Kirjoittaja Aihe: Tänään 44  (Luettu 29043 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 44
« Vastaus #45 : 10.11.15 - klo:18:30 »
Tunnelma kohosi kun kävit ilmoittautumassa.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 44
« Vastaus #46 : 10.11.15 - klo:23:56 »
Kurkkasin tänne, hyvää yötä!   :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 44
« Vastaus #47 : 11.11.15 - klo:07:02 »
Aamurutiinin mullisti uusi tabloid-kokoinen lehti. Oli kiva pidellä käsissä, sivut olivat niitattu toisiinsa. Mainokset eivät ' loistaneet' hehtaarin kokoisina vaan inhimillisen mittaisina.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #48 : 11.11.15 - klo:13:04 »
En meinaa toimeutua pätkimään loppuja polttorankoja. Eilen alkoi pinon pohja hyvin näkyä. Ehkä ulkona oleva räntälumi vähän häiritsee ajatuksiani. Märät vaatteet ennenvanhaan kohortissa olivat keljut päällä. Juon kello yhden kahvit ja lähden sen jälkeen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #49 : 12.11.15 - klo:10:42 »
Eilisen jäleltä oli kiva aamusella aloittaa uusi vaihe puiden särkemisessä, siis halkominen. Se on konehommaa. Minulla on kyllästetystä lankusta tehty työpöytä, minkä päälle nostan 5-tonnarihalkojani. Sähkökaapeli vain suoraksi ja eikun halkomaan. Tänään kaikki on märkää. Pitäisi olla kumikäsineet. Ennen oli, mutta ne perstuivat vuotaviksi. Eihän 30 v vanha kumisaapaskaan pidä vettä. Jospa saan Kestilästä soiton, että Hymerin kitkat ovat valmiit, niin voin saada samalla reissulla sopivat käsineet, ainakin saamme sieltä maidon. Haloin aikani, onhan luonteessani jotain muulin luonnetta, siis sitkeyttä  :003:. Aina tietysti kannattaa kirjoittaa, että eihän täällä periferiassa kovasti ajankulun vaihtoehtoja ole, mutta onneksi on rämettä ja siellä puita. Ruokalystikin pysyy hyvänä, kun energiaa kuluu tämmöisissä hommissa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 44
« Vastaus #50 : 12.11.15 - klo:12:37 »
Vuotaako vai ei. Aikanaan emännän setä sanoi minulle, kun katselin hänen soutuvenettään ja totesin sen vuotavan,  ettei se vuua se piästää. Varsin savolainen tulkinta, mutta en käynyt kieltämään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 44
« Vastaus #51 : 12.11.15 - klo:13:59 »
Matin sukulaiset kävivät kyläilemässä. Sattuu olemaan Matin syntymäpäivä joten panin pöydän koreaksi.Päiväunet on jo nukuttu, se tekee aina iltapäivästä paremman.

Olen ollut kolmisen viikkoa viruksen vaivaannuttama. En kovin kipeä, mutta oikeaan keuhkoon sattuu. Rasitusastmani ei paljon tarvitse kun se ilmoittaa itsestään.

Tänään tehdään vain tärkeimmät, siirsin jopa kirjastokäynnin huomiseen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
Vs: Tänään 44
« Vastaus #52 : 12.11.15 - klo:15:10 »
Ajelin bussilla töihin Tammerkosken sillan kautta, katselin että nyt tässä on jotain outoa, enkä heti hiffannut, että vesihän ei virtaa vaan on ihan tyyni. Sitten muistin, että yläjuoksu on laskettu joidenkin sähkötöiden tms. takia tyhjäksi. Enpä vain ollut tuollaista ennen nähnyt. Tyhjilleen lasketun alajuoksun polkupyörineen, jäljelle jääneissä lätäköissä polskivine kaloineen ja kalanpoimijoineen kyllä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #53 : 12.11.15 - klo:15:18 »
Viruksesi on viheliäinen, osanottavaisesti totean. Lepo ja kipulääke auttavat.

Kävin Kestilästä kitkat ja maidon, kumihanskojen nimi on asiantuntevammin rouhekintaat, nekin sain.
Paluumatkalla jo kovaa kyytiä mielessäni olin menossa Montpellierissä, sillä seuduin Välimeri siintää. Ajatusteni Tonava on niin kova liikkumaan, että Kaariinalla on kova työ minua toppuutella. Toivottavasti ottaessaan tiesi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 44
« Vastaus #54 : 12.11.15 - klo:16:33 »
Kävin lounaalla entisten työtoverien kanssa. Tyttöjen (rouvia) kutsu tuli vain päivän varotuksella, mutta oli riemuullista tavata vanhoja mukavia tuttuja ja muistella sekä kuulla kuulumiset.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 44
« Vastaus #55 : 13.11.15 - klo:00:06 »
Oon ihan sippi heti päivän alussa, veto lopahtanut.  :icon_sad:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #56 : 13.11.15 - klo:09:00 »
Auttaisin, jos vain voisin  :039:. Minua vaivasi neljän viikon kiusallinen flunssa, jolloin olo oli vetämätöntä, uni karussa ja mitähän vielä muistaisin mainita. Nyt ollessani terve vauhtia piisaa. Ikääntyvän elämää kuvaa hyvin vaihtosähkön sinikäyrä, välillä paremmin ja sitten vastaavasti huonommin.
Jos menee huonosti, nappaan herkästi kipulääkkeen. Ajattelen, että sisukseni sen kestää, koska en tupakoi ja "väkevä" lasipullonestekin on myrkkyä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #57 : 13.11.15 - klo:09:23 »
Matin sukulaiset kävivät kyläilemässä. Sattuu olemaan Matin syntymäpäivä joten panin pöydän koreaksi.Päiväunet on jo nukuttu, se tekee aina iltapäivästä paremman.

Olen ollut kolmisen viikkoa viruksen vaivaannuttama. En kovin kipeä, mutta oikeaan keuhkoon sattuu. Rasitusastmani ei paljon tarvitse kun se ilmoittaa itsestään.

Tänään tehdään vain tärkeimmät, siirsin jopa kirjastokäynnin huomiseen.

Juu viruiset pitäisi kaikki tappaa...

Mutta onko tuo kuvattu. Oikea keuhkoon keskiosa kun tulehtuu pahemminkin. CRP tulehduskoe  olisi hyvä ottaa. Sitä seuraamalla näkee paljon keuhkotapahtumasta, paraneeko, paheneeko, pitäisikö antibioottia. Ihan tunnen itseni rötösrouvaksi kun mainitsinkin antibiootin mutta toisinaan tauti ei ilman parane.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 44
« Vastaus #58 : 13.11.15 - klo:10:27 »
Kiitos, juu ei parane useinkaan ilman. Kortisoniakin on pitänyt otta. Mitään muita flunssan oireita ei ole kuin tämä painon tunne keuhkon yläosassa .

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 44
« Vastaus #59 : 13.11.15 - klo:11:13 »
Jospahan selviäisi tästä iltapäivällä uimahalliin, vesijuoksua kolme varttia tavoitteena.
Jalka siinä mallissa että uinti ei suju.