Kirjoittaja Aihe: Kasvit  (Luettu 33683 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #135 : 21.06.15 - klo:19:41 »
Olivat hyvät! Samoin olen koonnut ne ryhmäksi ylisummaan ja asetan välillä vierelle kukkivan toivossa, että provosoisi ne toiset. Muuten on toimittu joks noin.

Kun vielä pärjäilen kohtalaisesti sisäkasvien kanssa mutta en näiden. Jotenkin ajattelen että tarvittaisiin edes yksi yksilö jossa olisi henkeä. Kun eivät kuki eivät.

Yleisin markettipaulian elämänkaari kulkee rataansa että ensin karisevat kukat mihin toki voi viedä aikaa. Sen jälkeen alkavat reunimmaiset lehdet lerppua. Jos niitä repii kasvi närkästyy, oikeastaan vain harvemmin voi poistaa ja nyt poistan vasta ihan kuollutta lehteä.

Lehteähän se tekee villitysti sisällepäin vaan ei kukkaa.

Lopulta kasvi joka tapauksessa lerppuu ja menettää henkensä.  >:(

Ehkä pitäisi hankkia yksi hyvä puutarhurilta.
Eräs jota vielä voi koettaa on valon aamustaminen.
« Viimeksi muokattu: 21.06.15 - klo:19:47 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #136 : 21.06.15 - klo:19:43 »
Mutta jos on toivoa ollenkaan niin tieto riemastuttaa  :109:  Silti intohimoitsen yhtä kukkivaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Kasvit
« Vastaus #137 : 21.06.15 - klo:20:32 »
Minulla on ollut nuo 3 santtua jo pitkään, varmaan vuosia. Ja nyt kun siirsin niistä kaksi (kolmas ei mahtunut ) ikkunan ääreen kukkatelineelle, ne alkoivat kukkia pitkästä aikaa upeasti. Ja kyllä, aamuauringon puolella ovat!  Sen täytyy olla  se juttu. Kolmas näyttää aika surkealta täysin kukattomana. Aika vähän vettä ne tarvitsee, pieni kuivahtaminen ei haittaa.

Juhlille en pääse (työ) ja korvessa asun, voisko sen turvallisesti lähettää?  :D jostain luin että voi versottaa lehdestä, vai tarvitseeko juurta?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #138 : 21.06.15 - klo:22:46 »
Minulla on ollut nuo 3 santtua jo pitkään, varmaan vuosia. Ja nyt kun siirsin niistä kaksi (kolmas ei mahtunut ) ikkunan ääreen kukkatelineelle, ne alkoivat kukkia pitkästä aikaa upeasti. Ja kyllä, aamuauringon puolella ovat!  Sen täytyy olla  se juttu. Kolmas näyttää aika surkealta täysin kukattomana. Aika vähän vettä ne tarvitsee, pieni kuivahtaminen ei haittaa.

Juhlille en pääse (työ) ja korvessa asun, voisko sen turvallisesti lähettää?  :D jostain luin että voi versottaa lehdestä, vai tarvitseeko juurta?

Aikanaan puhuttiin hyvinkin paljon että voi versottaa siis lehdenpalasesta, Olen yrittänyt muttei se versonut.  Olisi palanen kasvia kosteassa ja muovissa niin vot. Jos arvelet voivasi lähettää niin laita yv kuten te jokainen joka arvioi että voisi postittaa palasen. Laitan osoitetta.

Nyt kyllä yritän järjestää niille vaikka solariumin, johan nyt kun teen ja teen ja puhun ja kahvitan ja veisaankin jos voin ja ne vaan eivät kukoistu.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #139 : 22.06.15 - klo:22:56 »
Terassi on näinä päivinä muuttanut muotoaan. Näin aina. Kaikki ruusut kukkivat ja odotan mielenkiinnolla kehittävätkö gladiolukset muuta kuin lehdet. Vielä ei ole aivan kukinta-aika.

Jollakin tapaa pelargoniat ovat sopeutuneet. Niissä on paljon kukkavanoja, terveitä. Petuniat menestyvät hyvään malliin samoin Tarjoustalon lumihautaleet ja muut ja kiinnostuksella odotan millainen tulee olemaan punapellavan kukka. Lajeja on suuri määrä ja taimesta tulleet kukkivat äitienpäivänjälkeiset aleruusut jo toistamiseen. Niillä oli pieni tauko välissä.

Mitä köynnöksiin tulee, nehän itseäni eniten kiinnostavat. Koska multaa on siirrelty veikkaisin yhden kärhön putkahtaneen pintaan aivan väärässä risteyksessä mutta kuinka vain. Viisas hankinta oli säkeikkövilliviini. Ja täytyi saada sellainen sinikataja kun edullisesti myytiin. Olen hieman alkanut epäillä nelosterassia muovikukitetuksi, kestävät liian hyvin säätä ja ilmaa, havukin. Ei sitä ilkene mennä näpräämään.

............................

Vähän on ankeaa tämä nyt ilman alivuokralaisia. Voi, minä toivon että ottavat tavaksi! En ollenkaan osannut arvata miten niihin voi aivan seota.
« Viimeksi muokattu: 22.06.15 - klo:23:01 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #140 : 22.06.15 - klo:22:57 »
Siirsin paavalinkukat ulkoilemaan jotta saavat aamuaurinkoa.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kasvit
« Vastaus #141 : 23.06.15 - klo:05:57 »
Perunan varret tulleet maan pinnalle. Näen, miten voin mullata.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #142 : 25.06.15 - klo:20:59 »
Yksi kärhö ilmoittautui tuijaruukusta. Myivät viitosen kappaleelta säleikkövilliviiniä niin että niitä on nyt kolme. Nämä monivuotiset ovat miellyttäviä kasveja. Oikeakin viiniköynnös saattaisi olla hauska mutta en tiedä kuinka sellainen tarkenee.

Pauliani ulkoilivat saadakseen aurinkoa mutta ei osunut aivan sademetsäkelit, tai no, kohta on metsää ja satoikin, mutta vilustuivat arveluni mukaan. Kahvi niinikään uhkasi kylmettyä.

Jokin hemppo kyllä maiskuttelee aivan lähistöllä, siitä olen vakuuttunut. Sopisi poiketa, kun täällä on kaikkea hyvää syötävääkin. Matoset puuttuvat. Ei ollut klapeja myydä, olisin tehnyt pinon. Pitänee tilata Plantagenista. Yrittänyttä ei laiteta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kasvit
« Vastaus #143 : 25.06.15 - klo:21:48 »
Pekka antoi santunkasvatukseen pätevät neuvot. Kyllä kannattaa kuunnella kokenutta.  :023:
   Kiitos! Toimin kirjurina, kun vaimo saneli.

Kyllä kannattaa kuunnella kokenutta.  :023:
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Kasvit
« Vastaus #144 : 26.06.15 - klo:05:02 »

   Kokemattomilla on tuoreempia ajatuksia.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kasvit
« Vastaus #145 : 26.06.15 - klo:12:49 »
Uudet ajatukset ovat osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi