Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin TV:stä 6  (Luettu 33160 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #30 : 02.06.15 - klo:12:47 »
Katselen RAI fictionin ohjelmia jotta kertautuu italian kieli toteen. Se on helpohko kieli ja paljolti pärjää jo kun on lukenut pakkoitalian, tenttinyt musikterminologin ja maleksinut iltaisin kujanteilla ja antautunut puheisiin gelatterioissa päivisin.  :icon_biggrin:  Kyllä jo capiscoon kaiken mutta parlaaminen käy hitaammin, näin aina.

Käännän sitten Siionin Virsiä italian kielelle  :kahvi: Antti Kruus varmaan järjestää seuratilaisuuksia kun pyydän hänestä sitten tulisi minun paikallispappini. Ja usein poikkeaa piispa Eero Huovinen, viisausmies.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #31 : 02.06.15 - klo:19:14 »

   No terve menoa sitten. Toivottavasti kaikki järjestyy.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #32 : 03.06.15 - klo:08:17 »
 :kahvi:
   No terve menoa sitten. Toivottavasti kaikki järjestyy.

Kiitos kiitos paljon! Poikkeilkaa jos kaikki järjestyy, poikkeilkaa meilläpäin seuroissa sitten.  :kahvi:
Aion katsoa säätiedoituksen sillä eivät luvanneet mielestäni myrskyämistä ja siellä myrskyää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #33 : 03.06.15 - klo:08:46 »

   Kiitos! Tullaan.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #34 : 04.06.15 - klo:21:33 »
Katsoin toissailtana Huvila ja Huussi ohjelman, jossa piha laitettiin mökillä loistokuntoon.Arvelin että 20000 ei ihan riittänyt, vaikka jostai olisi alnnusta saanutkin. Tässä ohjelmaasa suunnittelu tulee ilmaiseksi ja muut joutuu maksamaan. Firmat myöntävät toki pienet alennukset kun on markkinoinnista kyse. Piha laitettiin niin, että siellä pystyy liikkumaan pyörätuolilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #35 : 16.06.15 - klo:11:34 »

   American Idol'in 14. ja viimeinen tuotantokausi on alkanut koelauluilla, jotka ovatkin ohjelman kiinnostavinta osuutta.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #36 : 16.06.15 - klo:12:12 »
Minä olen katsonut Neloselta iltapäivällä tulevia Britannian paras leipomo-sarjoja.
Ne ovat uusintoja, sillä muistan joitakin jaksoja nähneeni ennenkin.

Kivaa muuten, mutta lähes kaikissa tosi.tv jutuissa on arvattavissa kuka voittaa.
Se ei voi olla erikoisin leipomo. Se ei voi olla jo suureksi kasvanut yritys, eli se on sitten se kolmas.

Muita ruoka-ohjelmia en katso. Ovat muuttuneet liian viihteellisiksi.
Tanskalainen maajussi on lempisarjani. Oikein harmittaa jos en näe. Meidän uusi mockula ei pelitä Areenaa, eikä muitakaan ylen tarjonnasta.

Täytyy poiketa DNA-puodissa kysymässä syytä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #37 : 16.06.15 - klo:15:51 »
Jaa kiitos vinkistä, mimä vilkaisen sitä tanskanjussia. Juuri vilkaisin norsketvn vaikeita kysymyksiä ja oli kiinnostava. Kysymys kuolemanrangaistuksesta on aina minua vavisuttanut. Docens    :026: ei tahtonut rangaista,  vaan olla mukana pysäyttämässä Hitlerin kun näytti olevan pahasti pakko. Minä tiedän siitä seikasta taas enemmän.

Kasvatuskysymyskin oli hyvin mielenkiintoinen koska se konkretisoi rajat ja perusteli ne... Toisaalta aikuisten ranskalaisten jonotustyyli kohteliaasti kiilaten ei mene pohjoismaiseen oikeustajuun, joten hoo, mihin he lastensa kärsivällisyyttä kehittävät? Kotia vai elämää varten?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #38 : 16.06.15 - klo:20:06 »
Ylioppilaan kanssa katsomme Batmania. Niiin ihastuttavan vanhanaikainen sarja.

Komisario Montalbanon kanssa voi taas uppoutua italiankielen kuunteluun.

Luin David Suchet'n kirjan urastaan Hercule Poirotin roolissa, ja nyt voi seurata niitä elokuvina. Ihan eri silmällä katson kaikkia pikku maneereita ym. joita näyttelijä ihan vartavasten opetteli ja ohjaajien vastustuksesta huolimatta sai aina läpi.

Faberge-dokumentti oli ihan viihdyttävä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #39 : 16.06.15 - klo:21:24 »
Ylioppilaan kanssa katsomme Batmania. Niiin ihastuttavan vanhanaikainen sarja.

Koulupoikana katsoin Lepakkomiestä melkein tosissani jännittävänä seikkailuna. Nyt näen sen parodiana ja jopa hienoisena satiirinakin. Lepakkoauto pysäköidään tarkasti liikennesääntöjen mukaan, mutta nyrkit on aina lopullinen keino ongelmien ratkaisuun.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #40 : 18.06.15 - klo:17:20 »
Kun otsikosta miinustetaan i : http://www.telkku.com/ohjelmat/laakeaineiden-historiaa/49962/yle-teema/346968?_ga=1.157948026.191536290.1432920203

Kesäaikaan tv jää minimiin mutta tämän vilkaisen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #41 : 11.07.15 - klo:23:26 »
Kuka oli se tuntematon numero joka ilmoitti minulle että tv seiskalta on lähetyksessä Docens-ohjelma?

Oliko täältä? Tuhannet kiitokset.

Siinä oli paljon hyvää dokumenttia Tunnustuskirkon ongelmista. Tiesin että se meni pahoin hepan kepan ja ajattelin joskus että tekisin tutkimuksen siitä, ongelmana oli sen hajanaisuus jo lähtökohtaisestikin.

Muuten oli jokunen tulkintaerikoisuus ellen sanoisi pikkuvirhe mutta jaksan aina katsella  :026:  Aawekörttiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #42 : 14.07.15 - klo:08:44 »
Karu, mutta ajatuksia herättävä dokumentti "Venäjäläisen vankilan arki":  http://areena.yle.fi/1-2442864?_ga=1.193024425.527381371.1436779007

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #43 : 14.07.15 - klo:09:09 »
Kyllähän tuo tulee katselluksi minullakin. Olen hyvin "utelias" naapurin asioille. Edelleenkin jaksan etsiä kirjoja, joissa ihmiset kertovat pakkotyöleireiltään asioita. Parvilahti alias Unto Bomanista se aikanaan alkoi. Kirjan nimi on Berijan tarhat. Hilja Kilkkisen kirjaa Pitkä matka Siperiaan lueskelen usein ja soittelen laulelmia Petsamosta.
Tähän liittymätön juttu on lehdissä juuri nyt, kun kasarmi on osittain sortunut ja alle kuoli yli 20 sotilasta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #44 : 24.07.15 - klo:15:14 »
Talouden madonluvut.  Vähintään se jätti hyvin paljon ajateltavaa.

En muuten tiennyt ettei raha enää ole sidoksissa kultakantaan. Mikäli ymmärsin oikein ja näin todella on, loppuu sormet ja varpaatkin kesken laskiessani summia jota velallinen saattaa joutua maksamaan kun ostovoima heilahtaa. Ei niinkään tätä asuntolainaa mieti vaan valtiovelkoja.

Mietiskelen että tuon teologian yhteyteen soveltuisi erinomaisesti taloustiede ja poliittinen historia luettavakseni. Kai niitä saa jossakin avoimessa yliopistossa opiskella näin luulisin, en vain ole ottanut selkoa. Nyt pitäisikin luuloni mukaan hakeutua jo suljettuun yliopistoon jos tuossa yhdessä roikkuu  :-\.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.