Kirjoittaja Aihe: Lehdistökatsaus osa 5  (Luettu 35724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #136 : 14.06.15 - klo:13:52 »
Kirkkoherra Petri Karttusen lähtöhaastattelu löytyy tämän lehden sivuilta 8-9.

http://joensuunevl.sitepaper.fi/sitepaper/view/-/id/368

Hei, tuon Karttusen minä tunnen, on wiisauskarttusia. Karttukoot karttulalaiset.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #137 : 23.06.15 - klo:15:21 »
Linkitän tuoreen artikkelin E-S. Sanomista.  Tähän Yli-Marolan tilaan liittyy sekä Lahden kaupungin, että myös osa omaa historiaani.
Marolan talo sijaitsi aikoinaan aivan torin laidalla, Marolankadun kohdalla. Siitä alkoi Lahden palo.  Tila siirtyi myöhemmin radan varteen.

Tilan viimeinen emäntä Kyllikki Marola oli meidän Hennalan Sotilaskodin Hengellisen jaoston pj. useiden vuosien ajan. Toimin hänen alaisenaan. Olen käynyt Marolassa heidän siellä vielä asuessaan. Nyt kaupunki omistaa maat ja 4H-kerho toimii. Käyn sielä lähes joka kesä katsomassa tuttuja paikkoja. Eläimet vaihtuvat, paitsi minipossu Terttu on aina vaan paikalla.  Suositeltava, ilmainen käyntikohde Lahdessa poikkeaville.
Launeen kirkolta Perhepuiston ohi, ja siitä opasteita pitkin.

http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/2015/06/23/vanha-lato-sai-uuden-elaman-talliteatterina-yli-marolassa

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #139 : 24.06.15 - klo:07:53 »
Tähän on tultu; Lehdet antavat lukea nettiversiotaan vain  3- 5 kertaa useimmat.
Sitten teksti peittyy ja tarjotaan maksullista mahdollisuutta.
Jos luet , lue kerralla .
Hesari aloitti, Kotimaa24 jatkoi ja nyt on saman tehnyt myös E-S Sanomat.
                                                                                                          :013:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #140 : 20.07.15 - klo:07:16 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #141 : 20.07.15 - klo:07:18 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #142 : 20.07.15 - klo:07:54 »
Hesari:             http://www.hs.fi/kulttuuri/a1437185223129

Tämä oli erinomainen. En usko enää darlingeista luopumisiin. Darling on darling koska sen seurassa viihtyy ja koska kirjoittava minimalistinen koira muutoin on tyypillinen koira se oletettavasti on löytänyt jotakin jonka seurassa jokainen koira viihtyy. Sitäpaitsi minimalistiseen tekstiin ei pitkästy koska se on nopeasti lukaistu  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #143 : 20.07.15 - klo:08:02 »
Hesari:         http://www.hs.fi/kulttuuri/a1305971455463

Tämäkin on erinomainen etenkin jos huomaa lukea myös kääntäen;  on traagista olla lyyrinen sorpaano koska lyyrisiä sorpaanoja löytyy viisikymmentä tiuhun   :'(. Ja jos vielä on korkea lyyrinen sorpaano veisaavat kaikki aina liian matalalta jolla kohtaa sorpaanolla on breikki eli hän ei saa siirrettyä ääntä pikapikaa soivaan kohtaan.jos ei edes ole sopraano vaan oikein sorpaano

Äiti ja isä miksi ette tehneet minusta tenoria tenoreista on suuri puute  >:( jos piti värkätä korkeaa stemmaa siis.
« Viimeksi muokattu: 20.07.15 - klo:08:06 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #144 : 20.07.15 - klo:11:37 »
Tähän on tultu; Lehdet antavat lukea nettiversiotaan vain  3- 5 kertaa useimmat.

Näinpä. Mutta miksi niiden pitäisi antaa työnsä tulokset ilmaiseksi tarjolle, kun ei muidenkaan tarvitse? Eihän siitäkään valiteta, ettei torilta saa käydä hakemassa perunoita maksamatta niistä mitään?

Verovaroin kustannetun YLEn tarjonta on vielä ilmaista. Käytä sitä.

Olen harkinnut maksullisen nettilehden tilaamista, mutta en ole saanut tarpeeksi tolkkua tilausehdoista, joten olen jättänyt sikseen. Olisin valmis maksamaan enemmän mainoksettomasta versiosta tai versiosta, josta on kaikki liikkuva kuva karsittu pois. Teknisesti tuollainen olisi helppo toteuttaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #145 : 20.07.15 - klo:11:53 »
Olen tottunut linkittämään foorumille tietyn laatuisia paikkakuntamme kuulumisia, niitä ei YLE välitä.
Vielä edellinen versio netissä salli artikkelin lukemisen ilmaiseksi. Nyt on poisoppimisen vaihe menossa.

Osa lehdistä sallii yhä koko artikkelin lukemisen. Viimeeksi huomasin sen kun googlailin Sotkamon Herättäjäjuhlien juttuja Kalevasta ja kainuulaisista lehdistä.

terv.  asioitsija-mummi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #146 : 20.07.15 - klo:19:45 »
Siirrymme osaan 6
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi