parantaminen ei enää ole mahdollista. Ryhmän sisällä ongelmaa ei ehkä  huomata, ulkopuoliset sen kuitenkin huomaavat.
Mitä paremmin tuon tavoitteen saavutamme, sitä laajempi on se asioiden kirjo, jota foorumilla voi pitää esillä.

« Viimeksi muokattu: 14.02.19 - klo:14:07 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #10 : 14.02.19 - klo:14:26 »
Kirjoitit hyvin omiin kokemuksiisi ja näkemyksiisi nojaten. Niin minäkin, vain omiini. En voi tietää kuinka kukin foorumin rajat määrittää. Minä olen niin vapaa miksi Kristus on minut kahleistani vapauttanut. Niitäkin on yhä mutta halun pitää ne kahdenvälisesti hoidettavina.

Viidesläisyyden antia on näkymä jonka Kalevi Lehtinen avasi: Hän käytti uskonnon ja uskon englanninkielisiä nimiä ja erotti ne näin:

Uskonto sitoo,mutta usko Kristukseen vie  avaralle paikalle. Minulle se näkymä siltä kalliolta on niin avara ettei mitään rajoja näy.  Matkalla kohdattavia erilaisia esteitä ja ikävyyksiä olen oppinut väistelemään Hänen nimensä avulla. Se hoitaa myös omat saamani kolhut.

Hyvää Ystävänpäivää Kyösti ! 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #11 : 14.02.19 - klo:14:41 »
Hyvää ystävänpäivää Riitta!

Sellaisenkin huomion olen tehnyt, että välillä erimielisyys on näennäistä, ei todellista.
Tämä näennäinen erimielisyys johtuu siitä, että eri ryhmien edustajat käyttävät erilaista kieltä, kutsuvat asioita eri termein tai tuovat asioita esille toisistaan poikkeavin tavoin.

Toisaalta, erimielisyys ei ole uhka, ennemminkin mahdollisuus laajentaa näkökenttää.



Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #12 : 14.02.19 - klo:14:50 »
Mielenkiintoista on lukea syvällisiä pohdintoja.
Itse olen sellainen yksinkertainen pintaliitäjä etten osaa aiheesta kirjoittaa...

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #13 : 14.02.19 - klo:16:36 »

Liisa Kuparinen lomautti ( tai poisti joksikin aikaa) minut tältä foorumilta aikoinaan kahdesti. Hän otti esiin muiden muassa sen, että olin ( totta ) tehnyt juttuja Hymy-lehteen. Nyt Liisa Kuparisen vastinekirjoituksesta minulle, eräällä H-Y:n ihmisen Facebook- sivulla, kesti vain viitisen minuuttia, kun minut poistettiin tuolta sivulta.

Mielenkiintoista on se, että olen tehnyt useita tuhansia juttuja noin sataan lehteen 45 vuoden aikana. Tuona aikana olen saanut lehtijutuistani vain yhden vastineen - sen takana oli itse Veikko Vennamo, vaikka allekirjoittajana oli hänen työntekijänsä.

Ei siis tarvitse olla, asua ja kirjoittaa diktatuurimaissa, kun sensuurihaluiset sensoristit iskevät - ainakin siis joissakin foorumeissa! :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ero(ttaminen) körttifoorumilta
« Vastaus #14 : 14.02.19 - klo:16:58 »
Liisa Kuparinen lomautti ( tai poisti joksikin aikaa) minut tältä foorumilta aikoinaan kahdesti. Hän otti esiin muiden muassa sen, että olin ( totta ) tehnyt juttuja Hymy-lehteen. Nyt Liisa Kuparisen vastinekirjoituksesta minulle, eräällä H-Y:n ihmisen Facebook- sivulla, kesti vain viitisen minuuttia, kun minut poistettiin tuolta sivulta.

Mielenkiintoista on se, että olen tehnyt useita tuhansia juttuja noin sataan lehteen 45 vuoden aikana. Tuona aikana olen saanut lehtijutuistani vain yhden vastineen - sen takana oli itse Veikko Vennamo, vaikka allekirjoittajana oli hänen työntekijänsä.

Ei siis tarvitse olla, asua ja kirjoittaa diktatuurimaissa, kun sensuurihaluiset sensoristit iskevät - ainakin siis joissakin foorumeissa! :kahvi:

Jopa heittäydyt hurskaaksi. Liisa toimi aikoinaan täysin asiallisesti. Suotta häntä vainoat. Annat jatkuvasti yllinkyllin aihetta poistamiselle. Mieti kahdesti mitä kirjoitat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi