Kirjoittaja Aihe: Huomenna 3  (Luettu 10656 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Huomenna 3
« Vastaus #30 : 20.08.15 - klo:19:10 »
Näemme tässä taaskin kuinka erilaisia me ihmiset olemme. Minun on helppo päättää, ja nopeasti. Se on monista kiusallista, itsestänikin aina välillä.

Huomena menemme torille ostamaan vadelmia. Omat luonnonvadelmapehkomme olivat koiranputken ja nokkosten saartamia. Koko alkukesän jatkunut sade oli kasvattanut roskaheinän liian hyvin, samoin nurmikot. Moni hyötykasvi jäikin niiden vallan alle  ja tuotti huonon sadon.

Ostan myös kantarellejä, sillä sieniäkään ei nähty. Siihen eivät sateen olleet auttaneet.
Lisäksi haluaisin löytää yhtä hyvää tilliä pakastamista varten kuin viime vuonna.
Myyjä oli Orimattilasta, nainen,  pienviljelijä.

Vietnamilaisilta kauppiailta löytynee myös jotakin edullisesti, kuten aina.

Lisäksi käyn terveyskaupassa tilaamassa uudet hoitosukat. Niiden ikä on vain puoli vuotta.
Matti veisi minut johonkin syömään, mutta taidan laittaa kuitenkin itse pientä ja kevyttä ruokaa. En ole onnistunut saamaan hyvää lounasta pitkään aikaan ravintoloissa.

Tässä on huomisen nuottiviivasto ja alkutahdit. Mitä huominen muuten tuo, on avoinna ja odottamisen asia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Huomenna 3
« Vastaus #31 : 20.08.15 - klo:21:28 »
Ihminen päättää ja Jumala säätää...

Itselläni on se ongelma että on liikaa suunnitelmia ja odotuksia...varsinkin kesän suhteen...
Ja sitten joudun pettymään kun syystä tai toisesta ei toteudu.
Haluan oppia olemaan kiitollinen siitä mitä on...tyytyä...tyyntyä...

Nyt jo toinen kesä kun kotimökille suunnittelemani pyöräilyreisu ei toteudu...
nyt karahti jalkakipuihin...
saattaapi olla toinen lonkkaleikkaus edessä, edellisestä 3 vuotta kulunut...
eri lonkka kuitenkin kyseessä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Huomenna 3
« Vastaus #32 : 21.08.15 - klo:16:02 »
En tiedä mitä huomenna. En osaa päättää, viettäisinkö kesäisen viikonlopun kotikaupungissani (täällä riittäisi nähtävää ja tehtävää ja voisin pelata yhden tuttuni kanssa sulkapalloa), vai lähtisinkö kavereiden mökille.

Jäin tänne kotikaupunkiini. On niin moni homma levällään (mm. muurahaiset). En olisi jaksanut ajatella kaiken kukkuraksi pakkaamistakin. Sulkis ei yhtään huvita, mutta olen melkein jo luvannut. Ulkopelaaminen ei ole minun juttuni, monestakaan syystä. Mikä siinä on, että melkein kaikki ihmissuhteet ja harrastukset (tähän liittyy kumpikin) muuttuvat elämässäni rasituksiksi? Olisiko parempi olla ilman sellaisia? Tylysti vain diskata ne ihmisetkin, joiden tapaaminen tuntuu pikemmin rasittavalta kuin mukavalta?

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Huomenna 3
« Vastaus #33 : 21.08.15 - klo:22:32 »
Lupasin viedä vaimon syömään jonnekin. Meillä on maanataina 46v hääpäivä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Huomenna 3
« Vastaus #34 : 26.08.15 - klo:17:21 »
Peipporämeelle minun mieleni mielivi. Pitää lapiolla putsata rumpujen päät, jos vielä voin, vesi on varmaankin kanavassa noussut. Sitten vien yhteen paikkaan kyllästetyt siltapuutarpeet, joita olen tallehtinut varmaankin kymmenen vuotta. "Aika tavaransa kaupitsee" sanotaan. Koska ajelen matkan Zetorilla, tuon tullessani jo kaadettua polttorankaa pitkänä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Huomenna 3
« Vastaus #35 : 26.08.15 - klo:18:03 »
On kukkapenkkien kuivuneiden varsien perkaamista. Siemenet olen ottanut jo kuivumaan.
Käyn Prismasta etsimästä jotakin kivaa onnittelukorttia johon lisään jotakin omaperäistä.
On kiva kun on hiukan viilentynyt ja satanut, jaksan ehkä jotakin muuta syystöitä pihalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Huomenna 3
« Vastaus #36 : 28.08.15 - klo:16:17 »
Tänään on satanut. Huomenna jatketaan perunoiden nostamista.