Ainaski Apostolien teoissa Pyhän Hengen saa kasteessa (Ap.t. 2:38).
Jae pitäisi lukea kokonaisuudessaan, siis myös se alkuosa ja vielä asiayhteys (konteksti), joka selviää niistä edellisistä jakeista. Yleensäkin Raamattua kannattaa tutkia ilman jonkin oppisuunnan käsityksiä silläkin uhalla, että joku ennakkomielipiteistä osoittautuu virheelliseksi. Tässä yhteydessä voin todeta, että kovin harvan rohkeus riittää tähän. Kuitenkin vain tämä takaa sen, että Pyhä Henki voi avata meille kirjoituksia muiltakin osin.
Ei sillä, että joku kastetaan tuosta noin vain, voi taata, että kastettava saa Pyhän Hengen. Sehän olisi täysin ihmiskeskeistä, jos joku (toinen) ihminen voisi ratkaista toisen ihmisen uudestisyntymisen ja niin ollen myös hänen kohtalonsa. Sitä sanoisin todelliseksi ratkaisukristillisyydeksi sanan kielteisessä merkityksessä.
Raamatusta löytyy lisäksi kolme muuta "tapaa" siitä, milloin Pyhä Henki tulee ihmiseen. Ne ovat: Äidin kohdussa Luuk. 1:15, kasteen jälkeen Ap. t. 8:15-17, ennen kastetta Ap. t. 10:44-48. Siksi ei ole oikein paaluttaa tätä asiaa koskemaan ainoastaan yhtä niistä.