Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin TV:stä 6  (Luettu 33154 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #15 : 04.04.15 - klo:22:22 »
Juu, Partaharju aivan mahtava muistoja herättävä paikka...
pari vuotta sitten poikkesin ohi ajaessani katsomassa...eipä ihan entisensä...mutta melkein  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #16 : 05.04.15 - klo:07:33 »
Meidän nuorempi tytär kävi leiririppikoulun Partaharjussa.

....

Eilen katsoin ' pikkutipun kanssa '  Totoron. Nyt ei juuri muusta jutellakaan.

Nyt muistui että eräät kirkon suunnat suhtautuivat h y v i n  kielteisesti näihin japanilaisiin animaatioihin.

https://youtu.be/IgWTyx35NBo
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #17 : 07.04.15 - klo:21:28 »
Katsoin viulutaiteilija Mullovan paon länteen Suomen Kuusamosta. Jyrki Koulumieshän sitä operaatiota veti. Olen ollut ihan väärässä Koulumiehen suhteen. Pidin häntä "sellaisena punakäiväränä" aikoinaan. Tuli hyvä mieli, että sain "pääkallonpaikan" tiedon. Kovia naamoja koko kööri. Taputan ....

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #18 : 07.04.15 - klo:23:23 »
Mä taisin olla Kuusamossa kyläilemässä juuri kun moinen juttu tapahtui.
Taitaa olla kyseinen hotellirakennus siellä vielä pystyssä, aika uusi oli siihen aikaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #19 : 08.04.15 - klo:06:18 »
Mä taisin olla Kuusamossa kyläilemässä juuri kun moinen juttu tapahtui.
Taitaa olla kyseinen hotellirakennus siellä vielä pystyssä, aika uusi oli siihen aikaan.
Heinäkuussa 1983. Hotelli Kuusamo. Muistelehan vaan lisää. Koulumies vaikeni 25 v, nyttemmin hän on julkaissat kirjansa Mullova, Moskoava ja minä. Apurina oli Caj Sundtström, jolla taas on puolisona "Leppäsen Aune" alias näyttelijä elokuvassa Täällä pohjantähden alla. Kuuluisa kohtaus "suhteissa on oltu"-kysely lapsenteosta ja isyydestä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #20 : 08.04.15 - klo:06:20 »
Muistin nyt oikean nimenkin Maija-Leena Soinne !

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #21 : 09.04.15 - klo:20:02 »
Teema esitti 3. osan sarjassa Taiteen maantiede. Alankomaiden unelmia ja painajaisia otsake kertoo jo jotakin.
TV-persoona Andrew Graham-Dixon menee aina pintaa syvemmälle.  Erittäin kiinnostavia olivat taiteilijat: Mondrian ja Delvax.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #22 : 12.04.15 - klo:09:35 »
Katson nykyisin lähes pelkästään Teeman ohjelmia YLE:n uutisten lisäksi.  6.4. esitettiin
unenomainen kuvaus siitä miten asiat Kongon Kinshasassa sujuvat.
Toteutus on osoittelematon ja siksi uskottava.

Elephant's  Dream. Areenassa, joka ei minulla tahdo pelata.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/04/elephants-dream
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #23 : 27.04.15 - klo:14:41 »
Katsoimme YLE1:n suoran lähetyksen loppuosan Veteraanijuhlasta Hämeenlinnasta.
Arkkiatri Risto Pelkosen puhe oli menossa kun aloimme. Soittokunnan esittämän Sibeliuksen Finlandian tahdissa näimme upean,  tanssin keinoin näytetyn Suomen joutsen kamppailun vaiheissaan. Balettitanssija oli aivan loistava, sekä liikkein, että ilmein.

Kalvolalainen 96-vuotias kunnallisneuvos Veikko Juvonen piti veteraanin puheenvuoron. Täytyy ihmetellä kuinka meistä jotkut saavat säilyttää henkensä ja ruumiinsa korkeaan ikään kaikesta koetusta huolimatta.

Hää olj miu issäin naapurpitäjän, Vuokselan poikii. Siel kotiseuvullaan hää taistel isänmmaan itsenäisyyven puolest, Vuosalmet, Talit, mitä lie...

Yle Areenassa jos löytyy, suosittelen katsomaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #24 : 27.04.15 - klo:16:17 »
Katson nykyisin lähes pelkästään Teeman ohjelmia YLE:n uutisten lisäksi.

Katselen YLEn uutiset, mielettömästi Teemaa ja kaiken urheilun mm. kuviokellunnat!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #25 : 27.04.15 - klo:20:42 »
Täytyypä katsoa areenasta tuo veteraanijuhla...kun jäi näkemättä...
Ihan Veikko Juvosen takia, tuttu mies minullekin, samoin lapsensa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #26 : 24.05.15 - klo:19:27 »
Arto Nybergiä katselin/kuuntelin...Tuomas Holopaisella hyviä ajatuksia

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #27 : 26.05.15 - klo:23:45 »
Areenassa on Firenzen duomosta  :109:  ohjelma. Se on siinä lähellä, mihin muutan.

Saari tulee uusintana minkä osasin ennakoidakin, aivan hyvä asia, sarja oli erittäin onnistunut valtaosaltaan. Siis Spinalongan leprasiirtolasta ja lääkkeen keksimisestä, todellisuuspohjainen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10395
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #28 : 27.05.15 - klo:04:15 »


 ... siinä lähellä, mihin muutan.



   "Kun yksi pettää ja toinen jättää, niin kolmas ystävä on... hän on kyyneliini aivan viaton..."

Leena! Kuinka pitkällä aivovientisi suunnitelma on? On kolme asiaa, joita et saa unohtaa: Suomi, Suomi ja Suomi. Ei täällä kaikki ole suota. Kosteikot rytmittävät kauniisti äitimaamme lempeitä kasvoja.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin TV:stä 6
« Vastaus #29 : 02.06.15 - klo:12:40 »
   "Kun yksi pettää ja toinen jättää, niin kolmas ystävä on... hän on kyyneliini aivan viaton..."

Leena! Kuinka pitkällä aivovientisi suunnitelma on? On kolme asiaa, joita et saa unohtaa: Suomi, Suomi ja Suomi. Ei täällä kaikki ole suota. Kosteikot rytmittävät kauniisti äitimaamme lempeitä kasvoja.

Minä etsin sieltä un camera piccolinan yhdeksi vuodeksi jos löydän on tarkoitettu tämä muuttoni joka jo kolmatta vuotta pysyttelee pakkomielteenomaisena minun päässäni vaikka on kaikkia suunnitelmia ja tehtäviä tekemättä täällä on myös tehtäviä ja järjesteltäviä seikkoja jotka oikeastaan edellyttäisivät semmoisen ympäristön jossa näen ne näkymät mutta muuten on vaitonaista minulle, ja hieman lämpimämpi sää jotta pysyn terveempänä ehkä.

Tätä arvelen päälliseksi syyksi sillä vuorilla on niin helppo hengittää ja tämän asunnon edelleensijoitus onnistuu kyllä sillä Lapsi num. Kolme tarvitsee.  Päättömiä syitä minulla riittää kaikkeen mitä teenkin. Tervetuloa sitten kyläilemään kaikki  :icon_biggrin:  Perugiassa on lentokenttä kyllä joskin etsiskelen kun toivun vähän syrjemmältä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.