Kirjoittaja Aihe: Tänään 54  (Luettu 30926 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #45 : 07.10.16 - klo:17:19 »

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tänään 54
« Vastaus #46 : 07.10.16 - klo:18:03 »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #47 : 07.10.16 - klo:18:39 »
:039: :eusa_clap:

 :icon_biggrin: :icon_biggrin: :039:

Nyt taas muihin hommiin koneen ulkopuolelle.
Kun käsikin jo antaa tehdä jotain. :icon_biggrin:

Päivä on luiskahtanut joutuin, niin kuin niillä tapana tahtoo useimmiten olla.
Mutta viikonloppua.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 54
« Vastaus #48 : 08.10.16 - klo:07:54 »
Herra Hugo rientäen kiiruhti syliin kun tarjottiin eilen, ei ole karheampaa kuin hellä siili.  Sain putsattua kaappia muttei se ole ikuisuudeksi putsattu. Kahvia keittelin, ehkä otan juuri tänään ne balettitunnit takaisin jotka on ns sisällä eli kun olin kipeä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #49 : 08.10.16 - klo:11:46 »
Kiva lukea Hugo-kuulumisiasi.  :icon_biggrin:

Juon kahvia ja mietin, että kauppaan pitäisi mennä, kunhan saan aikaiseksi.
Pilvinen päivä.
Nukuin pitkän yön, aikaisin menin ja myöhään heräsin, mutta olen ollut siitä mielissäni, että koko käsijutun ajan olen saanut hyvin nukutuksi.
Ja nyt käsi on melkein jo kunnossa.
Aika aikaa.
Kutakin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 54
« Vastaus #50 : 08.10.16 - klo:12:24 »

Ja nyt käsi on melkein jo kunnossa.

 :eusa_angel: :eusa_pray: :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #51 : 08.10.16 - klo:13:00 »
 :039:

Joo, kyllä käsi jo melkein on kunnossa.
Lääkäri suositteli kyllä fysioterapiaa, ainakin käyntiä siellä että saa lisää ohjeita vahvistaa sitä jumppaliikkein.
Mutta en ole tilannut vielä ainakaan, tiedän mielestäni miten sitä tulee vahvistaa.
Saatan toisinaan olla vähän jukuripää.
Mutta hyvin tällä jo pikku hommia saa tehdyksi, kunhan ei kanna raskaita juttuja vielä.
Niin sitä on mennyt reilut 4 viikkoa näinkin.
Konservatiivinen hoito, aluksi oli kipsi...sitten kantositeessä 40 asteen kulmassa...nyt jo suoraa liikerataa kykenee ihan oikosenaan, mutta kierto tuntuu ikävälle vihlaisulle vielä.
Mutta nyt näin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 54
« Vastaus #52 : 08.10.16 - klo:13:29 »
V 2012 pudotessani sementtiin minulle laitettiin vasemman käden sormia tukemaan sellainen metallinen taipuisa lasta, se oli hyvä. Ei kukaan puhunut, että olisi jotain jälkihoitoa tai sellaista. Tänään on tilanne se, että vain peukalo ja etusormi ovat taipuisat, muut ovat jäykät ja onneksi vain hyvin harvoissa tilanteissa kipeytyvät.
Että, Malla, tutki ja treenaa kättäsi ohjeiden mukaan. :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #53 : 08.10.16 - klo:14:17 »
Ok 1944.  :eusa_angel: :039:

Ja nyt kahvituokio. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 54
« Vastaus #54 : 08.10.16 - klo:14:52 »
Minulle on jää tehnyt kaksi kertaa temput. 1996 liukastuin alamäessä ja vasen nilkka murtui ja nivelsiteet katkesivat. Kuusi viikkoa kipsissä, sauvakävelyä joka alkoi sujua myös portaikossa.
Muutama vuosi siitä etiäppäin luisti kuistin matto jäisellä lautalattialla. Kaaduin ja käden töppäsin alle, ja peukaloon tuli murtuma. Samanlainen joustava metallilasta kuin veli-Veneheitolla, superlonilla pehmustettu ja harsoverhoiltu antoi sentään jotenkin tehdä kyökkihommia.

Jännä juttu on, että minun murtunut nilkkani on ns. parempi nilkkani. Oikea puoleni on kokonaan työn, nivelin ja suonikohjujen kipeyttämä.

Tänään olen kokenut yksinoloa pitkänpitkästä aikaa. Tuntuu paljon yksinäisemmältä kun ei ole koiraa.
Toisaalta olen oikein nauttinut olostani ja laitoksistani. Olen kokannut ja nyppinyt paikkoja. Kohta meiltä ei enää koirankarvoja löydy.

Pianhan Matti kotiutuu metsältä. Jää nähtäväksi tuleeko lihaa repussaan. Veljensä, joka on eri porukassa nykyään oli saanut kun kaatoja on neljä eiliseen mennessä.

Saunaan vielä iltahämärissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 54
« Vastaus #55 : 08.10.16 - klo:15:22 »
Onneksi minä olen kipsijutuilta välttynyt...leikkaushoitoja sitten onkin ollut ihan tarpeeksi
lääkärikammoiselle äijälle... :icon_sad:

Mahtava aurinkoinen syyspäivä, nyt tunniksi metsäpoluille!   :hiipia: :icon_sunny: :023: :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #56 : 08.10.16 - klo:16:06 »
Mulla on muutamia kipsitöitä.

Ja kun olin 29 vuotias, oli nilkkani murtunut liukkaalla pihalla ja kuusi viikkoa sitä kipsiä sai pitää.
Myös pojallani poistettiin kipsi kuuden viikon jälkeen eli 29.9 ja maanantaina pääsee saikkunsa jälkeen töihin.
Hän teloi sen Oulussa kun oli puulaakijoukkueessa työporukan kanssa pelaamassa jalkapalloa, joku oli nappiksilla jotenkin telonut jalkapäällistä ja hän siitä jotenkin hoijaantunut ja tuloksena murtunut nilkka.
Eli olimme pojan kanssa yhtä aikaa kipsatut.
Mun vaan ei tarvinnut kädessä pitää kipsiä kuin pari viikkoa, sitten kantositeessä 40 asteen kulmassa ja nyt voi liikuttaa suht normisti, ainakin suoraan, vihlaisee kyllä jos taittuu vahingossa liikaa sivulle ja ei paljoa voi vielä kantaa, mutta jumppauttaa saa sit ja pitääkin.

Silloin nuorena kun jalka oli kipsissä, oli se, että oli hienoista lunta jään päällä ja minä hyvin touhukkaana läksin psotia hakemaan ja kas, samassa huomaan makaavani påihassa pitkin poikin pituuttani.
No, sitä sattuu ja tapahtuu elämän varrella asioita.
Ja kun tapahtuu, olosuhteisiin oppii ja niiden varassa elämään.

Nyt tuntuu jo lähes entiselle tämä paljon puhuttanut ja kirjoituttanut käsijuttu.  :024:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 54
« Vastaus #57 : 08.10.16 - klo:17:35 »
Hieno homma, kiitosaihe!   :109:

Ihmisen paraneminen on oikeastaan aika ihmeellinen juttu, kun oikein sitä miettii.
Oma toipumiseni reilu 7 kk sitten olleesta lonkkaleikkauksesta on kyllä Jumalan ihme!
Nyt tuntuu niin kuin ei mitään olisi ollutkaan.
Kai se on "vain lääketieteen rutiinia" ja varsin "luonnollinen tapahtuma"...
Mutta uskon että "Jumala käyttää lääkäriä"

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #58 : 08.10.16 - klo:18:15 »
Hyvä kun lonkkaleikkaus on ollut ja mennyt ja kaikki parantunut sen tiimoilta.  :039:

tein voileivän ja otin nescafeeta mukillisen ja marssin koneelle tsekkailemaan mm foorumia.  :024:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 54
« Vastaus #59 : 08.10.16 - klo:22:56 »
Mökki on tänään laitettu talviteloille. Laituri vedetty rantaan ja vene nostettu kuiville. Olimme vaimon kanssa tehneet melkein kaiken valmiiksi, mutta nyt nuoriso tuli auttamaan raskaissa hommissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi