Kirjoittaja Aihe: Yli virran  (Luettu 63039 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Yli virran
« Vastaus #121 : 08.09.18 - klo:17:20 »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yli virran
« Vastaus #122 : 14.09.18 - klo:13:50 »
Rakkain ystäväni Leena kuoli tänä aamuna 75 vuoden 30 päivän ikäisenä.
Viikko sitten saattelin häntä keskussairaalasta Jalmariin, mutta emme arvanneet että
kuolema tuli näin pian.

Kärkölän tytöt, Tuula ja Marsa kävivät Leenaa vielä tajuttomanakin katsomassa, minä en omien kiireiden tähden ehtinyt kuin joka toinen viikko.

Kolmisen vuotta saattelin häntä ruikoillen ja siunaten, nyt olemme täällä ajassa eronneet.

64-vuotisesta ystävyydestä kiittäen naapuriani Kärkölästä ja Orimattilasta !

toinen karjalaistyttö, Riitta

https://www.youtube.com/watch?v=Mou3m3IuwlY

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Yli virran
« Vastaus #123 : 14.09.18 - klo:21:59 »
Osanottoni!    :eusa_pray:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Yli virran
« Vastaus #124 : 24.09.18 - klo:22:24 »
Aiemmin aktiivinen kirjoittajamme Hölkänen on ollut viikon kateissa. Auto löytyi läheltä rantaa ja vaatteet ym rannalta kuin hän olisi mennyt uimaan. Pelätään pahinta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Yli virran
« Vastaus #125 : 25.09.18 - klo:06:51 »
Murehdin ystävääni Hölkästä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yli virran
« Vastaus #126 : 25.09.18 - klo:07:48 »
Miekii !   Oulussa Juhliil juteltii, ja sillo hää kerto mäneväsä Virolahel yhteiskouluu opettammaa. Hää laulo kirkkokuoros ja asu ihan lähel Vennäi-rajjaa.

Tääl voorumil hää ilmas rohkiast sen mitä on olla erilaine ko muut. Se on kristityn vapautta, sekin.


Ikävä olo tuli kun kuulin tapahtuneesta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yli virran
« Vastaus #127 : 02.10.18 - klo:20:34 »
Laulaja on kuollut, mutta ääni jäi elämään

Charles Aznavour:  https://www.youtube.com/watch?v=u0-rFgou9cw
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8330
Vs: Yli virran
« Vastaus #128 : 05.10.18 - klo:17:47 »
Aiemmin aktiivinen kirjoittajamme Hölkänen on ollut viikon kateissa. Auto löytyi läheltä rantaa ja vaatteet ym rannalta kuin hän olisi mennyt uimaan. Pelätään pahinta.

Auts,

Herkkä nuori ihminen.

Nyt kaduttaa, kun enempi jutellut hänen kanssaa, kun nähtiin, vaikkakin empaattinen olin häntä kohtaan.

Johan sattui, ei ole helppoa olla erilainen.
Vaikea tietysti kohdata kaveria jonka erilaisuus ei ole tuttua, mutta yritin kyllä sen vähän mitä pystyin, niin zempata kaveria.
Paljon on samanlaisia herkkiä nuoria miehiä.

Olisipa joku tiedottanut, että kaverilla vaikeaa, niin olisi osanut edes rukoilla hänen puolesta.

Pooh, aika järkyttävää, vien kyllä kynttilän hänen haudalleen joskus.
__________________

Tällä oliko virran yli käyt osiossa olemme kirjoitelleet jossain välissä erilaisista tavoista työstää surua.
Itse teen kuten venäläiset, menen haudalle ja juon joskus olusen ja muistelen ja sitten laitan kynttilän tai joskus en.
Kuitenkin enempi aikaa, kuin vain käännyn.
Se kai meistä tekee enempi ihmisiä?
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8330
Vs: Yli virran
« Vastaus #129 : 05.10.18 - klo:18:03 »
Miekii !   Oulussa Juhliil juteltii, ja sillo hää kerto mäneväsä Virolahel yhteiskouluu opettammaa. Hää laulo kirkkokuoros ja asu ihan lähel Vennäi-rajjaa.

Tääl voorumil hää ilmas rohkiast sen mitä on olla erilaine ko muut. Se on kristityn vapautta, sekin.


Ikävä olo tuli kun kuulin tapahtuneesta.

Millaistakohan on vertaistuki?

Eikö ole Riitta outoa, että kuin äsken juteltiin kaverin kanssa ja nyt hän on poissa.
Meille iäkkäämmille ihmisille tälläiset asiat varmaan on helpompi käsitellä, mutta miten nuoret käsittelee tälläisiä asioita?
Kyseleekö hekin, olisinko voinut olla enempi ystävä ja miksi en jäänyt kuuntelemaan enemmän ja miksi vaan omia hassuja juttuja juttelin, vaikka toinen kärsi, miksi en huomannut sitä.

Varmaankin surutyö on sellainen jossa tarvitsee toisen, muutenhan voinee itsesyytökset ja muu olla aika raskaita päästä yli.

Itseäni kaduttaa yksi kokemus nuorempana, kun yksi sympaattinen kaveri haluasi avautua ja mulla vaan omat jutut, mutta pikkaisen pysäytti, kun kaverin äänessä pikkainen epätoivo, kun hän sanoi Markku....

Meille elämään aikapaljon vitsinä suhtautuville, kuten minä, kun en osaa pysähtyä kuuntelemaan ja olla vierellä kulkija, kuten körtit Harmittaa oma itseni useasti juuri tuoksi.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8330
Vs: Yli virran
« Vastaus #130 : 05.10.18 - klo:18:07 »
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yli virran
« Vastaus #131 : 14.10.18 - klo:14:39 »
Vielä kerran edesmennestä, rakkaimmasta ystävästäni. Tänään oli sitten kuolinilmoitus lehdessä.

Nyt lapset osoittivat ymmärtämistä äitinsä elämän kärsimykseen, kuten eilenkin kirkossa.

Runo kuolinilmoituksessa :

Niin elämä: aseellas
raskaimmalla lyö, iske !
Enää en murtua voi.
Minun sydämeni helisee
moukarin alla,
mitä kipeämmin lyöt
sitä syvemmin se soi.


             Saima Harmaja


---
Minulle jäi hiljaisuus
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Yli virran
« Vastaus #132 : 14.10.18 - klo:15:27 »
Läheinen ystävä jättää lähtiessään hiljaisuuden ja tyhjän paikan...

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8330
Vs: Yli virran
« Vastaus #133 : 24.10.18 - klo:19:59 »
Murehdin ystävääni Hölkästä.

Kytllä taas kadutta, kun en otttanut voimakkaammin kaveriin yhteyttä, siis jutellut enempi sielunhoidollisesti, vaikka ihan körttiystävinä tavattiin.

Mua harmittaa, kun näin ja totesin, että kaverilla hakusessa kaikki.
Oisin ehkä vähån voinut tukea kaveria, mutta kun kaveri katseli vain jonnekkin kauas ja iotellläni pikkasen körttien kanssa siinä tapaamisessa olo, et miten ne nyt mut kivittää, vaikka, en niin paljon välitä, kun kaupunkilainen ja me kaupunkilaiset jotenkin ollaan nähty paljon ja osataan armahtaa outoja ja omia outoja tempauksiamme, kun kaikki niuitä tekemässä.

Jotenkin Tanskassa asuessani tajusin, että den at go fulstendig amog, er held normal, niin mulle se on ihan normaalia olla epä normaali, kuten tulisi olla tilaa yhteisöissä.

No tää nuorimies, kun sitten Hölkänen, niin  poistui keskuudestamme, niiin mua harmitti, kun oin liian suomalainen ja en välittänyt musita ja mennyt kaverin kanssa juttelemaan ja tukemaan enempi.

Suomalaiset ja itsemurhat, niissä on jotain liian paljon ja sellaista kohtaamisen puutetta.
en syytä kuitenkaan muita kuin itseni. sodan er det.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Yli virran
« Vastaus #134 : 30.11.18 - klo:08:48 »
Sain eilen viestin ystäväni kuolemasta. Pitkään Kymin seurakuntaa pappina palvellut Varpu Sintonen pääsi taivaan kotiin.