Kirjoittaja Aihe: Tänään 36  (Luettu 29884 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 36
« Vastaus #120 : 10.03.15 - klo:19:02 »
Paholaisen puuhat ovat luvanvaraisia. Jumala voi käyttää häntä ommin tarkoituksiinsa.


Onko Martti Luther sanonut, että Saatana ei pidä nauramisesta ?    :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 36
« Vastaus #121 : 10.03.15 - klo:19:11 »
Älähän nyt. Minä olen kaikelle arka. :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 36
« Vastaus #122 : 10.03.15 - klo:20:16 »
Lainaus käyttäjältä: 1944
tuo paholainen :eusa_angel:Pitäisi osata löysyttää

Mitä tapahtui? Eikö väliin saa kuvaa  :eusa_angel:

Joo, pitäisi osata löysyttää tekstiä. Kirjoittaa "pitäisi" vähän kauemmas, yksi välilyönti ennen sitä. Tai vaikka kaksikin. Kuvat haluavat olla rauhassa, ilman että sana tuppautuu liian lähelle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 36
« Vastaus #123 : 10.03.15 - klo:20:32 »
Kiitos ohjeesta  :039: näinköhän?

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 36
« Vastaus #124 : 10.03.15 - klo:22:39 »
Ulkona jyrsitään jäätiköitä kaivinkoneen kauhalla. Pitää semmoista meteliä, josta lähikaupan myyjä sanoi, että tulee mieleen Jurassic Park ja siellä karjahtelevat dinosaurukset. Jos ei kohta lopeta, niin Saukkis käy nukkumaan Jurassic Parkissa, toivottavast talon seinät kestävät Tyrannosauruksen hampaat...

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 36
« Vastaus #125 : 10.03.15 - klo:23:30 »
Tääl Docens!  :026:  Minusta puhuttiin tänään! Käsiteltiin avoimessa yliopistossa minun runoelmiani, vaatimattomia teelmiäni, minä nähkääs vankilassa aloin hieman runoilla.
Ne eivät olleet oikeastaan ollenkaan  lukeneet asiaa koskevaa esitelmää koska se oli heistä liian pitkä ja runsas yleiseen teologiaan!

Me olimme hämmästyneet.

 Minä olen yhdestä seikasta tyytyväinen. Tämä Leena on löytänyt Rietschlin!  Hän tosin viittaa pojanpojan ja minä tavallisesti vaarin kirjoituksiin. Ehkä hän lukee vaariakin.


Tilanne muodostui sikäli kiusaannuttavaksi että luulivat implisiittistä aksioomaa psykoanalyyttiseksi termikdi jota käyttää kiusan päiten. Leena joutui lopulta sanomaan että sehän on tenttikirjassa jos eksegetiikkaa tentitte, muut hän oli selittänyt paremmin. Tuosta oli vain tiimalasivertaus joka onkin suoraan tenttikirjasta ja Veijola selittää siinä ihan hyvin, Leena hoksasi sen ihan oitis.

Mutta tuutori piti tuöstä Leena piti työstä ja Tomi Karttunen piti työstä joten me tyydymme osaamme.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 36
« Vastaus #126 : 11.03.15 - klo:06:45 »
Vaihtui vuorokausi, kasvien mullitusta.  :100:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 36
« Vastaus #127 : 11.03.15 - klo:07:00 »
Paholaisen puuhat ovat luvanvaraisia. Jumala voi käyttää häntä ommin tarkoituksiinsa.


Onko Martti Luther sanonut, että Saatana ei pidä nauramisesta ?    :icon_lol:
On hän.... Saatana on synkkä melankoolikko, joka on jo melkeinpä purskahtamassa itkuun, sanoi Lutteerus kirjassa nimeltä "Pöytäpuheita".
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 36
« Vastaus #128 : 11.03.15 - klo:07:07 »
Paholaisen puuhat ovat luvanvaraisia. Jumala voi käyttää häntä ommin tarkoituksiinsa.


Onko Martti Luther sanonut, että Saatana ei pidä nauramisesta ?    :icon_lol:
On hän.... Saatana on synkkä melankoolikko, joka on jo melkeinpä purskahtamassa itkuun, sanoi Lutteerus kirjassa nimeltä "Pöytäpuheita".
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 36
« Vastaus #129 : 11.03.15 - klo:07:18 »
Eilen tuli Lutterin tekstiä radiosta kuin suoraan näihin kysymyksiin. Kaj  Leppämäki luki Lohdutussanoja elämän taisteluissa. Siinä Luther sairaana ja voimattomana puhui niistä Saatanan kiusoina. Lutter talloi Saatanaa jalkojensa alle.  Herramme voittaa aina lopulta kaikessa.

Amen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 36
« Vastaus #130 : 11.03.15 - klo:09:23 »
Kantelin puut tulipaikkojen eteen. Ulkona on hyvä liikkua potkurin kanssa, koska uuden lumen alla oleva jää on liukasta. Särkemisen alla olevassa ulko-ovessa on 6 pikkuklasia, särin niistä puolet, ettei tule pää kipeäksi. Pitää irroittaa puupielet ja lasit toisistaan, vähän temppuilemalla. Lasit pudottelen ämpäriin ja vien sitten kesällä "Paavon valintaan" Vaalassa, puut luovuttavat lämpöenergiansa saunan kiukaassa. Kaariina tekee lähtöään ensimmäiselle hankihiihdolleen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 36
« Vastaus #131 : 11.03.15 - klo:19:20 »
Käännän kreikkaa ja jo vähän  osaankin. Se on hieman kuin ratkoisi sudokuja.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 36
« Vastaus #132 : 11.03.15 - klo:19:27 »
Tänään näin kaksi joutsenta motarin viereisellä pellolla.
Varmaankin aika hyvä saavutus meikäläiseltä.  :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 36
« Vastaus #133 : 11.03.15 - klo:20:02 »
Potkuttelin vähän kelkalla rustingin takana pellolla, siis hangella. Huomenna hanki on todella kova, koska nyt on pakkasyö. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta klo 1300 jälken. Ja saimme pronssia.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 36
« Vastaus #134 : 11.03.15 - klo:21:16 »
Pyöräilin 20 km, välillä oli tosi liukasta, välillä ihan sulaa. Varovasti kaikki muutkin näyttivät etenevän niissä jäisissä kohdissa.