Kirjoittaja Aihe: Höpötystä  (Luettu 15921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hm

  • Vieras
Höpötystä
« Vastaus #30 : 31.01.09 - klo:21:00 »
Helmikuun aikana taivaalla on kiikareilla nähtävissä komeetta Lulin (saanut nimensä kiinalaisen mukaan). Komeetta näkyy parhaiten 23.2 ja silloin jopa paljain silmin. Lulin on kai vieraillut viimeksi kymmeniätuhansia vuosia sitten ja arvellaan, että helmikuisen käynnin jälkeen komeetta poistuu ikuisiksi ajoiksi aurinkokunnasta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Höpötystä
« Vastaus #31 : 01.12.11 - klo:19:57 »

Hahaa, nostan taas riemuksenne ikivanhan ketjun  :109: Sitäpaitsi täällä ei ole mitään höpöttelyketjua tällä hetkellä.

Jokunen päivä sitten tuolla tänään-ketjussa oli puhetta hassuista kylteistä. Minua huvittaa kun uimahallin kassalla lappunen kehottaa ottamaan esille kaikki alennukseen oikeuttavat kortit. Taidan tehdä niin joku aamu...

Sit minulla on kiusaus jota vastaan taistelen aina kun tämä käsky kohdalle sattuu: Soita kelloa (ellemme ole paikalla). Ja pitäiskö tuntea huonoa omaatuntoa kun ei voi jäädä odottelemaan, siis kun siellä täällä pyydetään: odota tässä... (Tietäs vaan mitä, ettei jäis mistään kivasti paitsi)
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Höpötystä
« Vastaus #32 : 01.12.11 - klo:20:06 »
hahaa...Voin niin nähdä hippiäisen kaivelemassa lompsaansa uimahallissa ja sanovan; "ootahan, kyllä mulla vielä joku muukin ale-kortti oli!" ja kuinka tiskillä huokaillaan, että savolaiset..  :icon_rolleyes:  :003:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Höpötystä
« Vastaus #33 : 01.12.11 - klo:21:00 »
Minä olen joskus miettinyt, tarkoittaako rullaportaiden "Ota lasta kädestä!" myös kipsiä.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Höpötystä
« Vastaus #34 : 01.12.11 - klo:22:29 »
Minä olen joskus miettinyt, tarkoittaako rullaportaiden "Ota lasta kädestä!" myös kipsiä.

Jos ei ole aivan varma kumpaa tarkoitetaan, niin kannattaa lukea vastaava ilmoitus toisella kotimaisella.
Kouluruotsista onkin paljon hyötyä!

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Höpötystä
« Vastaus #35 : 01.12.11 - klo:22:47 »
Mitähän mahtaa olla kulumisuri, jota on Kangasalla erityisesti Suomaseman kylän kohdalla! (Muu vaara -merkin alla se lukee: "Kulumisuria".)   :017:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Höpötystä
« Vastaus #36 : 01.12.11 - klo:22:52 »
Mitähän mahtaa olla kulumisuri, jota on Kangasalla erityisesti Suomaseman kylän kohdalla! (Muu vaara -merkin alla se lukee: "Kulumisuria".)   :017:

Tunnen Tampereelta ja Helsingistä japanilaiset. Osaisivatkohan he suomentaa tekstin??? :017:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Höpötystä
« Vastaus #37 : 01.12.11 - klo:23:18 »
Kun ei nyt oikein muuta höpöttämistä jaksa niin laitan tuon tapahtumaketjussa olevan Suden ajan konsertin innoittamana tietoa Kalevalan laulumailta, ilomantsilaisesta runonlaulaja Simana Sissosesta.

www.sissoset.net/simana/

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Höpötystä
« Vastaus #38 : 02.12.11 - klo:08:37 »
Kiitollisena ! :061: :049:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Höpötystä
« Vastaus #39 : 02.12.11 - klo:08:38 »
Kulumisuri kuulostaa tiramisun muunnosleivokselta. Kuka ekana kehittää kulumisurikakkua? :icon_biggrin:

Mitä hippis sait adventtikalenterin eka luukusta?
Minulla oli kelkkailevia lapsia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Höpötystä
« Vastaus #40 : 02.12.11 - klo:08:55 »
Minä arvelin joskus, että puupula on joku sieni. Onhan kuukunakin.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Höpötystä
« Vastaus #41 : 02.12.11 - klo:09:17 »

Mitä hippis sait adventtikalenterin eka luukusta?
Minulla oli kelkkailevia lapsia.

Joidenkin advnttikalenterit alkoivat vasta joulukuun alusta. Minulla on oikean adventin mittainen: alkoi eka adventtisunnuntaista ja päättyy jouluun (25.12.). Hienoa, Suomen Lähetysseura!

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Höpötystä
« Vastaus #42 : 02.12.11 - klo:11:18 »
Mitä hippis sait adventtikalenterin eka luukusta?
Minulla oli kelkkailevia lapsia.

Minulla on partiolaisten adventtikalenteri, joka Lähetysseuran kalenterin tapaan alkaa 1.adventista eli sain avata ekan luukun jo sunnuntaina. Siellä oli kynttilä, joka nökötti kaivon pumpun päällä. Se kalenteri on aivan ihana kun se on looginen. Siis kun avatusta luuukusta paljastuu aina kuvaan sopiva jatkumo, esim. puun oksan kohdalla kurkkii orava, tontun jalkoihin ilmestyy toisen väriset töppöset etc. Eikä niin kuin monessa 'kaupallisessa' kalenterissa että taivaalla lentelee juna ja tontun naamaan ilmestyy rantapallo tai jotain yhtä pöljää.

Toivottavasti en latistanut, Leena, sinun luukun avaamisintoa  :icon_confused:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Höpötystä
« Vastaus #43 : 02.12.11 - klo:11:22 »

Pahimman hevoshöperyyden aikaan luin tv-ohjelmasta että telkusta tulee 'Reviisori'. Hetken mietin että minkäköhänlainen ori se on, kunnes hokasin et se olikin näytelmän nimi ja tarkoitti jotain ihan muuta.  :icon_rolleyes:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Höpötystä
« Vastaus #44 : 02.12.11 - klo:13:15 »
Minulla on partiolaisten adventtikalenteri, joka Lähetysseuran kalenterin tapaan alkaa 1.adventista eli sain avata ekan luukun jo sunnuntaina. Siellä oli kynttilä, joka nökötti kaivon pumpun päällä. Se kalenteri on aivan ihana kun se on looginen. Siis kun avatusta luuukusta paljastuu aina kuvaan sopiva jatkumo, esim. puun oksan kohdalla kurkkii orava, tontun jalkoihin ilmestyy toisen väriset töppöset etc. Eikä niin kuin monessa 'kaupallisessa' kalenterissa että taivaalla lentelee juna ja tontun naamaan ilmestyy rantapallo tai jotain yhtä pöljää.

Toivottavasti en latistanut, Leena, sinun luukun avaamisintoa  :icon_confused:


Et, minul on ollut sellainen monesti, nyt on Martta Wendelinin kalenteri -- niistä edellisvuotisista pikkuriikkiskuvista saa somia joulukorttien ja pakettikorttien koristeita nimittäin  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.