Kirjoittaja Aihe: Tänään 44  (Luettu 29194 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 44
« Vastaus #105 : 26.11.15 - klo:10:56 »
Adventtia odottelen minäkin.  Minun hiipuva kehoni nauttii kohtapian lipeäkalaa ja iltapäivällä sitä piikitetään influenssa ja pneumokokkirokotteella.
Jos jaksan käyn katsastamassa Pelastusarmeijan kirpparin. Tytöille on hyvä olla aina pihakampetta vaihtovaatteeksi.

Voimia kaikille tähän pimeään aikaan !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 44
« Vastaus #106 : 26.11.15 - klo:19:46 »
Pääsin pois töistä kerrankin suunniteltuun aikaan, ja ehdin ennen tytären harrastuksia viedä pyörän huoltoon, ja käydä Antellin kahvilassa Katrin-päivillä. Kuppi teetä ja omenahyvettä niin paljon kuin ilkeää syödä, tarjoushinnalla  :kahvi:. :113:

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Tänään 44
« Vastaus #107 : 27.11.15 - klo:16:27 »
40 vuotta sitten 27.11. 75 UKK piti puoluejohtajille "runnauspuheensa" vauhdittamaan hallituksen muodostamista.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Tänään 44
« Vastaus #108 : 27.11.15 - klo:17:57 »
Työpaikkani on muuttamassa, kaikkea tavaraa dumpataan, ja niinpä pelastin itselleni yli kolmenkymmenen euron arvoisen lautasen. Hinnasta viis, mutta se on kivan näköinen. Ja sen hinnan tiesin, kun olin juuri eilen sattunut katselemaan nettihuutokaupoista astioita.

Olen siis miettinyt, pitäisikö sitä minullakin olla astiasto, ja noihin nimenomaisiin jo vähän silmäni iskin. Olisiko se tällä päätetty että joo tuo on se oikea malli, kun sellainen melkeinpä syliini hyppäsi.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään 44
« Vastaus #109 : 29.11.15 - klo:19:39 »
Tänään sai laulaa Hoosiannaa Messussa. Oli "tavallista" enemmän porukkaa. Hienoa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 44
« Vastaus #110 : 29.11.15 - klo:21:11 »
Tänäänkin olen iloinnut eilisestä adventtitapahtumasta, jossa Risto Heikkilä kertoi Beetlehemin tähden historiallisesta taustasta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #111 : 30.11.15 - klo:11:59 »
Ajelimme Kankaalaan. Kuiva tie ja kaikkea näin: mm 9 kpl metsäkaurista vähän ennen Muhosta, periaatteessa lauma oli kyläaukealla. Maasta jotakin söivät. Sitten Kylmälänkylän loppupäässä oli monia teerejä urpailemassa tienvarren koivuissa, oli kaksi metsoa lennolla yli tien ja yksi koppelo hamuamassa kiviä kivipiiraansa. Lopuksi tulimme Vaala-Kestilä tielle ja piti pysäyttää ottaaksemme laatikosta Tervareitti-lehtemme, oli laatikossa jotain muutakin tuleen kelpaavaa.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään 44
« Vastaus #112 : 30.11.15 - klo:19:19 »
Tänään on sitten ostettu nastakengät. Edellisten ostosta onkin aikaa. Niitä nimitetään kylläkin piikkareiksi ja käytettiin vain kesäisin tietyissä olosuhteissa. Ne viisipiikkiset ovat edelleenkin tallella, monista muutoista huolimatta.
Nyt ei sitten liukastella jäisillä teillä, poluilla. Näin ainakin luulen ja toivon.
On vain eräs ongelma, joulupukki on luvannut ne lahjaksi, niinpä kai ne on vietävä paketointiin niin varmistaa edes yhden lahjan saamisen.
Takaisi myös sen etteivät pikku tytöt ihmettelisi, ukki jäi ilman lahjoja, hehheh.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 44
« Vastaus #113 : 30.11.15 - klo:22:09 »
Mullakin oli piikkarit joskus 45 vuotta sitten...nastakenkiä ei vielä ole...
Uintitossuja ei tällä hetkellä ole, vaikka tänäänkin uimahallissa tuli käytyä.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 44
« Vastaus #114 : 01.12.15 - klo:04:04 »
Nastakengät ovat järkilahja joulupukilta, onnittelut hyvästä valinnasta. :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 44
« Vastaus #115 : 01.12.15 - klo:07:09 »
Käynti silmäpolilla iltapäivällä. Näöntarkastus ja lääkärin tutkimus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #116 : 01.12.15 - klo:09:01 »
Pienennän pölliläjää liiterin luona. Sehän konetyönä on helppoa: kädet nostavat pöllin terien väliin, vasen käsi komentaa halkovaa terää ja oikealla nakkaan klapin pinoa kohti. Ajatukseni lentävät menneisyyden paikoistani tulevaisuuden mahdollisuuksiini, että mitä vielä minulle sallitaan. Välimeren pohjukkaa olen saanut aika monessa paikassa tallata, mutta vieläkö pääsen nousemaan Galilean korkeimmalle Har Ramonille. Viime lomallani sitä Ram Laorin kanssa selvittelin ja hänellä oli minulle yksinkertainen ohje: "tule Kinneretille lomalle, vuokraa täällä auto ja aja ylös vuorellesi. Olen siellä itsekin kulkenut ja ryhmiä opastanut".

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 44
« Vastaus #117 : 01.12.15 - klo:09:41 »
Joulukuun ensimmäinen päivä. Enpä tiennyt ennen tätä aamua että Joulukuu ei ole ollut nimeltään Joulukuu ennen 1600-1700 -lukua, sitä on sanottu Talvikuuksi. Nimitys muuttui kun Joulu nousi arvoasteikossa Kekrin ohi.

"Toisin kuin monissa eurooppalaisissa kielissä, suomessa kuukausien nimet ovat säilyneet niiden omakielisessä asussa. Ainoa nuorempi lainasana löytyy joulukuun nimestä, jonka alkuperänä on muinaisskandinaavinen jól eli nykyruotsin jul. Joulukuun nimi olikin alkujaan »talvikuu». Nimi muuttui vasta 1600-1700-luvuilla kun joulu nousi kekrin ohi vuoden tärkeimmäksi juhlaksi." (Taivaannaula -sivuston lainaus fb:n Suomen historian harrastajat -sivulla)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #118 : 01.12.15 - klo:16:06 »
Hannes Hynönen 102 v, kunniakansalaisemme on kutsuttu viimeiseen iltahuutoon.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 44
« Vastaus #119 : 01.12.15 - klo:16:23 »

   Pro Patria - NARVAN MARSSI

https://www.youtube.com/watch?v=TYEdizFsTY8

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024