Kirjoittaja Aihe: Kävin kirkossa 26  (Luettu 74681 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #90 : 18.10.24 - klo:08:44 »
Minäkään en pidä tuosta 'luvan antamisesta ' se o nöyristelevä. En ole tutkinut onko Raamatussa Jeesuksen suulla sanottu: Saatte rukoilla. Mielestäni hän sanoo suoraan: Rukoilkaa näin: Isä meidän....

Etenkin kansanlähetykselisissä piireissä käytettiin paljon tuota 'saamme'- sanaa. Se on jäänyt siitä minua häiritsemään.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 20.10.24 - klo:10:55 »
Punaisen laulukirjan, Nuoren seurakunnan  messun lähetys Töölön kirkosta oli, ainakin minun telkkarista hankala katsoa, sillä lähetys pikselöityi ja katkeili jatkuvasti. Musiikkikaan ei ole virsien veisuun veroista.
En myöskään saanut Teemu Laajasalon puheesta oikein irti.
Ei siis ollut ' minun juttuni'

https://areena.yle.fi/1-67089856

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 29.10.24 - klo:16:32 »
En tiedä millainen kirkossa käynti ois paras, aika moniahan niitä on takana ja kummasti ne oudoimmat on jääneet mieleen.

Kannelmäen kirkossa ja no pääkaupunkiseudun kirkoissa olleet hulluimmat, no Lahdessa jotkut narkkarit alkoi säveltää ja se oli kanssa erikoinen. Yhdessä kun olin, niin joku kuoli ja ambulanssi vei.

Kaikista hienoin kirkossa käyntini kai kuitenkin oli Kannelmäessä, kun jengi yks kaks meni sekaisin, olikohan henki kun laskeutu tai jotain.
Laulettiin anna lamppuuni valoa Herra, tai uraania tai jotain.
Yks kaks vaan lapset alkoi tanssia hyppiä penkkien välissä sitten vanhemmat nuhteli niitä ja se ei onnistunut ja sitten hypehdeltiin koko jengi.

Mä vaikka ties missä kulttuurishokissa ollut en pysynyt coolina, vaan jengin mukana.

Olikohan yks aste ensimäisestä helluntaista kun koettiin.

https://www.youtube.com/watch?v=CGj85pVzRJs
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 29.10.24 - klo:17:04 »
tää biisi piti tohon edellisenn unskyld, eli tanskaksi anteeksi.

https://www.youtube.com/watch?v=-Kobdb37Cwc
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 02.11.24 - klo:16:40 »
Löysin tämän kiinnostavan dokumentin katsoakseni sen kokonaan:

https://areena.yle.fi/1-50165281

Ihmettä, iloa ja riitaisaa kerrontaa Kristikunnan yhdestä merkittävimmistä paikasta.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 02.11.24 - klo:20:42 »
Se pyhäinpäivän hartaus, jossa sytytettiiin kynttilä jokaiselle vuoden aikana kuolleelle. Menin kun varta vasten kutsuttiin. Ihmettelin, kun seurakuntamestari (ent. suntio) kesken kaiken poistui sakastiin etsimään lisää kynttilänjalkoja. Eikö tarpeen olisi voinut laskea etukäteen?  :017: Vai aloitettiinko laskut tammikuusta ja unohdettiin, että ne viime vuoden marras- ja joulukuussakin kuolleet tulee.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 05.12.24 - klo:17:23 »
Ooonkohan kuukauden ollut Suomessa nyt ja kaksi kertaa käynyt messussa, anteeksi ne kaksi väliin jääneet.

Siis niinku öö Hausjärvenkirkossa kävin ja niin siellä sen kaksi kertaa.
Melkein olen jo eläkeläinen, mutta nuorin tai toiseksi nuorin messussa kävijä, se häiritsee.

Kanttori soitti sen Baghin tidaa tidaa ti da ta didaa tidaa, oiskohan 5 sinfonia, no aika pitkä mutta hyvin veti ja jengi siis me vanhukset noustiin ja taputettiin urkurille.

Saarnat ovat olleet hyviä, ehkä kirkko tarvitsisi enemmään rukousta siis että enempi rukoltaisiin kylän kaupungin puolesta, niin kirkko täyttyisi, vaikka joulukirkosta tai muista kirkollisista erikoiskokouksista saan vähemmän kuin laaudukkaista pienistä messuista.
Kaikki valta tekoälylle!