Kirjoittaja Aihe: Tänään 44  (Luettu 28898 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #30 : 06.11.15 - klo:11:03 »
Ei se ollut ahkeroinnista. Minun kurkkuani pistelee kuin olisin nielaissut siilin, mutta Hugo nukkuu rauhassa mielihyllyllään mielipeittoihinsa kääriytyneenä ja ilmaisi uneliaan tuhtuhuuhuhuhuhuhuuuh? kun pesaisin kouraantuntuvan kykenemättä juuri laulamaan Leena tässä ompi vaan ja siilukkani kiilukkani -  siivouslauluja.

 >:(. Meidän piti päästä messuille yhdessä Herra Hugon esiintymäpuolelle ja minun huoltojoukkoihin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 44
« Vastaus #31 : 06.11.15 - klo:13:22 »
Hyvää nenäpäivää sitten vaan kaikille . Missaan taas kerran telkkarin nenäpäivä-shown, koska olen luvannut mennä tänä iltana kyläilemään. Joskus vuosia sitten katsoin sen ja se oli hauska.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #32 : 06.11.15 - klo:15:02 »
Ja ruotsalaisuuden päivää myös.
Ajelimme Ouluun. Kaariinalla on sisartapaamisensa ja minä yritän tavata serkkuani. Muhokselle ajellessa Kylmälänkylän pitkämuotoisen kylän läpi iski mieleen apeus, että kun en nähnyt oikein mitään elämää. Asukkaina ovat maanviljelijäperheet harvakseltaan. Onhan heillä kotieläimensä, mutta alkavat olla jo navetoissaan. Sitten näin kummajaisen: ihkaelävän aasin, hallavan vaalea ja pieni kuin Efraimissa muinoin. Sanoisin, että harvinainen valinta. Lähempänä Muhosta on monessa talossa hevosia. Alkuajon apeuteni haihtui ja jäi mieleen, että palatessa täytyisi Efraimin aasi bongata uudelleen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #33 : 07.11.15 - klo:07:33 »
Tälle päivälle on pieniä ostoksia tehtävänä: matkailuvaunun sisätilan kuivatusainetta, jospa löydän sen Biltemasta. Samalla kertaa katson Hymerin vetopyörille ketjuja. Nastaton kitkarengas ei niin hyvin pelaa jäisissä olosuhteissa. Saatan kyllä muistaa väärin kitkarengaskohellustamme Ranskassa, sillä meillä saattoi ollakin  kesärenkaat käytössä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 44
« Vastaus #34 : 07.11.15 - klo:07:51 »
Aamu on ollut tavanomainen. Koiran jalan lääkitseminen ja uusi side siihen.

Rauhallista valmistautumista huomiseen Isäinpäivään. Lahjat olen ostanut niin omalle
vaari-kullalleni kuin vävy-kullaleni jonka luokse Herttoniemeen ajelemme huomena lounaalle.

Antti Tuurin kirja kiehtoo. Luen sitä kartan kanssa. Olen seuraillut reittiä Kälviältä Lappajärven kautta Laihialle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #35 : 07.11.15 - klo:08:52 »


Antti Tuurin kirja kiehtoo. Luen sitä kartan kanssa. Olen seuraillut reittiä Kälviältä Lappajärven kautta Laihialle.
Tein juuri samalla tavalla. Ajattelin, että käviköhän Tuuri etukäteen kesäreissuillaan joenvarsia katsomassa, koska niin asiantuntevasti teksti kulkee.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #36 : 07.11.15 - klo:17:37 »
Kuskailin Kaariinan vieraat majoillensa. Täällä on huonot ajokelit sateen ja pimeän vuoksi, joten lähdemme Kankaalaan vasta aamusella.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 44
« Vastaus #37 : 08.11.15 - klo:07:22 »
Kiitos  Isä  !           
                                                 


Onnea kaikille foorumin isille !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #38 : 08.11.15 - klo:08:20 »
 :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #39 : 08.11.15 - klo:11:51 »
Ajelimme Kankaalaan. Radiojumalanpalvelus tuli Parkanosta. Peruskörttinen saarna ja veisattiin "kahden maan kansalainen", SV 312, viimeinen värssyhän siinä aina puhuttelee. Efraimilainen aasi ei ollut tarhassaan, mutta kyllä siitä hyvä huoli pidetään, sillä kaikki näytti päällepäin tiptop talon pihapiirissä. Kiireettömästi yritän elellä, että olisi kivaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #40 : 08.11.15 - klo:12:01 »
Tuo nenäpäivä on aina ollut jokin jonka selitys meni ohitse kun perustivat sen. Siten en tiedä siitä oikeasti mitään.

Tänään on puhelujensoittopäivä, ajattelupäivä ja ehkä vähän tekstiätuunauspäivä jotta sen voin lähettää luottolukijalle. Mietin kuinka sanoa että on onnellinen niin ettei se vaikuta ylpeilemiseltä. Kai minä vain yritän kerran kertoa, sen jälkeen ihmiset ajattelevat kukin tavallaan.

Tein parhaani oppiakseni kirjoittamaan paremman tekstin Docensista  :026: ja kävin oppikursseja. Sain kiinni oikeasti joistakin itselleni tyypillisistä virheistä, eli kurssit olivat hyviä paitsi yhtä liian vaativaa josta en ymmärtänyt mitään. Siinä välillä kirjoitin lepuutustekstiä, ja Riitta Vainio sairastui leukemiaan. Hän ei halunnut elämäkertaa vaikka sellainen olisi sopinut hyvin sille kurssille tehtäväksi.

Sen sijaan Riitta lupasi että hän saa olla sivuhenkilö, ja lepuutustekstissä herätin henkiin enovainajan ja sain yhden ylimääräisen serkun ja siirsin koko perheen muutettuna sukupolvea myöhemmäksi. Kopioin Lapsi 1-4. kauhuksi heitä sinne. He ovat riittävän järkyttyneitä jo levittyään ympäri laulunopettajakuntaa didaktiikan kirjassa  : :icon_rolleyes:

Lepuutusteksti sitten osui käsiin. Se ei oikein edennyt ja mietin mitä tekisin. Se ei kuulu niihin päiväkirjamaisiin tarinoihin ei-näytetä-toisille. NVL lukee halvasta hinnasta ja sain sieltä yhden joka kiinnostui. Nyt minä teen kolmatta osaa vain siksi että ne henkilöt haluavat jatkaa elämistään, eli kaikki elämässä tapahtuu merkillisesti toisin kuin suunnittelin.

Olin kova suunnittelemaan, jokainen suunnitelmani on mennyt nurin, ja siinä hämmästyneenä huomaan toimittavani joka tapauksessa jotakin askarta. On tärkeätä saada jotakin tehdä, työ on suuri lahja josta mieleni on hämmentynyt ja vähän säikähtynytkin. Tämä tapaus on yksilökohtainen ja toivon siitä tai näistä jotakin iloa toisille, mutta minulle tämä on ihme, samanlainen kuin lumen väri, se valaisee tietäni ja ehkä joskus Docens hänkin saa arvoisensa tekstin tai sitten joku toinen tekee, se on vaativampaa työtä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 44
« Vastaus #41 : 09.11.15 - klo:09:48 »
Käymme taas vanhalla työkaveriporukalla lounastamassa. Tänään kiinalaisessa pikku ravintolassa. Tapa on jatkunut viitisentoista vuotta.

Palaillessa tuon yhden ' tytöistä' kotiinsa, poikkean postissa ja kirjastossa.
Iltapäivällä teemme Matin kanssa urakalla Janssonin kiusauksia. Matti kuoriin kaksi kiloa pottuja ja ajelee ne tikuiksi käsiveivikoneella. Minä voitelen vuokia, silppuan ravintolasillit ja värkkään kaiken muun uuniinpanoa varten.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #42 : 10.11.15 - klo:09:00 »
Päivä on valjennut. Lähden tästä rantteelle. Pätkin polttorankojani yhden moottorisahan tankillisen ja lopetan sen jälkeen, kun olen pätkät "vähän paremmin" heitellyt. Tarkoitan sitä, että yritän pitää halottavien kasan mahdollisimman pienialaisena ja korkeana.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #43 : 10.11.15 - klo:11:02 »
Tässä oli aamupäivän homma. Ulkona satoi, mutta en siitä perustanut, vaan painelin Hymerin latoon moottorisahojeni luo. Matkalla nakkasin räystästippuun muovisen vesikorveen ajatellen, että siinähän tulee ilmaista tukanpesu- ja silmien virutusvettä. Koska katkottava puutavara oli enemmän tyvipuuta, otin järeimmän sahani käyttöön. Painavahan se on, mutta tehokas ja siinä on vielä uusi terä. Yritin muistaa sahata rauhallisesti kuten Kaariina on minua opastanut, välillä heittelin pätkät vasemmalle ja oikealle, että työmaajärjestykseni olisi turvallinen. Kolmen vartin kuluttua sahani antoi armahtavan kiihtyvän käyntiäänensä, mikä tarkoittaa polttoaineen loppumista. Kaariina tuli samalla siihen viereen ja saatoin hänelle kertoa, että keräisi ensin oksat pois ja sitten ottaisi sahanpurun talteen. Puru on sinällään oivaa väliainetta hortensiapenkkeihin, mutta erinomaista ekovessan alusta-ainetta, jos siihen lisää jonkun verran kuivaa turvetta. Ei tuoksu alusta siperialaiselle. Pirtissä vaihdoin kuivat vaatteet ylleni.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 44
« Vastaus #44 : 10.11.15 - klo:17:47 »
Tänään oli tässä pieni hetki piipahtaa foorumilla. Nyt taas säntään marttojen kuntosalivuorolle. En ehtinyt paljon lukea juttuja täältä, mutta joku toinen kerta.  :023:
Hyvää syysiltaa kaikille. Sytyttäkää vaikka kynttilä tunnelman luomiseksi.  :039:
Pyryharakka