Kirjoittaja Aihe: Tänään 27  (Luettu 29207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 27
« Vastaus #75 : 07.10.14 - klo:16:40 »
Onhan Riitta Teillä riittävän lämpimällä huoneet, näin syksyllä saattavat termostaatit olla vahingossa liikaa "oikealla" ja sitten voi tuntua vilulle?  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 27
« Vastaus #76 : 07.10.14 - klo:16:52 »
Oikein arvelit. Kun huomasin että huoneessani oli vain 21astetta, viimeaikaisten 25 asteisten päivien jälkeen laitoin leivinuunin pellin kiinni ja patterit kaakkoon. Olin vain viluinen. Aurinko ei ole antanut viime päivinä lämpöä lasien läpi, ja patterit olivat jääneet lähes umpeen. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 27
« Vastaus #77 : 07.10.14 - klo:16:56 »
Tarkoitin vesipatteritermostaatteja. Sähköpattereista en nyt osaa sanoa mitään. Vain olenko ihan ulalla kummassakin asiassa? Näissä mökkeissä kun on vain itse tehdyt uunit. Siis uudestaan asiaan: huoneissa pitää olla riittävä lämpö. Minulle ei riitä +21 olohuoneessa, mutta toiselle siinä on jo aste liikaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 27
« Vastaus #78 : 07.10.14 - klo:17:58 »
Aivin, aivin !   Meillä on vesipatterit, kaukolämöllä lämpiävät. Mutta keittiössä on myös leivinuuni. Kun se luukun reijät ovat auki ja pelti raollaan pelaa luonnollinen ilmanvaiho vaikka ikkunat ovat kiinni. Samalla huoneet tietysti jäähtyvät.
Kun aurinko on lämmittänyt huoneet niin, että on 25 astetta, ja enemmänkin, oli Matti sulkenut patteritermostaatit eilen tai toissapäivänä. Yöllä talo jäähtyi, mutta vuoteessa sitä ei huomaa.

Jalkani voivat hyvin viileässä, mutta villatakki olisi ollut tänään tarpeen, enkä sitä heti hoksannut. 23 olisi sopivin minulle, mutta eihän se
aina onnistu.

Näin. Mikä on itselle selvää, ei aukea vieraalle samalla lailla.  Tämäkin pitäisi osata ottaa huomioon. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 27
« Vastaus #79 : 07.10.14 - klo:18:28 »
Olipa mukavaa tavata ystävää tänään.
Juttua piisasi ja ei meinannut edes loppua tullakaan.
Niinhän sitä sanotaan että kun on vanha kunnon ystävä niin vaikka olisi pitempään väliä yhteydenpidossa niin kun taas tavataan niin juttu alkaa ikäänkuin siitä mihin se viimeksi jäi.   :eusa_angel:
« Viimeksi muokattu: 07.10.14 - klo:18:32 kirjoittanut malla »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 27
« Vastaus #80 : 08.10.14 - klo:12:30 »
Kyllä alkoi rutu ja roukina kuulua Peipporämeen varsitien metsälöstä, kun isäntäväki sinne pääsi. Minä painoin yhtenä ja emäntä kahtena, joten kärrryssä oli kohta kukkupäällinen koivua. Kärrymme on sellainen itse rakennettu ruotsalaisesta kenttäkeittiön takavaunusta m-41. Alkuperämallilla jäin aina kiinni metsään, koska kärryssä ei ollut maavaraa ja se oli leveämpi mitä traktorin renkaat on. Irvailin naapureille, että "tuallaanen kenttäkeitin on kelavannu korkeintaan Tukholman urheilukenttää puolustavalle komppanialle, ei maastoon ollenkaan". :003:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 27
« Vastaus #81 : 08.10.14 - klo:12:42 »
Kyllä alkoi rutu ja roukina kuulua Peipporämeen varsitien metsälöstä, kun isäntäväki sinne pääsi. Minä painoin yhtenä ja emäntä kahtena, joten kärrryssä oli kohta kukkupäällinen koivua. Kärrymme on sellainen itse rakennettu ruotsalaisesta kenttäkeittiön takavaunusta m-41. Alkuperämallilla jäin aina kiinni metsään, koska kärryssä ei ollut maavaraa ja se oli leveämpi mitä traktorin renkaat on. Irvailin naapureille, että "tuallaanen kenttäkeitin on kelavannu korkeintaan Tukholman urheilukenttää puolustavalle komppanialle, ei maastoon ollenkaan". :003:

Olipa minulle uusia mutta ymmarrettavia sanoja  :eusa_clap:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 27
« Vastaus #82 : 08.10.14 - klo:12:59 »
Saisin pyörän huollosta, kun vaan tulisi sen verran sateen rakosta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 27
« Vastaus #83 : 08.10.14 - klo:13:03 »
Tervehdys Seppo, siellä on jo tuntikausia keritty puuhata. :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 27
« Vastaus #84 : 08.10.14 - klo:13:19 »
Kyllä alkoi rutu ja roukina kuulua Peipporämeen varsitien metsälöstä, kun isäntäväki sinne pääsi. Minä painoin yhtenä ja emäntä kahtena, joten kärrryssä oli kohta kukkupäällinen koivua. Kärrymme on sellainen itse rakennettu ruotsalaisesta kenttäkeittiön takavaunusta m-41. Alkuperämallilla jäin aina kiinni metsään, koska kärryssä ei ollut maavaraa ja se oli leveämpi mitä traktorin renkaat on. Irvailin naapureille, että "tuallaanen kenttäkeitin on kelavannu korkeintaan Tukholman urheilukenttää puolustavalle komppanialle, ei maastoon ollenkaan". :003:

Sanon samoin kuin Seppo.  Mutta kertakaikkisen hauska pakinan alku. Paras tiätty tua; akka kahtena. Se on monimerkityksinen ja hauska ilmaisu.  Metsälö- sanan olen kai joskus lukenut jostakin. En vierastanut sitä. Rutu ja roukina otetaan heti käyttöön. Pitääkö laittaa tekstiin lähteeksi 1944  )
Tukholman stadion on tuttu paikka.    :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 27
« Vastaus #85 : 08.10.14 - klo:13:33 »
Kiitosta vaan. Vaimoni on täällä maalla emäntä - ei akka- . Kaikki on vapaata. :039: Muistan juosseeni Tukholman stadionilla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 27
« Vastaus #86 : 08.10.14 - klo:13:40 »
En tarkoittanut loukaten. Se tuli kun ajattelin körtti-akkaa, itseäni.  Minäkin olen mieheni puheissa toisille miehille emäntä.
Kun hän on loukkaantunut olen rouva. Hyvin harvoin kuulen nimeäni mainittavan, sillä perheen ollessa paikalla olen ummi, ja koiralle mami.
 :117:

kananaivo, munii ja kotkottaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 27
« Vastaus #87 : 08.10.14 - klo:13:59 »
Älä murehdi, alles in ordnung. :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 27
« Vastaus #88 : 08.10.14 - klo:21:44 »
Kuoroharkoissa tuli käytyä pitkästä aikaa oman taukoni jälkeen, hyvin sujui, kivaa oli.. :eusa_angel: :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 27
« Vastaus #89 : 09.10.14 - klo:03:23 »
Ihmettelyä. Ihanko totta Suomen kirkon historia oli pelkkää kirkolliskokousta ja piispainkokousta ja vääntöä kirkkohallituksesta ja laajennettua piispainkokousta, lakialoitetta sinne ja tänne, hiippakuntahallintoa ja arkkipiispuutta ja episkopaatin virkatalokysymystä ja palkkausuudistuksia?

Pikku kevennyksenä yksityiskohtaista virsikirjauudistuskiistelyä kertaa kaksi ynnä näkemyserojen ratkomista kahden raamatunkäännöksen lajieroista ja äääh.

Kun itse tapaukset oppi ja opintosempan vetäjä sanoi ettei hän tänne niitä sekavia lakiseikkoja nyt ottanut...

Tänään piirsin ja kirjoitin suurkaavioita kustakin. 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.