Kirjoittaja Aihe: Nyt osa 2  (Luettu 28953 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #60 : 10.04.15 - klo:01:20 »
Uni on karussa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #61 : 10.04.15 - klo:04:00 »
Uni on karussa.

Minultakin, sillä päästin lipsahtamaan univalmiusajan, noin 22-23. -01 menemään. Hakkasin päähäni niitä miljoonia kreikan verbimuotojen piirteitä ja sanojakin. Oli taas hyvä hetki sillä ymmärsin mitä sanotaan kun sanotaan että millloin sigma katoaa likvidan johdosta seuraa edellä kompensatorinen vokaalipidennys.  :icon_eek:

Etsitään se karu mihin se uni aina menee ja haetaan pois.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #62 : 10.04.15 - klo:13:32 »
Niin me teemme  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #63 : 11.04.15 - klo:11:21 »
Sain Olli Jalosen viimeisimmän lukukokemuksen nautittua loppuun. Silmäilin Martti Simojoen elämäntyöstä tehtyä ' tiiliskiveä'. Olen lukenut henkilöhistorian perheasiat. Kirkkopoliittinen puoli ei jaksa kiinnostaa.  Kohdat joissa mainittiin körttiläisyys silmäilin.

Ruokahommista sain alkuvalmistelut tehtyä. Matti kävi nokosille keräämään voimia tylleröiden kanssa leikkimista varten.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #64 : 11.04.15 - klo:12:35 »
Kävin Koulun-Matin luona Zetorilla. Poislähtiessä ei tämä vanhus enää startannut. Kävelin kotoa hakemaan Dacian, hinausköyden ja Kaariinan. Tulimme hyvin pihaan, mihin jätin Zetorin. Onneksi on aikaa kaikenlaiseen puuhaamiseen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #65 : 17.04.15 - klo:12:14 »
Mietin kenelle trokata se kreikan kurssi jos menee sittenkin tentti läpi  :-\.

Kuka tahtoo.  :-\

Ilmoittautuisin ennemmin hepreaan mutta ehkä antavat taas opiskella sitä vaikka itä suomen yliopistoon. Latinaa opettivat lääkärikoulussa mutta lisä kelpaisi. Toisaalta on kesä ja otin jo yhden kurssin uskonnollisesta kokemuksesta ja puuttuu uskontotiede kun olen tentin aikaan jossain netin kantamattomassa luullakseni. Rajansa kaikella. Oli aika rankka talvi. En viitti pilata matkaa vaikka olisi mikä. Waellamme pyhiin, viineihin tällä erää. Saan taas tuliaiset ja joululahjat.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #66 : 18.04.15 - klo:20:07 »
Missä on Vera Standhope? Ajelimme Oulusta katsomaan mieliohjelmaamme, mutta karussa on. Pitää olla sitkeä ja odottaa toista enkkusarjaa George-poliisin tutkimukset. Se alkaa jo klo 22reikäreikä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #67 : 18.04.15 - klo:20:13 »
Minä myös ihmettelin. Sitten ajattelin, että kun huomisen illan lähetysaika on varattu vaaliohjelmalle, ovat jättäneet tämän viikonlopun kokonaan väliin. Nythän se on kaksiosainen, toisin kuin aiempina vuosina.
Pitää ' tyytyä' vain kirjaan ja nettiin.

Olimme yhden yön poissa, ja heti oli joku ohikulkija  hoksannut ja napannut aamun sanomalehden laatikostamme.  Emme ole viitsineet laittaa sitä lukkoon, mutta jatkossa täytyy toimia toisin.
Olemme siis ilman Sanomia ja Vera Standhopea.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #68 : 21.04.15 - klo:23:54 »
Toivottelen hyvää yötä ja siunausta!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #69 : 23.04.15 - klo:17:31 »
Alkaa olla tutina että olen nukkunu tarpeeni sen tenttiputken jälkeen. Tuntuu pahalta etten  tee mitään. Tälllaisille on diagnoosinumero onkos teille  :003:  .  Se on lievemmän luokittelun persoonallisuushäiriö nimeltä vaativa persoonallisuus, joka vaatii siis itseltään. Tein vielä ihan itte.  :003:  Diagnoosinkin.

Toisinaan kyllä mietin mihin pitää asettaa raja.  Jos ihminen vaikka vain on ahkera?   :icon_eek: 

No tietty jos kolme päivää on tekemättä jotain ns hyödyllistä ja saa tunnonvaivoja niin ehkä se menee vähän....  :icon_eek:

Jos on perussairaus joka vaatii nukkumista  :icon_eek: :icon_eek:  mutta jos saa hirveän stressiin siitä ettei tee...  :icon_eek: :icon_eek: :icon_eek:

Kamala olo!  :icon_eek:
« Viimeksi muokattu: 23.04.15 - klo:17:37 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #70 : 23.04.15 - klo:19:10 »
Tein vielä ihan itte.  :003:  Diagnoosinkin.

Pitäisiköhän minun antaa itselleni kuvaamataidon numero?  :017: Yhdeksän.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #71 : 23.04.15 - klo:20:06 »
Toisinaan kyllä mietin mihin pitää asettaa raja.  Jos ihminen vaikka vain on ahkera?

Paljolla kirjojen tekemisellä ei ole loppua,
ja alituinen tutkistelu väsyttää ruumiin.

Muista pyhittää lepopäiväsi.

Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne.

Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista. Vain yksi on tarpeen. Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois.


Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #72 : 24.04.15 - klo:13:44 »
Kyllä en nuku päiväunii !  Matti läks pyäräilemmää, mie mään pihal haravoimaa. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #73 : 24.04.15 - klo:14:04 »
Tukanpesuun ja selvittämään missä ihmeessä on Ruoholahdentorin konservatorio, ihanko Ruoholahdentorilla?  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt osa 2
« Vastaus #74 : 24.04.15 - klo:14:04 »
Kyllä en nuku päiväunii !  Matti läks pyäräilemmää, mie mään pihal haravoimaa. :039:

Hyvähyvä!  Zenppiäääää!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.