Kirjoittaja Aihe: Turhauttavaa  (Luettu 5167 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #15 : 28.04.14 - klo:13:28 »
.
Ihiminen on lopulta vaan vaivaanen, viheliäänen ja surkia ihiminen, joka synnintunnossaan voi vaan Häneltä saara armon. :taistelu:

Tämä jos mikä on itelläni päivän ajattelun alla.
Mietin että Jumalan minut nostettua synnin suosta ja asetettua taas oikeinpäin jaloilleni minä Hänen nojallansa saattaisin muutaman askeleen ottaa, koska tiedän mikä on väärin.  Pahanteosta päästyä on oloni kelju.
Pitänee kaivaa se yksi viisauskirja jossa selitettiin Isä Meidän - rukousta.   :taistelu:  Armahda minua, ja anna voimaa taistella pahaa vastaan kun se on niin tympeää.

Kyl minä luulen ymmärtäväni Pirskaa vaikka poikkean täällä nykyään harvakseltaan, enkä ole siten kartalla keskusteluistakaan. 
Armo ilman ristiä kun on sitä "halpaa armoa" ja arvelenpa ristiin kuuluvan tuon Kristuksen perässä rämpimisen, vaikka koko ajan ollaan nurin narin ja todella todella armoa tarvitsemassa:  Pese minut puhtaaksi rikoksestani, mutta eihän tämä tähän voi jäädä.  Lankeemus aiheuttaa kyllä toiselle jotakin vahinkoa myös, se siinä on ikävin puoli.  Minäkin mietin, minkä verran voisin oppia siinä pahan vastustamisessa, sillä minut on kutsuttu kirkon jäseneksi, Kristuksen seuraajaksi ja tavoittelemaan parempaa kuin miltä tämä meno nyt taas näyttää.   >:( :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33826
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #16 : 28.04.14 - klo:13:32 »
Poika-kulta, juhani ! En käytäkään sinusta nimeä Opettaja, vaan opastaja. Kirjallisia tai saati sanallisia ohjeitakaan en ole saanut lainkaan. Kuitenkin minusta tuntuu, että tiedät koko lailla tarpeistani.

Jos olen kirjoittanut väärin, niin antakee antteeks ! Kirjat ja ihmiset ovat tärkeitä, mutta tärkein on Ristin mies, opettajamme.

terv. ikävöivä matkalainen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #17 : 28.04.14 - klo:15:22 »
 :)
No onneksi sentään minä olen aina samaa mieltä pirskan kanssa :)

Tai ehkä en kuitenkaan, vaan taitaapi olla toisin päin.

Hyvä että joku on omalla tavallaan suolana ja toinen sokerina, kaikkia tarvitaan.
Vaikka aina välillä se arsyttääkin.

Se että tänne oisi pesiintynyt pahuksen ateistit ja neitseestäsyntymistä paheksuvat, niin en tiedä oisko ihan niin?

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #18 : 28.04.14 - klo:16:30 »
:)
No onneksi sentään minä olen aina samaa mieltä pirskan kanssa :)

Tai ehkä en kuitenkaan, vaan taitaapi olla toisin päin.

Hyvä että joku on omalla tavallaan suolana ja toinen sokerina, kaikkia tarvitaan.
Vaikka aina välillä se arsyttääkin.

Se että tänne oisi pesiintynyt pahuksen ateistit ja neitseestäsyntymistä paheksuvat, niin en tiedä oisko ihan niin?



komppaan viisveisaajaa...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #19 : 28.04.14 - klo:18:13 »
Nii-in, ateistit lienee harvassa? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #20 : 28.04.14 - klo:21:14 »
Taisipa selvitä. Tsekkasin menneitä kirjoituksiani. Olen arvostellut Pirskan musiikkiarvioita. Eihän minulla olisi ollut sellaiseen lopunperin tarvetta, mutta en ymmärtänyt "finesessejä". En ala syntipukiksi, koska Pirska on vastaavasti tullut aika rajusti luilleni toisessa yhteydessä. Olkoot ja jos "riiroiksi menöö", niin riidellään sitten. Heresiaa en kirjoita, vähän Raamatun historiaa, säätä ja tietysti Dallapen   30 ja 40-luvun tuotantoa. Stare polskie tangot ja sama hepreaksi. Israelia puolustan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #21 : 30.04.14 - klo:16:01 »
Tuli hieno viesti, vastasin siihen sillä kyvyllä kuin osaan. Mistähän saisi selville, onko viesti mennyt perille. En halua käyttää kysymysmerkkiä, kait nämä vehkeet pelaa, kerta ei ole tullut herjausta takaisin. Olen elämääni tyytyväinen, jospa Te muutkin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #22 : 01.05.14 - klo:08:53 »
Semmoinenkin turhauttaa, että tällä foorumilla on niin vaikeaa saada aikaan järkevää ja tervettä keskustelua Raamatun eri kohdista. Alun pitäen olin toivonut, että foorumin teologeista olisi jotain apua, mutta näyttää, että toive on turha. Jos vain Kristus riittää tai sitten on oppinut jo olemaan kyselemättä, niin mitäpä siinä, antaa olla. Vastauksista tulee usein mieleen, että vastaaja haluaa vain nolata kysyjän. ( Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.)

Onhan tietysti niinkin, ettei kenenkään ole pakko ilmaiseksi jakaa tietojaan ja tuhlata aikaansa miettimällä vastauksia.

Onneksi on toisenlaisiakin teologeja, nimittäin Jukka Norvanto. On vain hidasta etsiä netistä, hänen selityksiään pystyy vain kuuntelemaan. Jos olisi tekstiä, niin sitä olisi nopeampi selata. Minusta Jukalla on oikea asenne Raamatun teksteihin ja hän suhtautuu niihin suurella nöyryydellä. Oma isäni opetti aikanaan minulle Raamatusta asioita ja häneltä oli mukavaa kysellä ja saada vastauksia.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #23 : 01.05.14 - klo:10:53 »
Olin hiljattain Norvantoa kuulemassa.
Toivottavasti täällä Pirskan kaipaamaa keskustelua syntyy.
Yritän ainakin olla lukemassa, kysymyksien teosta en tiedä, vastauksista puhumattakaan.
Mutta ilmeinen tarve tuollaiselle on, ymmärrän ja koen niin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #24 : 01.05.14 - klo:10:57 »
Ei minusta Kari Kuulaa hyödytä ihan nollata. Kerran kun kirjoitin kömpelösti muotoillun kysymyksen juuri tuosta neitsytasiasta, hän veti minua kohteliaasti ja ystävällisesti ihan turpiin. Piti vastata heti etten minä sitä kysynyt vaan tätä.... Hänen kykyään vetää turpiin ihailin, sillä minua naurattaa hänen vastauksensa yhä. Siten kun osaisi kirjoittaa nettiin, ei kukaan pahastuisi. Siis hän pikemmin asettui kannalle.

Minullakin on joskus mielessä menneet ja olen tosi pahoillani, kohtausta en voi pyytää anteeksi sillä anteeksipyyntö sisältää aina lupauksen että yrittää jatkossa parempaa, enkä voi sitä luvata. Mutta muutoin alkuun saatoin kaikillekin muistuttaa kaktusta. Piti vähän pitää etäisyyttä jotta näki, että ketä nämä oikein... Koskee muitakin kuin Pirskaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22092
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #25 : 01.05.14 - klo:23:13 »
Semmoinenkin turhauttaa, että tällä foorumilla on niin vaikeaa saada aikaan järkevää ja tervettä keskustelua Raamatun eri kohdista. Alun pitäen olin toivonut, että foorumin teologeista olisi jotain apua, mutta näyttää, että toive on turha. Jos vain Kristus riittää tai sitten on oppinut jo olemaan kyselemättä, niin mitäpä siinä, antaa olla. Vastauksista tulee usein mieleen, että vastaaja haluaa vain nolata kysyjän. ( Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.)

'Järkevän ja terveen' arvioiminen lienee hankalaa. Se pitää usein paikkansa, että syvällisyyttä tavoitteleva keskustelu lipsahtaa helposti kevyeksi sanailuksi. Myönnän olevani itsekin syyllinen 'asiasta kukkaruukkuun' hairahtumiseen. Olen jonkun kerran nolostunut itsekin, mutta omasta syystäni. Niin käy, kun joku asiaa paremmin tunteva osoitta oikean näkökulman johonkin aiheeseen.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #26 : 02.05.14 - klo:07:49 »
'Järkevän ja terveen' arvioiminen lienee hankalaa. ---

Minä en mieti sitä sen enempää, vaan tajuan vain asian jotenkin sisimmässäni.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Turhauttavaa
« Vastaus #27 : 02.05.14 - klo:09:18 »
Semmoinenkin turhauttaa, että tällä foorumilla on niin vaikeaa saada aikaan järkevää ja tervettä keskustelua Raamatun eri kohdista. Alun pitäen olin toivonut, että foorumin teologeista olisi jotain apua, mutta näyttää, että toive on turha. Jos vain Kristus riittää tai sitten on oppinut jo olemaan kyselemättä, niin mitäpä siinä, antaa olla. Vastauksista tulee usein mieleen, että vastaaja haluaa vain nolata kysyjän. ( Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.)

Onhan tietysti niinkin, ettei kenenkään ole pakko ilmaiseksi jakaa tietojaan ja tuhlata aikaansa miettimällä vastauksia.

Onneksi on toisenlaisiakin teologeja, nimittäin Jukka Norvanto. On vain hidasta etsiä netistä, hänen selityksiään pystyy vain kuuntelemaan. Jos olisi tekstiä, niin sitä olisi nopeampi selata. Minusta Jukalla on oikea asenne Raamatun teksteihin ja hän suhtautuu niihin suurella nöyryydellä. Oma isäni opetti aikanaan minulle Raamatusta asioita ja häneltä oli mukavaa kysellä ja saada vastauksia.

Jukka Norvanto rules!... olen laiska systemaatikko ja en myöskään raamattuteologi. Pyydän anteeksi.
wilhelmi niskasen jäljillä