Kirjoittaja Aihe: Tänään 44  (Luettu 29191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 44
« Vastaus #120 : 01.12.15 - klo:23:36 »
Yksi pitkään kestänyt "taistelu" päättyi.
Eipä ihan toivomallani tavalla. Eikä ollut ainoa ongelma.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #121 : 02.12.15 - klo:11:52 »
Naapurissa kaadettiin pihassa isoja, isoja kotikuusia, etteivät kaatuisi sopimattomasti sähkölinjojen päälle. Kajaanista kaksi Loisteen ammattilaista oli paikalla. Olin oman aikani myös "kihona", sitten tulin pois. Vain yhdessä tyvessä oli kunnollinen maannousema, että se olisi ensimmäisenä kaatunut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 44
« Vastaus #122 : 02.12.15 - klo:12:42 »
Kajaani-Oulu tiellä sielä Vaalan kohdilla on jokin onnettomuus tiemmä tukkinut liikennettä. Akaassa ( vasaran kotikylä ) kuoli eilen kolme nuorta naista liikenteessä.
Padasjoella on nyt aamulla palanut kaukolämpökeskus. Tuhatkunta ilmistä asuu ilman lämpöä kunnes vara-höyrylämmitin on saatu paikkakunnalle.

Me kävimme Prismassa, apteekissa, kirjastossa ja kurdien ruokapaikassa. Ei häiriöitä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #123 : 02.12.15 - klo:12:53 »
Ensimmäinen Suomen kielen oppitunti annettavana. Minä myönnän olevani sangen hermostunut. Onneksi tulee kokenut so ennen ollut mukaan. Siitä huolimatta nukuin huonosti vaikka olen minä muutenkin välillä nukkunut huonosti.

Heillä on kumminkin siellä ollut hauskaa joten ryhdyn uskaltautumaan tässä.
Sain postista tekijäkappaleet se on aina mukava hetki vaikka ne painavat hirveästi, nyt oli vielä sidotut kannet, mutta kun sen viiden lisäksi ostin muutamia lisää. Ne kuluvat hyvin nopeasti kun on kiittänyt auttajiansa ja esikuvana käytettyä ihmistä ja noin.

Kolmatta osaa kertomusta olen tehnyt ollakseni tekevinäni oikeasti työtä. Se tulee kohta valmiiksi eli karsin sitä parhaillaan. On sangen merkillistä tämä. Kun keksii ihmiset ne tahtovat jatkaa elämäänsä ja olemistansa. Ne ovat kuin tavalliset, eli ei ole merkitystä kiinnostavatko ne ketään paitsi että pikkuisen niistä saa joskus rahaa.... Hyvin pikkuisen.

Oikeastaan tulisi ommella muutama joululahja ja kai nekin suoritan. Ovat jo aika pitkällä ja vievät täällä tilaa. Mummo ei ole koskaan saanut fleeceä pitänee nyt. Pitäisi vain saada kaikki valmiiksi koska sisar lupasi viedä ne edeltä, minunhan tulee kuljettaa Hugo ja sen tarvikkeet.
« Viimeksi muokattu: 02.12.15 - klo:12:58 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #124 : 03.12.15 - klo:12:10 »
Olemme käyneet jo pankkineuvojan luona, sillä ajelimme eilen Ouluun. Tälle päivälle pitää vähän kamppeita katsella, koska huomenna käyn veljestapaamisessa Helsingissä.
Minulla onnistui kirjaston kirjojen kanssa hyvin, viime yönäkin luin yli puolen yön  :017:. Unirytmi menee sekaisin. Kaikesta ei auta piitata, sillä päivä kerrallaan on hyvä rytmi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #125 : 03.12.15 - klo:12:18 »
Tämä aamu on kulunut miettiessäni eilistä oppituntia.
Mitenkä niin on tilaa vokeissa, kun odotettiin ensin yhdessä puoli tuntia sitten sanottiin, sori pahoittelemme ei ole tilaa, lähdimme toiseen, löytyi ruokasalin nurkka? 
Mietin mitenkä niin täytyy opettaa kuvakorteilla auto bussi koulu talo kun väki pyytää monetta kertaa asiointitermejä? 

Kun nyt olen nämä vähän aikuisemmat ja vakavammat kohdannut, niin totean että on siinä miehillä enkelin kärsivällisyys. Sadatta kertaa samaa. Ei valituksen malliakaan.

Pahinta oli että opettaisin itse joitakin juttuja ihan toisin - antaisin niitä asiointitermejä, joku oli jo saanut ja ollut hyperonnellinen osattuaan itse käydä parturissa, ihan itse. Niistä tekisin keskusteluja. Minkä tahdot oppia?  Kauppa?  Paljonko maksaa tuo pihvi?  Lääkäri:  Minulla on haava sormessa.  Päässä tuntuu kipua.  Totta kai tulkki on mukana mutta silti...   Tai Leikkaatteko tukkani?  Ja aika paljon muuta. Ohjaaja kysyi, miksi et ihmeessä tehnyt niin, no miksiköhän...   Kun jo nyt takuulla hyppäsin sen kokeneen opettajan varpaille. Se vain lipsahti aina... 

Mietin sitäkin että ite sain kuinka monet opit ilmaiseksi. Tuntuu että olisi järkevää antaa jotakin takaisin. Väki on miellyttävää, tämä on totuus. Luulen että niillä retkeilijöillä on jo äiti sairastunut. En vain saa näiden suomalaisten auttajien tavoitteesta oikein selvää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 44
« Vastaus #126 : 03.12.15 - klo:20:30 »
Tuli käytyä vaihteeksi kaakon suunnalla olevassa isommassa kaupungissa kauppareisulla.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Tänään 44
« Vastaus #127 : 03.12.15 - klo:22:23 »
Kun tulin kotiin, oli postiluukkuuni tungettu laudanpätkä. Joku ulkoa tuotu; oli kurainen ja vielä kostea. Ja meillä on siis aina alaovi lukossa, joten teon tekijällä pitää olla avain tai sitten hän on kulkenut avaimenhaltijan vanavedessä. Mikähän mafian tai rikollisjengien symboli tämäkin on  :icon_eek:. Ainakaan talossa ei ole vaikuttanut asuvan mitään ilkitekoihin taipuvaisia viikareita eli koltiaisia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #128 : 04.12.15 - klo:22:28 »
Olen tyytyväisenä Kasarmintien asunnossani. Veljestapaamisessamme oli 26 henkilöä, olin pohjoisin osallistuja. Tunsin kaikki näöltä, nimeä piti kysä kolmen kohdalla. Täytyy sanoa, että aika hyvin olimme pysyneet "kuosissamme", nyt ajattelen vyön mittaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 44
« Vastaus #129 : 05.12.15 - klo:10:52 »
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 44
« Vastaus #130 : 05.12.15 - klo:11:38 »
Olen jostain lukenut, että marssin hitaus johtui siitä, että sotajoukko lähestyessään Narvaa ei pystynyt enää väsyneenä marssimaan nopeammin. Näin annettin määräys säveltää hidas marssi.

Muuten UKK:n hautajaisissa soitettiin Narvan marssia monta kertaa peräkkäin hautaanlaskun aikana..
« Viimeksi muokattu: 05.12.15 - klo:11:44 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 44
« Vastaus #131 : 05.12.15 - klo:11:51 »
Olen jostain lukenut, että marssin hitaus johtui siitä, että sotajoukko lähestyessään Narvaa ei pystynyt enää väsyneenä marssimaan nopeammin. Näin annettin määräys säveltää hidas marssi.

Muuten UKK:n hautajaisissa soitettiin Narvan marssia monta kertaa peräkkäin hautaanlaskun aikana..

Ehnhrotin hautajaisissa myös.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #132 : 05.12.15 - klo:14:52 »
Yö meni vatsakipuista kiiliäistä hoivaillessa, se parka sai herkkupalojaan siiliraksuja viikon tauon jälkeen ja hotki ne ja kun juuri olemme päässeet sirkan makuun, kertyi paljon vaikeastisulavaa ravintoa.tuli varmasti kipuja ja ummetuskin.  Siili ressu kyhjötti pyörässä surkeana ja koetti välillä juosta. Ei apua. Tavallisesti siili suorittaa kouraantuntuvan juuri juostessaan mitä ihminen ei tee eli siinä eroamme siilistä.

Se oli hyvin pystypiikkinen ja sähiseväinen, mutta sain sen juomaan vettä ja vettä helokkiöljyllä jonka arvelen helpottaneenkin.  Komeita kouraantuntuvia ilmestyi, ja kiilukka sai ainakin uniaisrauhan.

Kumma on, että minua valvottaa aina kun siilillä on joku huoli. Tai sitten en huomaa kaikkia huolia. Tai sitten se yhteisen iltalauluhetken jälkeen todettuaan, tuh, voi riittävän hyvin ja siinä ennättää todeta.
« Viimeksi muokattu: 05.12.15 - klo:14:56 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #133 : 05.12.15 - klo:15:02 »
Joululahjoja kertyy vähin erin mikä on hyvä seikka, sisar saa viedä ne pois käydessään täällä luentoa kuulemassa. Kaksi niin somaa siilityynyä ostin etten kai raaski luopua. Valtaosa on kotitekoisia. Tilattiin mäyrikselle makuupussi sisäkäyttöön fleeceistä, ihmettelen eikö se hiota koiraa?

Tähän saa ottaa kantaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22109
Vs: Tänään 44
« Vastaus #134 : 05.12.15 - klo:17:25 »
Joululahjoja kertyy vähin erin mikä on hyvä seikka, sisar saa viedä ne pois käydessään täällä luentoa kuulemassa. Kaksi niin somaa siilityynyä ostin etten kai raaski luopua. Valtaosa on kotitekoisia. Tilattiin mäyrikselle makuupussi sisäkäyttöön fleeceistä, ihmettelen eikö se hiota koiraa?

Tähän saa ottaa kantaa.

Koirat eivät hikoile, ne jäähdyttävät itsensä läähättämällä. Toivottavasti mäyris pääsee helposti pussistaan ulos.