Kirjoittaja Aihe: Linnut 26  (Luettu 29120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 26
« Vastaus #15 : 02.08.15 - klo:12:57 »
Sinitiainen poikkesi terassin portinkulmalla, mutta häipyi äkkiä huomattuaan että paikalla on muita. Ehti se siinä sen verran oleilla että nimensä sanoi.

Kirsikkapuu vallan vilisee niitä kerttuja. Muutamalla on hyvin kaunis tiilenpunainen päälaki.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Linnut 26
« Vastaus #16 : 02.08.15 - klo:13:14 »
Naarailla on punainen lakki.
« Viimeksi muokattu: 02.08.15 - klo:13:35 kirjoittanut Pena »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 26
« Vastaus #17 : 05.08.15 - klo:09:20 »
Kova rätinä päällä kirsikkapuissa. Todella äänekästä menoa. Onkohan sota marjoista. Kyl pitäisi tietää kaikki ääntelyt ja eläintavat ja lintuäänet, elämä rikastuisi monta miljoonaa euroa kuten tämä kesä osoitti.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 26
« Vastaus #18 : 05.08.15 - klo:10:33 »
Täällä ei ole kirsikoita, mutta on punastumassa olevia punaisia viinimarjoja ja tietysti mansikoita sekä tummuvia mustia viinimarjoja. Harakka, tuo ihmisen rakennuksiin tukeutuva opportunisti, löytää kaiken kelvollisen ruuakseen. Koputtelee aamun aikaisina hetkinä peltikaton jiiristä jotakin erityisen maittavaa, mitähän se olisi. Lierot ovat maassa, etanat samoin, jotakin koppiaisia tai siemeniä ehkä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 26
« Vastaus #19 : 09.08.15 - klo:08:28 »
Se rätisevä lintu minua kiinnostaa.
Hemppoja on niin että ikkunalle työntyvät ja kohta joku on sisällä. On mukava tuntea yksi lintu hyvin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 26
« Vastaus #20 : 09.08.15 - klo:08:39 »
Mellastavat ja pyytävät pähkinärouhetta.  >:( Ei, vaativat.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut 26
« Vastaus #21 : 09.08.15 - klo:11:24 »
Nyt olisi linnuille ruokaa luonnossakin, sillä kärpäset ovat heränneet. Tähän asti ei kärpäsiä ole ollut ja pääskyset ovat olleet pulassa. Nyt pökkyräisiä kärpäsiä on vaivaksi asti, kun ilma lämpeni.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 26
« Vastaus #22 : 09.08.15 - klo:20:24 »
Taisin muuten nähdä sen ihmeen, että kaksi pikkulintua ruokki isoa poikastaan, siis käkeä. Käki on keväämmällä kukuskellut ja päässyt temppunsa tekemään. Sehän on käelle normaalia käytöstä. Minulle kuitenkin eka kerta, että näin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Linnut 26
« Vastaus #23 : 11.08.15 - klo:09:36 »
Minäkin näin elämäni ensimmäisen selvän käen  :icon_eek:. Sitä on liikkeellä? Mökin emäntäväki puhui haukasta, sitten nähtiin lintu yhdessä ja arvelin, että olisi käki. Oli jotenkin rähjäisen näköinen haukaksi; kai se tuli siitä kun roikotti siipiään ja pyrstö pystyssä. Katsottiin netistä tuntomerkkejä ja päätettiin että täsmäävät käkeen, myös se heidän aiempi paremmassa valossa kiikariavusteisesti tekemänsä havainto.

Kurkia oli pelloilla yhdessä jos toisessakin paikkaa. Joutsenet ja kuikat mekastivat ehkä vielä pahemmin kuin ennen, sen sijaan telkät kadonneet. Punatulkkuja olin kuulevinani.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Linnut 26
« Vastaus #24 : 11.08.15 - klo:13:33 »
Käki oli ihan käkenä   :003:

Emäntäsi tiesi vanhan kansansanonnan: Kun ohrassa on vihne, se menee käen kurkkuun ( kukku lakkaa)  ja käki muuttuu haukaksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Linnut 26
« Vastaus #25 : 11.08.15 - klo:15:27 »
^Eipä tiennyt, mutta minä tiesin, ja sen perusteella arvasin että oletettu haukka voisikin olla käki. Ja valistin kyllä sitten tuosta kansanviisaudestakin. Tarkkaan olivat kyllä havainnoineet, aina nuoren käen valkoista niskalaikkua myöten.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 26
« Vastaus #26 : 13.08.15 - klo:23:48 »
Hemppoja pörrää (!?) puutarhassani, eri ikäisiä.

Eräs taitaa kärsiä siipivammasta. Se on kovin pörhötyksessä mutta ennen muuta sen on hankala pyrähtää pakoon veljiensä lailla.

Niitä on mahdottoman hauska katsella. Ne istuvat rivissä terassin muurille asetetun kukkalaatikon (pelargoniaa) laidalla ja tähyävät sinne tänne.  Sitten seuraa syöksy terassille, sillä kuramaton pohjalle on kesän kuluessa kertynyt pähkinämursketta. Oswald Oravan kello viiden pähkinästä aina jotakin jää ja itse astellen ne muserruksiin ellei kukaan toinen tömistä tassua niillämain.

Mietin teenkö kovasti vastoin suosituksia tarjoillessani tälle siipivammaiselle raikasta vettä ja nokkapalaa. Se kyllä saa nautittua ateriansa, se kun ei pääse karkuun ja joskus on pakko poiketa puutarhanhoitotoimissa.

Olisinpa kuten sisar.,hänellä on kykyjä joita en tahtoisi, minun selkäpiini värisee ajatellessani että rupeaisin yhtäkkiä näkemään, mutta eläinkykyä toivoisin. Siipensä venäyttäneet istuivat hänen olkapäällään ja muuta. Niiden ravitsemus sujui helposti sillä ne eivät pelänneet sisarta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Linnut 26
« Vastaus #27 : 14.08.15 - klo:07:02 »
Varispariskuntaani ei ole näkynyt pariin päivään.  Joko ovat menneet puiduille viljapelloille jyviä syömään tai kuolo lie korjannut ?

Täällä koiraihmiset tietävät jonkun hullun kylväneen myrkkypaloja, lihapalan sisällä rotanmyrkkyä, ympäriinsä. 
Koiria voi varjella kun pitää remmin lyhyenä, mutta linnut ja ketut ovat nyt vaarassa.
Myöskin harakkaperhe on vähentynyt. Viidestä jäljellä on yksi.

 :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Linnut 26
« Vastaus #28 : 15.08.15 - klo:08:03 »
Olen täynnä vihaa sitä ihmistä kohtaan joka on myrkyttänyt linnut.
Eivät istu harakat koivujen latvoissa. Eivät tule Klaus ja Kaisa Waris pihaan.

Mitä muitakin eläimiä on tuo myrkyttäjä tuhonnut. Herra, armahda meitä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 26
« Vastaus #29 : 15.08.15 - klo:12:49 »
Olen täynnä vihaa sitä ihmistä kohtaan joka on myrkyttänyt linnut.
Eivät istu harakat koivujen latvoissa. Eivät tule Klaus ja Kaisa Waris pihaan.

Mitä muitakin eläimiä on tuo myrkyttäjä tuhonnut. Herra, armahda meitä !

Kamalaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.