Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 10  (Luettu 30038 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #15 : 03.11.12 - klo:09:53 »
En lähtenyt Pyhäinpäivän messua häiritsemään yskimisellä ja niistämisellä. Matti meni kättelemään kirkkoontulijat, samoin huomena. Tekstit lukee
joku. Ehkä pappi.
Kohta pääsen TV:n ääressä Kallion kirkkoon.

Hyvää Pyhäinpäivää jokaiselle tätä viettäville. :052:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #16 : 03.11.12 - klo:10:57 »
Oulun virtuaalikirkossa on menossa ordinaalimessu. Juhlan tuntua. Ehkä sitä voi olla siunaamassa virkaan asetettavia myös ruudun takana. Saarnakin oli hyvä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #17 : 03.11.12 - klo:11:39 »
Olisi haluttanut kirkkoon, mutta sitten en olisi saanut kuulla radiosta messua, jossa oma jälkikasvu oli esiintymässä. Niinpä en käynyt kirkossa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #18 : 03.11.12 - klo:12:07 »
Olen vieläkin vanhempaa koulukuntaa... Lutteerus sanoi, että Jumala paaduttaa ihmisen... (mm. Sidotussa ratkaisuvallassa).

Tavallans sitten, sille ei itse voi mitään. Mietin kovasti sitä matkakokemusta, jona minulle oli päivänselvää kai ensi kertaa eläissäni, että en osallistu messuun, ehtoollisenviettoon, ja todella hyvä olla siitä etten mennyt.  Se oli hyvin mysteeritapaus, ja pakotti kyllä miettimään onko Jumala nyt paaduttanut minut?  Tähän asti on käynyt päinvastoin, kun vietin välivuotta Lärkkullassa ilmotettiin että on morgonandakt ja keskiviikkona veckomässa ja aattelin vain että saahan nukkua siis pidempään, mutta löysin itseni kirkonpenkistä suureksi yllätyksekseni.  Jotakin on tapahtunut, mutta en itse jostakin syystä edelleenkään koe toimineeni väärin - jos olisin ajatellut että mastkanjohtajan tähden tai ryhmän tähden , en olisi voinut vain mennä. Olo oli oikein hyvä, tahdoin vain olla rauhassa.  

Mieluiten olisin palannut vähän aikaisemmin kotiin, minul oli matkavakuutus kunnossa ja lääkärini olis suositellut sitä ja kirjoittanut paperinkin ja jos se ei olis kelvannut siitä vähät, ennätin nähdä niin paljon, ja toisaalta mitä sillä muutamalla päivällä väliä.  Tiedän milloin voin olla ja missä.  

Mutta sitä älä-mene-ehtoolliselle varmuutta en kykene selittämään.  Olen yhä ymmälläni, olisko pitänyt pakottaa itsensä?  Mutta kun en voinut.
« Viimeksi muokattu: 03.11.12 - klo:12:11 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #19 : 03.11.12 - klo:12:46 »
Oli ilo käydä kirkossa, kun oli hyvät toimittajat ja erinomainen saarna.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #20 : 03.11.12 - klo:15:06 »
Pyhäinpäivän messussa kävin, olin viimeinen kirkkoon tulija, ja niinpä, kun kirkko oli täpötäysi, oli vähän hankala löytää vapaata istumapaikkaa, mutta pääsin sitten erään kaverini viereen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #21 : 03.11.12 - klo:22:08 »
Olin myös tänään kirkossa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #22 : 03.11.12 - klo:22:34 »
En käynytkään kotikirkon iltajumalanpalveluksessa, vaan Kangasalan kirkossa. Siellä luettiin lähes vuosi
sitten kuolleen tätini nimi ja sytytettiin muistokynttilä. Kävimme myös hänen haudallaan Vatialan
metsähautausmaalla. Paluumatkalla vanhempieni haudalla Pälkäneellä. Kovasti kynttilöitä haudoilla.
Sumuinen ajokeli, jokunen lämpöaste.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #23 : 04.11.12 - klo:11:38 »
Matti tuli kirkosta. Kertoi kuulumiset. Eilenkin oli aika vähän väkeä, tänään vain n. 30 .  Kaupunkilaiset menevät perinteisesti syntymäkuntiinsa, käyvät omaisten haudoilla ja ehkä kirkossakin siellä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #24 : 11.11.12 - klo:21:34 »
Tänään kävin kahteen kertaan.
Aamulla Vanajan kirkossa. Kuoromme oli siellä laulamassa.
Illalla kotikirkossa kuuntelemassa Mustarastas-yhtyeen konserttia, paljon oli väkeä, eri ikäisiä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #25 : 15.11.12 - klo:07:47 »
Kävin muuta kun en löytänyt Auroran kappelissa,.
Katoin netistä, että rukouspiiri ja sitten sinne.

Naisia tuli 12 henkilöä ja minä ainoana miehenä siellä nuorimpana, kun muiden ikä 70 ja siitä ylöspäin.
Pikkasen kuin täkäläisissä körttiseuroissa aina välillä.

Siis hyvässä seurassa, mutta kyllä sen huomasi, ettei oikein jaksa muiden kuin körttien parissa seuroissa, niin ponnistelua se touhu tuntui olevan. Jotenkin seuroissa, kun ei niin väkisin väännetä maailman pelastamisen puolesta ja mittailla toisten uskoa on paljon levollisempaa olla.

Silti ihan iloinen jokaisesta ja tapahtumasta, eikä mitään vastaan, mutta ei ihan mulle sopivaa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #26 : 15.11.12 - klo:10:40 »
Neljään viikkoon en ole päässyt. Toivon ensi sunnuntaina kykeneväni. Silloin se parhaalta on tuntunutkin kun on pitkään odottanut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #27 : 15.11.12 - klo:14:47 »
Pitänee käydä vielä kerran Tikkurilan kirkossa ennen kuin se puretaan. Joskus Vantaalla asuessani tuli toisinaan käytyä.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/9706-kahta-kirkkoa-esitetaan-purettavaksi-vantaalla
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #28 : 16.11.12 - klo:15:18 »
Pitänee käydä vielä kerran Tikkurilan kirkossa ennen kuin se puretaan. Joskus Vantaalla asuessani tuli toisinaan käytyä.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/9706-kahta-kirkkoa-esitetaan-purettavaksi-vantaalla

Voi surkeus, purkavatko. Pidin siitä' suuresti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 10
« Vastaus #29 : 16.11.12 - klo:15:24 »
Voi surkeus, purkavatko. Pidin siitä' suuresti.

Vantaalla on uusi kiinteistöjohtaja, joka panee hihat heilumaan. Sari onkin kova tyttö(perheenäiti +DI) Järvenpäästä. Oli ensin meillä ja lähti sitten Espooseen ja siirtyi joku aika sitten Vantaalle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi