Kirjoittaja Aihe: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti  (Luettu 13584 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #45 : 16.05.19 - klo:19:00 »
 :-\
Siis nää nykynuoret?

Silloin kun minä olin nuori, niin ei itketty muuria vasten, kuten Israelissa.
Muristiin ja äristiin, mutta tehtiin työt.
Jos meitä kiusattiin, niin ei juostu äidin luo, vaan haistateltiin takas.

En nyt tiedä, mutta onkohan tää pullamössö sukupolvi totta?

Otin yhden nuoren töihin ja ajattelin, että voisin ottaa jokusen enempikin, mutta nyt mietityttää.
Tai siis oppisopimukseen otin kaverin ja ei mulla ole huonoa sanottavaa kaverista.
Myönnän, että nykynuorilla on nykynuorten jutut ja niitten mielessä pyörii ihan eriasiat kuin meillä aikuisilla.

No kun sain hakemuksia nuorilts, niin ne oli, et moin oon jukka, voisin tulla teidän firmaan töihin.
Ja ei muuta.
No ihan hyvä hakemus, ei ollut mitään mitä oisi voi ut sanoa vastaan ainakaan.
Seuraava hakemus.
Hei, olen Maija, tykkäsin tulla teille töihin.
Olen ammattikoulussa.
Ja ei muuta.

No onneksi tää yksi kirjoitti, että pelaan Oulun kärkissä tai jossain.
No palkkasin heti, kun aattelin.
Okei urheilia sillä on pikkaisen sisua ja kilpailuhenkeä, just sellainen kun töissä pitääkin olla .

En tiedä sitten, siis kiva kun kundi on töissä, mutta kun itse teen 8 rappua päivässä, siis eristelen ja kaveri päivässä ehkä puolet yhdestä kerroksesta, niin eihän tää taloudellisesti hyvä satsaus ole.
Toisaalta kiva opettaa kaveria ja kiva nähdä, että enste kaveri ihan kiltti ja tekee mitä opetetaan ja toinen vaihe.
Alkaa ärhenteleen, kun neuvoo, eli on merkki, että osaa jo ja ei tarvi neuvoja.
Kun sen vaiheen kundi saa, niin annan kaverin pähkäillä, niin kauan, että tulee itse pyytään apua.

Oppisopimus on hieno systeemi, mutta sen pitäisi kyllä olla tulosta hamuavalle yrittäjälle pikkaisen edullisempi.

En tiedä onko järkeä mun maksaa ammattimiehen palkaa, kuten nyt kaverille.
Ei onneksi mun taloutta niin heilauta, mutta ei kyllä tuottoakaan tuo.

Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #46 : 29.05.19 - klo:12:41 »
Taas piti paria nuorta motivoida töihin.

Toinen nenä kiinni kännykässä, kun pitäisi tehdä töitä ja toinen muuten vaan haaveili.

Mietin että mites noi saisi laittamaan hihat heilumaan?
Urakka oisi paras, mutta kun pojat ei urakalla pärjää ei vauhti ja taito riitä.

No annoin rahaa käteen ja sanoin, että teette niin huolellista työtä, että tossa bonus ja saatte lisäbonusta sitten taas, kun hommat ovat sujuneet.

Nyt ne painaa niin että en ehdi ostaa materiaaleja mitä ne asentaa, kun niiden kädet heiluu kuin helikopterin roottorit.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #47 : 29.05.19 - klo:16:51 »
Oli kyllä uusi idea Sinulla antaa rahaa käteen ja luvata uuden kerran, jos teette hyvin. Kannustus ja myönteinen suostuttelu oli ennen vanhaan hyviä keinoja. Tuntuu siltä, että työnantajan homma on Sinullekin sopivaa, niissä rajoissa, kun itse hyväksyt. Nuorten kanssa ei varmaan pelaa kaikki ay-pykälät. Niitä ei kuitenkaan saa rikkoa, että pitää ajatella.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #48 : 29.05.19 - klo:18:52 »
Juu, ne ammattiliitonmiehet on aika haukkoja.

No ei enään kuin silloin 76 kun aloitelin uraa.
Silloin ns. perseet penkkiin oli aina välillä ja milloin mikäkin syy oli aina alkaa lakkoilla puoliltapäivin perjantaita.

Nykyään on nää lahjus jutut sellaisia mitä verottaja ja media kyttää.
Korruptio taitaa olla oikea sana-

Mulla on yksi venäläinen kaveri ja hän joskus auttelee ja maksan yleensä hänen tilille ja  teen laskun myöhemmin kun on aikaa.
Nyt kirjanpitäjä ärähti, että ei saa maksaa ennen kun lasku tulee asiakkaalta.
Sanoin, et ei toi osaa tehdä laskua, että teen hänen laskun itse, kun toinen ei osaa suomea ja jutellaan enimmäkseen venäjättä.

no yässä ylempi tanskaksi.
Se tempaukseni antaa bonus on jo tanskankin sosiaalisessa mediassa-
Vi er ikke dovne i vores firma.
Aftenerne, weekender og den hellige er kommet på arbejde, så du får ikke en hippie måne.
Et par unge mennesker var lidt mere stille.
Endnu en næse lukket på en mobil, når du skulle arbejde og andet ellers bare drømte.
Gad vide, hvordan de kan sætte deres ærmer på?
Jobbet ville være det bedste, men når drengene ikke klarer det, så er hastigheden og den dygtighed nok.
Jeg gav penge til min hånd, og jeg fortalte dig, at du gør sådan et forsigtigt job, at der vil være en bonus for bonussen, så igen når arbejdet er gjort.
Nu vejer de, så jeg ikke har tid til at købe materialer, hvad de installerer, når deres hænder vakler som den af helikopteren.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #49 : 29.05.19 - klo:19:56 »
Tää nuorten jutska tapahtui joskus vuosi kirves ja hakku.

Olin silloinkin yrittäjänä ja kun ei ollut yritykselleni töitä, niin tein keikkaa vuokrafirmalle.

No yhdessä mestassa olin ja siellä oli kaks nuutnutta nuorta.
Kysyin, et mitäs kundit?
He et no hitsi, kun ei oo mitään järkevää tekemistä.
- Mietin, et häh kundit on töissä ja valittaa, et ei oo töitä. Siis töissä, mut duuni ei iske.
Duuni maistuu puulta.

No mietin ja kysyin et mitä mieluiten tekisitte.
He et skeittaa ois kiva.
Toinen jotain, et pleikkarin kimpussa ois siistii.

Mä, et ookoo pojat, menkää ton pomon luo ja sanokaa sille, et päästääks himaan, kun saadaan toi ja toi duuni tehtyä.
.- No pomo kuten mäkin näki saman, et ei noi kundit tee tuntipalkallakaan mitään.
No pomo suostu ja jätkät paino sika nopeesti duunit ja häippäs.
- Seuraavana päivänä, ne tuli mun luo, et kiiti ja alkoi norkoileen ja sanoin, niille, et menkää ja ehdottakaa pomolle tota tota homma, et teette nopeemmin, jos päästään sit aiemmin himaan.
Pomo suostu ja niin se alko noilla kundeilla-

Mulle tuli hyvä fiilis, et kundit teki pee hommia innokkaasti.
Pomokin oli ihan tosi tyytyväinen, kun näki kundit töissä eikä vaan tuntipalkalla tympeenä mukamas tekemässä jotain.
Tik toc.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #50 : 30.05.19 - klo:05:07 »

    :023:

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #51 : 03.06.19 - klo:12:57 »
Rupesin vääntään tekstiä jolloinkin kun putosin täältä, ja huomasin että se tavallaan on mukavaa, tavallaan mielipuolisen raskasta. Luulin että sitä voi tehdä 24/7 pyhää arkee kesää talvee ettei taukoo.

Joo voi. Mutta jossain vaiheessa sitä vaan on pakko ottaa katkoa.  Kiitos ilmaisusta Juha Sipilä, vaikka hän puhuikin velkaantumisesta. Huomasin että se oli juuri mitä tein itte eli yöt meni joskus ja oireet paheni. Ainoa asia mikä pakotti katkolle oli siilit, ja ne kun nukkuu päivät ja valvoo yöt ja niillä on omat siililliset askareensa, toimin niille pääasiassa siivoojana, kun prinssi Magnus Verraton ei edes tykänny musiikista eikä ollu sylisiili. Välissä oli yks Mimi joka oli kai pikkusen kaltoin pidetty.  No nyt mulla on lepuuttajana Hattivatti joka piti kesyttää.

oma kämppä kyllä jäi siivoamatta niin, että sisar kävi, hän sanoi että tulee uudestaan, heittää ensin minut ulos ja sitten heittää ulos kaiken tarpeettomaksi katsomansa. Odotan sitä ihmettä tapahtuvaksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #52 : 07.06.19 - klo:00:46 »
Yritin taas töihin ts. kävin työhaastattelussa (tiistaina), missä nyt ei sinänsä ole mitään raportoitavaa, mutta vähänkö yllätyin, kun firman oven avasi irc-tuttuni parinkymmenen vuoden takaa. Ällistys oli molemminpuolinen. En tiennyt, että hän asuu nykyään (taas) Tampereella ja on vaihtanut alaa. On siis firmassa ihan vain töissä, ei ollut se henkilö joka minua varsinaisesti haastatteli. Sen haastattelun jälkeen juttelimme tovin, ja kyllä hän minut työkaveriksi mieluusti ottaisi 
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kävin töissä, tai oon työtön, mut tein silti
« Vastaus #53 : 08.06.19 - klo:17:34 »
Tooivottavasti tuttusi antaa sinusta hyvän todistuksen valitsijoille.  :023:
Pyryharakka