Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut  (Luettu 47631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #135 : 12.07.14 - klo:12:13 »
Uutiset antavat ymmärtää, että Brasiliaa kiinnostaisi MM-pronssi, Hollantia ei. Lieneekö totta? Jos tuon tietäisi, niin olisi helppo valita, kumpaa joukkuetta illalla kannattaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #136 : 12.07.14 - klo:12:36 »
Ei ole tietoo, mutta epäilen että pelaajia kyllä kiinnostaa pelata kunnolla, mutta Van Gaal ei nyt välittänyt muusta kuin voitosta. Sääli.
En tiedä jaksanko katsoa, kiinnostaisi kyllä. Jos saisin kahden tunnin päikkärit alle saattaisin jaksaa valvomisen.
Huomena on tiedossa vieraita ja illalla on sitten finaali-peli. Huh, sitten on urheiluvapaata toistaiseksi.  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #137 : 12.07.14 - klo:14:13 »
Ehkä sinullekin sopisivat Mannerheim-päiväunet?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #138 : 12.07.14 - klo:14:47 »
En tiedä mikä minulle sopii, mutta nukuin yhden tunnin. Tuon kaavan mukaan se korvaa n. kolme tuntia yöunen puutteesta.
Ei sovi enää Marskinryyppykään !  http://fi.wikipedia.org/wiki/Marskin_ryyppy

Nyt alkaa ihan kohta suunnistuksen MM-viestit. Ne ainakin jaksa katsoa. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #139 : 12.07.14 - klo:22:46 »
Kohta jalkapallon katselu taas jatkuu, mikäli pysyn valveilla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #140 : 13.07.14 - klo:07:53 »
Näin myös kolmannen maalin, mutta en lisäajan neljää viimeistä minuuttia. Nukahdin heti.
Robben juoksi ja sukelsi mallikkaasti. David Luiz oli harmaa ja tehoton. Hulk toi brassipeliin yritystä mutta Vlaar pani betonimuurin eteen kun sitä tarvittiin.

Olen ylpeä Hollannista johon juuri kukaan ei etukäteen uskonut.  Vielä yksi yö on valvomista, sitten on keksittävä muuta ajankulua.

Aki Riihilahti näkee lähes kaiken pelistä. Muutoinkin pitkätkin studiojaksot ovat olleet hyviä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #141 : 13.07.14 - klo:09:12 »
Mua ei viime yön peli juuri sykähdyttänyt, vaikka Brasilian nöyryytys jatkuikin "ihan ansaitusti".
Olen edelleen entinen brassifani, eipä viime yö tuonut muutosta asian tilaan.

Sen sijaan iltapäivän suunnistusviestit olivat hienoa katsottavaa.
Sitä en kyllä ymmärrä miten Boström saattoi jäädä viimeiseen leimaukseen sillä tavalla jumiin
että Lundanes pääsi karkuun.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #142 : 13.07.14 - klo:12:50 »
Hollannin rankkari vihellettiin tilanteesta, josta olisi kuulunut antaa vapaapotku, ja toista maalia edelsi paitsio, jota ei vihelletty, eikä Vlaar saanut korttia viikatteestaan. Kolmas maali sentään oli selvä tapaus. Mutta olihan Hollanti kaikin tavoin parempi. Brassit ihmettelevät, miten saattoi käydä näin kun pelattiin niin suurella sydämellä kuitenkin, mutta ehkä päätäkin olisi sopinut käyttää? Valmentajan piikkiin pistäisin näitä tappioita aika laila. Tuomarit avustivat nyt Hollantia mutta muutamassa aikaisemmassa pelissä Brasiliaa. Jollei niitä apuja olisi tullut, Brasilia tuskin olisi päässyt mitalipeleihin.

Saapa nähdä, osaako Argentiinan valmentaja hyödyntää Saksan puolustuksen heikkoudet. Siihen kyllä tarvittaisiin muutama vikkeläkinttuinen laitahyökkäääjä (Robbenin tyyliin; olisipa ollut hauska nähdä Saksa ja Hollanti pelaamassa vastakkain). En tiedä onko Argentiinalla sellaisia. Messikin on vaikuttanut väsähtäneeltä.

Selostajat lähetyksessä ihmettelivät, miksei Manuel Neuer ole ehdolla kisojen parhaaksi pelaajaksi, ja samaa olin ihmetellyt aiemmin päivällä. Ilman häntä Saksa ei pelaisi illalla mestaruudesta, vaan Algeria olisi mennyt jatkoon.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #143 : 13.07.14 - klo:17:34 »
Ihan hyviä tuloksia Kuortaneen eliittikisoissa.
Illalla ja yöllä vielä jalkapallon loppuottelu, jos persaus kestää...kun on pyörälenkkien rasituksetkin mukana  :003:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #144 : 14.07.14 - klo:01:39 »
Saapa nähdä, osaako Argentiinan valmentaja hyödyntää Saksan puolustuksen heikkoudet.

Eka puoliajalla oli tämän yritystä, ja toisenkin alussa, mutta sitten hyytyi. Kaipa Saksalla sitten oli paras joukkue. Ainakin materiaaliltaan laajin; nytkin voittomaalin järjestivät vaihtopelaajat. Sanonnan mukaiset 90 minuuttia eivät taaskaan riittäneet.

Edelleen hyvät kisat. Täytyy antaa tunnustusta myös YLElle: Vaikka muutama selostaja oli raivostuttava ja vaikka muutama kommentaattori lätisi verkkaista juttuaan vielä vaikka kentällä tapahtui jo ihan muuta, niin opin jalkapalloa enemmän kuin koskaan. Etenkin studioasiantuntijoiden taktiikkaoppitunneista. Tietotekniikka oli käytössä paremmin kuin koskaan, Areenalta näki kaikki matsit. -Tuttavapariskunta oli kisojen aikaan Italiassa matkalla viikon, ajattelivat että totta kai futismaassa voi seurata kisoja jossain tavernassa, mutta kuulemma Italian pudottua lohkovaiheessa kaikki lähetykset päiväkausiksi keskittyivät vain pähkäilemään, miten niin saattoi käydä. Loput pelit eivät näyttäneet kiinnostavan lainkaan. Joten kylläpä meitä hemmoteltiin!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #145 : 14.07.14 - klo:08:03 »
Olin sopinut itseni kansaa, että menen nukkumaan varsinaisen peliajan päätyttyä, ja näin tein sillä säännöllinen elämänrytmi on minulle A ja O.
Herättyäni avasin texti-tv:n ja näin että Saksa voitti, kuten juhani tiesikin. Olin Hollannin pudottua finaalista samaa mieltä.

Olen myös öppiäisen kanssa ajatuksin ja tuntemuksin studion miehityksestä, selvästi kaikkia aikaisempia toimittajia ja kommentaattoreita parempi.
Minäkin sain paljon tietoa . Jari Litmasen puhemaneeri hiukan kävi korvaan. Samoin ne huutavat selostajat.

Vaihtomiehet näyttivät maalinteon mallia. Päävammoja tuli valitettavan paljon, Kramer näytti eilen vaarallisen heikolta, mutta istui onneksi jo vaihtopenkillä pelin toisen jakson lopulla. Tuomarilinja vaihteli, mutta oli johdonmukaista per/peli.

Yleisön mukanaolo/-olemattomuus kertoi tunnelmien vaihteluista.
Aiheesta riittäisi juteltavaa vaikka kuinka, mutta osa on jo unohtunut. Onnea SAKSA ! Onnittelut juhanille !     
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #146 : 14.07.14 - klo:09:55 »
Minulla tuli suuri eksistentiaalinen ikävä... neljän vuoden päästä on kisat. 4/5 -osaa matseista seurasin. Hollannin finaalikamppailu Saksalle... harmi kun sitä ei ollut.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut
« Vastaus #147 : 14.07.14 - klo:19:07 »
Ei se tähän lopu vaan jatkuu osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi