Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kotikokki XII

<< < (3/4) > >>

luterilainen:
Tänään meillä oli kasvishernekeittoa. :)

Riitta-mummi:
Me söimme lounaalla täysjyväpaneroidut kalapihvit perunan, porkkanan, vihreän salaaatin, kaalisalaatin ja ruskeiden papujen kera.

Illalliseksi on sitten hernekeitto, nötkötillä.

Huomena teen ostokset lauantaiseen perhelounaaseen.  Se on kolmen kalan keitto ja jokin perinteinen jälkiruoka, ehkä hedelmäsalaati  tai mansikat ja vaniljakastike.

Ajattelin nuoruutemme herkkukiisseliä, paahtokiisseliä, mutta minulla ei ole enää pinnoitettua kattilaa. Se pitää sellaisessa tehdä, ja kaikki ovat pelkkää terästä nykyään meillä.
Vaniljakiisseli syntyy myös mikrossa.

öppiäinen:
^ Paahtokiisseli on kyllä hyvää. Miksei teillä ole pinnoitettua kattilaa?

Tallimestarin kiisseli, kahvikiisseli, maitokiisseli... mitä näitä nyt onkaan? Ja voipuuro! Graham-mustikkapuuro myös oli suosikkejani.

Olin laiska ja ostin illalliseksi valmiiksi paistettua kalaa. Päivällä pilkoin salaatin, johon tuli avokado, tomaatti, pätkä kurkkua, ihan vain mausteeksi vähän kevätsipulia, suolaa, rouhittua mustapippuria, oreganoa, oliiviöljyä ja sitruunamehua.

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: öppiäinen - 10.05.24 - klo:04:11 ---Tallimestarin kiisseli, kahvikiisseli, maitokiisseli... mitä näitä nyt onkaan?

--- Lainaus päättyy ---

Moni muistaa kiisselin perinteisen nimityksen armeijan ruokalasta. Sitä en viitsi nyt julkaista. Se kuuluu siis samaan tyylilajiin kuin 'lataa ja varmista', 'piikkilankaeste' 'kuularuisku', 'hihnasta olalle' ja 'jarru'.

Riitta-mummi:
Minulla oli kokonainen sarja pinnoitettu kattiloita ja pannuja Hobby Hall´sta hankittuna. Jokainen alkoi ajan päästä hilseillä. NIitä ei voinut laittaa astianpesukoneeseen. Ja nyt niitä jopa varoitellaan käyttämästä niiden pinnoitteiden aineiden takia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta