Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 25796 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #60 : 25.08.15 - klo:06:20 »
Olen autonkuljettaja erilaisia hommia varten. Lastenlasten juttuja, joihin vaari sopii kuin nenä päähän.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 41
« Vastaus #61 : 25.08.15 - klo:07:12 »
Nyt kohta puhdistan jääkaapin kun se on lähes tyhjä.  Sitten Prismaan hakemaan täydennystä.
Matti menee mölkkyämään, minä lenkitän Themiksen.
Iltapäivän ohjelma on tv-urheilun seuraaminen.

Klo 21 alkaa telkassa uusi engl. historiallinen sarja. Ovat kehuneet sitä YLEllä. Katson jos jaksan ja teen valinnan seuraamisesta sen mukaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #62 : 25.08.15 - klo:12:14 »
Toipumapäivän puolelle menee. Yöllä oli toisaalta hauskaakin puurtaa sitä uskontotieteen tehtävää ja soittaa tai tekstailla välillä Marien kanssa: Mitä jos.... Ja keskustella siitä miten nyt ja kuinka edetä ja semmoista, ja väritellä power pointeja. Opittiin sekin taito. Tai siis, minä opin.  :icon_rolleyes: nuoriso tietty osaa jo.

Hyvä oli että sain kuunnella siilipuhinaa ja havahduin viemään Onnille pähkinät. Siinä se jo nimittäin kuuden jälkeen istui toiveikkaana käpälät sirosti ristissä odottamassa... Lystikäs tapaus. En uskalla kurkistella enää horrostuspesään. On ruokkiminen niillä mitä kelpuuttavat. Osa on häipynyt, arveluni mukaan Urheilupuiston lähirisukoihin tai lännen kultamaille  :003:  ja ehkä, ehkäpä joku nuori saa tuosta talvituvan.

En tiedä tarvitsenko lemmikkiä kun näitä on, mutta jos joku ilmoittaa uutta kotia etsivästä siilistä niin kotihan on tarjota. Ne ovat eri rotua kuin nuo pihasiilit opin.

Minulta menevät ketjut sekaisin, koska tänään kuuluu parhaastaan eläinseikkoja. Pitäisi se uskontotieteen kommentointi parin työn osalta hoitaa mutten jaksa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 41
« Vastaus #63 : 25.08.15 - klo:21:27 »
Tänään on suunniteltu viikonloppumatkaa ja tehty pöytävarauksia ruokailuihin. Olen ladannut tabletille e-kirjoja kirjastosta, sentään oli pari edes vähän kiinostavaa ( joo, ei kiinnostanut C-kieli ja olio-ohjelmointi matkalukemiseksi), joista kaikki lainausoikeudet eivät olleet käytössä. Onkohan Hannu Väisäsen uusin tylsä, kun oli vapaana?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #64 : 26.08.15 - klo:07:06 »
Lyhyesti tähän Hannu Väisäsen kirjoista, että olen lukenut ja tätä viimeistä en. Näkkileipä-kirja oli hyvä. Tunsin isä-Väisäsen, sillä samoissa hommissahan olimme. Hannu kirjoittaa isästään ns värikkäästi.

Tänään on paluu Veneheittoon, ihan mieltä pakottaa ajatus. Kuitenkin sovitut puuhat täällä ensin hoidetaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 41
« Vastaus #65 : 26.08.15 - klo:08:40 »

   Helsinkiläinen Paavalin seurakunta on organisoinut Facebookissa vaatekeräyksen vastaanottokeskukselle.

https://www.kotimaa24.fi/

Virsi 431:

1.
Ken on mun lähimmäiseni
ja ketä eläissäni
myös minun tulee rakastaa
kuin omaa itseäni?
Vain isäni
tai äitini
tai veljeni,
sisareni
tai parhain ystäväni?

2.
Oi Herra, kaikki päällä maan
loit lähimmäisiksemme,
myös kieleltään ja uskoltaan
niin vieraat toisillemme.
Kun sinulta
saa hoivansa
myös kaukainen
maa, kansa sen,
niin ketään torju emme.

3.
Kun kuolit kaikkein puolesta,
oi Jeesus, ristin päällä,
suo meidän nähdä rakkaina
myös vihamiehet täällä.
Ja alttiina
suo palvella
niin omia
kuin vieraita
mielellä lämpimällä.   

4.
On suurin voima rakkaus,
se toimii, kestää, voittaa,
ja niin kuin päivän kirkkaus
se sydämiimme koittaa.
Vaan tuomion
se alla on,
ken vastuutaan
ei tunnekaan,
vaan itseään vain hoitaa.

5.
Suo kovuuteni anteeksi,
oi rakas Jeesukseni,
ja armollasi uudeksi
luo kylmä sydämeni.
Se lämmitä
ja pehmitä,
niin avoin se
taas kaikille
on lähimmäisilleni.

http://evl.fi/Virsikirja.nsf/9ad7eb11ddd5ed45c2256dc300524ade/85f931ea9caaf728c2256d6800609ab5?OpenDocument


Siionin Virsi 310:

                           Sama sävel kuin 97
1. Pyydän, Jeesus, että peität
jäljet itsekkyytemme.
Hyvin tiedät sinä, Herra,
kuinka usein petämme,
kuinka kuihtuu rakkaus,
meissä voittaa turtumus.

2. Näytä meille lähimmäinen
kärsivien kasvoista,
anna hädän, vainottujen
meitä työhön kutsua,
että valtakuntasi
keskellemme versoisi.

3. Arkaillen me käymme teille
kärsimyksen, tuskan maan.
Joudu, Pyhä Henki, meille
tyyntä mieltä antamaan.
Silloin sydämemme on
nöyrä, mutta peloton.

4. Armon suuren lohdutuksen
salli meihin virrata,
siihen niin kuin suuriin vesiin
ahdistuksen hukkua,
kunnes yön ja kurjuuden
voittaa valo ikuinen.

                           Anna-Riitta Pellikka

https://www.h-y.fi/530-virret-301-310#310

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 41
« Vastaus #66 : 26.08.15 - klo:09:02 »
Kohta kirjasto, kauppa ja apteekki. Sitten tortillojen syöntiä, päikkärit ja MM-kisat.

Kävin silittämässä pyykkejä ja samalla suihkussa. Matti perkaa viinimarjoja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 41
« Vastaus #67 : 26.08.15 - klo:10:04 »
En katso keihäänheittoa. Minulla on klo 14.00 ravitsemusterapeutille aika. Siinä syy.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #68 : 26.08.15 - klo:12:11 »
Kiitos PekkaV.  Minulla on Facebook-tilit nyt niin sekaisin etten pääse omalle sivulleni. Salasanaa muutettaessa se loi kokonaan uuden, ja tahdon oman entisenä takaisin. Harmittaa kyllä. Juuri sen välityksellä pidin yhteyttä erinäisiin siellä täällä asuviin ihmisiin.  >:(

Eli en olisi tiennyt tuotakaan. Kirkkojakuponki ennemmin julkaisee kuinka joku teologian tohtori selittää että uhrikuolemamerkitys Jeesuksen siis on tuhatluvun hölynpöly, ja alkuperäismerkitys jotakin johon nyt palataan.

Ei sillä ole kummempaa merkitystä, kuin tuo jolla tavalla alkukristityt sen ymmärsivät eikä mikään "vasta Anselm Canterburylainen".  Totta kai esimerkiksi minulla oli yhtenä eksegetiikan oppimistehtävänä poliittiset syyt eikä siinä mitään, helppo nakki. Eli tuon saman on kuullut suorittaessaan yleisen teologian perusteet, verkkokurssi, 25 opintopisteitä, eikä ollenkaan tältä herrashenkilöltä.

Tässä vain ei käy ilmi, onko tämä TT väitellyt tästä teemasta.


Minä voin yhtä hyvin mennä sinne ja julistaa tohtorinarvon takaa ettei umpisuolta saa poistaa, jos se tulehtuu.  Näin siis Lääketieteen ja Kirurgian Tohtori, kerkisin aikaan ennen kuin se muuttui käsitettävämmäksi LT: ksi. Joskus ennen kun oli kirurgia erittäin ja muu hoito erittäin. Tarvitseeko kertoa että teki aivan eri alalta koko väikkärin.

Joko on viimeinen lehti lukematta tai en tätä nähnyt, mutta suurta siivua se ei ole saanut. Vähän väsyttää koko Kirkkojakuponki. Simola tekee kyllä parastaan tuodakseen maailman kirkkoon, mutta kun se pitäisi olla toisinpäin ja toisinpäin se kulkee, kirkko maailmaan....   Sitä on tuokin vaatekeräys,  >:( >:(
« Viimeksi muokattu: 26.08.15 - klo:12:24 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #69 : 26.08.15 - klo:23:21 »
Kiva konsertti vaikka piti sännätä Kouvolaan asti. Uusi Lahti -kamariorkesterille oikeampi nimi olisi kyllä Nuori Lahti. Nuoret kyllä soittivat paikoin hyvinkin hyvin sillä ohjelmisto oli hirrrrrmuinen. Sitten kun pyysivät ylimääräistä oli kapellimestari jo häippässyt ja siellä oli toinen herrahenkilö puikoissa viemässä Britteniä, niin sai johtaa loputkin.


Soittivat ylimääräisenä Sibeliuksen Impromptun jota oma pääni jankutti Andante Festivoksi koko ajan ja jankuttaa yhä. Mutta hyvinhyvin! 

Lapsi Neljältä ei saatu kuin äkäinen tekstari:  tajuu hei en mä pysty sekunnissa vaihtaan vaatteita ja pakkaan kamoja.... kysyttäessä onko hän mahdollisesti näyttäytymässä kun tavarat olisi vielä isällänsä....   Nuoriso jatkoi jatkojen kautta Lappeenrantaan. Me toivomme heille hauskaa iltaa, muttei liian hauskaa, sillä huomenna odottaa useampi koululaiskonsertti ja ilta ja ylihuomenna Lahdessa sama.   :).
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #70 : 27.08.15 - klo:09:54 »
Yritin hommiin Peipporämeelle. Peräkärry on siellä turpeessa kiinni. Jätin tappelematta, koska pitää Kaariinaa avittaa perunan nostossa. Kannattaa Zetorin ja aatran voima käyttää hyväksi, kun maa kerkesi helteillä arinoitua.
Yleensä en jätä hommiani kesken. Käytän vaivan paikassa toisen tavan, niksin/kikan ja poliittisen puheen+pervitiinin itselleni, että hommastani selviäisin. En nyt tiedä, että mikä olisi pervitiinin korvike tänään. Ei se väkijuoma ole. Olen Paavalin ohjeiden kannattaja UT:n puolella ja kuningas Lemuelin äidin ohjeiden kannattaja VT:n puolella.
Menen peruuttamalla Zetorin kanssa peräkärryn luo ja teen jotakin. Totean, että sateessa kastuneella irtonaisella turpeella ei ole minkäänlaista pitovoimaa takapotkuisen traktorin kuorman kuljettamiseen. Nuppina traktori kyllä menee kovilla kierroksilla ajaen ja tasauspyörästön lukko päällä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #71 : 27.08.15 - klo:10:47 »
 :icon_biggrin:
Yritin hommiin Peipporämeelle. Peräkärry on siellä turpeessa kiinni. Jätin tappelematta, koska pitää Kaariinaa avittaa perunan nostossa. Kannattaa Zetorin ja aatran voima käyttää hyväksi, kun maa kerkesi helteillä arinoitua.
Yleensä en jätä hommiani kesken. Käytän vaivan paikassa toisen tavan, niksin/kikan ja poliittisen puheen+pervitiinin itselleni, että hommastani selviäisin. En nyt tiedä, että mikä olisi pervitiinin korvike tänään. Ei se väkijuoma ole. Olen Paavalin ohjeiden kannattaja UT:n puolella ja kuningas Lemuelin äidin ohjeiden kannattaja VT:n puolella.
Menen peruuttamalla Zetorin kanssa peräkärryn luo ja teen jotakin. Totean, että sateessa kastuneella irtonaisella turpeella ei ole minkäänlaista pitovoimaa takapotkuisen traktorin kuorman kuljettamiseen. Nuppina traktori kyllä menee kovilla kierroksilla ajaen ja tasauspyörästön lukko päällä.

Nämä on hauskoja. Minun täytyy tarkastaa tuo kuningas Lemuelin äiti.  :icon_biggrin:  Täytyyhän peruna saada maasta sekin. Minussa on samaa vikaa siitä syystäkin toisin ajoin menee hommissa yö. Siinä auttaa kofeiini jota myyvät myös tabletteina totesin, ja jota sisältävät. Finrexin annospussit joita sitten juon kun kahvi alkaa maistua liian pahalta suussani ja päätäni ja selkääni särkee.   :icon_biggrin:   kun en ole Pervitin-sukupolvea, mutta kahvia juotiin sitäkin enemmän myös iltakahvina, kun sitä jälleen siis sai. Kysyä sitten miksi kärsittiin unettomuudesta minä toisin ajoin mietiskelen.

Poliittinen puhe on minunkin voimakeinoni vielä lisäksi, ja vaihtelevaisia ovat. koska minua vaihdellen harmittaa eri puolue  :icon_biggrin: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #72 : 27.08.15 - klo:13:43 »
Leena luehan Sananlaskujen kirjan viimeisen luvun alusta, niin selviää. Loppu luvusta on hieno ! kelpo vaimon ylistys.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 41
« Vastaus #73 : 27.08.15 - klo:21:59 »
Tänään on ostettu naapuritalon lämpimästä autohallista paikka autolle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 41
« Vastaus #74 : 28.08.15 - klo:07:08 »
Tänään ostan onnittelukortit 102-vuotiaalle Liisa-neidille. Juhlimme lauantaina.
Myös tytär juhlii syyskuun alussa 50-vuotisiaan. Kortti ostoon ja sitten siihen muutama runo ' äidin ajatuksia' . Juhlimme jo Kemiössä etukäteen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)