Kirjoittaja Aihe: Pyhiinvaellusmatka  (Luettu 4745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pyhiinvaellusmatka
« Vastaus #15 : 12.06.13 - klo:20:29 »
Terveisiä Telajärveltä!  :039:


Suosittelen teitäkin tekemään kiintoisan pyhiinvaellus- ja sivistävän maakuntamatkailun

Telajärvelle.

http://www.telajarvi.net

Kerro meille tärkeimmät elämyksesi matkaltasi. Ollemme luonnollisen uteliaita
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

  • Vieras
Vs: Pyhiinvaellusmatka
« Vastaus #16 : 12.06.13 - klo:21:02 »
Terveisiä Telajärveltä!  :039:
Suosittelen teitäkin tekemään kiintoisan pyhiinvaellus- ja sivistävän maakuntamatkailun
Telajärvelle.
http://www.telajarvi.net

Kerro meille tärkeimmät elämyksesi matkaltasi. Ollemme luonnollisen uteliaita

"Telajärven kirkkoherra tiedottaa: Se perkeleen mulkvisti joka sonti kolehtihaaviin viime sunnuntaina saa rengasrautaa leegoille jos homma toistuu!"
http://www.telajarvi.net

Tässähän pitää muuttaa Telajärvelle, kirkkoherrakin on minun persoonalle sopiva sielunhoitaja.  :icon_cool:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Pyhiinvaellusmatka
« Vastaus #17 : 12.06.13 - klo:21:34 »
Mikäköhän vanhuuden retriitti vaellus into meitsiin on kans tullu,. Siis aihetta kilometrin ohi sivuten.

Kaikkia lapsuuden paikkoja on pitänyt kiertää.
Kuten saaristoa ja takapihoja ja puita kattelemassa.
Tanskassa koko huumehelvettiajan paikat oon käynyt katsastamassa ja vanhoja työpaikkoja.
On tietty selaisia paikkoja, jota psyyke ei pysty varmaan kestämään nuoruuden riehumis ajoilta. Sen verran paljo pahaa, kuten pahoin pitelyä ja kuolemaa nähnyt siellä.
En oon käyny ja en mee.

Onks tää vanhuus tätä.  Mussa on kyllä energiaa ku pienessä ja isommassa kylässä vielä puuhata.

Mut kait se on niin, et jotain pyhitysvaellusta paikkoihin ihmiset tekee,

No kävin mä itkumuurillakin joskus, ku kait se kuuluu vaellusmatkoihin.
Ei kyllä sävyttänyt, muuta ku se sävytti ku sillä matkalla falasha ja Etiopian ja ryssä emigraattien kanssa pidettiin hauskaa. Se historia ei niinkään. Enenmpi nykyaika ja sen ongelmat, mut hauskaa oli en valita.

Siis niinku tippu aiheesta. "Pyhiinvaellukset".
Ihan kai okey, mutta parempi kait ois elää tätä päivää, mu toisaalta kun tulee vanhaksi ku mä, ni kiva tehä muistelumatkoja.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Pyhiinvaellusmatka
« Vastaus #18 : 12.06.13 - klo:21:49 »
Lainaus
Kerro meille tärkeimmät elämyksesi matkaltasi.

No, satutin jalkani kiertäessäni Telajärven luontopolkua

Lainaus
Luonnossa liikkujalle Telajärvi on oikea aarreaitta
 - missään muualla ei törmää yhtä kauniisiin väreihin, tuoksuihin ja ääniin.
Kunnan keskellä sijaitsevan järven ympäri kiertää luontopolku,
jossa voi törmätä vaikka miehen mittaisiin lihansyöjäkasveihin ja kaksipäisiin sammakoihin.
Auringon laskiessa mailleen järvi hohtaa vihertävänkirjavaa loistoaan,
ja ulapalla voi nähdä kidushirvien telmivän.

Alueen elämysmatkailuyrittäjät järjestävät järveä ympäröivissä metsissä survival -leirejä.
Siinä veltoinkin Helsinkiläispelle joko jää matkalle tai palaa kotiinsa uutena ihmisenä,
paljon nähneenä, kovia kokeneena ja pimeässä loistaen.


ja varsinainen elämys oli sitten vierailu Telajärven terveyskeskuksessa....
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Pyhiinvaellusmatka
« Vastaus #19 : 13.06.13 - klo:19:59 »
NJo, etkös arvannut että Telajärvellä telotaan ( jalkoja sun muita ruumiinosia) !
Myötätunnosta miullakin on oikea jalkaterä hyvin kipiä. Se on tää äidinpuoleinen perintö-vamma.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Pyhiinvaellusmatka
« Vastaus #20 : 13.06.13 - klo:20:16 »
Mikäköhän vanhuuden retriitti vaellus into meitsiin on kans tullu,. Siis aihetta kilometrin ohi sivuten.

Kaikkia lapsuuden paikkoja on pitänyt kiertää.
Kuten saaristoa ja takapihoja ja puita kattelemassa.
Tanskassa koko huumehelvettiajan paikat oon käynyt katsastamassa ja vanhoja työpaikkoja.
On tietty selaisia paikkoja, jota psyyke ei pysty varmaan kestämään nuoruuden riehumis ajoilta. Sen verran paljo pahaa, kuten pahoin pitelyä ja kuolemaa nähnyt siellä.
En oon käyny ja en mee.

Onks tää vanhuus tätä.  Mussa on kyllä energiaa ku pienessä ja isommassa kylässä vielä puuhata.

Mut kait se on niin, et jotain pyhitysvaellusta paikkoihin ihmiset tekee,

No kävin mä itkumuurillakin joskus, ku kait se kuuluu vaellusmatkoihin.
Ei kyllä sävyttänyt, muuta ku se sävytti ku sillä matkalla falasha ja Etiopian ja ryssä emigraattien kanssa pidettiin hauskaa. Se historia ei niinkään. Enenmpi nykyaika ja sen ongelmat, mut hauskaa oli en valita.

Siis niinku tippu aiheesta. "Pyhiinvaellukset".
Ihan kai okey, mutta parempi kait ois elää tätä päivää, mu toisaalta kun tulee vanhaksi ku mä, ni kiva tehä muistelumatkoja.

Tuosta päätellen olet Viisveisaaja hyvää matkaa tulossa vanhaksi.  :003:  Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä.  :003:
Oman kokemukseni mukaan on minun ainakin ollut "ihan pakko" käydä näyttämässä Tiitille entisiä koti ja leikki paikkoja. Sitten myöhemmin piti siskon kanssa kiertää muutamia lapsuuden tärkeitä paikkoja, tädin ja enon entisiä asuinseutuja, joissa lapsena ja nuorena paljon vietimme aikaa. Ne vanhat paikat vain piti nähdä ja nähdä muutos niissä. Muistella menneitä.
Nyt niistä on rauha. Ne on nähty. Ei sinne enää tarvitse mennä. Nyt voi levollisin mielin jatkaa kohti vanhuutta.  :023:
Pyryharakka