Kirjoittaja Aihe: Linnut 23  (Luettu 33934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut 23
« Vastaus #30 : 25.12.14 - klo:12:52 »
Tältä puolelta on pihlajanmarjat syöty. Koivuissa käväisi 7 tilheä ja nyt puissa on 50 urpiaista. Hieno auringonpaiste.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut 23
« Vastaus #31 : 25.12.14 - klo:15:05 »
Tältä puolelta on pihlajanmarjat syöty. Koivuissa käväisi 7 tilheä ja nyt puissa on 50 urpiaista. Hieno auringonpaiste.

Urpeloisia oli loppujen lopuksi 100. Myös piharäksä on hengissä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut 23
« Vastaus #32 : 26.12.14 - klo:11:32 »
Räkätti vahtii ainoaa pihlajaa, jossa on vielä kunnollisia, punaisia marjoja. Tänään ajoi aktiivisesti samoille apajille yrittävät talitiaiset pois.

Urpiaisia 70 kiertelevää lenkillä käydessä. Paljon ulkoilijoita liikkeellä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Linnut 23
« Vastaus #33 : 26.12.14 - klo:17:24 »
Tulisi se räksäsi tänne, täällä on vielä marjoja  :039:. Vaikka kohtasinkin kävelylenkillä ihan hillittömän räksäparven, useita satoja yksilöitä (hankala nähdä määrää, kun omakotitaloalueen rakennukset kätkivät osan pihlajista ja aronia-aidoista, joiden välillä pyrähtelivät).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Linnut 23
« Vastaus #34 : 26.12.14 - klo:21:26 »
Tilhiä ja talitintteja. Kun on kotona valoisan aikaan, niin näkee lintujakin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Linnut 23
« Vastaus #35 : 26.12.14 - klo:21:49 »
Talitinttejä minäkin oon nähny, ja harakat rämpii lumihangessa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 23
« Vastaus #36 : 27.12.14 - klo:10:05 »
Ruokintapaikkamme linnut näyttävät terveiltä, närhit ovat olleet muutaman päivän poissa. Kaksi oravaa istua kököttää maassa syömässä muilta pudonnutta satoa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut 23
« Vastaus #37 : 28.12.14 - klo:15:23 »
Piharäksä oli ap:llä siirtynyt koivuun ja lähti siitä lentämään NE-suuntaan. Nyt äsken tilhet oli valloittaneet "räksän pihlajan". Ehkä ne teki sen jo aamulla, koska samankokoinen (100 tilheä) parvi mussutti ikkunan edessä mustuneita marjoja. Töyhtöpäitten joukossa näkyi olevan myös noin neljä taviokuurnaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut 23
« Vastaus #38 : 28.12.14 - klo:18:27 »
Tapaninpäivänä kävelin jumalanpalvelukseen, joka pidettiin taajamassa, seurakuntakeskuksessa. Sinne on täältä 8 km matkaa. Olin menomatkalla noin pulessa välissä, kun korppi lensi minua katsomaan. Se tuli takaviistosta ja koukkasi edessäni ronkkuen. Mietin, olinko niin voipuneen näköinen, vai nousiko minusta kalmamainen haju. Korppi kaartoi pois. Parin kilometrin päästä se tuli uudelleen katsomaan, vieläkö olen tolpillani.  :003:  Eikös ne haaskoja etsi.   :003: 

Korpin pettymykseksi selvisin matkasta ja kotiinpaluustakin ihan hengissä.
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut 23
« Vastaus #39 : 29.12.14 - klo:09:58 »
Nyt oisi tilhiä saatavilla. Pihlajan ja koivujen väliä lentelee 400 linnun parvi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Linnut 23
« Vastaus #40 : 29.12.14 - klo:10:58 »
Olen antanut varikselle ja harakoille rautaisannoksia. Näin kovalla pakkasella se onkin tarpeen. Themikselle tarjoamani, ja sen ylenkatsomat, puurot ja leivät ja läskit kelpaavat linnuille hyvin.
Orava osaa pudotella lintulaudalta pähkinöitä maahan. Riittää niitä, ja auringonkukansiemeniä tiaisillekin.
Talipallot eivät tinteille kelpaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 23
« Vastaus #41 : 29.12.14 - klo:14:18 »
Talvella, kun huomataan, että perunoita on kellarissa omalle tarpeelle liikaa, alamme keittää niitä linnuille. Vielä lämmin peruna on harakalle ja närhille herkkua.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut 23
« Vastaus #42 : 29.12.14 - klo:15:36 »
Kymmenen varista oli iltahämärissä syömässä pihlajanmarjoja. Aika ihmeellinen näky, kun olivat pakkautuneet parille vierekkäiselle oksalle lumiseen puuhun. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää  :eusa_shifty:

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut 23
« Vastaus #43 : 30.12.14 - klo:16:13 »
Nyt oisi tilhiä saatavilla. Pihlajan ja koivujen väliä lentelee 400 linnun parvi.

Tänään ei ollut kuin 100.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut 23
« Vastaus #44 : 31.12.14 - klo:08:57 »
Uuden vuoden alkaessa vinkki linnuista kiinnostuneille: liity oman alueesi lintuyhdistykseen, saat samalla uusia ystäviä, retkikavereita ja paljon lintutietoutta kokeneemmilta, myös vinkkejä alueesi hyvistä lintupaikoista.. Voit liittyä samalla myös paikalliselle s-postilistalle lintukeskustelua varten. Toinen ilmainen vinkki: voit liittyä myös valtakunnalliseen Lintuverkkoon. Siellä keskustelee 1700 aktiivista jäsentä kaikesta lintuihin liittyvästä eli asiasta ja kyllä myös asian vierestä.

Itse aion keskittyä ensi vuonna tiiviisti lintuihin ja jättää tämän vähemmän kiinnostavan pois. Hymyillään jos tavataan!  :eusa_angel:

Tervetuloa mukaan lintujen ihmeelliseen maailmaan!