Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 15.  (Luettu 41302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #15 : 28.09.14 - klo:10:22 »
Haluaisin, vaan en taida ennättää. Iltamessuun taidan lähteä. Täällä aikaani kulutan, mutta tietyt kirjat on kahlattava 7.10. Mennessä, eli tuli hiukka kiire.  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #16 : 28.09.14 - klo:10:29 »
En ole käynyt pitkiin aikoihin, koen sen puutteena.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #17 : 28.09.14 - klo:10:31 »
Mua niin harmittaa, kun en ole koskaan päässyt käymään Roomassa.
Vatikaani ja kaikki se katolilaisuuden juuri, kaikkine Da Vinchin ja muiden maalareiden taideteosten näkeminen on ihan multa pois vielä.

Nähdä rooma ja kuolla on vielä pikkuista vailla.

Käytkö kirkossa? Sekö oli aihe täällä?
Eiks se oo pikkasen sama, kuin käytkö wessassa?
Tottahannyttoki körtit käy kirkossa.

Mikä kumma kuka ja käkikö tänne, nyt on ton katolilaisuuden tuonnut tän aiheen sekaan?
Tai no oppi Isämme Marthi oli katolilaisuuden körttikapinallinen, et tajuaahan tämän siksi.

Jotenkin hermostuttaa tai siis pikkasen sieppaa tää Italian ihannointi.
Onhan meillä Paavo, Paavo rakas oppi isämme joka on tuonut evankeliumin ihan kansan tajuttavasti meille.

Minusta Paavo etsi sitä oleellisinta kristinuskosta ja löysi sen seppä Hagmanin luota. Yksi meiltä puuttu ja se on se oleellisin.
Sitten Paavon painotukset onkin sen kohtaamisen jälkeen käyneet mullekkin ajatteluni kautta järkeen.
Hatuttaa vaan nää körttikihoista jotkut, kun eivät taas muusta tiedä kuin vallan halusta. :)

Viisveisaaja hei kuule. Lähe mukaan sen Antti Kruusin järjestämille matkoille. Vaellamme Pyhiin mukanamme aika usein isä Teemu Sippo. Hän on miellyttävä ihminen kuin mikä.  Vuoropäivin on lut ja kat messu. Niissä on eroa hyvin vähän. Sitten on kaikkia kauneuksia mitä katsomme, Rooman pyhiinvaelluskirkot, ja useasti poikkeamme Assisiin. Seuraava narradkuun reisu Venetsian kautta on täynnä mutta mitä kukaan Venetsias tekee marraskuus. Märkää on. Helmikuussa taidan mennä ja tai keväämmällä miten menevät.

Siellä oppii paljon toisista, oppii tuntemaan ihmisiä ja syödään paljon lähinnä Antin lempiravintoloissa. Il Duca on ainut mikä ei ole makuuni. Kaikuisa paikka, eli hirvee meteli. Aina opetetasn jotain. Viimeksi oli Eero Huovinen the piispa jonka vaimo osasi kaikkia taideseikkoja ja kertoi aina niistä maalareista. Paavinkin vastaanotolle pääsimme.

Matka on erittäin kohtuuhintainen!  Kannattaa!   :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #18 : 28.09.14 - klo:12:01 »
Olimme. Muitakin tuntemiani lahtelaisia heränneitä oli mukavasti.
Kaikki oli sellaista kuin seurakunnassa tuleekin olla. Vaikka sielä oli muutamia omaisensa juuri menettäneitä, hekin jaksoivat iloita, kyynelsimin.
Jo loppusoiton vuoksi olisi kannattanut olla. Meillä käy vuoroviikoin tämä uusi kanttori ja omamme vuorottelee Ristinkirkossa.

Me kyselijät emme päässeet tietämään kenen säveltämä loppuusiikki oli. Urkuri oli saanut nuottikopion eräältä ystävältä.

Kopiossa oli epäselvät nimet. Jotenkin: Sosuki   tms. japanilaistyylinen nimi/ K.Karjalainen ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #19 : 28.09.14 - klo:21:51 »
Toivoisin, voi toivoisin että Tikkurila hyppäisi Malmille!  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #20 : 28.09.14 - klo:22:01 »
Toivoisin, voi toivoisin että Tikkurila hyppäisi Malmille!  :icon_eek:

Tuleeko Tiksusta fiksua
tai Malmista valmista
vaikka kainoutta kaihtais
ja keskenään vaihtais
kirkot ja urut ja papit
hevirokit ja rapit?
« Viimeksi muokattu: 29.09.14 - klo:16:22 kirjoittanut Pena »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #21 : 29.09.14 - klo:16:01 »
Tuleeko Tisusta fiksua
tai Malmista valmista
vaikka kainoutta kaihtais
ja keskenään vaihtais
kirkot ja urut ja papit
hevirokit ja rapit?

Tämä on suurrunoutta...  Tiksusta tulee fiksua. Vain ne seurat tyrmistyttivät. Malmisra ei tule ikinä valmista, siellä kirkkoherra poikkesi seurois sanomas että kyl pitäis edistää sen parasta johka Herra asetti. Hän tarkoittikin, ettei körtit kävisi nukamas juuri paikallisseurakunnassa messussa. Minä pitkään luulin että pitäisi käydä Malmilla.  :repee:   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #22 : 29.09.14 - klo:16:11 »
Tuleeko Tisusta fiksua
tai Malmista valmista
vaikka kainoutta kaihtais
ja keskenään vaihtais
kirkot ja urut ja papit
hevirokit ja rapit?

 :icon_biggrin:

Loistavaa runoutta.
Osuvaa, nerokasta ja hauskaa ilmaisua.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #23 : 29.09.14 - klo:16:23 »
Oho, painovirhe pahassa kohdassa! Tikkurila on tietysti Tiksu eikä Tisu. Lipsahtiko freudilaisesti?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #24 : 01.10.14 - klo:01:23 »
:repee2:
Oho, painovirhe pahassa kohdassa! Tikkurila on tietysti Tiksu eikä Tisu. Lipsahtiko freudilaisesti?

Meinasin kysyä mitä Sigmund täsyä toteisi mutta kun omat tekstit on täynnä näpyttelyvirhei ja tämmöiset paremmin puhutussa sanassa ilmenteeraavat piilotajuntaa, en kysynyt.

Minun pitää kertoa. Biologiassa piti proffan selittää elollisen organismin proteiinisynteesi tai jotain. Viimises lausees hän havaitti sanoneenscettä eläväs orgasmissa. Ditten hän kysyi että siis, näinkö hän puhui koko tunnin, ja joku rohkea totesi herra professorin käyttäneen kys. ilmaisua juuti noin lyhennettynä koko luennon ajan.  Opin kunnioituksesta fuksit pysyivät hiljaa mutta ilmeet taisi olla puhuvia.....  :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #25 : 05.10.14 - klo:12:55 »
Tuli käytyä kotiseurakunnan kirkossa messussa pitkästä aikaa.
Sana kosketti. Ihana laulaa virsiä, kunnes tuli 528:3...mun laulaminen keskeytyi itkuun...
Kahvitkin oli messun jälkeen, muutamia kohtaamisia. Kirkonmäellä kansakoulukaverini tunnisti minut...
heh...vaikka olin kansakouluajoista muuttunut paljon enemmän kuin hän.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #26 : 09.10.14 - klo:09:12 »



  Suurkirkossa sunnuntaina olin, tai kuten nykyisin virallisesti on: Helsingin tuomiokirkossa, se aika kookas vaalea rakennus siinä Kruununhaan laitamilla. Enkelit olivat puheena, itse emerituspiispa Eero Huovinen johdatteli puhetta saarnankaltaisessa, mutta normaalia saarnaa leppeämmässä puheosuudessa; emerituspiispa puhui siis enkeleistä eri kantilta ja kysyi nousevalta nuorisolta, että mitkä muut liikkuvat nopeasti enkeleiden lailla, junista ja lentokoneista siinä puhuttiin, ajatuksestakin. Äkkiä yksi nousevan nuorison edustaja ryhtyi puhumaan teleportaista eli teleportaatioista. Siinä vaiheessa emerituspiispa Huovinen putosi kyydistä. Kyydistä pudotessaan Huovinen tapaili ihan muita telealkuisia asioita.  :eusa_angel:

 Mutta jos nyt kumminkin mietitään vaikka Jeesusta ja teleportaita/teleportaatioita, niin... Niin tuota... :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #27 : 09.10.14 - klo:11:24 »
Tunsin sävähdyksen, kun käytit minullekin lapsuudesta tuttua Suurkirkko-nimeä. En ole sisällä sielä ollut, mutta enoni kävi siinä aina suurina juhlapyhinä tms. valtiopäivien avajaisiia. Hän asui Kruunuhaassa Kulmakadulla, ja se oli lähin kirkko hänelle. Ei hän siitä lukua pitänyt, vasta hautajaisissa kuulimme Helsingin ystäviltä, että näin hän tapasi tehdä.

Onko Suurkirkosta sama harhakuva  tv:stä katsottuna, kuin Eduskuntatalosta ?. Näyttää ruudusta katsottuna suuremmalta.
.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #28 : 09.10.14 - klo:15:35 »
Just äsken olin kirkossa. Oli sellainen vanhusten ehtoolliskirkko. Kuoromme oli siellä laulamassa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6328
Vs: Käytkö kirkossa osa 15.
« Vastaus #29 : 09.10.14 - klo:16:39 »
Onko Suurkirkosta sama harhakuva  tv:stä katsottuna, kuin Eduskuntatalosta ?. Näyttää ruudusta katsottuna suuremmalta.

Minusta se on sisältä hätkähdyttävän pieni. Tosin sehän on sisältä oikeastaan useampi tila: Itse kirkkosalin alla on krypta, täysin toisenlainen tila, joka näyttää kirkkosalia isommalta, koska pinta-alaa on enemmän (katto toki matalammalla). Lisäksi on toisessa tornissa yli sadan istumapaikan kappeli, ja toisessa tila, jossa on pidetty mm. kahviota. Käy joskus tutustumassa, ja jos mahdollista niin näihin kaikkiin!

Kokoelmissani taitaa olla valokuva, jonka joskus olen napannut Suurkirkon ovella poistuvista turisteista. Naaman ilme tuntuu sanovan "höh, eihän tuolla ollut mitään".
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.