Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 25792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 41
« Vastaus #45 : 21.08.15 - klo:22:29 »
Tänään oli aikamoinen eeskahtaalle-päivä. Aamusta ruokakauppaan, sitten kampaamoon ja sieltä tapaamaan vanhempaa ystävää, kiiruusti kotiin, jotta ehdin ostaa junalipun Nuorisokokouksen menijälle ja sitten viemään yksi rautatieasemalle, hakemaan toinen lentokentältä ja kolmas linja-autoasemalta. Siinä rautatieaseman ja lentokentän välissä käväisin kotona tekemässä ruoan pataan hautumaan, koska oli vielä tulossa vieraita. Onneksi se neljäs kulki matkansa itse polkupyörällä.

Onneksi tuo on jo mennyttä aikaa. Meillä neljästä nuorimman (2kpl) ja vanhimman ikäero on 9 vuotta. Pojat harrastivat tietokoneita ja kaikki neljä tietysti Aholansaarta. Tytärtä sai sen sijaan kuskata harrastuksesta toiseen. Yhdestä tytöstä oli enemmän töitä kuin kolmesta pojasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #46 : 22.08.15 - klo:01:29 »
Telminyt Onni ja Otto Olavinpoika Oravien seurassa suhteellisesti katsoen aivan liikaa. Sain sitten Määrätyt Mutkantakaiset Asumakoloset puhdistettua.

Väsyessään Onni illan tullen seuraili jo aivan säntäilyttä, miettiväisenä, pähkinä käpälissä, askarointiani, kun siinä kymmenen sentin päässä koetin kärsivällisesti kieputtaa elämänlankaa irti metallikoristeritilästä. Ne istuksivat halukkaasti Siilihorrostuspesän katolla. Hauska uusi pomppimiskohde. Siitä on mainio hypätä kulmapöydälle josta pääsee seuraavan kukkalaatikon taakse kurkistelemaan minne Leena meni ja kai se vielä on kehissä.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 41
« Vastaus #47 : 22.08.15 - klo:04:01 »
Onneksi tuo on jo mennyttä aikaa. Meillä neljästä nuorimman (2kpl) ja vanhimman ikäero on 9 vuotta. Pojat harrastivat tietokoneita ja kaikki neljä tietysti Aholansaarta. Tytärtä sai sen sijaan kuskata harrastuksesta toiseen. Yhdestä tytöstä oli enemmän töitä kuin kolmesta pojasta.

Siinä vaiheessa helpotti, kun kaksi vanhinta ryhtyi kulkemaan harrrastuksiinsa polkupyörällä. Autokuljetusta tarvitaan vain pahimmilla liukkailla. Hassua kyllä, nuorin kulkee bussilla kouluun, mutta viedään autolla harrastuksiin, jotka ovat koulumatkan päätebussipysäkin vierellä. Illalla bussit kulkevat harvalla vuorovälillä, joten kotiinpääsy venyisi bussilla liian myöhään.

Näin se kiireinen päivä kostautuu levottomana unena. :-\

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 41
« Vastaus #48 : 22.08.15 - klo:07:57 »
Ruokin koiran, kohta varikset, puoleltapäivin jälkikasvun.  Oma ruokani on tv-urheilu ja sauna.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 41
« Vastaus #49 : 22.08.15 - klo:10:34 »
Lupasin viedä vaimon ulos syömään. Nyt pitäisi keksiä minne?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #50 : 22.08.15 - klo:11:45 »
Kunhan Kaariina on Hymerin tyhjentänyt vaimoväen tavaroista otan sen omaan käsittelyyni. Perustellinen pesu ja imurointi nyt ainakin. Uskollinen palvelija ja kanssakulkuri pitää huoltaa. "Hoida ja ruoki härkäsi, mitä käytät".
Kypsät marjat pensaissa, jälkimansikkaa,pilkottuja klapeja heiteltävissä liiteriin, siis kaikkea kivaa tässäkin pihassa. Maailmallakin oli kivaa: pitkähköt ajot kävivät hyvästä kertausharjoituksesta tulevia aikoja ajatellen ja kielten puhuminen ja ymmärtäminen samoin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 41
« Vastaus #51 : 22.08.15 - klo:16:08 »
Lupasin viedä vaimon ulos syömään. Nyt pitäisi keksiä minne?

Se on tehty. Kävimme Loviisassa syömässä ja poikkesimme palatessa Penajan kirkkoon, jossa urut ja viulu harjoittelivat tunnin päästä oleviin häihin. Sellaista kokoelmaa sukuvaakunoita en ole nänyt missään muussa krkossa kuin Pernajassa eli laskemmatta noin 20. Ilma oli upein mahdollinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #52 : 22.08.15 - klo:17:23 »
Pahoinvointinen päivä vierii iltaa kohden. Olenko ottanut lääkkeet kahdesti vai en kertaakaan?

Eräs ystäväni neuvoi hommaamaan dosetin ja ennen kuin ehdin selittää miksi en hän totesi itse, si juu tunnet itsesi vanhaksi.

No voi ei enkä.

Vaan se kapistus jäisi hyllyyn keräämään pölyä parin täyttökerran jälkeen koska en viitsisi täyttää sitä kuitenkaan.

Tyydyn  :026: dosenttiin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #53 : 23.08.15 - klo:10:48 »
Kävimme nykäisemässä ystävätär-mummomme veneen rannalle Kestilän kylässä. Hän saa muuttaa remontoituun asuntoonsa Oulussa takaisin. On hyvä, että on tällaisia väistymispaikkoja itse kullakin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 41
« Vastaus #54 : 23.08.15 - klo:20:16 »
Jalkakipuni antoi pyöräillä uimarannalle.
Ja tulipa sittenkin heitettyä talviturkki tänäkin kesänä.
Viime vuonna 25.5.....nyt 23.8....   :eusa_angel: :eusa_clap:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #55 : 23.08.15 - klo:21:59 »
Jaah, minun pitäisi kai poiketessa Sisaren luona hoitaa tuo turkkiseikka. Haluan kuulla kun Lahtiamk:n orkka soittaa koska Lapsi Neljä soittaa siinä ja joutui ottamaan osalleen alttoviulustemman sellollaan ja se on tolkuttoman paha tehtävä. Altistia puuttuu.

Muistetaan!  Yhden vuoden veivasin sitä ja juuri siksi peräti orkassa. Muistan ikäni harkat.
- tota piti niinkun tänne...
Muut:  -juu tänne tänne
-mutta tota kun minä en osaa yhtään....
Muut:  - älä välitä ei muutkaan osaa
- tota tämä on minulla eka päivää....
-Tänne vaan tänne vaan (kapu)


-altto olis sun soolostemma....
Minä:  - minä en vielä saanu tätä avainta haltuun....

Kapu: Soita sille malliksi ykkösviulu
No nyt vaan

-Joh... Näin minä suunnilleen muistelen että se meni....


Hyvähyvähyvä...... :repee2: :repee2: :repee2: :repee2:

Tänään näette ryhdyin tarkentamaan niitä konserttipäiviä Lahti Kouvola Lranta
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #56 : 23.08.15 - klo:22:13 »
Palasin sovinnolla johonkin helpompana eli pikkuviuluun pakkopianoon ja pääaineeseen.

Tänään olen lähinnä keskittynyt hengen syvyyksiin eli messujen välillä tuunannut powerpointit, artikkelin ja saanut toivoakseni ne työparille, eka lähetys ei onnannut ja olin juuri hyppäämästä bussiin kun kännykkä kilahti. Piti tekstata tilanne.

Vähän olen päivitellyt sotkuja ja heinänteko oli kenties täällä sisätiloissa idioottia allergiselle, olen jo näppylöillä ja nenä valuu. Kaiken raivaaminen terassilta vie aikansa.
siilikiiliäiset ovat yrittäneet kiivetä sen pesän eteisen ylitse! 

Kamalaa. Mutta tämä on täysi totuus. Tai ähläytuneet mahdotonta reittiä säleikön läpi.... Eivät ne mahdu! Minulle oli jätetty asiaankuuluva huomautus kuten kesällä kun kertaalleen jätin aterian anniskelematta. Siivosin huomautuksen, olikin kookas! Käänsin pesän niin,  että siitä pääsee helposti pikku välikköön ennen pöytää. Ateriavati asetettiin katumukseni  ja parannukseni vakuudeksi juuri samalle paikalle  :icon_rolleyes:  toinen on entisellä kohdalla, mutta siilihän suunnistaa hajullaan, ollen likinäköinen. Mutta kova se on kiipeämään! Sen tiedän!

Nyt käsitän sen ihmeellisen jytinän ja kolinan!  Joka yö pesän saavuttua! Siilihän änkeää juuri tuollaisiin koloihin, ja heinässä on pyöriskelty!

Minusta tuli siiliyhdistyksen  :icon_biggrin:   jäsen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #57 : 24.08.15 - klo:07:46 »
Nousin ylös jo kello neljä kerta ei nukuttanut. Keittelin pikasumpit ja painelin töilleni ulos. Ensin ei ollut usvaa ja sitten kymmenessä minuutissa tuli usva kentälle. Harjasin Hymerin tallin betonilattian puhtaaksi, ettei vaan olisi nauloja. Laskin ulkona matkailuauton boilerin ja puhtaanvedentankin tyhjäksi. Harmaanvedentankin olin tyhjännyt jo matkan lopussa. Ajoin auton pilttuuseensa. Siihen sen lopullisesti putsailen, hommaan kuivatusaineet talveksi sisälle ja lataan akkuja kerran kuussa. Ajot on nyt ajettu tälle kesälle, koska viikolla 43 pannaan rahaa palamaan Herättäjän matkalla.
Aamupäivän lopulla lähdemme Ouluun. Kaariina on mansikkamaalla keräämässä myöhäismansikat lahjuksiksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #58 : 24.08.15 - klo:18:38 »
 Powerpointit lähes valmiiksi, eli tyhjät varadiat pois ja iltapainotteinen eli itselleni oikein sopiva työpari tsekkaa mitä käyttää minun dioistani.  Niitä on nyt kolme pakettia, 1a 1b joka on vetäisty yhteisistä keskusteluista  Joista pahus unohdin neuroteologian eli juuri lupaamani kannanoton epilepsian ja mystikkouden välillä....   Ja 2.

Olikin tunne että jotain uupuu  :icon_eek: .

Kauheasti unettaa koska ilta venyi tekstintuottotoimissa, nyt kyllä vain tämän tehtävän lukemisessa ja kirjoittamisessa. Tein ihan tarkoituksella popularisoiidun esityksen.  Tieteellisyyden mitta ei ole venkura ammattislangi vaan lähteiden oikeinymmärtäminen, ei liioin mammuttipitkä lähdeluettelo kun kyseessä on puoli viidesosaa viiden opintopisteen kurssista....   Ei mitään mitä ei ainutta sielua edes huvita tarkastaa vaan niin helppojen löytäminen, että saisi jokukin kiinnostumaan ja lukemaan lisää....    siinä ainoassa minua toisinaan väsyttää nuoruus.

Heräsin varhain minäkin. Arvelen hieman että pöly sai nukkumaan levottomasti siis heinäpöly. Nyt on hoidettu kämppää heinistä ja lehtirojusta vähemmälle, tiskattu myös ihmisastiat, eläinastiathan kuurataan viimeisen päälle, on aseteltu ateriat eri lajikkeilla sillä minä solidaarisuuden osoituksena tarjoan tutuille hempoille hamput, pähkinät ne vievät kuitenkin kun oravan silmä välttää, on aseteltu puhtaat vedet ja kasteltu taloyhtiön kukat, minun hommani. Poikettu siilisivustolla.

Vielä  pitäisi pyöräyttää koneellinen pyykkiä mutten jaksa. Jynssään käsin jos mitä tarvisin. Hellesäässä tekee mieli vaihtaa puhdasta päälle myötämöisin eikä hikinen vaate vielä ole likainen. Nyt olen niistä tosin sekaisin eli pyykkiin vaan.

Onni oli porhaltamassa heti aamusta sisälle mutta kääntyi kun sanoin, Onni menee, Leena tuo pähkinän. Se todella meni, se todella odotti.
« Viimeksi muokattu: 24.08.15 - klo:18:42 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #59 : 25.08.15 - klo:03:15 »
Viimein puskettua tekstit ja power pointit valmiiksi, uhhhhhhuuuuh, onneksi Mariessa on yökyöpelin tapoja. Hän kirjoitti loistavan tekstin, sitä oli ilo lukea.

Aistin että terassilla on siili, minä ehkä ne haistan, ja äsken siellä puhistiin ankarasti. Mahtaako ruoka riittää, on siellä nyt kahdenlaista kermaakin vadilliset ja ateriavati normiannoksella. Ehkä harkinta käy siitä pesästä.

Täytyy kuitenkin heräillä säädyllisen aikaan, sillä ovi on rakosellaan siililisäaterian varalta, ja ellen herää on Onni täällä penäämässä pähkinää. Oli reilua että Otto voitti matsin tänään. Onni palaili kyllä illan tullen istuksimaan se mietteliäs ilme kasvoillaan ja napsi erinäisiä pähkinöitä..... Apua jäikö niitä?

Siili ei saa nauttia kokonaista maapähkinää. Se saattaa tukehtua jos hammas ei riitä!   :icon_eek:  nyt iski hätä. Minä oikeasti en mene sinne siiliaikaan! Atavistinen kammo pitelee! Onneksi ne edes on niitä mitä ei ihminen syö paitsi minä, puolikkaita pieniä hyvin lötsöjä. Jos ne tuli niiden takia. Siili on kova pähkinän perään. Huuh, onneksi linnut keräävät tunnollisesti mitä oravilta jää.

Minulla on kyllä rutiini noukkia jämät pois niinkuin on ottaa lääkkeet mutta kyllä kaikki joskus unohtuu.
« Viimeksi muokattu: 25.08.15 - klo:03:23 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.