Kirjoittaja Aihe: Höpötystä  (Luettu 15910 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hm

  • Vieras
Höpötystä
« : 26.07.08 - klo:12:54 »
Eipä tullut karhuja vastaan vaikka alueella on niitä talvehtinutkin neljä! Hyräilin kylläkin Paavon virttä. Kavahtaako karhu sitä?

Kyykäärmeissä samoinkuin paarmoissa löytyy.

Lakka (hilla, suomuurain yms.) oli hyvin kukassa, mutta eipä ole paljon marjoja.

Onkohan taas kerätty puoliraakoina.

Ja paikka oli Kontiolahti.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Höpötystä
« Vastaus #1 : 26.07.08 - klo:14:16 »
Ei ole höpötystä, jos meille kertoo kokemuksiaan ikiviehkosta Pohjois-Karjalasta. Itse sain kesä-heinäkuun taitteessa mökkeillä perheeni kera viikon verran kouluunlähtökylässäni Vuonislahdessa, Pielisen ääressä, Kolia vastapäätä.
Vuonislahdesta avautuviin maisemiin ei voi kyllästyä, ei vaan voi... :lol:

hm

  • Vieras
Höpötystä
« Vastaus #2 : 26.07.08 - klo:14:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Ei ole höpötystä, jos meille kertoo kokemuksiaan ikiviehkosta Pohjois-Karjalasta. Itse sain kesä-heinäkuun taitteessa mökkeillä perheeni kera viikon verran kouluunlähtökylässäni Vuonislahdessa, Pielisen ääressä, Kolia vastapäätä.
Vuonislahdesta avautuviin maisemiin ei voi kyllästyä, ei vaan voi... :lol:


Taitaa olla Kalistajan vaimo seudulta kotoisin? :wink:

Hirvittää sen yhden kaivosyhtiön valtausalue, joka ulottuu kai ihan Kolin reunaan. Jos sekin hanke toteutuu, jäljelle jää isot alueet raiskattua ja tuhottua luontoa.

Paikallisten asukkaiden mielipiteellä ei tunnu olevan mitään arvoa.

Näin luonnonystävänä oli mukava kuulla, että Enon seurakunta on ryhtynyt myös vastustamaan uraanikaivoshanketta. Hieno ja rohkea päätös srk:n päättäjiltä ja kirkkoherra Armi Rautavuorelta!

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Höpötystä
« Vastaus #3 : 26.07.08 - klo:17:29 »
hm - ja mikseipä muutkin! Vaimoni on asunut lapsuutensa ja nuoruutensa Kuopiossa; hänen molemmat vanhempansa sitä vastoin ovat Karjalasta, nykyisen rajan takaa Suojärveltä.

  Itse olen asunut Pohjois-Karjalassa vuodet 1963 - 1971. Vuodet 1963, 1964, 1965 ja 1966 Vuonislahdessa; vuodet 1967, 1968, 1969, 1970 ja 1971 Nurmeksessa.

  Tulevina vuosina pysähdyn Pohjois-Karjalaan paljon useammin kuin mitä parina viime vuosikymmenä on ollut asian laita. Niin se vain on. :lol:

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Höpötystä
« Vastaus #4 : 27.07.08 - klo:09:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Tulevina vuosina pysähdyn Pohjois-Karjalaan paljon useammin kuin mitä parina viime vuosikymmenä on ollut asian laita. Niin se vain on. :lol:

Hyvä, Pielisen seutu on hienoa. Ja mitenkäs se laulussa menikään (sopii höpötys otsikon alle):
Minä lähden Pohjois-Karjalaan... vaihdan farkut verkkareihin tms.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Höpötystä
« Vastaus #5 : 27.07.08 - klo:14:34 »
"Ilomantsi on karjalan A... ":wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Höpötystä
« Vastaus #6 : 27.07.08 - klo:21:03 »
Vuosikiymmeniä sitten olen kulkenut 'Runon ja rajan tietä' Ilomantsista Lieksan taakse Nurmijärvelle. Omalla tavallaan kaunista seutua.
Miten se naantiedon kirjassa aikoinaan oli ..'Itä-suomen vaara-alue'...

hm

  • Vieras
Höpötystä
« Vastaus #7 : 27.07.08 - klo:21:33 »
Nyt on Pohjois-Karjalaa kehuttu.

Hävettää jo! :oops:

Benkku

  • Vieras
Nyt alkaa vähän kirvelee ...
« Vastaus #8 : 07.08.08 - klo:00:23 »
Elämää on nähty ja koettu. Ojan pohjia myöten,palatsin salia tanssien.

Mutta koskaan en ole sietänyt että joillakin ihmisillä on pätemisen tarve paukuttaa raamattua ja sen Pyhää tekstiä joka paikkaan. Kaiken lisäksi vielä johdannaisena alkavat pitää itseensä täydellisyyden mallina jopa tekemällä itsestänsä Jumalan miehiä.

Nähtävästi näitäkin ihmisiä on taas tullut polulleni täällä foorumilla. Mutta,mutta eipä hermostuta. On se Isä tähänkin päivään asti osoittanut tien minulle ja avannut Sanaa raamatusta.
Minkä on minulle vajavaiselle katsonut tarpeeliseksi.
Jos joltain tuntuu pätemisen tarve olevan korkeella antaa olla.

Mutta voi kauhistus sieltä putomista, se sitten koettelee.
 :smt083

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Höpötystä
« Vastaus #9 : 07.08.08 - klo:00:35 »
Ko. viesti (johon luulen sinun viitanneen) poistettu.
Ei voi mitään, että kyllä siitä tuli mieleen sanapari hengellinen väkivalta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Höpötystä
« Vastaus #10 : 07.08.08 - klo:07:58 »
Hyvä, että höpöttely on keskitetty tänne. Voidaan muissa osioissa keskittyä asiaan. :lol:
Acta, non verba.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Höpötystä
« Vastaus #11 : 07.08.08 - klo:09:42 »
Mihin jäi Pohjois-Karjala höpöttely? Miekin halluun mukkaan!

Mistä sie hm hilloja olet löytänyt? Meillä päin ei semmoisia soita tahdo löytyä.  Harjulla kyllä vadelmaa kasvaa, ja muutama litra on jo poimittu. Joku mummo kylältä kyllä kävi tallomassa puolet varsista maahan, mutta meikäpä tietää missä on vattua. Siis semmoisessa paikassa, mitä muut ei tiedä.  :wink:

Tai minne kukaan muu ei kehtaa rymytä...
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Höpötystä
« Vastaus #12 : 07.08.08 - klo:19:07 »
VATUT ja LAKAT talteen...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Höpötystä
« Vastaus #13 : 07.08.08 - klo:19:19 »
Vadelmia täältä on löytynyt jo yllin kyllin, tuntuu että täällä metsät ovat niitä pullollaan. Kerännyt tosin en ole, pohdinnassa vielä saisiko aikaiseksi. Lakat jää ihan ostoherkuksi näillä leveysasteilla.

Vanhalta kantarellipaikalta kävin niitä vähän hakemassa.
Yksi hyvä mustikkapaikka on jäänyt viime vuodelta mieleen, tosin nelisen kilometriä sinne pitäisi ensin metsää kävellä. Kaupunkilaisena oppii laiskaksi. (Vaikka tosiasiassa kaupunkilainen minusta tulee vasta 5 kk kuluttua, kun taas yksi kuntaliitos toteutuu.)

hm

  • Vieras
Höpötystä
« Vastaus #14 : 07.08.08 - klo:19:44 »
Lainaus käyttäjältä: "mies valaan vatsasta"
Mihin jäi Pohjois-Karjala höpöttely? Miekin halluun mukkaan!

Mistä sie hm hilloja olet löytänyt? Meillä päin ei semmoisia soita tahdo löytyä.  Harjulla kyllä vadelmaa kasvaa, ja muutama litra on jo poimittu. Joku mummo kylältä kyllä kävi tallomassa puolet varsista maahan, mutta meikäpä tietää missä on vattua. Siis semmoisessa paikassa, mitä muut ei tiedä.  :wink:

Tai minne kukaan muu ei kehtaa rymytä...


Linnunsuolta Kontiolahden puolelta, parikymmentä kilsaa Joensuusta. Suosta suurin osa on turvetuotannossa, mutta Pielisjoen rantapuoli on Natura aluetta.

Paikka on niin hyvin tunnettu, että tuskinpa sieltä enää mitään löytyy. Karpalosuona se on sitten myöhemmin erinomainen paikka.

Mutta onhan täällä soita. Patvinsuo, Koivusuo ym. Tuleehan siinä kyllä lakoille hintaa ajellessa. :wink:

Joensuun torilla ovat muuten 15€/kg!